Znalazłem coś w odmetach neta w co DT wpisuje sie w 100%:
Definicja:
Power creep – stopniowa utrata balansu gry w rezultacie dodawania nowej zawartości. Zjawisko to może być spowodowane przez wiele czynników, a w skrajnych przypadkach może zaszkodzić żywotności danej gry w obszarach w których występuje. Tyczy się to wprowadzania nowych rozszerzeń, aktualizacji, mechanik gry, jednostek, wyposażenia i efektów, które zazwyczaj są mocniejsze od tych zawartych już w grze. Im dłużej gracz gra w dany tytuł, tym elementy danej gry stają się coraz potężniejsze – w przypadku rozgrywki singleplayer nie ma to większego znaczenia i wynika z naturalnego rozwoju bohatera, tak w grach multiplayer doprowadza do wypaczeń rozgrywki. Twórcy gier wykorzystują to przede wszystkim do wprowadzania nowej zawartości dając tym samym motywację do zakupu w ramach współzawodnictwa z innymi graczami. Podczas gdy do gry wprowadzana jest nowa (z reguły mocniejsza, a poprzez to atrakcyjniejsza) zawartość, stare elementy z trudem są w stanie zachować swój balans względem nowych elementów. Mówiąc wprost, stary elementy rozgrywki stają się „underpowered” – pozostając bezużytecznymi w obszarze konkurencyjności, czy też z punktu widzenia wyzwań. W skrajnych przypadkach stara zawartość będzie omijana przez graczy przyćmiona przez nowo wprowadzane elementy „overpowered”.
https://www.youtube.com/watch?v=Bxszx60ZwGw&feature=youtu.be