Forum Doom Trooper
Zasady gry => Archiwa Bractwa => Karty => Wątek zaczęty przez: Atticus w Czerwca 26, 2006, 09:19:26 am
-
Czy wojownik posiadający tą karte może używać swoich zdolności ?
-
Nie, bo nie może nic robić ;)
Na dobrą sprawę to podczas działania tej karty wojownik ląduje poza grą :/ Tak sugeruje karta - coś jakby zanihilowany był :) Bo pisze, że może powrócić do gry w dowolnym momencie :)
-
co ma pierwszenstwo w przerywaniu walki ? Shore leave czy mina ?
-
Shore Leave możesz zagrać jeszcze przed fazą przerywania, a Minę można odpalić tylko w tej fazie.
-
A jak sądzicie, można zagrać Urlop na przeciwnika i przerwać walkę??
-
"PLAY ON YOUR DOOMTROOPER AT ANY TIME."
-
Jak ta karta w ogóle działa? :) Co znaczy: MOVE TO THE SIDE i RETURN TO PLAY? Czy wojownik po zagraniu tej karty laduje poza gra i może uniknąć Anihilacji? Czy można cokowliek na niego zagrywać? Czy może nie ląduje jednak poza grą? Ale czy nadal np jest członkiem szwadronu (problem nie polega nawet na tym czy nadal jest członkiem, tylko czy fizycznie się tam znajduje???).
-
Ja bym grał tak, że jest w grze, ale nie ma na nią chwilowo wpływu, tak więc Anihilacji nie uniknie. Kart na niego zagrywać/dołączać też bezpośrednio chyba nie można. Co do przebywania to nie wiem.
-
Myślę że powinno właśnie tak być - jest w grze ale nie ma na nią wpływu - coś na zasadzie pojmanego - tam też mamy że po uwolnieniu "wracają do placówki" - to tak samo tutaj wojownik z shore jest poza szwadronem ale jest w grze...chyba ;D
-
Pozostaje kwestia leczenia. Leczenie następuje od razu po powrocie czy trzeba najpierw odczekać całą turę?
-
Wojownik leczony jest natychmiast.
-
Czy karta Shore Leave pozostaje w grze? W sensie czy można ja usunąc wykrciem agentów itp i zmusić wojownika do powrotu? Czy działa na nie Całkowite zaćmienie?
-
Generalnie tak graliśmy, że zostaje w grze i odrzuca się ją aby "powrócić do gry" w dowolnym momencie - w ten sposób działa na nią zaćmienie i wykrycie agentów też.
-
A ja chciałbym na chwilę wrócić do głównego wątku i do sprawy, która już była tu poruszana.
Jak działa Anihilacja na benka na urlopie?
Na anihilacji pisze: "Every single card in play, including all warriors, the caster, and this card, are removed from play and may never return during this game. No points are awarded. Immunities do not protect against this card."
Kluczowym zapisem jest w tym momencie fragment: Every single card in play. Kluczowym dlatego, że na Shore Leave znajduje się taka oto informacja: Return to play at any time.
Jeśli więc benek musi powrócić do gry, to znaczy, że na cały czas działania karty jest poza nią. A jeżeli jest poza grą, to Anihilacja go omija.
Pojechał na urlop, po tygodniu wraca na Marsa by dalej bić się z wrogami, a tu pusto...
Czy mam rację?
-
Nie. On wciąż jest w grze tyle że nie ma na nią wpływu. Inaczej nie można by zdecydować by powrócił do gry skoro nie można manipulować kartami poza grą. Jest to sytuacja podobna do tych gdy np idzie Całkowite zaćmienie lub Eat this! Wtedy wojownicy zaginieni w akcji (itp) sa pod wpływem tych kart.
Dlatego anihilacja dotknie również wojownika na urlopie. :)
-
Co oznacza "your full turn"? Od początku mojego kroku pierwszego do mojego następnego kroku pierwszego? Jeśli tak, to gdy zagram Shore Leave pod koniec swojej tury, w następnej mojej turze żołnierz nie dostanie jeszcze +1 do WW, S i P.
A może moja pełna tura trwa od początku kroku 1. do odrzucenia ostatniej karty?
-
Full turn to full turn czyli od kroku 1. do kroku 1. Jeśli zagrasz w kroku 2. to wojownik dostanie znacznik dopiero przy drugim kroku 1.
-
A gdybym zagrał SL w trakcie tury przeciwnika, mój wojownik pobyczyłby się na urlopie przez całą moją,
a w drugiej turze przeciwnika wrócił do szwadronu i potem został zaatakowany, to czy miałby już +1?
-
Nie - od kroku 1. do kroku 1. (Twojego kroku) - czyli jeszcze za wcześnie.
-
Chciałem powrócić do przerywania walki. Mina ma pierwszeństwo jeżeli chodzi o przerywanie, tak więc SL należy zagrać przed tą fazą?? Czy w takim w takim wypadku można wybrać innego obrońce??
-
Nie mina, a atakujący gracz ma pierwszeństwo (jak ma minę, to może jej uzyć pierwszy do przerwania, ale jak minę ma obrońca, to przerwać może atakujący za pomocą np Po Namyśle, czy właśnie Shore Leave i na minę będzie za późno). Shore Leave oczywiście można rzucić wcześniej niż faza przerywania - jak stanie się to po wyborze agresora i obrońcy to walka się przerwie, jak przed to wybierasz ich z "dostępnych" wojów (ten z Shore Leave nie może zostać wybrany).