Maja 13, 2024, 01:11:56 pm

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Wiadomości - pretorianstalker

Strony: 1 ... 345 346 [347] 348 349 ... 364
5191
Kombinacje kart / Żniwiarz, Degradacja i kula pomniejszych sług
« dnia: Czerwca 14, 2006, 01:22:16 pm »
Cytuj
bulielmo:
Czy mogę dołączyć karte Żniwiarz do wojownika który ma W=4 w wyniku degradacji??? Czy kolejna degradacja (już po Żniwiarzu) obniża bazową W czy te już zmodyfikowaną przez Żniwiarza??

koszal:
Gram tak jak sugerujesz. Najpierw obniżam degradacją W podmiotu, później zagrywam żniwiarza swoją drogą wrzucam osobny temat, bo coś mi zaświtało.

Nekromagus:
I tak to działa, mój ulubiony trick : degradacja na merkuriańską ochydę i żniwiarz do tego ! Rewelka  

koszal:
Zgadza się. Można też dać ohydzie pancerz przekleństwa i plagiat, którym będzie kopiować pomiot ilian.... Potem kula pomniejszych sług...


5192
Zasady ogólne / Kumulowanie się efektów kart
« dnia: Czerwca 14, 2006, 01:19:57 pm »
Cytuj
bulielmo:
Mam pytanko odnośnie zagrywania kilku takich samych kart specjalnych zostających bądź niezostających w grze.
1. Czy podczas walki mogę jednocześnie zagrać kilka zaskakujących manewrów - ich działanie kumujuje się.
2. Kilka razy zagrywam Równe prawa żeby np. trudniej było je odrzucić - rozumiem.
3. Czy może być wystawionych kilka Zużyć - czy ich działanie kumuluje się tzn. w grze są trzy to za każdą karte ekwipunku płacę po 3 pkt A
4. Jeśli wyłożę dwa razy podwojenie czasu to czy podczas odrzucania mogę odrzucić 4 karty??

pretorianstalker:
1.Nie - podstawowa zasada walki - podczas walki mozna skorzystać tylko z jednej takiej samej karty specjalnej!!
2.Tak - po prostu trudniej to zdjąć.
3.Nie - nie kumulują się - jeżeli na karcie specjalnej dołączonej do gry nie pisze, że jej efekt jest kumulatywny nie kumuluje się ona - karta, która pozostaje w grze to po prostu nowa tymczasowa zasada, czy dołączysz ich pięć, czy dziesięć, wciąż jest to jedna i ta sama dodatkowa zasada.
4.Nie - patrz wyżej.

Dyzus:
Trochę nieprecyzyjnie odpowiedziałeś. Nie, ponieważ nie można używać kilkukrotnie kart dublujących dany efekt, np. nie możesz wykonać 2 "zaskakujących manewrów", 2 "wycelowań", natomiast nic nie stoi na przeszkodzie używania kilku takich samych kart przerywających walkę, jeśli ich efekty nie wejdą do gry (czyli możesz zagrać np. trzeci raz "przepaść" jeśli Twoje dwie poprzednie karty "przepaść" z jakichś przyzczyn nie przerwały walki).

pretorianstalker:
Powiedziałem precyzyjnie  Jeżeli karta zostanie zakłócona powiedzmy jest raktowana jakby nigdy nie oztsała zagrana

Nekromagus:
Ale można zagrać kilka radości zwycięstwa.

pretorianstalker:
Bo tą kartę zagrywa się po walce.  


5193
Kombinacje kart / Przymusowy marsz i Inspiracja
« dnia: Czerwca 14, 2006, 01:16:39 pm »
Cytuj
koszal:
Rzecz wygląda tak: Zagrywam trzy przymusowe marsze na koniec mojej tury. rozpoczyna się tura przeciwnika i zagrywa on inspirację. Pytanie: Może atakować, czy nie może? Inspiracja pozwala wykonać trzy nie związane z walką akcje ale na przymusowym marszu nie jest napisane, które akcje przeciwnik traci, czy podstawowe, czy te dodatkowe. Co o tym myślicie?

Nekromagus:
To chyba jasne że podstawowe akcje traci, bo za inspirację zawsze ma się tylko gratisowe. A on nie ma już swojej tury i nie może dobierac kart a tym bardziej atakować.

Daiblerist:
Najpierw traci 3 podstawowe, które ma w momenice rzucania Marszów. Inspirację rzuca dopiero w swojej turze. Więc ataków raczej nie ma. Nekromagus: Oczywiście, że ma swoją turę. Pozbawienie akcji nie uniemożliwia mu ciągnięcia czy odrzucania kart.

pretorianstalker:
Przeciwnik traci 3 podstawowe akcje swojej tury. Z inspiracji może wykonać 3 dodatkowe akcje, nie będące akcjami taktycznymi.

koszal:
Tak. Tylko że przymusowy marsz dotyczy akcji, które Gracz dopiero wykorzysta, a nie tych które posiada w momencie zagrywania przymusowego marszu, bo wówczas to nie dysponuje żadną akcją. Acje uzyskuje dopiero we własnej turze. Dopiero wówczas może je zatem utracić. Zgadzam się z opinią, że w pierwszej kolejności powinien stracić akcje podstawowe, ale z przymusowego marszu to nie wynika.

Nekromagus:
To się zagalopowałem, oczywiście że może dobrac i odrzucak karty ale reszta jest ok. Tury swojej się nie ma po tym jak ktoś zagra na nas zagubienie.

5194
Karty / Urządzenie naprowadzające
« dnia: Czerwca 14, 2006, 01:14:51 pm »
Cytuj
bulielmo:
Ja mam ogólne pytanie dotyczące efektu działania kart których nie ma już w grze. Np. czy wojownik nadal jest naznaczony przez urządzenie naprowadzające gdy zostało już ono odrzucone?? Przykład drugi. Czy wojownik dalej jest pod wpływek trucizny gdy tej nie ma już w grze???

pretorianstalker:
Podobny problem może być z Evą Valmonte - czy jej modyfikator nadal działa po jej zabiciu? Generalnie czmu nie - nie pisze, że efekt działą dopóki karta jest w grze, wojownik od urządzenia dostaje znacznik, który działa cały czas - nie widzę związku z odrzuceniem kart Urządzenie naprowadzające, a trwaniem znacznika - podobnie trucizna, granat bakteryjny etc, etc...

Nekromagus:
Oj ale granat bakteryjny działa po jego użyciu, natomiast evka i urządzenie po ich usunięciu z gry chyba już nic nie mogą. No bo jak gdy czegoś nie ma to jak to coś może cokolwiek zdziałać ? Czy nie powinien tu zadziałać rozsądek ?  

pretorianstalker:
Rozsądek jest w kolejności drugi zaraz po zasadach. Akcje poświęcone przez Evę dają modyfikatory do cech do końca kolejnej tury. Nigdzie nie pisze, że to Eva dodaje +2 do cech. Jeżeli idzie o rozsądej to akurat tutaj tez nakazuje, żeby modyfikatory działały po odrzuceniu karty Evy - zdobyła informacje i te informacje trafiły do wojk gracza ja kontrolującego - są aktualne do początku tury. Jakie ma znaczenie czy Eva dożyje do tego czasu? Czemu więc granat działa a urzadzenie nie? Czemu samodoskoanlenie działa przez pełną ture skoro spada zaraz po użyciu? Bo tak na nim pisze - no ale skoro go nie ma no to nie ma znaczenia co na nim pisze, czyż nie? Gdzie tu więc miejsce na rozsądek. Co do urządzenia, nie wiem czemu łączyć istnienie znaczników z samym urządzeniem. Ono tylko "rozdaje" znaczniki, które mają określone działanie. Jeżeli postarzony wowjonik pozbedzie się z gry wojownika, który go postarzył, nie odzyska młodości - znaczy znaczniki nie spadną i nadal działają tak jak pisze na postarzeniu. To samo dotyczy Urządzenia.

koszal:
Oczywiście. Totalny chaos wprowadziłoby poleganie w DT na rozsądku  . Weźmy (mój ulubiony przykład) Grizzlego w pancerzu legendarnego zabójcy.

pretorianstalker:
Nie jest to takie głupie  Relikty - jako przedmioty obdarzone magiczną mocą, działają już poprzes samą swoją obecność - Pancerz wkładamy do czołgu i cała załoga dostaje odpowiednie bonusy  

koszal:
Nie. Czołg wsadzamy do pancerza i upychamy... upychamy...


5195
Karty / Nietoperz / Nietoperze
« dnia: Czerwca 14, 2006, 01:03:49 pm »
Cytuj
Diablerist:
"May never be affected by any cards (except attacking warrior cards) or perform Attack actions."
1. Mam rozumieć, że nie moge im dać ekw, rel, misji, MH?
2. Działa na nie jakakolwiek karta specjalna nie dołączona do przeciwnika?
3. Są odporne na wszelką Sztukę? Nawet Anihilację?
4. Mogą korzystać ze Stref Walki?

pretorianstalker:
Nie ma na nie wpływu żadna karta - co ciekawe nawet takie, które są dołączone do wojowników  Działają na nie jedynie karty atakujących ich wojowników, co nie znaczy, że są to karty należące do takich wojowników, ale są to karty reprezentujące tych wojowników. Więc jeżeli mamy Pretoriańskiego Łowcę z Kosą Semai - nie zabije on automatycznie nietoperza, gdyż ten jesto odporny na kosę  
1.Nie można im dać niczego (w sumie to może i można ale to i tak nie ma wpływu na nic) 2.Nie działa na nie nic...  
3.Na Anihilację nie ma odporności  
4.Nie mogą korzystać ze stref, gdyż te nie mają na nie wpływu.

Diablerist:
Chwila, na Nietoperzach jest słowo "żadne" i na Anihilacji też. Dlaczego jedno miałoby być silniejsze od drugiego  

bogus:
(except attacking warrior cards) znaczy z wyjatkiem kart atakujacych wojownikow ,wiec czemu kosa u behemota miala by nie dzialac ????

Diablerist:
Chodzi o samą kartę przedstawiającą atakującego wojownika. Gdyby chodziło o karty posiadane przez tego woja, to znalazłby się tam apostrof - "except attacking warrior's cards"

pretorianstalker:
Bo jedyne na co nietoperze nie są odporne to karty atakujących je wojownków - czyli karty przedstawiające postać wojownika, a nie karty posiadane przez tego wojownika - głupie zasady języka polskiego - obydwa wyrazeni brzmią tak samo. Po angielsku widać róznicę  Anihilacja: żadne odporności nie broni przed działaniem tej karty - najdokładniejsza z dokładnych kart. Jedyne co może przetrwać anihilację to karta, na której pisze: nie może zostać usunięta z gry, nawet działaniem anihilacji  

Diablerist:
A działają na nie globalne karty tak jak Całk. Zaćm.? Tchórzostwo chyba działa, bo rzucane jest na gracza.

bogus:
zadne to zadne nie ma roznicy czy posrednio czy bezposrednio nie dzialaja i juz  

Diablerist:
W ang. ver. Nagła Śmierć działa chyba na WW, ni? Idelnie by do Nietoperzy pasowała, gdyby była na Strzelanie  A na przykład taki Pacyfizm albo Presja podczas walki tylko zadziała na przeciwnika, czyż nie?  

pretorianstalker:
Yep - Nagła śmierć działa na WW i dlatego jest idealna dla Golgothy Unleashed lub TWP - mogą jej coś zrobić wyłącznie żołnierze zagłady, więc Nagła śmierć jest tu n amiejscu  

Pacyfizm i presja zadziałałyby tylko na przeciwnika, ale ten musiałby sam uzyc tych kart - nie widzę innego sposoby, aby rzucić te zaklęcia na korzyść nietoperzy, bo to zaklęcia osobiste  

Diablerist:
Wystarczy Znawca Sztuki  

pretorianstalker:
Znawca sztuki tu nic nie pomoże - o ile znam zasady to Bractwo nie może wspierać Legionu Ciemności używając zaklęć sztuki, ani w żaden inny sposób  Przerywanie walki przy uzyciu tych czarów, na korzysć Nietoperzy jest ewidentnym wspieraniem legionu, czego nie podejmie się żaden Znawca sztuki  Chyba, że taki, który przeszedł na ciemną stronę mocy - ale w tym wypadku to combo jest już przekombinowane. Lepiej po prostu wziąć wojownika, który potrafi rzucać sztukę i dać mu odporność psychiczną - będzie mógł bronić się Pacyfizmem i Presjami w taki sam sposób jak miały robić to nietoperze. Podobny efekt daje umieszczenie np. Valpurgiusa w Grabieżcy - tutaj Presja go nie zrani

5196
Karty / Opętanie
« dnia: Czerwca 14, 2006, 12:57:12 pm »
Cytuj
Diablerist:
Czy ta karta ma jakiś sens? Jak ją czytam to za cholerę nie wiem w jakim celu powstała  

koszal:
Żeby buchnąć komuś takiego grizzlego i położyć go u siebie, a potem rąbać jego wojowników jego wojownikiem, np. takim Toshiro..., któremu dodamy parę kart darów dla heretyków....

Diablerist:
"DAR SEMAI. Zabity przez tego wojownika Żołnierz Zagłady nie zostaje odrzucony. Zamiast tego staje się Heretykiem Legionu Ciemności. Przenieś go do Kohorty gracz, który go kontroluje. Nowy Heretyk może korzystać z Darów Mrocznej Harmonii." Wiem, że to co napisałeś podpowiada ci logika, ale z tekstu na karcie wcale to nie wynika...

pretorianstalker:
Possess GIFT OF SEMAI. A Doomtrooper killed by this warrior is not discarded. Instead, it becomes a Heretic of Dark Legion. Move it to its controller's Kohort. DARK SYMMETRY GIFT cards may be played on the new Heretic. Jak to po co używać tej karty?  Jasne, że po to aby... aby... aby...  Jedyne zastosowanie jakie widze, to po to aby zabć goscia dwa razy. Wojownik nie jest odrzucany, ale wciąż jest zabity - punkty się przyznaje w normalny sposób - nie odrzucenie decyduje o przyznaniu punktów - tak samo jak w przypadku Duranda. No i zawsze mozna wykonać Cios dla kardynała  

koszal:
Masz rację Diablerist. Nadinterpretacja moja wyniknęła z zasad domowych, które lubimy stosować grając taliami monotematycznymi. Tzn. gramy czasem tak, jakby każdy z nas reprezentował jedną organizację i zabieramy wskutek tego sobie wojowników kartami zmieniającymi przynależność. OCZYWIŚCIE JEST TO NIEZGODNE Z ZASADAMI ALE SPRAWIA NAM WIELKĄ PRZYJEMNOŚĆ.

Nekromagus:
Wy się nie znacie  Ta karta jest sztuką dla sztuki tak jak prawo kartelu  

5197
Karty / Wenusjańska Dżungla
« dnia: Czerwca 14, 2006, 12:55:03 pm »
Cytuj
Diablerist:
Taka oto teoretyczna sytuacuja: W Szwadronie mam Wenusjańskiego Szeryfa w Wilczym Pazurze. Przeciwnik mi go atakuje, czy jeśli schowam się w dżungli to przeciwnik nie dostanie podwojonego W jeśli mnie zabije?

pretorianstalker:
Jeżeli podczas walki nie korzystasz z pojazdu, a tak właśnie dzieje się kiedy wykorzystujemy wenusjańską dżunglę, to oczywiście przeciwnik zyskuje niepodwojeone W w PZ/PA.

koszal:
Swoją drogą dobrze wykorzystana wenusjańska dżungla może naprawdę namieszać. Chociaż ze stref walki to najbardziej lubię połączenie klein helitek ważka i bazy w pasie. Wojownik w ważce nie może zostać zraniony bo tylko przeciwnik wyposażony w broń strzelecką może go dziabnąć a nie dziabnie go bo nie może używać broni strzeleckiej kiedy walczy w tej strefie walki.

Nekromagus:
A jak będzie gdy np. huzar broni sie w wenusjańskiej dżungli a ja go atakuje niszczycielem z czarną wdową bez innego ekwipunku ? Czy walka się przerywa a może po prostu nie moge używac wdowy i niszczyciel ręcznie rypie huzara?

pretorianstalker:
Wdowa się wyłącza na czas walki.

5198
Karty / Zmiana celu
« dnia: Czerwca 14, 2006, 12:53:03 pm »
Cytuj
bulielmo:
Na jaki karty sztuki można rzucić Zmianę Celu?? Czy na Equlibrium bądź Eliminację można??

pretorianstalker:
Zmiana celu to baaaardzo dziwna i dość ograniczona karta  W założeniu miało to działać jak Skradzione papiery tylko, że na sztukę, ale pamiętać musimy, że aby czar sztuki mógł zostać użyty to musi ktoś go móc rzucić. Po zagraniu Zmiany celu, rzucającym jest wciąż ten sam osobnik - a nowy cel musi być legalny, czyli na dobrą sprawę, możemy tutaj wczuć się w rolę gracza rzucającego czar i podać własny cel, ale cel musi być celem, który mógłby wybrać ten gracz. Czyli: Equilibrium - tutaj wszystko jasne, zagrywający Zmianę celu wybiera sam karty specjalne, które mają opuścić grę, ale to wciąż gracz rzucający płaci - jeżeli gracz zapłaci powiedzmy 4PA to możmy odrzucić do dwóch dowolnych kart specjalnych z gry. Eliminacja - dowolny wojownik Ale już np. Powiew wątpliwości - mamy problem. Wersja polska: za każdy 1A możesz odrzucić 1 arte z ręki dowolnego innego gracza Wersja angieslka: za każdy 1A możesz odrzucić kartę z reki dowolnego gracza...
Róznica polega na tym, że po "polsku" nie można zmusić gracza do odrzucania własnych kart, a po "angielsku" można  Jeżeli celem jest dowolny gracz to można skierować przeciwko niemu zaklęcie, jeżeli nie - wtedy Zmiana celu jest nieprzydatna w grach na dwóch graczy  Jeżeli chodzi o rzucanie zmiany celu na karty typu: Samodoskonalenie, Nietykalność etc. - czar dotyczy tylko rzucającego - Zmiana celu nei ma wpływu na takie czary - tylko rzucający może skorzystać z ich efektów. Czary bojowe vs osobiste bojowe Można zmienić cel czarów bojowych, o ile nowy cel jest legalny - np.: Wojownik bractwa walczący z wojownikiem Capitolu rzuca Powiększenie (czar bojowy). Zmianą celu możemy spowodować, że czar zostanie wykorzystany na korzysć wojownika Capitolu, nie moglibyśmy tego zrobić, gdyby przeciwnikiem był wojownik legionu - bractwo nie może rzucać zaklęć sztuki na korztyść legionu  Osobiste czary bojowe genralnie są odporne na Zamianę celu, chyba, że w grze mamy Znawcę sztuki - wtedy na nasze czary osobiste bojowe mozna zagrywać Zmianę celu.

5199
Karty / Odp: Valpurgius
« dnia: Czerwca 14, 2006, 12:47:32 pm »
Cytuj
reloaded:
Co oznacz na Valpurgiusie ze "wypacza Sztuke" ?

pretorianstalker:
Odpowiedź jest krótka - w świetle zasad nic  Oznacza to tyle mniej więcej, ze używa sztuki na korzyść legionu ciemności - ale w taki sposób wypacza sztukę każdy legionuista z niej korzystający.

reloaded:
to ch*****  myslalem ze neguje sztuke lub chociaz sam jest odporny na nia bleeeeeh to slaby jest  

koszal:
Bo to się powinno znaleźć na tej karcie. Troszkę tu dano ciała i tyle.

pretorianstalker:
Co się powinno znaleźć? Valpurgius nie powinien być odporny na sztukę, inaczej byłby cieniasem. Nie mógłby korzystać z jakichkolwiek efektów sztuki, po co więc miałby rzucać zaklęcia typu samodoskonalenie, jezeli nie działałby na niego w żaden sposób? Mógłby natomiast dobrze rzucać Pacyfizm - spadałby tylko jego przeciwnik, a nie on sam  

koszal:
Wersja Valpurgiusa z Inquisition różni się. W Paradise Lost dodano mu nowe zdolności ale odebrano stare. Dla mnie zgrzyt. Powinien zachować stare nawyki.

5200
Karty / Zniewolenie
« dnia: Czerwca 14, 2006, 12:44:12 pm »
Cytuj

Nekromagus:
ZNIEWOLENIE Kosztem jednej akcji możesz ją dołączyć do dowolnego wojownika legionu ciemności. Wojownik, na którego działa ta karta, nie może atakować, jeśli kontrolujący go gracz nie zapłaci najpierw 5 A. I tu się rodzi moje pytanie: czy jak zapłacę te 5 A to mogę zaatakować jednorazowo i żeby zaatakować 2 raz znowu muszę płacić kolejne 5. Czy może po jednorazowym zapłaceniu karta ta odpada jak np. uduszenie  

Dyzus:
Karta pozostaje dołączona i musisz każdorazowo płacić. Ta karta nie odpada jak "Uduszenie".

5201
Kombinacje kart / Czarna wdowa vs mur obronny
« dnia: Czerwca 14, 2006, 12:42:32 pm »
Cytuj
bulielmo:
Czy wojownik wyposażony w Czarną Wdowę może atakować wojowników kryjących się za Murem Obronnym?

pretorianstalker:
Wojownik nie mogący brać udziału w walce nie może zostać wybrany na przeciwnika, a dopiero wtedy zaczęłaby działać czarna wdowa - neguje ona tylko efekty umocnień z jakich korzysta przeciwnik wojownika w nią wyposażonego.

5202
Karty / Całkowite zaćmienie
« dnia: Czerwca 14, 2006, 12:37:19 pm »
Cytuj
bulielmo:
Gdy zostało rzucone "całkowite zaćmienie" mogę np. w turze kolejnego gracza rzucić sobie inspiracje i wyjść z ukrycia wojownikiem a w swojej kolejce zaatakować gdyż już w ukryciu nie jestem?? Czy to wszystko może mieć miejsce w trakcie trwania jednej tury tzn. pomiędzy pierwszymi krokami gracza który rozpoczyna tzn "obejście stołu".

reloaded:
Musisz poświecić akcje na odwrócenie każdej karty którą odwróciłeś pod wpływem Zaćmienia. Czyli możesz rzucić Inspiracje i odwrócić do trzech kart.

pretorianstalker:
Jeżeli chodzi o tury w których nie można atakować - żadne źródło dokładnie tego nie podaje, ja sam uznaje, że nie można atakować w tej turze, w której się wyszło z ukrycia, mając na myśli turę od kroku 1 do kroku 3 - czyli własną turę - nie można zaatakować w turze jeżeli z ukrycia wyszło się po kroku 1. Po kroku 3 można już atakować.

bulielmo:
A jeżeli Całkowite zaćmienie zostanie rzucone w trakcie walki to czy przerywa ono walkę, a jeśli nie to czy nie wyłącza z gry np. karty ekwipunku posiadanych przez wojowników bądź dołączonych do nich kart specjalnych - nie korzystają oni z płynących z ich strony modyfikacji?

pretorianstalker:
Całkowite zaćmienie nie przerywa walki, ale można je zagrać w momencie kiedy gracz zadeklaruje atak - wtedy wszyscy wojownicy się chowają i żaden zaatakować nie może. Jeżeli natomiast zostanie zagrane po tym jak konkretny wojownik zaatakuje, wojownicy się ukryją, lecz walka będzie kontynuowana - ukryty wojownik nie może atakować, lecz tutaj zaatakował on kiedy jeszcze mógł to zrobić. Wszystkie karty odwrócone koszulkami do góry (poza wojownikami, których traktuje się jako ukrytych) nie wpływają w żaden sposób na grę.

bogus:
Po co jest ten tekst że karty odwrócone nie mają żadnego innego wpływu na grę?

pretorianstalker:
Po to żeby nikt nie korzystał z Triangulatora dołączonego do okopu np. To że nie mają innego wpływu na grę, nie oznacza, ze na nie nie ma nic wpływu.

bulielmo:
Czy po rzuceniu całkowitego zaćmienia odwraca się karty wojowników którzy nie mogą się ukrywać np. apostołów?

pretorianstalker:
Nie - tacy wojownicy pozostają w stanie w jakim się znajdowali przed zagraniem karty - np. Toshiro.

5203
Kombinacje kart / Złoto dla naiwnych i Chwała Cesarzowi
« dnia: Czerwca 14, 2006, 12:13:12 pm »
Cytuj
bulielmo:
Sytuacja wygląda następująco. gracz ma wyłożoną misję Chwała Cesarzowi. Wystawia wojownika mishimy, płaci i ktoś zagrywa Złoto dla naiwnych. Nie jest w stanie jeszcze raz zapłacić i odrzuca woja. Czy dostaje punkt zwycięstwa????

pretorianstalker:
Raczej tak. Punkty są przyznawane. Wojownik został odrzucony, ale był wprowadzony do gry.

Dyzus:
Cytuj
Raczej tak. Punkty są przyznawane. Wojownik został odrzucony, ale był wprowadzony do gry.

Błąd. Punkty nie są przyznawane, bowiem Wojownik jest traktowany jakby wszedł do gry dopiero PO zapłaceniu jego kosztu. W tym jednak wypadku poprzez zagranie karty "Złoto dla naiwnych" wydane punkty A są "fałszywe"- co traktuje się tak, jakby nie były wydane i żeby Wojownik wszedł do gry, należy za niego jeszcze raz zapłacić. Dopiero wtedy otrzymuje się punkty za misję "Chwała cesarzowi".

pretorianstalker:
Błąd. Punkty za Chwałę cesarzowi są przyznawane kiedy wojownik jest wystawiany przez dowolnego gracza.
HONOR THE EMPEROR ASSIGN TO ANY PLAYER. While this mission is in play tha assigned player gains 1 PP for each mishima warrior IS PUT into play by any player. This mission is never fulfilled.

FOOL'S GOLD PLAY IMMEDIATELY AFTER A WARRIOR HAS BEEN PAID FOR. The D spent was counterfeit and must be repaid. If not paid, the warrior is discarded.

Co to oznacza? Karta Złoto dla naiwnych działa tak: Zagraj po wystawieniu wojownika. Gracz który go wystawił musi zapłacić ponownie lub wojownik zostanie odrzucony. Teksty typu "punkty zostały sfałszowane" nie mają nic wspólnego z zasadami. Karta ta nie działa jak karty typu:
-Ucieczka - wojownik zginłą -> zagrywamy kartę -> wojownik nie zginął
-Oszustwo - gracz zdobywa punkty -> zagrywamy kartę -> gracz nie zyskuje punktów
czy karty typu:
-Zakłócenia łączności, Złe zaopatrzenie, Nieudany czar - te karty powodują, że zagrane przed nimi karty nie maja wpływu na grę.
Złoto dla naiwnych nie pasuje do żadnego z tych schematów - nie pisze, że wojownik nie został wystawiony gdy nie zapłacimy ponownie, ani, że nie ma żadnego wpływu na grę i jest odrzucony. Wojownik po wystawieniu jest odrzucany jezeli nie dopłacimy punktów.

Przykład: W pierwszej turze gracz A nie wystawił wojownika, wystawia go natomiast w drugiej turze. Wtyedy gracz B zagrywa Złoto dla naiwnych. Gracz A nie odpada z gry nawet jezeli nie ma z czego zapłacić za wojownika aby ten nie został odrzucony. Wojownik ten wszedł do gry ale zostaje natychmiast odrzucony - nie pisze nigdzie, że nie ma żdanego wpływu na grę, ani, że nie został wystawiony. Znowu dopowiadasz więcej niż można gdziekolwiek znaleźć i interpretujesz hasła, które dla gry nie mają żadnego znaczenia. Np.: na oszustwie pisze, że szpiedzy wykryli cele gracza i przejeli nagrodę czy coś takiego - jakie to ma znaczenie dla gry? Żadne, no chyba,że można szpiegów załątwić falą prawości  

Dyzus:
Jakoś mnie nie przekonujesz  Zasady mówią:
Cytuj
"Żeby wystawić żołnierza, trzeba wydać tyle PA ile wynosi jego W. Następnie należy położyć kartę wojownika na stole (...) Jeśli nie masz wystarczającej liczby PA NIE MOŻESZ GO WYSTAWIĆ

Zatem skoro punkty akcji okazały sie sfałszowane, to tak, jakby nie zostały wydane (bo trzeba zapłacić od nowa), a to oznacza, iż nie doszło do wejścia wojownika do gry. No chyba nie sposób się nie zgodzic z taką dedukcją, nieprawdaż?

koszal:
Kij wie. Z jednej strony wojownik nie wszedł do gry, bo jeśli nie ma punktów aby za niego zapłacić- to nie można go wystawić. z drugiej strony takie złoto dla naiwnych można zagrać tylko na wojownika, który się w grze znalazł, zatem w niej był. Problem polega na tym, że z technicznego punktu widzenia w grze nie istnieje pojęcie czasu tzn, nie mozna stwierdzić, że karta działa przez "chwilę". Zatem nie liczy się, jak szybko wojownik został odrzucony, tylko czy znalazł się w grze, czy też nie.

pretorianstalker:
Czytaj moje posty i naucz się jednego: teksty typu "sfałszowane", czy "szpiedzy wroga" NIE MAJĄ ŻADNEGO ZNACZENIA!!! To tylko dla klimatu gry. Nie trzeba płacić więc od nowa, a dopłacić niejako karę za kartę specjalną -Złoto dla naiwnych. Punkty zostały wydane i jeżeli nie zapłacimy ponownie to wojownik zostanie odrzucony, a nie nie może wejść do gry.
2.No właśnie niesposób sie zgodzić - interpretujesz teksty bez znaczenia. Przeczytaj jeszcze raz mój poprzedni post i przeczytaj karty typu Ucieczka, Oszustwo, Zakłócenia łączności, Nieudany czar, Złe zaopatrzenie - jak nie zauważysz róznicy pomiędzy nimi i złotem dla naiwnych to czytaj do skutku - miłego wieczoru.

Troublestarter:
popieram wersje Pretoriana

Nekromagus:
Ja sądzę że akcje wydane 1 raz i za złoto 2 raz były płacone, bo nawet jak się płaci lewą walutą to się płaci. A co do zdobywania p.z. za ww. misję to chyba jednak to lekki przekręt. Ale mogę się mylić.


5204
Karty / Kontrybucja wojenna
« dnia: Czerwca 14, 2006, 12:06:23 pm »
Cytuj

bogus:
jak zagram kontrybucje wojenna a przeciwnik nie ma tyle punktow A zeby zaplacic za wszystkie PZ to czy traci wszystkie PA

pretorianstalker:
Czemu miałby tracić PA?? Przeciwnik wybiera czy chce zapłacić za PZ czy nie. Żeby je wziąć musi jednak zapłacić za wszystkie. Jeżeli nie ma PA żeby opłacić tą kartę to po prostu nie zyskuje PZ.

bogus:
czyli nie traci ok ale jak to wybiera ?? jak ma to musi placic

pretorianstalker:
FOOL'S GOLD PLAY IMMEDIATELY AFTER A WARRIOR HAS BEEN PAID FOR. The D spent was counterfeit and must be repaid. If not paid, the warrior is discarded. Tutaj tez pisze, że musi zapacić, a nie musi. Co do kart tego typu to można wybierać czy sie chce płacić czy nie. Jezeli uzna, że nie chce tych punktów to nie płaci i punkty sa tracone.

koszal:
Nie płaci też znowu tak dużo. Może wykorzystać Punkty, które właśnie zdobył, aby nimi zapłacić.

bogus:
co ?? moze placic punktami ktore zdobyl jezeli zadeklarowal ze zamiast PZ bierze PA a jezeli bral same PZ to nie moze nimi placic (ja tak to rozumiem  )

koszal:
A ja to rozumiem tak, że jeśli chce zdobyć PZ to musi za nie zapłacić w stosunku 1 do 2. Czyli jak chce PZ to płaci Pa w liczbie dwukrotnej, przy czym może wykorzystać te punkty, które właśnie zdobył żeby nimi zapłacić za same siebie w stosunku 1 do 2. Pokrętne ale może być. Chociaż jest jedno ale... Płaci za PZ jeśli zdecyduje się zdobyć PZ.


5205
Ziemia Niczyja / Allegro :)
« dnia: Czerwca 13, 2006, 11:17:42 pm »
Już jakiś czas temu zauważyłem, że dyskusja nie ma sensu bo ludzie nie mają w zwyczaju czytać poprzednich postów i zamiast się odnieść, lub chociaż wziąć po uwagę to co się do nich pisze to piszą co im ślina na język przyniesie...

Strony: 1 ... 345 346 [347] 348 349 ... 364