Zasady gry > Karty
Wymuszenie
(1/1)
Kapitan Shinobi:
Panowie, taka akcja.
W grze uczestniczy 3 graczy (A,B,C).
Jest tura B, dobiera karty.
C rzuca Wymuszenie, płaci 4A (bo więcej nie ma) - i zabiera graczowi B jedną akcję.
Ja jestem na pozycji A. Czy mogę:
I) rzucić Skradzione na "Wymus" - i zapłacić więcej (bo akurat mam), żeby "ofierze" zabrać więcej akcji
II) rzucić Podaj Dalej na "Wymus" - i dopłacić 4A (lub więcej), żeby zabrać drugą (lub więcej) akcję ofierze (bo akurat tyle mam, zakładając że nie zabieram ostatniej akcji graczowi).
Sytuacja 2
Też mamy A,B,C.
B dobiera i dostaje wymusem od C (za full, tyle ile mu akcji może zabrać).
Ja (na pozycji A):
I) rzucam Skradzione i przejmuję Wymus, ale nie płacę nic - bo akurat mi nie pasuje, żeby C osłabiał gracza B. Sądzę, że łatwo o taką sytuację. C jest o krok od wygranej - i wiem, że jak bloknie na turę gracza B, to wygra (ja mam za daleko do swej tury, nie zdążę dojść do ruchu) - a z drugiej strony, wiem/sądzę że B (mając do dyspozycji pełną turę) może coś zrobić, by przyblokować C (i może ja się załapię na ruch). Czy to podpada pod palenie kart? Czy muszę (przejmując kartę Wymuszenia) zapłacić minimum 4A - żeby zabrać tę jedną akcję wbrew swej woli (czasem tej jednej akcji brakuje do kombosa ;)).
A może w ogóle Skradzione nie działają na "wymus" - i problem rozwiązuje się sam? Albo co w sytuacji, gdy Skradzione mogą zadziałać na Wymuszenie, ale ja mam mniej niż 4A - i nie mogę zagrać tej karty? - Też palenie?
pretorianstalker:
Możesz Skraść lub Podać dalej kartę jeśli jest to właściwy moment. Obydwa momenty są ok, ale jak kradniesz lub podajesz to musisz mieć 4A na minimalny koszt.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej