Napisałem to specjalnie właśnie dlatego, że posłużyłeś się matematyką w tak samo naciągany sposób jak tłumaczysz różnice pomiędzy discardem, a discardem poprzedzając to tekstem, że nie powinno się discardów rozróżniać. Dosyć dziwne to wszystko i kompletnie się kupy nie trzyma. Po prostu wydało mi się zabawne, że próbujesz mnie naprostować z wykorzystaniem matematyki skoro to bardziej moja dziedzina niż innych biorących do tej pory udział w dyskusji
A więc od razu spieszę zaznaczyć, że matematyka, logika i te sprawy nie są mi obce i uważam, że moje wytłumaczenie jest spójne i nie zawiera żadnych błędów.
To jeszcze raz po kolei. Ustalmy, że trzymamy się tego co podaje instrukcja i karty i interpretujemy w oparciu o to, nie wchodząc w jakieś nieistniejące definicje, które niektórym są znane, a innym nie, więc ci drudzy nie mogą się do nich odnieść z oczywistych względów. Chciałem usłyszeć różnice pomiędzy discardami - podobno jest oczywista, więc nie powinno być problemu z jej opisaniem, ale nie udało mi się jej dostać więc będę sobie radził bez niej.
1. Discard - sytuacja kiedy karta trafia na stos kart odrzuconych z dowolnego powodu. Czy jest odrzucana na koniec tury z ręki, spada z gry, zostaje wyrzuona z ręki Wybiegiem czy cokolwiek innego. To jest Discard.
2. Wojonik uważany za Pojazd - karta WOJOWNIKA, na którą działają karty, które można zagrać na pojazdy, ale tak samo działają karty, które zagrywa się na wojowników. Wojownik taki jest uważany za siedzącego w pojeździe i nigdy go nie może opuścić. Można go odrzucić zarówno DPATem i Falą.
3. RAP - karta, która nie pozwala odrzucić pojazdu (a więc i tym samym wojownika uważanego za pojazd) pod żadnym pozorem, Z WYŁĄCZENIEM sytuacji gdy to wojownik używający pojazdu ma zostać odrzucony lub zostaje zabity.
4. Zabicie wojownika - następuje w wyniku zadania drugiej rany i jego następstwem są
a) discard
b) przyznanie punktów
W pewnych wypadkach mimo zabicia wojownika nie ma następstwa w postaci discardu (Cmentarz, Opętanie) lub w postaci punktów - zabicie poprzez użycie Esencji i tak dalej.
Teraz - zagrywając Falę prawości na wojownika będącego pojazdem powodujemy, że taki wojownik jest odrzucany, a razem z nim spada RAP bo karta ta dopuszcza taką sytuację. Zagrywając Brak paliwa również powodujemy że ten sam wojownik powinien spaść ponieważ jest pojazdem, ale tutaj RAP go chroni zgodnie z zapisem na karcie. Jeśli RAP broni przed Falą prawości mimo zapisu na RAP, że RAP spadnie jeśli to wojownik zostanie celem karty i zginie LUB zostanie odrzucony (podkreślam - to dwie zupełnie różne rzeczy) to tak samo nie może zostać odrzucony po tym kiedy zostanie zabity w walce. Jeśli może zginąć w walce i zostać odrzucony to również może zostać odrzucony Falą Prawości. Discard to discard. Jeśli może być on celem ataku dla wojownika to tak samo jako wojownik może być celem Fali prawości. A teraz, proszę o wskazanie błędu w tym co powyżej napisano i jeśli taki jest, to prosiłbym o wyjaśnienie, a w szczególności o wskazanie różnić pomiędzy discardem i discardem bo ta wiedza tajemna jest dla mnie niedostępna i może tylko ja tak mam, ale jakoś nie są dla mnie te różnice oczywiste.
EDIT: A przy okazji. Jeśli ranny robot z RAP dostanie ze śmiertelnej rany to co?