Forum Doom Trooper

Zasady gry => Archiwa Bractwa => Karty => Wątek zaczęty przez: pretorianstalker w Sierpnia 11, 2008, 12:53:02 pm

Tytuł: Punch Drunk
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Sierpnia 11, 2008, 12:53:02 pm
Czy to karta do zagrywania tylko po walce? Wydaje mi się, że można ją rzucić po każdej ranie nie tylko takiej odniesionej w walce. Jeśli jest inaczej to podobnie jest z Samobójczą misją ;)
Tytuł: Odp: Punch Drunk
Wiadomość wysłana przez: Diablerist w Sierpnia 11, 2008, 01:29:03 pm
Chyba można nie tylko po Walce. Wytłuszczone jest dla mnie warunkiem i sposobem zagrywania tej karty. Reszta to już tylko doprecyzowanie.
Tytuł: Odp: Punch Drunk
Wiadomość wysłana przez: Nekro w Maja 18, 2009, 11:50:32 pm
Czy tą kartę wojownik może otrzymywać kilkakrotnie?
Tytuł: Odp: Punch Drunk
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Maja 19, 2009, 09:22:20 am
Teoretycznie chyba tak, ale nie kumuluje się :)
Tytuł: Odp: Punch Drunk
Wiadomość wysłana przez: Snake PL_issken w Maja 11, 2011, 11:30:27 am
Dlaczego nie kumulują się? Z karty nie wynika, że nie. Wojownik ma -4, dopóki karta jest w grze.
Na drugiej dołączonej będzie taki sam zapis, więc chyba dostanie następne -4?

Można zagrać na raz dwa Punch Drunki IMMEDIATELY AFTER?

A co jeśli kartę dostanie wojownik z cechami niższymi niż 4? Spadną do zera czy niżej?
Tytuł: Odp: Punch Drunk
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Maja 11, 2011, 11:57:51 am
Immediately after = tylko raz dasz radę zagrać, wojownik ma -4 nawet jeśli miałby mieć poniżej zera. Co do kumulacji - na kartach, które się kumuluja najczęściej jest taki zapis - stąd wniosek Preta jak mniemam.
Tytuł: Odp: Punch Drunk
Wiadomość wysłana przez: Snake PL_issken w Maja 11, 2011, 02:40:24 pm
Weźmy Potężny Cios albo Wycelowanie. Nie ma słowa o zagrywaniu kilku, a kumulują się.
Tytuł: Odp: Punch Drunk
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Maja 11, 2011, 08:26:06 pm
Nie bardzo wiem jak mogą się kumulować skoro jest zasada, że jedna taka sama specjalna podczas jednej walki w fazie modyfickacji.
Tytuł: Odp: Punch Drunk
Wiadomość wysłana przez: Snake PL_issken w Maja 11, 2011, 09:53:36 pm
You may now play any number of duplicate combat-modifying cards that you already played during a combat.
The effects are cumulative. For example, you MAY play two or more POWERFUL BLOW cards on a combatant,
each providing an additional +2 to F. Everyone was doing this anyway, so we’re making it official.


To fragment Nowych zasad, które wkleiłeś z thewinternet.com
Tytuł: Odp: Punch Drunk
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Maja 11, 2011, 10:40:07 pm
Hehe - mamy pewien konflikt Pret vs Winter...(btw - Pret dlaczego się nie kumulują?)  Ale pomijając fakt walki - PD można zagrać także po otrzymaniu rany poza walką (powyżej w tym wątku - tak jak Samobójczą misję można wykorzystać) - i jeśli to będzie już drugi, który zostanie dołączony, to wojownik będzie miał -8 - podobnie jak zagrasz kolejno dwa Grim Reapery na legionistę o W=2 - też się skumulują. W walce zagrasz tylko jeden tak czy owak, bo jest "immediately after" = drugi nie byłby "immediately after" już- tak jak możesz zagrać tylko raz Ucieczkę.
Tytuł: Odp: Punch Drunk
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Maja 11, 2011, 11:11:15 pm
Teraz nie pamiętam o co dokładnie chodziło - w każdym bądź razie Grim Reaper i Elite Trooper mają inne zapisy i chociaż niby jest to karta analogiczna to nie ma erraty i zdaje się, że ustalaliśmy, że działają inaczej. Generalnie była gdzieś dyskusja o tym, że każda kolejna taka sama karta specjalna zostająca w grze to dodatkowa zasada gry (kopie stanowią tą samą zasadę) i o ile nie pisze, że się kumuluje to się nie kumuluje.
Tytuł: Odp: Punch Drunk
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Maja 12, 2011, 09:53:00 am
Erraty nie ma - ale jest wyjasnienie Wintera o tej kumulacji - stąd to jest - nie widze powodu, dla którego Punch Drunk miałby działać inaczej niż Reaper... Jeśli już wyjaśniamy to przyjmijmy, że PD działa jak Reaper - choćby właśnie przez tą analogię. A Winter pisze jak wykazał Snake tez o tych Zaskakujących Manewrach wielokrotnych i tu też nie ma powodu, żeby grać inaczej niż jest w zasadach.
Tytuł: Odp: Punch Drunk
Wiadomość wysłana przez: Snake PL_issken w Maja 12, 2011, 11:16:56 am
Ja też jestem zdania, że należy grać według zasad Wintera. Bo niby dlaczego nie? Żadne błędy chyba się nie pojawią?

A co do Żniwiarza i Elitarnego Żołnierza: nie było do nich erraty, więc działają tak, jak jest na nich napisane.
(Żniwiarza można dać kilka razy temu samemu legioniście.)
Tytuł: Odp: Punch Drunk
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Maja 12, 2011, 03:43:04 pm
No to się zdecydujcie. Ja bym grał tak jak pisze na kartach - skoro niektóre się kumulują bo jest taki zapis to tam gdzie takiego zapisu nie ma - nie powinny się kumulować moim zdaniem. I grałbym też różnie Grim Reapera i Elite Trooper - może to dziwne, ale skoro zapisy się różnią i nie przyjmujemy erraty to możnaby grać wg tego co stoi na karcie. A zasada o wielokrotnym graniu tej samej karty podczas walki jest Witnera - ale zdaje się, że to zasada z 2nd edition. Jeszcze sprawdzę. Natomiast zasada o niekumulowaniu się kart też jest Wintera więc nie widzę powodu, żeby grać wg zasad, które nie są Wintera - obydwie wersje są jego, zdaje się tylko, że jedna jest z edycji, w którą nie gramy, ale nie jestem pewny.
Tytuł: Odp: Punch Drunk
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Maja 12, 2011, 04:55:39 pm
Nie - kumulacja na TAK jest z 1st edition("addition to 1st edition rules"), Grim Reaper i jego opis też. Warto ujednolicić. Ustalmy coś  - wg mnie raczej zostałbym wg zasad Z kumulacją na TAK, chyba że karta mówi inaczej - przynajmniej w przypadkach kart zmieniających staty - ale to już może zbytnie kombinowanie...? Co Pret  / Inni proponujecie? Mamy przypadki wielu Potężnych Ciosów/Manewrów/Ostrzałów Artyleryjskich, Grim Reaperów, Demotywacji (to jest ciekawe), Punch Drunk, Rage przeciwko temu samemu celowi itd. Co z tym wszystkim? Ja grałem z kumulacją zazwyczaj o ile nei jest zabroniona przez kartę.
Tytuł: Odp: Punch Drunk
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Maja 12, 2011, 06:25:46 pm
A jest gdzieś zapis, że karta specjalna zwiększająca staty się nie kumuluje?:) Nie kojarzę teraz, a o ile mnie pamięc nie myli to może nie być właśnie z powodu zasady o tym, że takich kart się nie zagrywa w większej ilości niż jedna.
Tytuł: Odp: Punch Drunk
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Maja 12, 2011, 07:48:12 pm
Ok idąc tym tropem  - gramy wg zapisów na kartach, z wyjątkiem Grim Reapera i Elite i Demotywacji, bo o nich inaczej napisał Winter? Tylko on tak napisał też o kartach w trakcie walki - tekst z postu Snake'a...  :( Nie ma zapisu (nie kojarzę przynajmniej), że karty się nie kumulują, ale jest zapis Wintera, że się kumulują - np Grim Reaper, Demotywacja i karty typu Powerful Blow - to czemu tak nie grać?
Tytuł: Odp: Punch Drunk
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Maja 12, 2011, 08:19:40 pm
Nie wiem - mi to zasadniczo wisi ile potężnych ciosów ktoś walnie na raz... :) Tylko po co zapis na częsci kart, że efekt się kumuluje skoro to jest ustawienie domyślne? :)
Tytuł: Odp: Punch Drunk
Wiadomość wysłana przez: Muleq w Maja 12, 2011, 08:36:10 pm
Jeżeli o mnie chodzi to zgodziłbym sie z Pretorem że karty kumuluja się tylko wtedy gdy jest na nich taki zapis. Tyle że ta zasade stosowałbym konsekwetnie do wszytskich kart, a nie tylko specjalnych.
Tytuł: Odp: Punch Drunk
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Maja 12, 2011, 09:28:10 pm
No zasadniczo kumulują się jeśli na nich tak napisano bez względu na rodzaj karty - np Triangulator, ekwipunek typu Cybernetyczna ręka...
Tytuł: Odp: Punch Drunk
Wiadomość wysłana przez: Nekro w Maja 12, 2011, 10:34:53 pm
http://www.doomtrooper.pl/smf/index.php?topic=271.0#new

Aż się prosi żeby czasem spojrzeć do archiw ;)

Też opcja z kumulowaniem mi pasuje jak na kartach jest o tym wzmianka np. degradacja.
Tytuł: Odp: Punch Drunk
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Maja 12, 2011, 10:57:11 pm
Heh - Winter swoje, większość w tym wątku swoje - mi też obojętne czy tak, czy tak będziemy grać. Demoted ma zapis o kumulowaniu - nie doczytałem ;) Pozostaje Grim Reaper wyjaśniany w FAQach.. Elite Trooper działa na bazowe - więc sprzeczność z FAQami jest  ;D   Może racja - lepiej grać z zapisami na kartach? Tylko jeśli tak, to wracając do Punch Drunk- co jeśli wojownik ma już jeden - nie mogę dać drugiego i go uleczyć? Cz dam, uleczę ale -4 nie działa? JAk to miałoby być?
Tytuł: Odp: Punch Drunk
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Maja 12, 2011, 10:59:41 pm
Ja bym powiedział, że Punch Drunk dzieli się zasadniczo na dwie cześci - jeden efekt podczas zagrywania i drugi efekt stały :) Zagrywasz żeby kontrować ranę/śmierć, a modyfikatory pozostają na -4. A więc wyglądałoby to chyba tak, że kontrować można do oporu, ale czy PD jest 2 czy 3 to i tak pozostaje mod -4. Aczkolwiek trudniej kartę zdjąć żeby współczynniki wróciły do poprzedniego stanu :)
Tytuł: Odp: Punch Drunk
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Maja 14, 2011, 09:43:11 am
A jeszcze w ramach wyjaśnienia - w walce jak zagram Zaskakujący Manewr, ktoś go zakłóci, to normalnie mogę zagrać drugi i znów będę miał +2? PRet pisałeś, że tych kart się "nie używa więcej niż jedna" - stąd chciałbym rozwiać wątpliwości - moim zdaniem to co napisałeś kłóci się z opisaną przeze mnie sytuacją. W ogóle dziwne jest to kumulowanie / niekumulowanie - z jednej strony mamy karty z zapisem o kumulacji, z drugiej o nie-kumulacji a z trzeciej bez żadnego tego typu zapisu... Dlaczego jedna opcja jest gorsza od drugiej? Omijamy Faq Winterowski bo tak nam się podoba - niebezpieczne działanie - żeby zaraz kolejnych wyjaśnień nie podważać co chwilę, bo nam się burdelllo w zasadach zrobi... :-\ Czemu nie gramy tak jak jest na kartach a jeśli nie ma nic napisane to wg Faqów? Poranne wątpliwości ;)
Tytuł: Odp: Punch Drunk
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Maja 14, 2011, 10:11:39 am
Ale nikt nie powiedział, że omijamy FAQ - skoro mówicie, że te zasady o zagrywaniu kart specjalnych są do pierwszej edycji - nie sprawdzam już sam bo mi się nie chce i nie sprawdzam bo skoro tak Skoq piszesz to po prostu wierzę - więc tutaj sprawa załatwiona. Ciosy się kumulują itp - zasadniczo chodzi mi o karty, które zostają w grze - tutaj zawsze było tak, że jeśli jedna karta specjalna jest już w danym miejscu (tam gdzie się ją dołącza - do gracza, wojownika) to kolejna jest tylko kopią zapasową bo stanowi tą samą zasadę dodaną do gry. Więc jeśli nie ma zapisu, że się kumuluje to się nie kumuluje - takie było moje zdanie. I generalnie jestem za tym, żeby grać wg karty, potem FAQ (o ile nie podaje sprzecznych wersji bo i tak bywa) i już...
Tytuł: Odp: Punch Drunk
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Maja 14, 2011, 10:27:56 am
Uff no to mnie uspokoiłeś - Te pozostające w grze to faktycznie nieco inna sytuacja - wątpliwości miałem przy zagrywaniu "jednorazowym" w walce - czyli reasumując:

1. Zgodnie z Faq - karty specjalne zagrywane "jednorazowo" nie pozostające w grze - Manewry, Ciosy, Ostrzały Artyleryjskie itp normalnie się skumulują,
2. Pozostające w grze wprowadzają do gry swój efekt raz - inne takie same karty to "kopie zapasowe" wprowadzające do gry ten sam efekt - więc PD nawet w 5 kopiach da tylko -4 do statów leżąc na stole przy jednym woju, ale zagrywając go 5 razy uchronimy przed śmiercią woja jako "counter" na ranę 5 razy (efekt "jednorazowy").
3. Grim Reaper / Elite Trooper są - zgodnie z Faq - wyjątkami - kumulują się (mimo, że Elite ma na karcie zapis unmodified) - te karty miały być takie same dla ŻZ i LC, stąd faQ do nich taki sam, ale zapomnieli o erracie do Elite :D