Forum Doom Trooper

Forum ogólne => Klub Arkadin => SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH => Wątek zaczęty przez: Marqwitch w Lutego 20, 2012, 10:45:09 am

Tytuł: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: Marqwitch w Lutego 20, 2012, 10:45:09 am
(http://img526.imageshack.us/img526/6029/bilokacja.png)

Wspominałem o tej karcie a propos Wandy Olmos.
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: Nekro w Lutego 24, 2012, 10:37:47 pm
2 ataki jednocześnie. Ac o jeśli agresor odpali przenośną - czy obydwaj obrońcy giną?
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: Marqwitch w Lutego 24, 2012, 10:51:45 pm
MINA powoduje śmierć jednego wojownika (plus ranę dla użytkownika) i nie ma związku z 'uderzaniem' (retaliate/striking)... gdyby miała, PRZEKLĘTE OKO chroniłoby przed PRZENOŚNĄ MINĄ.
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: Nekro w Lutego 25, 2012, 01:13:25 am
No to dziwnie jak dla mnie to wymyśliłeś, walka równoczesna a tylko jeden zginie po odpaleniu miny. Co do przeklętego oka to przeciwnik może ją odrzucić w fazie przerywania walki i tym samym zabić heretyka.
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: Marqwitch w Lutego 25, 2012, 01:18:06 am
walka równoczesna a tylko jeden zginie po odpaleniu miny.
Tak samo jest, gdy kilku wojowników atakuje kogoś z MINĄ, za pomocą RAZEM GO!
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: Nekro w Lutego 26, 2012, 04:16:12 pm
Z tego co pamiętam to w razem go koleś atakowany przez x agresorów wybierał jednego i mu oddawał więc nie walczy z wszystkimi naraz. Jeśli odpalił by minę (obrońca to zabił by tylko jednego agresora z którym postanowił że walczy.
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: Marqwitch w Lutego 26, 2012, 05:12:27 pm
MINA nie ma związku z 'uderzaniem' (retaliate/striking)... gdyby miała, PRZEKLĘTE OKO chroniłoby przed PRZENOŚNĄ MINĄ.

A w przypadkach walki z kilkoma wojownikami, nie wybierasz, z kim walczysz, lecz w którego przeciwnika uderzasz.

Uderzanie polega na wyborze wojownika, któremu zadajesz ranę, po fazie modyfikacji i weryfikacji współczynników - jest ono zasadą gry, a ranienie za pomocą MINY jest efektem karty.
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: Nekro w Lutego 26, 2012, 07:10:21 pm
Sorry ale dla mnie karta za bardzo niejasna. Może inni będą bardziej wyrozumiali.
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: Marqwitch w Marca 02, 2012, 05:05:00 pm
Wszystkich niewyrozumiałych graczy, dla których karta jest niejasna, odsyłam do zapoznania się z segmentami walki i Fazą Ustalania Wyniku Walki... jeśli jest to konieczne, napiszę na karcie, że 'uderzanie' dotyczy momentu tej fazy.
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Marca 02, 2012, 08:41:01 pm
Nie wiem czy nie ma errora - współczynniki bojowe to WW, S i P czy WW, S, P i W? Nie pamiętam już - w instrukcji to jest. No a W chyba musi być sumowane również.
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: Marqwitch w Marca 02, 2012, 11:44:51 pm
Współczynniki Bojowe to WW, S i P (W nie jest traktowane jako współczynnik bojowy, ale jako współczynnik).

I nie ma errora - nie sumujemy W, dzięki czemu zdobywamy punkty za dwóch wojowników oddzielnie (w przypadku wypełnienia misji typu ZABÓJSTWO zdobywamy podwójne punkty za jednego wojownika i normalne za drugiego).
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Marca 03, 2012, 12:28:47 am
To trochę bez sensu - w czasie fazy modyfikacji wojowicy mają wspólne cechy poza W. A jak zagram kartę, która wpływa na wszystkie cechy włącznie z W to jakie mają cechy? Np samodoskonalenie mnoży wszystkie wspolne cechy razy x2 i W rzucającego? Musiałbym się nad tym zastanowić ale z tymi kartami można porobić rózne bzdury.
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: Marqwitch w Marca 03, 2012, 01:45:12 am
SAMODOSKONALENIE mnoży cechy, a dopiero później wliczamy modyfikatory dodające/odejmujące... ale nawet jakby mnożyło cechy modyfikowane przez BILOKACJĘ, POSIŁKI etc., to i tak sumowanie współczynników wspólnie walczących wojowników powinno być liczone na końcu.
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Marca 03, 2012, 11:30:39 am
Generalnie chodzi o to, że dostajesz W takie jakie odpowiada danym cechom w czasie fazy modyfikacji. I dlatego zawsze na podobnych kartach jest napisane, że oddajesz jednemu wojownikowi etc. Jeśli nie sumują W to niespecjalnie można dostać ich zsumowaną wartość na koniec.

Poza tym, jeśli oddaje obydwóm przeciwnikom, to trzeba zmienić procedurę walki, ale nie wiadomo jak.
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: Marqwitch w Marca 03, 2012, 12:18:55 pm
Jeśli nie sumują W to niespecjalnie można dostać ich zsumowaną wartość na koniec.
W przypadku POSIŁKÓW czy innych tego typu kart, wybierasz jednego wojownika, w którego uderzasz. W przypadku BILOKACJI, musisz wybrać dwóch, których zaatakowałeś (chyba że wspomogą się POSIŁKAMI itp. - wtedy masz do wyboru: uderzyć w nich lub w jakiegoś wojownika, który ich wspomógł)... rany są określane oddzielnie dla każdego, punkty są przydzielane oddzielnie... nie tworzy to żadnych errorów, lecz omija error z misjami.
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Marca 03, 2012, 12:41:50 pm
Edytowałem wcześniej post - nie wiem czy widziałeś. Jest komplikacja z procedurą walki. Bo wojownicy muszą ginąć po kolei itp.

Do tego dziwna sprawa ze strefami walki - bo też mogą się sumować :P A skoro już można atakować wojownika i na Marsie i na Wenus jednocześnie to i pewnie na Ziemi również. Tutaj z pkt widzenia mechaniki niby da radę, ale wygląda to totalnie bezsensownie od strony jakijkolwiek logiki.
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: Marqwitch w Marca 03, 2012, 01:06:25 pm
Jest komplikacja z procedurą walki. Bo wojownicy muszą ginąć po kolei itp.
W przypadku CZASZEK, WICHRÓW OBŁĘDU, STRUMIENIA KWASU itd. wojownicy również giną lub otrzymują rany po kolei.

Do tego dziwna sprawa ze strefami walki - bo też mogą się sumować :P
Jasne że mogą - zarówno jeden jak i drugi wojownik może się bronić na tej samej strefie (każdy oddzielnie będzie modyfikował cechy), ale mogą też się bronić na różnych.

A skoro już można atakować wojownika i na Marsie i na Wenus jednocześnie to i pewnie na Ziemi również. Tutaj z pkt widzenia mechaniki niby da radę, ale wygląda to totalnie bezsensownie od strony jakijkolwiek logiki.
Z punktu logiki też wygląda bezsensownie to, że na Ziemię trzeba przechodzić, a na inne planety nie (dlatego nie lubię przechodzenia). Poza tym - zobacz sobie, co oznacza słowo bilokacja.
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Marca 03, 2012, 01:16:58 pm
Nie muszę sobie 'zobaczać' - nazwa mówi sama za siebie. Wichry i inne czaszki odbywają się poza walką. W walce są kolejne fazy - określenie statusu, kontra, wynik, pkt - czy te fazy się będą przeplatać kontra/kontra, wynik/wynik - czy po kolei dla każdego walczącego cały ciąg? Wcześniej niczego takiego nie było bo walczący albo ginęli pojedyczno albo byli uznawani za jednego wojownika na czas walki.
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: Marqwitch w Marca 03, 2012, 01:35:15 pm
Nieważne, czy jest to faza walki czy jakikolwiek inny moment gry - zdarza się, że wojownicy giną jednocześnie, a wówczas kontry, zmiany statusów czy obliczanie przyznawanych punktów odbywa się oddzielnie.

Zresztą w walce też zdarza się, że zarówno wrogi wojownik jak nasz własny giną jednocześnie.
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Marca 03, 2012, 04:57:17 pm
Cytuj
Zresztą w walce też zdarza się, że zarówno wrogi wojownik jak nasz własny giną jednocześnie.

Nie zdarza się.
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: Marqwitch w Marca 03, 2012, 05:52:13 pm
No dobra - wiadomo, że najpierw określa się ranę zadawaną przez agresora, a dopiero później ranę zadawaną agresorowi, choć tak naprawdę wojownicy ranią się jednocześnie. Przy czym ciągle nie widzę problemu w tym, aby agresor mógł zadawać dwie rany dwóm różnym wojownikom.
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Marca 03, 2012, 06:22:44 pm
No bo jest dwóch obrońców i ma zasadnicze znaczenie, który broni się pierwszy, a który drugi :) Dużo większe niż w przypadku Wichrów czy czaszek.
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: Marqwitch w Marca 04, 2012, 10:49:04 am
Podaj przykład!
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Marca 04, 2012, 11:48:13 am
No prosty - jest sto kart kontrujących rany w walce zagrywanych w różnych momentach i można bronić nie tylko swojego wojownika, ale najpierw np ktoś woli wiedzieć czy jego wojownik przeżyl zanim wspomoże drugiego i tak dalej.

PS. Takie krótkie posty z wykrzyknikami wyglądają debilnie.
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: Marqwitch w Marca 04, 2012, 12:29:13 pm
Gracz, który wkorzystał BILOKACJĘ, będzie w takim wypadku decydował, które z jego uderzeń jest pierwsiejsze.

A zdania z wykrzyknikiem może wyglądają debilnie, ale są poprawne interpunkcyjnie.
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: Lechu w Marca 04, 2012, 01:42:47 pm
spory, które toczycie uważam za bardzo ważne. nie może tak być, że dopuścimy kartę, które powoduje jakieś błędy. niemniej jeżeli chodzi o sam zamysł karty to bardzo mi się on podoba (co nie może dziwić ze względu na to, że stworzyłem podobną). z początku uważałem, że o wiele fajniejsza jest ta zdolność u wojownika a nie jako dar mrocznej harmonii, ale w świetle uwag o strefach walki tak jest chyba nawet lepiej.
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Marca 05, 2012, 11:56:15 am
Są jeszcze dziwne akcje ze zmianami agresora i obrońcy. Nie wiem jeszcze dokładnie jak to będzie ze wszystkimi kartami - trzebaby się zastanowić. Bo jeśli będzie opcja na zmianę jednego z obrońców na własnego wojownika to karta będzie przegięta. Jeśli natomiast da się zmienić agresora po ustaleniu agresora i obrońcy to będzie error.
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: hutnik w Marca 07, 2012, 11:47:21 am
Ilustracja taka jakas bardziej „komputerowa” niż rysunkowa, nie pasuje mi do innych kart DT (moja SUBIEKTYWNA opinia).
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: Marqwitch w Marca 07, 2012, 04:52:52 pm
Nie nazwałbym tego ilustracją komputerową - to bardziej digart (ilustracja retuszowana komputerowo, ale nie komputerowo wykonana w 3D).

Są jeszcze dziwne akcje ze zmianami agresora i obrońcy. Nie wiem jeszcze dokładnie jak to będzie ze wszystkimi kartami - trzebaby się zastanowić. Bo jeśli będzie opcja na zmianę jednego z obrońców na własnego wojownika to karta będzie przegięta. Jeśli natomiast da się zmienić agresora po ustaleniu agresora i obrońcy to będzie error.

Zmiana agresora i obrońcy wygląda identycznie jak w przypadku PANZERKNACKERA:

-Jeśli karta zmienia jedynie agresora (ZAPOMNIANE ROZKAZY), musi zmienić na takiego, który jest legalny (czyli który może również wybrać tych samych dwóch wojowników).

-Jeśli karta zmienia obrońcę (SŁABA HIPNOZA/HIPNOZA), zmienia tylko jednego z dwóch obrońców.

-Jeśli karta ustala na nowo agresora i obrońcę (TELEPATIA), myślę, że używający jej gracz nie może użyć karty, której nie kontroluje (BILOKACJA nie jest obowiązkowa, a zmuszanie wojownika do użycia jakiejś broni byłoby bez sensu z uwagi na EKSPLOZJĘ BRONI).

PANZERKNACKER czy DZIAŁKO AUTOMATYCZNE MYŚLIWY rozwiązują też problem ustalania kolejności uderzania przy BILOKACJI - obie bronie pozwalają w jednym ataku wykonać dwa ataki; są one jednoczesne, ale rozstrzygane oddzielnie w wybranej przez agresora kolejności (w przypadku BILOKACJI ogranicza się to jedynie do Fazy Zadawania Ran i jej konsekwencji).
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Marca 07, 2012, 05:02:12 pm
Pytanie brzmi czy jest opcja zmiany agresora w samej walce bez przerywania - z obrońcą się tak da. Telepatia się nie liczy, bo telepatia ustala dwóch nowych. Ale jeśli można zmienić agresora bez zmiany obrońcy to mamy error. Jeśli można zmienić jednego z obrońców na swojego wojownika to też mamy error bo zawsze pkt będzie koleś z bilokacją dawał swojemu kontrolerowi.
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: Marqwitch w Marca 07, 2012, 05:28:24 pm
Rany są zadawane oddzielnie i punkty są zdobywane oddzielnie - jeśli obrońcą był Twój wojownik, zyskujesz punkty A... bo BILOKACJA nie łączy dwóch wojowników w jednego.

I nie ma errora - po prostu zabierasz przeciwnikowi punkty za zabitego 'bilokatora'.
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Marca 07, 2012, 05:58:39 pm
No tak, tylko jest to trochę za mocne, bo możesz non stop atakować z pewnością, że nikt pkt nie zarobi. Dostaniesz natomiast ewentualnie jeszcze PA.
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: Marqwitch w Marca 07, 2012, 06:02:48 pm
Ale musisz w tym celu poświęcać swoich wojowników i TELEPATIE, a bilokator nie może być odporny na Sztukę... dość wymagająca strategia.
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Marca 07, 2012, 06:29:59 pm
Telepatia nie pomoże - Hipnoza może co najwyżej - nawet nie wiem. Nie muszę poświęcać swoich wojowników - chodzi tylko o zabezpieczenie.
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: Marqwitch w Marca 07, 2012, 08:18:07 pm
HIPNOZA nie pomoże, bo omija tylko ograniczenia przynależności... TELEPATIA omija wszelkie ograniczenia (przynajmniej kilka razy oberwałem nią na turnieju i nawet moi ukryci wojownicy musieli walczyć między sobą, co było dla mnie absurdem).
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: Muleq w Marca 07, 2012, 10:35:08 pm
Tego nawet Telepatia nie zrobi. Karta obchodzi wszelkie przynależnosci ale nie może spowodować żeby wojownik który nie może atakować zaatakował innego.

Co bo Bilokacji to karta mi totalnie nie podchodzi. Nie lubię pomysłu Posiłków, Razem go itp.
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: Marqwitch w Marca 08, 2012, 03:48:05 am
Tyle że BILOKACJA jest odwrotniością RAZEM GO! itd. - i nie wiem, co takiego strasznego jest w kartach typu POSIŁKI...

Skoro TELEPATIA nie może zmienić obrońcy na wojownika należącego do tego samego gracza co atakujący, to nie ma problemu z BILOKACJĄ.
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: Muleq w Marca 08, 2012, 07:30:36 am
Ależ oczywiscie że można zmienić obrońcę na dowolnego wojownika należącego do atakujacego Gracza.

W Posiłkach , Razem go a także jak widzę w Bilokacji najgłupszą rzecza dla mnie jest sumowanie zdolnosci. To jest główny powód dla którego jestem przeciwny tego typu kartom. No i ten obrazek jak z Matrixa ;).
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: Marqwitch w Marca 08, 2012, 10:35:28 am
-No to się zdecydujcie, czy można TELEPATIĄ zaatakować swojego czy nie, bo już się gubię.

-Sumowanie zdolności to dość oczywista sprawa (sumujemy takie rzeczy jak 'pierwszy atak' czy 'automatyczne zabijanie'... chociaż może powinienem lepiej to opisać, żeby nie było pierdół w stylu: "Alakhai przejmuje zdolność samoleczenia Golema" itd.).

-Obrazek doskonale pasuje do "bilokacji"... a Aleksi Briclot to świetny ilustrator.
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Marca 08, 2012, 11:45:12 am
Telepatia nie przeskoczy tylko Placówki. Dwóch ukrytych spokojnie może skonfrontować - tu nie chodzi o to, że atakuje ukryty koleś, tylko o to, że już podczas walki w odpowiedniej fazie zmieniasz agresora i obrońcę.

A z sumowaniem zdolności będą dziwne rzeczy - Rakieta, NIetoperz, Biogigant... (zwłaszcza jeśli np biogigant należy do jednego gracza, a drugi obrońca do innego itd... )
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: Marqwitch w Marca 08, 2012, 11:53:05 am
Co do sumowania zdolności - chodziło mi o first strike'i, slayery czy rzeczy wpływające na przeciwnika 'współpracujących' wojowników (takie jak PRZEKLĘTE OKO).

PS - TELEPATIA jest chora!
Tytuł: Odp: Bilokacja
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Marca 08, 2012, 12:10:39 pm
Nie kumam waszych problemów z telepatią - sprawa oczywista. Zmieniasz walczących już po ataku - normalna sprawa.