Forum Doom Trooper
Zasady gry => Archiwa Bractwa => Karty => Wątek zaczęty przez: Diablerist w Czerwca 23, 2006, 12:51:56 am
-
1. A ja mam takie pytanie: Powiedzmy, że zaczyna się moja Tura, a mam na ręcę Inspirację. Zagrywam ją w mojej Turze, ale jeszcze przed dobraniem kart. Czy muszę te 3 akcje wykonać natychmiast czy mogę dopiero po do dobraniu kart?
2. Czy Ujawnienie Przeznaczenia można zagrać podczas pierwszej tury (jeśli zaczynam)? W "drugiej" (jeśli zaczynał przeciwnik) raczej można, bo posiada się normalny Krok 1.
-
A czy można inspiracje rzucić w czasie walki???
-
Można.
-
NIE - jak zagrasz Inspirację to w tym konkretnym momencie dostajesz 3 akcje. Jak zagrałeś przed dobraniem to masz 3 akcje przed dobraniem - proste. Inaczej możnaby zagrać inpirację i trzymać jej efekt do tury przeciwnika :)
Ujawnienie zagrywasz na początku kroku1. Pierwszy krok1. zaczyna się i wtedy obydwaj gracze dobierają karty - nie można teraz zagrać Ujawnienia, bo to już nie początek. Dopiero w drugiej turze się to uda.
Jeżeli jedziesz jako 2. to się to uda, bo masz już normalny krok1.
-
czy jezeli zaatakowałem woja to gracz moze zagrac inspiracje i uciec wojem na placówke tym samym przerywając walke ?
-
Tak. Nie ma zasady tego zabraniającej. Wydaje się to potwierdzać również karta Przegrupowanie z paradise'u - nie można jej zagrać podczas walki, prawdopodobnie właśnie powodem jest przerywanie walki. Podobnie zresztą jest z Mistrzem Valpurgiusem.
-
Czy mógłbym np. jeśli ktoś mnie atakuje w mojej turze zagrać podczas walki inspiracje, ukryć się a po zakończeniu walki użyć reszty tych akcji by np. rzucić boskie?
-
Nie. WYkorzystujesz akcje w tym momencie, w którym efekt wchodzi do gry. JAk efekt wchodzi - to gra się zatrzymuje i masz czas na wykonanie swoich 3 akcji. Jeżeli rzucasz Insp w czasie fazy modyfikacji to walka nie pójdzie dalej dopóki nie przjedzie faza modyfikacji. Jak natomiast efekt wchodzi już po walce - bo Lutek zniknął, to masz 3 akcje po walce.
-
A co się dzieje gdy zagram inspirację w turze przeciwnika? Jest przerwa na moje 3 akcje czy akcja za akcję?
No i jak już zagram inspirację czy od razy mogę wykonać kolejne działanie (np zagrać kolejną kartę) czy muszę pozwolić przeciwnikowi na jego akcję i potem dalej wciąż wykonujemy akcję za akcję?
-
jest przerwa na Twoje 3 akcje, ale przeciwnik nadal moze grac karty zagrywane w dowolnym momencie.
-
Przeczytałem wątek i chciałbym się upewnić - jest walka, wybrany agresor i obrońca, taktyka, podliczone ww,s oraz p i ja sobie teraz rzucam inspiracje i daję szybko swojemu wojakowi np. jakiś pancerz, broń czy relikt lub moc ki, kończe 3 akcje i podliczamy w tym momencie na nowo współczynniki?
-
Jeśli rzucisz Inspirację w fazie modyfikacji - tak...
-
... ale pamiętaj iż nie możesz już korzystać z broni które przekażesz wojownikowi.
-
Przeciwnik zagrywa inspiracje, może natychmiast wykonać 3 akcje, ale przed tym są dowolne momenty, więc ja w moim DM zagrywam inspirację, przeciwnik jej nie kontruje, kto pierwszy wykonuje akcje z inspiracji ?
PS. Pijany Harry ma dziwne problemy, oczywiste jest, że akcje z inspiracji wykonuje ja, ale jako, że się założyliśmy czekam na odpowiedz.
-
Był kiedyś taki temat ze schematem :) Ostatnia inspiracja jest rozgrywana pierwsza - to samo gdyby np zagrac Podaj dalej na inspirację - inspiracja z podaj dalej leci pierwsza.
-
Dokładniej chodzi o to, że jedna osoba zagrywa podczas swojej inspiracji Niespodziewana inwazje, to drugi gracz nie może jej Skraść i zagrać?
-
Zależy :) Jeśli będzie to karta zagrywana jako trzecia akcja inspiracji zagranej podczas drugiej inspiracji to chyba się da ;)
-
No to może inny przykład... Boskie natchnienie, bo akurat taką systuację miałem.
-
No wygląda na to, że jeśli masz nadal 3 akcje z inspiracji, a ktoś wskoczy przed nie z własną inspiracją to można skraść.
-
Czyli jeżeli rzuciłem Inspirację i zanim zdążyłem wykonać akcję przeciwnik zagrał ostateczne natarcie mogą w trakcie walki wykonywać moje akcję?
Tak w ogóle czy z ostatecznie z Ostatecznego dostaje się tylko 1 atak czy 1 akcje ataku gdzie jak mam np Działko to mam 2 ataki?
-
Angielska karta mówi - akcję ataku. Więc działko to dwa ataki. A co do Ostatecznego - nie można wykonać tych akcji podczas walki, a dopiero po walce. Ostateczne z Inspiracją działa mniej więcej tak jak dwie Inspiracje - ostatnia karta zagrana jest rozstrzygana pierwsza.
-
Czy w swojej turze, po właśnie wykorzystanych trzech akcjach, z których ostatnia była atakiem, mogę zagrać Inspirację?
Dla mnie odpowiedź jest oczywista. Pytanie to efekt sprzeczki, jaka miała miejsce w trakcie ostatniej gry.
-
Możesz - np w kroku 3. zagrać Inspirację w takim przypadku i masz 3 akcje - tak samo jak możesz to zrobić w turze przeciwnika i mieć 3 akcje. Zapis o turze dotyczy zagrania przed/w trakcie wykonywania akcji - żeby w kroku wykonywania akcji atak był na końcu.
-
A czy dostanę akcje, jeśli zagram Inspirację w swojej turze w trakcie walki, po moim ataku?
Myślę, że tak, ale jest ktoś, kto twierdzi inaczej.
-
Dostaniesz. Super standardowa sytuacja. Nawet w instrukcji jest taki przykład.
-
Wiem, że pytam o podstawy, ale ostatnio grywam z kimś, kogo muszę przekonywać do pewnych standardów.
Przykład z instrukcji to byłoby coś, później poszukam.
-
Znalazłem coś tutaj http://www.oocities.org/area51/vault/4587/doomfaq.htm, ale fragmentu instrukcji nie mogę znaleźć, pomożesz?
-
Rzuciłem okiem, ale na razie nie znalazłem - pamięta ktoś gdzie to było może? Był dokładnie przykład o zagrywaniu Inspiracji podczas walki i dodawaniu ekwipunku.
No ale tak generalnie to w czym problem? Chodzi o to, że ostatnia akcja musi być akcją ataku i potem nie możesz wykonać już żadnych innych akcji tylko ataki? Jeśli o to chodzi, bo tak zakładam, to się zgadza, ale dotyczy to tylko standardowych akcji jakie masz w turze - 3 podstawowe plus ewentualnie dodatkowe z Zakonu i tak dalej. Zasady poszczególnych kart są ważniejsze niż zasady instrukcji. W momencie kiedy zagrywasz Inspirację masz możliwość wykonania 3 akcji nie będących akcjami ataku zgodnie z zapisem na karcie. Jeśli miałoby być inaczej to równie dobrze można powiedzieć, że wszystkie karty, które pozwalają obejść standardowe zasady (np. jeden atak w turze) w ogóle nie działają. Zapis karty zawsze jest ważniejszy niż zapis w instrukcji.
-
Tak, o to toczy się spór. Chodzi o zapis na karcie i o wyjaśnienie Wintera.
Karta: If played during your turn, these are in addition to your normal actions. Po co to zdanie?
I Winter: If you play INSPIRED during your turn, you simply get three additional actions to add to the three you already have. Remember that you are still restricted to attacking last.
-
Do końca nie wiem po co ono jest, ale powiedzmy, że może chodzić o to, że możesz rzucać karty wymagające np. 3 akcji łącząc akcje standardowe i akcje z Inspiracji, ewentualnie łączyć różne inne kombinacje rzeczy wymagających 2-4 akcji (np. Dont call again - możesz odrzucić za 2 standardowe + 2 z Inspiracji, możesz wykonać jeszcze jedną akcję non-attack, a potem zaatakować na koniec ze standardowej akcji). Jeśli rzucisz Inspirację podczas wykonywania akcji to po prostu w kroku drugim będziesz miał więcej akcji. Nie możesz rzucać Inspiracji w momencie wykonywania konkretnej akcji takiej jak medytacja, wystawianie wojownika, wyposażanie go czy zsyłanie daru - te akcje 'trwają' na tyle krótko że nie można nic zrobić podczas ich trwania. Można zagrać coś przed lub po. Walka jest inna - podczas walki można normalnie zagrywać karty w każdym jej etapie i Inspiracja zagrana podczas walki daje 3 akcje w momencie zagrania - czyli podczas danej fazy walki.
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:cgPtaeTWCzYJ:faq.agarwaen.cz/faq-us.html+&cd=2&hl=pl&ct=clnk&gl=pl
Znalazłem jeszcze kopię czeskiej strony, na której znajduje się chyba oficjalny FAQ z drugiej edycji. Nie wyjaśnia to za wiele, ale w pytaniu o Inspirację podczas walki nie ma podanych żadnych dodatkowych ograniczeń. Jest tylko:
"Can I play Inspired in combat?
Yes of course. Inspired you can play ANY TIME."
-
Jak interpretować wyjaśnienie Wintera dla inspiracji, że zagrana podczas swojej tury daje po prostu trzy dodatkowe akcje w tej turze vs. jak było wyjaśnione w tym wątku, że rzucona przed dobraniem musi być wykorzystana zanim dobiorę???
-
Daje 3 akcje dokładnie w momencie rzucenia. Rzucona gdzieś pomiędzy akcjami w kroku drugim powoduje, że masz po prostu 3 akcje więcej w kroku drugim, ale można rzucać podczas wykonywania akcji typu walka - wtedy znowu daje ci 3 akcje dokładnie w momencie rzucania. Tak na dobrą sprawę ten zapis nie ma większego znaczenia - tylko w kilku sytuacjach można by znaleźć dla niego zastosowanie. Po prostu inne oficjalne zastosowania tej karty powodują, że rzucona podczas własnej tury wcale nie daje 3 akcji w kroku 2.