Maja 12, 2024, 04:45:16 am

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Wiadomości - Skoq

Strony: 1 ... 184 185 [186] 187 188
2776
Kombinacje kart / Untouchable/Herold vs Repudiate
« dnia: Sierpnia 23, 2006, 08:24:32 pm »
Twoje porównanie jest niestety nie  do końca trafne - w pierwszym przypadku mamy MH działającą na pule punktów bezpośrednio - a więc nie działa gdy gracz jest chroniony, a w drugim repudiate działające NA KARTĘ, KTÓREJ UŻYCIE WYMAGA ZAPŁACENIA AKCJI CZY  PA - więc to nie repudiate zabiera punkty tylko karta kontrowana - zagrywając falę prawości  musisz zapłacić co najmniej 10A  - i to fala Cię do tego zmusza - a nie repudiate :D  - zapis an rep. (tyczący się też zakłóceń) jest po to by punkty nie wracały do Twojej puli po skontrowaniu w jakiś "magiczny sposób" :D
A co do uznawania kart zagrywanych jako kart z ręki - nie jestem przekonany - ale co do repudiate to jestem pewien że można nim zakłócac karty zagrywane.... :|

2777
Kombinacje kart / Untouchable/Herold vs Repudiate
« dnia: Sierpnia 23, 2006, 07:29:18 pm »
Moim zdaniem jest mniej więcej tak jak pisze Diabler - untouchable chroni karty na ręku,talię i discard i karty dołączone do gracza (czyli elementy definiowane jako GRACZ) - karty specjalne zagrywane z ręki można normalnie kontrować repudiate - to się dzieje W MOMENCIE ZAGRANIA KARTY - czyli :
1. karta nie jest juz w chronionym ręku;
2. karta nie jest jeszcze w grze (czyli nie może być już chroniona jako ew. karta dołączona do gracza, ani zdjęta equilibrium czy przekleństwem algerotha jako karta dołączona do stołu - nie dyskutujmy juz o używaniu ich jako zakłóceń bo to żenada);
3. karta jeszcze nie wywarła żadnego efektu na grę - bo po MOMENCIE ZAGRYWANIA mamy ZAWSZE MOMENT EWENTUALNEGO KONTROWANIA karty - jesli zostanie skontrowana to spada do chronionego discard pile i nie wchodzi ani na stół ,ani nie wywrze wpływu na grę w ogóle.
Poza tym jesli untouchable chroniłoby zagrywane karty spec. to właściwie równie dobrze w innym przypadku  equilibrium mogłoby je zakłócać - a to oczywiste, że nie może. Używanie w ten (niewłaściwy oczywiście) sposób equilibrium wynika z przyjęcia że zagrana właśnie karta jest już w grze - a nie jest, i tak samo jest z untouchable - jeśli chroni zagraną włąsnie kartę przed repudiate to znaczy że zagrana karta jest jeszcze częścią ręki gracza zagrywającego, chronionej untouchable - a to już w ogóle bez sensu - bo karta już się tam (nawet fizycznie) nie znajduje - albo zagrywamy albo trzymamy dalej na ręku - inaczej byc nie może. Można uznać że karty (wszystkie) które są zagrywane, są w tym momencie zagrania w jakiejś "fazie ruchu" - czyli ich stan (czyli docelowe miejsce)i wpływ na grę jeszcze nie są określone dopóki inni gracze nie zagrają ewentualnych kart kontrujących- Pretor nie rób MOACB na siłę do całej gry - już wystarczająco jest z tym komplikacji w walce :)  - Do tego jeszcze Repudiate - jak to napisał Diabler - działa na konkretną kartę zagrywaną - a nie na gracza - czyli nie na żaden z jego zdefiniowanych "elementów składowych"  - Co Wy na to towarzysze?

2778
Ziemia Niczyja / Inne hobby...
« dnia: Sierpnia 08, 2006, 10:14:53 pm »
Kiedyś i teraz nadal w sumie - KOMIKSY (mam nadal ok 1200  szt :P )- uwielbiam nadal je czytać - niestety ceny mnie przerażają ostatnio - ale czego sie nie robi dla hobby, kiedys były w duzych ilościach planszówki - od "Bogów Wikingów" przez "Celtyckie Miecze"aż do MiM - nawet sami z kumplami wymyslaliśmy różne systemy planszowo-rpgowe, lub planszowe-bitewne - to były czasy - teraz od czasu do czasu grywam jeszcze tylko w MiMa - ale towarzystwo się bardzo nie zmieniło - wszyscy mają bakcyla do grania.. :) , oprócz komiksów i gierek (co ciekawe nie przepadam za komputerowymi - szybko się nimi nudzę z braku towarzystwa) - jest jeszcze MUZA - w sensie słuchania i kolekcjonowania - też w dużych ilościach - gatunki óżne - co się spodoba..
Pozdro
PS. a jak byłem mniejszy to moim głównym zajęciem było szaleństwo z klockami LEGO - pomysłów lawiny :mrgreen:

2779
Klub Arkadin / Najtrudniejsza do zdobycia karta.
« dnia: Sierpnia 04, 2006, 09:58:57 am »
Też uważam Pech za dość rzadki  - w Waszej skali 4 lub 3 - chociaż sam mam 5 szt :)  - ale mój typ to np Trzęsienie ziemi - sam mam jedno (na ok 3500kart PL), na allegro nigdy nie widziałem jako singla - może gdzies w większych zestawach było,....., Edward Murdoch też rzadkość tak jak np Zagubienie - chociaż ostatnio jednego wygrałem na allegro :) , hmm - aha Pretor - promo o których nie wiedziałeś skąd są - Michaelis, Wodna bestia, Uduszenie, Strażnik Gargoyla - MiM zdaje się 9/95 lub 9/96 - jako dodatki po 1 szt były (tak jak wcześniej LUNA itd), zaś oczarowanie lub/i idealne trafienie dostawało się za wysłanie 10szt opakowań po boosterach do MAG'a - za każde 10 1 karta promo.... - mój kolega którego świętej pamięci tata miał sklep z komputerami - wprowadził karcianki, rpgi i warzone'a na jakiś czas - to były czasy  - stąd miałem tyle promo na sprzedaż niedawno :)  - brane "od kuchni"za 2pln od sztuki... - ok wracając do tematu - ujawnienie też jest rzadkie, sądzę że np Tatsu też ... - oki - to moje typy ;)

2780
Karty / Mortificator spoiler
« dnia: Lipca 19, 2006, 11:09:05 pm »
Ja bym jednak zostawił Death Maze jako kartę specjalną - zagrywaną kosztem jednej akcji po prostu - zgodnie z tym co napisał Winter:
"DEATH MAZE (MORT)
This card was SUPPOSED to be an Equipment card, just like all the other POISONS, but the wrong background slipped through. HOWEVER, we are NOT going to tell you that you shouLD consider it an Equipment card - too confusing! Instead, we are going to KEEP it as a Special card. It is affected by cards that affect Specials, and it is NOT affected by cards that affect Equipment! Even so, a small clarification must be made. The beginning should read “POISON. GIVE TO ANY MORTIFICATOR AS ONE ACTION.”

i tak właśnie (zgodnie zresztą z oficjalną wykładnią) zamierzam grać...
Pozdro

2781
Ziemia Niczyja / Magia i miecz
« dnia: Lipca 16, 2006, 11:46:46 pm »
My gramy w MiMa regularnie nadal z kumplami - mamy wszystko co oficjalne i duuuuużo nieoficjalnych rozszerzeń - np nakładki na główną planszę prowadzęce do dodatku pustynia, dodatek morskie opowieści , las i wieeeele innych - także nowe postacie, karty zdrzeń - słowem od groma różncyh cudów - tylko jest problem - jak gramy w 5 osób to w pokoju nie starcza miejsca na wszystkie plansze :mrgreen: ale jest bomba - gramy po 7-8 godzin minimalnie....a i tak nikomu nie chce się za szybko iść po ta głupią koronę władzy -= bo i po co? :) lepiej skoczyć po dodatkowe browary i grać dalej.....
Pozdro

2782
Karty / Mortificator spoiler
« dnia: Lipca 02, 2006, 10:06:44 am »
Co do Death Maze - na pewno nie podoba mi sie tłumaczenie tego na "labirynt śmierci" - tak jak to zrobli np Niemcy, - ale można się pokusić o tłumaczenie- "Śmiertelne Powikłania" - co bardziej odpowiada tekstowi na karcie - jakies powikłania (zdrowotne :D ) w wyniku działania trucizny - Maze to także wg słownika właśnie "powikłanie" - co Wy na to?

2783
Talie/taktyki / Paparazzo
« dnia: Czerwca 25, 2006, 09:37:15 pm »
Mi sie wydaje że z nietykalności nie będzie jednak mógł skorzystać - nie może zostać dzięki niej zraniony ani zabity - a więc nietykalność "counter the wounds" - bo nie pozwala na zranienie....
Pozdro

2784
Turnieje/rozgrywki / Zasady turniejowe
« dnia: Czerwca 17, 2006, 07:26:47 pm »
Proponuję grać  - oczywiście jesli będzie taka możliwość czasowo- do 40 PZ - wg oficjalnych zasad turiniejowych tylko wstępne multiplayer games są do 25 - pojedynki są do 40 - tak jak półfinały i finały - cytat z thewinternet:
"Beginning and Winning

Decide by lot which player begins.

The game begins when the first player either performs his or her first action, or plays a "play at any time" card. Other players may not play "play at any time" cards before the very first player has had a chance to do something.

During initial multiplayer rounds, the first player to reach 25 Promotion Points is the winner. During two-player rounds, semifinals and finals, the first player to reach 40 Promotion points is the winner.
In case of a tie, the players who are tied continue playing until one has earned 10 more Promotion Points. Continue in this manner until there is a clear winner.

If a player is unable to draw a card because there are no more cards in his draw pile, the game continues exactly as stated under STEP ONE: DRAW in the basic rulebook."
Oczywiście zdaję sobie sprawę że może nie być możlwośi rozegrania wszystkich pojedynków do 40 ze względu na czas - wtedy mozna zostać przy proponowanych przez pretora 25 - jako "initial two-player" game :)  - ale mozna zostać przy graniu do 40 w półfinałach i finałach. Co Szanowne Gremium na to?

2785
Zasady ogólne / Atak vs Akcja ataku
« dnia: Czerwca 17, 2006, 02:32:53 pm »
W sumie tez nie mam nic przeciwko - jest wyraźny powód dla którego można przyjąć Twoją propozycję Pretor - brak wzmianek na kartach wywołujących "globalne ataki"- dla mnie jest ok (choć moja wersja też w sumie jest dobra...) - więc ja też JESTEM ZA - a jakoś nikt inny nie wziął udziału w tej dyskusji - to chyba można zakończyć temat?
Pozdro

2786
Zasady ogólne / Atak vs Akcja ataku
« dnia: Czerwca 17, 2006, 01:01:01 am »
Hmmm  no w sumie fakt - dwie strony ma nasz "medal".. - więc mamy dwa podejścia i pytanie które stosowac na turnieju?
Pozdro

2787
Karty / Odp: Snajperzy!
« dnia: Czerwca 17, 2006, 12:21:34 am »
Patrz Errata .... - uzywasz ich przeciwko bohaterowi "który może uczestniczyć w walce"  - zapis pewnie po to żeby nie ustrzelic przypadkiem apostołów lub nie trafić w Wielka Ciemność...: :D  :D
Pozdro

2788
Zasady ogólne / Atak vs Akcja ataku
« dnia: Czerwca 17, 2006, 12:18:41 am »
Hej Pretorze - Problem "prawie "rozwiązany.... - moim zdaniem
myślnik nr 1 - jak najbardziej ok - nie wyobrażam sobie innego wyjscia;
myślnik nr 2 - można z drugiej strony też przyjąć że "globalne akcje ataku" oddziaływują po prostu na wszystkich tych (i tylko takich), przeciwko którym można w danej chwili wykonać "solowe" akcje ataku - to kwestia do rozstrzygnięcia chyba w drodze wyborów :) lub losowo..... :D  - moja propozycja mniej prowokuje kłótnie o łamanie zasady,ze danego woja nie można atakowac bo np jest kawaleryjski zwiadowca - jak ktoś sie uprze to może byc problem  - wiesz co mam na myśli - uzywasz "globalnego ataku" a ktoś powie - "zaraz, ale mojego luterańskiego to nie dotyczy bo mam kawaleryjskiego w grze i luterańczyk nie może zostać zaatakowany" = no i jak tu przekonać gościa do Twojego podejścia (choć nie mówię że jest złe, tylko może byc kłopotliwe...)?
Pozdro

2789
Kombinacje kart / Ślepa furia + Cybernetyczne siatkówki
« dnia: Czerwca 09, 2006, 11:18:03 pm »
No chyba nie może jej użyć - ma sokoli wzrok dzięki siatkówkom - widzę że poruszyłeś NAJWIęKSZY  :D problem DT :D

2790
Zasady ogólne / ERROR - wystawianie w ukryciu
« dnia: Czerwca 06, 2006, 02:40:25 pm »
a tak rozwiązał to Winter:
"ADD WARRIOR IN COVER

How do you handle if someone brings a personality into play in cover, and the next player brings the same personality into play in the open?
In this instance, if you add a personality in cover, and the opponent does not know what it is, and then that opponent puts the same personality into play, then you must announce that you already have the personality in play, and show the card (and pay the D cost). Your personality is still in cover, your opponent’s personality is PUT BACK INTO HIS OR HER HAND, and all D spent to Add the warrior is returned to the player. Treat the situation as if the Add Warrior action never took place, and the opponent gets the action back as well. In the instance when the same personality is added IN COVER by two or more players, the first one to show it’s face is the “real” one, and the other personalities are put back in their owner’s hands (since no D was spent, none is given back, but the players do lose the actions they spent adding the warrior).

Strony: 1 ... 184 185 [186] 187 188