Forum Doom Trooper
Zasady gry => Archiwa Bractwa => Karty => Wątek zaczęty przez: Diablerist w Lipca 24, 2006, 12:53:31 pm
-
Ze względu, że w Pierwszej Edycji Atak na Gracza jest uznawany za Walkę to wychodzi, że można zrobić taki bajer:
1. Chowamy Znawcę Sztuki za Murem Obronnym czyli nie chroni przed Atakami na Gracza.
2. Przeciwnik beztrosko robi nam wjazd na klatę swym najbardziej wypasionym Wojakiem.
3. Znawca rzuca Pacyfizm jako Czar Bojowy i mamy sytuację lepszą niż Hasty czy Po Namyśle, które są ograniczone do 1 sztuki w kolekcji.
Oczywiście są na to antysposoby - wystarczy odrzucić Mur, wykluczyć Znawcę lub uodpornić się na Sztukę, ale i tak chore combo :o
Jak kogoś nie stać na pięciu Keeperów to wystarczy Sojusz Bractwa i dowolni Braciszkowie :mrgreen:
-
To jeszcze wcale nie jest chore :) Chore jest połączenie z Telepatią - gość atakuje gracza, znawca rzuca teleptaię - gość atakuje przyjaciela i obydwaj spadają ;)
-
Czy Znawca-niedowiarek płaci normalnie czy podwójnie?
-
Koszt się podwaja, ale Znawca z każdego 1 PA wyciąga 2 więc efekty się znoszą. Znawca zapłaci w tym momencie 1 za 1 :)
-
Tak i mnie się wydawało. Powątpiewałem, bo na karcie stoi: "he must pay double the D cost".
A, jak wiadomo, zakazy (nakazy) są silniejsze niż zezwolenia.
-
Hmm... Żeby było jasne - tutaj nie ma znaczenia co jest mocniejsze. Znawca rzuca powiedzmy Kulę żywiołów - ma dołączone Dwindling Faith. Płaci 10 PA - dostaje +10 do WW. Normalnie - płaciłby 10 PA i zyskał 20 do WW bo każdy 1A liczy mu się jako 2A. Z Dwindling Faith nadal liczy mu się podwójnie, ale kosz rośnie - czyli czar dla znawcy wymaga zapłacenia 4PA za +2 do WW, ale znawca płacąc 2PA płaci 4 PA :) Więc Znawca z dwindlign będzie rzucał czary jak każdy inny członek bractwa bez Dwindling.