Forum Doom Trooper
Forum ogólne => Talie/taktyki => Wątek zaczęty przez: Marqwitch w Sierpnia 22, 2006, 06:27:01 pm
-
W tym miejscu przedstawiam talię z turnieju, który wyglądał tak jak wyglądać powinien każdy turniej... Jest to połączenie moich ulubionych organizacji.
Tytuł: Deadly Lullaby (czyli cała naprzód!)
Wyspiarz Grinder x1 (jeden z dwóch wojowników Bractwa, których szanuję - drugim jest Indigo)
Cyryl Dent x1 (mój ulubiony Bohater - Łowca Nietoperzy)
Herold Dnia Sądu x5 (klękajcie przed Panem Wizji!!!)
Luterański Wierny x5
Sen x3
Pergamin Przeklętej Inkantacji x1
Zakłócenia Łączności x5
Szczęście x5
Inspiracja x5
Inicjatywa x5
Żądza Krwi x5
Sabotaż x2
Desperackie Środki x2
Ostateczne Natarcie x1
Pojmany! x1
Oszustwo x1
Błąd Nawigacyjny x1
Przeprogramowanie x1
Fala Prawości x1
Zamówienie x1
Dar Losu x1
Boskie Natchnienie x1
Wykrycie Agentów x1
Ujawnienie Przeznaczenia x1
Skradzione Papiery x1
Gniew Algerotha x1
Czwarty Zakon x1
Szpieg w Szeregach x1
SideBar:
Nieudany Czar x5
Zaginiony w Akcji x1
Podwójna Powinność x1
Przeklęta Haubica x1
Skrytobójca x1
Ilian - Pani Pustki x1
Nie jestem pewien czy przypadkiem Desperackich Środków nie było w talii wyłącznie jednej sztuki, ale nie mogę sobie przypomnieć co mogłoby je zastąpić.
Plusy:
-Ekstremalna prędkość!
Minusy:
-Na turnieju podczas eliminacji musiałem długo czekać zanim kolejne ofiary zakończą swoje rozgrywki (nabawiłem się odcisków na stopach przez chodzenie w kółko).
-
To talia Rafaela:
LISTA KART – TALIA:
Luterański wierny x3
Jadowity nietoperz x3
Nietoperz zwiadowca x3
Cyryl Dent x2
Chemogen x1
Kompleks przemysłowy x3
Inspiracja x5
Szczęście x5
Nieudany czar x5
Zakłócenia łączności x5
Skradzione papiery x3
Ukryte siły x3
Wykrycie agentów x2
Zamówienie x1
Dar losu x1
Przykra niespodzianka x1
Fill'em Up (Redystrybucja) x1
Zrównanie z ziemią x1
Druga szansa x1
Przerwanie linii dostawczej x1
Po namyśle x1
Podaj dalej x1
Wymiana x1
Oszustwo x1
Training (Trening) x1
Ostateczne natarcie x1
Reflection (Odbicie) x1
Zaginiony w akcji x1
Ciężkie czasy x1
Wiek katastrof x1
Podwójna powinność x1
Czwarty zakon x1
Embassy (Ambasada) x1
Archiwa bractwa x1
Bank kardynała x1
Boskie natchnienie x1
Fala prawości x1
Powołanie x1
LISTA KART – REZERWA:
Biogigant x1
Dziewiętnasty radny x1
Atylla III x1
Urządzenie naprowadzające x1
Chytra zagrywka x1
Pancerz legendarnego zabójcy x1
Przenośna Mina x1
CAP 7000P x1
Niewinna sztuczka x1
Granat neuralny x1
Granat przeciwpiechotny x1
Osłona tłumu x1
Wybieg x1
Bombardowanie planetarne x1
Ucieczka x1
Grabież x1
Przeniesienie x1
Sabotaż x1
Inicjatywa x1
Sceptycyzm x1
Tchórzostwo x1
Pojmany x1
Skrytobójca x1
Zmienny los x1
Płomień oczyszczenia x1
Apropos wad i zalet talii, bo każda takowe posiada, a na szczęście nie ma talii doskonałej, gotowej na wszystkie ewentualności w odpowiednim momencie i nawet w bardzo dobrej talii dużo zależy od ułożenia kart, informuje, że to, co dla mnie jest wadą, dla innych może być zaletą i odwrotnie, więc przypominam, że opisuję tu swój pogląd na te sprawy.
Talia przede wszystkim nastawiona jest na uniwersalność, a więc częściowo na walkę i atak „w puste” z zabezpieczeniem ewentualności wymiany, co przynosi całkiem dobre rezultaty
i niezłą skuteczność przy dość sporej ilości przeszkadzaczy (wiek katastrof, powołanie, podwójna powinność, zaginiony w akcji, trening itd.) oraz zapychaczy (nietoperze – lepszych nie znajdziecie).
Wadą tej talii może się wydawać stosunkowo nieduża „moc bitewna” (mała ilość konkretnych wojów i brak ekwipunku), ale w połączeniu z rezerwą, do której mamy dostęp daje ciekawe możliwości i nieraz przesądza o losach gry, a poza tym lepiej mieć np. dwie konkretne karty zabezpieczające przed ekwipunkiem, niż 5 do 10 jego kart w talii, które tylko ją zapychają. Oczywiście trzeba te karty dostać w odpowiednim momencie i to jest wadą takiej strategii, ale na coś trzeba postawić, a jest spora szansa, że nawet przy niezbyt korzystnym układzie, zanim przeciwnik oczyści przedpole i przedrze się przez nasze niespodzianki, co da nam dość czasu, w ten, czy inny sposób będzie już miał pozamiatane. Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić, ale wiadomo, że w większości przypadków na wiele ewentualności i przewidywanych sytuacji można się zabezpieczyć, więc bądź twórczy i atakuj tam, gdzie wróg się nie spodziewa, a nie będzie mógł się zabezpieczyć.
Rafael
Pozwoliłem sobie trochę uporządkować spis i dodać angielskie nazwy, że ułatwić innym czytanie - Moderator Diablerist
-
A to moja:
Umocnienia:
Katedra w San Dorado
Bank Kardynała
Sala obrad
Archiwa bractwa
Kompleks przemysłowy x5
Fabryka x4
Modernizacja fabryk x3
Wojownicy:
Nietoperz zwiadowca x5
Jadowity nietoperz x5
Luterański wierny x2
Mercenary x2
Toshiro x2
Specjalki:
Nadwyżki
Czwarty zakon
Zakłócenia łączności x5
Inspiracja x5
Ukryte siły x5
Szczęście x5
Wykrycie agentów x2
Grabież
Zmiana Celu (Redirect)
Reflection
Tchórzostwo
Wiek katastrof
Wymiana
Podwójna powinność
Druga szansa
Przekazanie danych
Zaginiony w akcji
Skradzione papiery
Zamówienie
Fala prawości
Wybieg
Dar losu
Embassy (Ambasada)
Oszustwo!
Zwrot podatku
Przykra niespodzianka
Podaj dalej
Po namyśle
Deja vu
Moce ki:
Aura mistycznej odporności x2
Sztuka:
Sposobność Nathaniela
REZERWA
Relikty:
kryształ wizji
Dai-Sho Starożytnych Imperatorów
Specjale:
Płomień oczyszczenia
Ghost in the Machine (Duch w maszynie)
Zmienny los
Rising market
Pojmany! (Captured!)
Sztuka:
Powiew wątpliwości
Wielka wróżba
Anihilacja
Moce KI:
Silna wola
Przeszywające spojrzenie kruka
Stopa małpy
Skóra kameleona
Przyspieszenie nomury
Aura mistycznej odporności
Umocnienia:
Wysypisko śmieci
Sojusz Mishima
Ekwipunek:
Surveillance Ship (Appareil de surveillance)
Niewinna sztuczka
Granat neuralny
Cybermech TA6500
Wojownicy:
Władca cieni
Lord Nozaki
Biały mistyk
Plusy:
Talia doprowadza przeciwnika do białej gorączki, można się pośmiać :D
Ciężko znaleźć sposób, aby przebić się przez hordę nietoperzy
Można wziąć przeciwnika z zaskoczenia wymianą :)
Minusy:
Talia za szybka nie jest
Gry trwają średnio przynajmniej pół godziny(często dłużej :shock: )
Na Marqwitcha nie działa :(
Ogólnie chciałem jeszcze powiedzieć, że nietoperze rulez, a Grinder to the lions!!!!!
Dodałem brakujące nazwy - Moderator Diablerist
-
Dobra, widzę, że mamy w kolejności miejsca 1-3, więc teraz miejsce czwarte. Jest to deck K-fuckera, który gra nim od zeszłego stulecia, bo nie ma tyle kart, żeby złożyć cokolwiek innego :D
Wojownicy:
Saladin x1
Pretoriański Behemot x5
Pretoriański Łowca x2
Umocnienia:
Kompleks Przemysłowy x1
Golgotha's Citadel x1
Strefy Walki:
Sanktuarium x1
Ekwipunek:
Zwierciadło Golgothy x1
Pancerna Skorupa x1
Pancerz Behemota x3
Kosa Semai x3
Nazgaroth x1
Działko Automatyczne "Myśliwy" x1
Niewinna Sztuczka x1
Karty Specjalne:
Zakłócenia Łaczności x5
Szczęście x4
Inspiracja x4
Skradzione Papiery x3
Inicjatywa x2
Ucieczka x2
Śmiertelna Rana x2
Sabotaż
Zmienny Los
Przejęcie
Wybieg
Grabież
Przebicie
Fala Prawości
Na Czarną Godzinę
Dar Losu
Podwójna Powinność
Złe Zaopatrzenie
Gniew Algerotha
Oszustwo
Zapach Wojny
Ujawnienie Przeznaczenia
Zamówienie
Pech
Niesubordynacja
Złoto dla Naiwnych
Podaj Dalej
Ostateczne Natarcie
Zagioniony w Akcji
Przekleństwo Algerotha
Przekazanie Danych
Sidebar:
Przeklęta Haubica
Zrównanie z Ziemią
Po Namyśle
Przejęcie Przez Wroga
Reflection
Wiek Katastrof
Golem Ciemności
Amulet Yomury
Fałszerstwo
Nagła Śmierć
Pole Minowe
Transportowiec "Grabieżca"
Nekroczołg "Ogar Piekieł"
Pancerz Przekleństwa
Pod Kontrolą
Pursuit
Chytra Zagrywka
Władca Cieni
Podziemny Świat Shinrikyo
Komora Kriotechniczna
Deja Vu
Herold Dnia Sądu
Biogigant
Pergamin Przeklętej Inkantacji
Semai - Pan Nienawiści
Zalety: Wysokie statystyki Bojowe i Pancerz, Wojownicy odporni na Sztukę, zabijają od razu o ile nie trafi na Nietoperze ;)
Wady: Mało uniwersalna - brak odporności na MH, Nietoperze, Wymianę, Przerażające Znaki itd. Niemal zerowe możliwości manipulacji Sidebarem.
P.S. Dwóch Łowców, dwie Kosy i jeszcze parę kart pożyczonych ode mnie ;)
-
Nie jestem pewien czy przypadkiem Desperackich Środków nie było w talii wyłącznie jednej sztuki, ale nie mogę sobie przypomnieć co mogłoby je zastąpić.
Wydaje mi się, że miałeś jeden Pech. Za ten 10-kartowy Sidebar powinienieś byś zdyskwalifikowany ;)
Rafael: W Talii przydałaby się Sala Obrad, a Grabież w Sidebarze to marnotrawstwo, moim skromnym zdanie. 5 Nieudanych Czarów to też przesada.
Jasieq: Wyciągniecie Białego Mistyka wraz z Wielką Wróżbą bądź Anihlilacją graniczy z cudem bez Boskiego Natchnienia ;)
-
1. Może głupio to zabrzmi, ale chciałbym mieć Pecha - do tej pory mam w kolekcji same Szczęścia.
2. Miałem przy sobie całą kolekcję więc pozostałe karty Sidebar'owe to:
Opętany Legionista x5
Młody Strażnik x5
Wysypisko Śmieci x5
Nie wiem dlaczego tak czepiacie się tego sajdbaru (na poprzednim turnieju byćmoże zwyciężyłbym gdyby nie Fungus, który zabronił mi wyciągania kart z 10kartowego SB) kiedy nie ma kart, które mogą wpływać na niego w znaczący sposób.
Poza tym ja byłem organizatorem i nie zamierzam się dyskwalifikować! :P
-
Nie wiem dlaczego tak czepiacie się tego sajdbaru (na poprzednim turnieju byćmoże zwyciężyłbym gdyby nie Fungus, który zabronił mi wyciągania kart z 10kartowego SB) kiedy nie ma kart, które mogą wpływać na niego w znaczący sposób.
To raczej nie miało wpływu na wejście do finału, bo przecież rozjechałeś Grzyba Wymianą.
-
Ciężko znaleźć sposób, aby przebić się przez hordę nietoperzy
Można wziąć przeciwnika z zaskoczenia wymianą :)
Oby na następnym turnieju było tych Nietoperzy mniej i tak już każdy ma pod ręką Wojowników z autokillem, więc tracą na wartości (ehh, co ja rozpętałem :P )
Nie nazwałbym Talii na Wymianę zaskakującą :) Jak przeciwnik zaczyna przekraczać 60PA i leci na defensywie to wiadomo co się święci :D
Na następnym turnieju każdy pewnie będzie miał Prawie Ci Się Udało, Ale...
Mnie osobiście rozwaliła akcja jak przegrałem z Qbą 45:0 (chyba do 0 z tego co pamiętam), zagrałem Prawie Ci Się Udało, Ale... i wygrałem ostatecznie 54:45 :mrgreen:
-
Taa...Qba przez ten mecz nie może po nocach spać :lol: .Wypas.Na następny turniej mam pomysł na dużo lepszą i bardziej dopracowaną talię(tą składałem w ostatniej chwili),w każdym razie chodziło mi raczej o efekt zaskoczenia w momencie,gdy zaraz przed wymianą wyskakuje Luterański Wierny ;) a przeciwnik robi dziwną minę :lol: .To fakt Diabler,że to tobie zawdzięczamy pomysł z nietoperzami,jednakże jest on aktualnie cały czas twórczo rozwijany ;)
-
Jak przeciwnik zaczyna przekraczać 60PA i leci na defensywie to wiadomo co się święci
Swoją drogą jak ktoś zbiera PA i leci na defensywie to równie dobrze może mieć w talii np.ze 2 forseeing talismany :P,prawie 0 specjalek i zbierać na ich użycie :D
-
margwich jk by chćał to na turnieju by pozamiatł każdego :mrgreen:
-
Marqwitch, ta talia jest genialna. Wygrałem tym nawet z posraną Wymianą Nman'a. Dlaczego akurat ty musiałeś ją wymyślić?!
-
Bo Marqwitch jest genialnym dzieckiem dooma :]
A swoją drogą to mi się bardzo podobał jego deck z Lublina .