Forum Doom Trooper

Zasady gry => Archiwa Bractwa => Kombinacje kart => Wątek zaczęty przez: Muleq w Lutego 28, 2010, 09:03:28 pm

Tytuł: Strumień kwasu vs Chytra zagrywka
Wiadomość wysłana przez: Muleq w Lutego 28, 2010, 09:03:28 pm
Czy Chytra zagrywka zadziała przeciwko wojownikowi używającemu strumień kwasu? W sensie czy uzyska sie punkty z misji?
Tytuł: Odp: Strumień kwasu vs Chytra zagrywka
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Lutego 28, 2010, 10:19:24 pm
Hmm... Chyba tak :)
Tytuł: Odp: Strumień kwasu vs Chytra zagrywka
Wiadomość wysłana przez: Muleq w Lutego 28, 2010, 11:38:19 pm
Hmm.. a mnie sie wydawało że nie :)
Tytuł: Odp: Strumień kwasu vs Chytra zagrywka
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Marca 01, 2010, 02:50:40 pm
Tak do końca to nie wiem, ale czemu w sumie nie? Z Chytrą nie musisz zabijać konkretnego wojownika - dowolny zabity się liczy.
Tytuł: Odp: Strumień kwasu vs Chytra zagrywka
Wiadomość wysłana przez: Muleq w Marca 01, 2010, 03:19:49 pm
Dla mnie istotne jest że właściciel Chytrej zagrywki ma wybrac obrońce. W przypadku Kwasu nie wybiera sie obrońcy bo jest to specyficzna forma ataku. Dlatego skłaniałbym sie do opcji ze jednak nie działa.
Tytuł: Odp: Strumień kwasu vs Chytra zagrywka
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Marca 01, 2010, 03:49:00 pm
Ja bym się nie skłaniał do takiej opcji - tak samo jak z Samobójczą - niby jest coś co sugeruje że wykonana może być tylko w walce, ale ostatecznie tak nie jest. Jeśli koleś z Chytrą zabije kogoś granatem przeciwpiechotnym to też pkt za misje są, a przecież podczas rzutu nie ma ustalania agresora i obrońcy. Zdanie o tym kiedy lecą pkt jest jasne - this mission is fulfilled once the warrior kills another - i nie ma znaczenia czy w walce, czy po wyborze agresora i obrońcy itp - zabija innego i wykonuje misję.
Tytuł: Odp: Strumień kwasu vs Chytra zagrywka
Wiadomość wysłana przez: Muleq w Marca 01, 2010, 04:09:33 pm
A co w sytuacji jeśli w wyniku działania Kwasu zginie wiecej niż jeden wojownik? Kto ma wybierać za którego pkt są przyznawane? Na Chytrej wyraźnie zaznaczono że dotyczy ona jednego wybranego wojownika. Przy Granacie wybierasz jednego przeciwko któremu ma on zostać uzyty. Kwas działa globalnie i dlatego wg mnie Chytra nie powinna zadziałać. 
Tytuł: Odp: Strumień kwasu vs Chytra zagrywka
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Marca 01, 2010, 05:04:09 pm
Gdzie to zaznaczono na chytrej bo nie widzę?
Tytuł: Odp: Strumień kwasu vs Chytra zagrywka
Wiadomość wysłana przez: Muleq w Marca 01, 2010, 07:15:22 pm
Określenie "choose Defender" oznacza jednego a nie wielu. Zapis "the warrior kills another" tez wskazuje liczbe pojedyńczą a nie mnogą. No i na końcu w nawiasie "even if you kiled your warrior". Chyba wystarczy?
Tytuł: Odp: Strumień kwasu vs Chytra zagrywka
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Marca 01, 2010, 07:55:20 pm
Ale co ma wybieranie obrońcy to tego jak misję się wypełnia? Tak jak pisałem- tak samo można samobójczą misję interpretować, ale wykonuje się ją w momencie kiedy spełnisz to co jest zawarte w zdaniu o wypełnianiu i walka nie ma znaczenia. Moim zdaniem tak samo będzie w przypadku Chytrej... Atakowanie swoją drogą, a wykonywanie swoją.  A co do liczby - no dziwne jakby napisali w liczbie mnogiej, skoro są to bardzo rzadkie przypadki.
Tytuł: Odp: Strumień kwasu vs Chytra zagrywka
Wiadomość wysłana przez: Muleq w Marca 01, 2010, 09:11:57 pm
Właśnie dlatego napisane jest "choose Defender" żeby nie mozna było stosować Chytrej przeciwko atakom globalnym takim jak np kwas. Nie ma możliwości wybrania więcej niż jednego Defendera na raz. Jeśli uznamy że po zagraniu kwasu Chytra może zostać wypełniona to w przypadku zabicia wielu wojowników pojawia sie problem za którego konkretnie mam dostać pkt. Nigdzie nie jest określone kto miałby to ustalać. A Samobójcza misja nie ma tu nic do rzeczy. 
Tytuł: Odp: Strumień kwasu vs Chytra zagrywka
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Marca 01, 2010, 09:27:03 pm
No to ponownie - przy granacie nie ma defendera, a misję i tak wykonasz. I nie ma najmniejszego znaczenia, że zaczyna się od choose defender, bo to odnosi się tylko do przypadku kiedy mamy do czynienia z walką. Jak nie ma walki to pomijasz hasło z defenderem, bo nie jest to warunek konieczny do spełnienia misji - do misji musisz tylko zabić wojownika co jasno z karty wynika. I nie ma znaczenia jak to zrobisz - a za kwas dostałbyś moim zdaniem wszystkie pkt zdobyte podczas tego jednego konkretnego działania. Jak gość z Chytrą zostanie zaatakowany to tak samo może misję wykonać chociaż nie ma wtedy mowy o wybieraniu obrońcy, bo sam jest obrońcą. Jeśli po to jest Choose Defender żeby nie działało na globalne to jest też po to żeby nie działało na akcje ataku i w obronie, a jednak działa...
Tytuł: Odp: Strumień kwasu vs Chytra zagrywka
Wiadomość wysłana przez: Muleq w Marca 01, 2010, 10:04:16 pm
Wg mnie to co proponujesz to wybiórcze interpretowanie karty. Wg ciebie cały zapis o wybieraniu Obrońcy jest bez znaczenia bo liczy sie tylko zapis że misja zostaje wypełniona jeśli wojownik zabije przeciwnika. W takim razie po co ten cały wstęp. Nie prościej by było napisać tylko to jedno zdanie? Wg mnie nie można interpretować kart w ten sposób bo wypacza sie w ten sposób ich sens. Aby karta zadziała musza zostać spełnione wszystkie wymienione na niej warunki a nie tylko jeden, który nam akuratnie pasuje.   
Tytuł: Odp: Strumień kwasu vs Chytra zagrywka
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Marca 01, 2010, 10:42:45 pm
Ale wybieranie obrońcy to nie jeden warunek, tylko jedno zdanie. To tak jak z Poundem - pare zapisów i korzystasz w sumie z jednego. Zastanów się nad tym - misja nie działałby w obronie, bo sprawdzałaby się tylko wtedy kiedy ten wojownik atakuje... Bo inaczej nie spełniasz pierwszego warunku. Ale ta misja działa tak, że jak wojownik atakuje to wybiera obrońcę przeciwnik, a misja zostaje wykonana wtedy kiedy ten wojownik kogoś zabije i wcale nie musi to być ten wybrany obrońca - nie widzę tu nic absolutnie wybiórczego. JAk chcesz dalej to męczyć, to odnieś się do Akcji ataku vs Atak - czyli np granat - nie wybiera się obrońcy również, do sytuacji kiedy wojownik się broni - też nie wybiera obrońcy... Tak samo nie wybiera się obrońcy przy strumieniu kwasu i nie widzę w tym nic dziwnego.
Tytuł: Odp: Strumień kwasu vs Chytra zagrywka
Wiadomość wysłana przez: Muleq w Marca 01, 2010, 11:12:42 pm
Na Poundzie wyraźnie jest napisane albo albo. Tutaj jest zapis opisujący działanie karty gdy wojownik chce zaatakować. Czy jest to warunek sine qua non czy tylko jedna z opcji można sie spierać. Natomiast jeśli decydujemy sie na Twoją interpretacje to chyba rzeczywiście tylko pod warunkiem że pkt. sa przyznawane za wszystkich wojowników. Rozumiem że ta sama zasade bedziemy stosowac w przypadku Czaszek?
Tytuł: Odp: Strumień kwasu vs Chytra zagrywka
Wiadomość wysłana przez: Qlig w Marca 01, 2010, 11:29:00 pm
jezeli chytra zarobilbys punkty za wszystkich wojowników to rownie dobrze oszustwo w takim wypadku powinno zadzialac na wszystkie wlasnie zdobywane PZ, czy nie?
Tytuł: Odp: Strumień kwasu vs Chytra zagrywka
Wiadomość wysłana przez: Muleq w Marca 01, 2010, 11:40:05 pm
A to juz pytanie do Preta :). Jeżeli Chytra ma zadziałac na Kwas, Czaszki itp. to nie widze sposobu wybrania za którego wojownika dostaje sie pkt a za którego nie.
Tytuł: Odp: Strumień kwasu vs Chytra zagrywka
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Marca 02, 2010, 10:28:33 pm
Zabijasz na dobrą sprawę wszystkich równocześnie, bo zabija ich kwas czy czaszki, ale każdy musi mieć fazę kontrowania ran... Z pkt to nie jestem w sumie pewny - chyba w sumie powinny być przyznawane równocześnie i Oszustwo powinno działać na wszystko. Jeśli nie będą równocześnie to mogą być dziwne akcje z niesubordnacją np po nieudanej uciecze w kontrze na czachy :) I np za połowę wojowników PZ, a za połowę PA...
Tytuł: Odp: Strumień kwasu vs Chytra zagrywka
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Marca 02, 2010, 10:42:52 pm
Hmm to za Zgładzenie Tchórza po zabiciu czachami 10 ukrytych wojów też dostaniemy podwojoną ilość PZ za każdego z nich? Przegięcie... Myślę że powinniśmy zostać przy jednym mimo masowego ludobójstwa - i wykonawca misji może wybrać za którego PZ dostanie (bo jeśli nie on to kto?) Co Wy na to?

W sumie i Chytra i np Zgładzenie Tchórza sugeruje jednego wojownika - "...warrior kills another...", "Kill a warrior in cover..." niestety można tą sugestię naciągnąć...

Ale z drugiej storny - skoro mamy dla każdego zabjanego fazę kontrowania ran np Ucieczką, to tak samo powinniśmy mieć osobne "fazy" zdobywania PZ za każdego - i wtedy i misje jak Chytra czy Zgładzenie tchórza i oczustwa działałyby na jeden przypadek tylko z "masy". Myślę, że nie powinnismy przesadzać z tą "równoczesnością" zabijania/zdobywania PZ przy masowym zabijaniu - coś jak z zagrywaniem kart spod Secretu - niby zagrywasz wszystkie naraz, ale i tak rozpatruje się każdą osobno, po kolei, by przeciwnik mógł każdą osobno kontrować - a skoro przy masowym zabijaniu można osobno kontrować rany (co w zasadzie oznacza tyle, że zabijani też są "po kolei" bo inaczej jedna Ucieczka uratuje wszystkich) to i PZ-ty też powinno się zdobywać/kontrować osobno.
Tytuł: Odp: Strumień kwasu vs Chytra zagrywka
Wiadomość wysłana przez: Muleq w Marca 03, 2010, 08:41:20 am
Po pierwsze wciąż uważam że Chytra nie powinna zadziałać w przypadku Kwasu itp. Rozwiązałoby to wszytskie problemy.
Po drugie zgadzam sie ze Skoqiem że skoro ucieczka działa na każdego wojownika z osobna to pkt równiez musza być przyznawane osobno.
Natomiast nie bardzo wiem na jakiej zasadzie właściciel Chytrej ma ustalac za którego wojownika dostaje pkt. Rozumiem naginanie zasad ale to juz nie jest naginanie tylko tworzenie nowych.
Tytuł: Odp: Strumień kwasu vs Chytra zagrywka
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Marca 03, 2010, 09:43:20 am
Otóż to - bo innego wyjścia nie ma w tym przypadku - wykonujący misję zabija "po kolei" i za pierwszego zabitego dostaje pkty za misję - czyli może wybrać.. tak jak obrońca wybiera którego ratuje Ucieczką.
Tytuł: Odp: Strumień kwasu vs Chytra zagrywka
Wiadomość wysłana przez: Muleq w Marca 03, 2010, 10:01:43 am
Tyle tylko że to Kwas zabija a nie misja. Właściciel Kwasu ma takie samo prawo ustalac kolejność zabjania. Chyba że określenie z Chytrej "choose Defender" zastosujemy przy wyznaczaniu kolejności zabijania. Kiedyś na tego typu zabiegi prawne stosowano określenie "falandyzacja", teraz chyba trzeba zmienić określenie na "Skoqzacja" ;)
Tytuł: Odp: Strumień kwasu vs Chytra zagrywka
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Marca 03, 2010, 11:40:05 am
No ja właśnie mówię, że zabijający wybierałby którego przeciwnika zabija z misją (sorry - misunderstanding) - przypadek Zgładzenia Tchórza jest tu bardziej przejrzysty, z Chytrą trochę gorzej - ale "choose defender" nie ma tu już znaczenia - bo defenderami są wszyscy w grze (?), ale za zabicie jednego ma się PZ- i tu trzeba wybrać....ja nie falandyzuję, tylko szukam wyjścia z sytuacji ;)
Tytuł: Odp: Strumień kwasu vs Chytra zagrywka
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Marca 03, 2010, 02:53:21 pm
No można w sumie rozpatrywać osobno każdego wojownika i kontra na rany i oddzielnie pkt. Tworzeniem nowych zasad byłoby wyłączenie chytrej z nieznanych mi powodów podczas zabijania kilku wojowników na raz. Ustalmy więc, że jeśli ginie kilku wojowników z ręki kogoś kto ma strumień tudzież czachy, gracz kontrolujący tego wojownika wybiera kolejność zabijania, co będzie miało znaczenie tylko przy misjach generalnie... No i w prau innych przypadkach, ale tak czy inaczej wszystko stosunkowo jasne będzie.