Forum Doom Trooper

Forum ogólne => Talie/taktyki => Wątek zaczęty przez: Engineer w Sierpnia 25, 2010, 12:56:09 pm

Tytuł: Przypakowani Saperzy
Wiadomość wysłana przez: Engineer w Sierpnia 25, 2010, 12:56:09 pm
Hej. Napiszcie, co sądzicie o poniższej talii:

Kart Specjalne:
4x Zakłócenia Łączności
5x Ukryte Siły
5x Skradzione Papiery
4x Szczęście
5x Inspiracja
3x Przymusowy Marsz
3x Łaska Paladine'ów
2x Oszustwo
2x Zagubione Dokumenty
1x Dar Losu
1x Zamówienie
1x Przerwanie Linii Dostawczej)
1x Fala Prawości
1x Boskie Natchnienie
1x Wybieg
1x Zaginiony w Akcji


Wojownicy:
5x Saper
2x Nicola Brannaghan
3x Płk Maxwell
3x Wódz
1x Marszałek Polny Johnstone

Umocnienia:
4x Mur Obronny
1x Komplex Przemysłowy
2x Obóz Szkoleniowy
1x Sala Obrad
1x Linia McCraiga

Ekwipunek:
2x Siewca Zagłady
2x Tyran Bauhausu
1x Niewinna Sztuczka
3x Granat Neuralny
1x Shillelagh

Misje:
1x Samobójcza Misja
3x Dowód Odwagi


Celem gry będzie wystawienie Płk. Maxwella, Nicoli oraz Wodza za Murem Obronnym. Następnie wprowadzenie do gry saperów (linia McCraiga, Obóz Szkoleniowy) z Dowodem Odwagi lub Granatem Neuralnym. Maxwell i Nicola daja +10 do WW,S i P a Wódz autokila.
Zaletą tej talii jest oczywiście gra przypakowanym saperem (13,12,13,3). W razie zabicia sapera przeciwnik otrzymuje jedynie 3PZ.
Wadą tej talii jest niestety czas potrzebny do zbudowania "stołu" ale od tego jest Przymusowy Marsz.

Jakieś sugestie?
Tytuł: Odp: Saperzy
Wiadomość wysłana przez: date w Sierpnia 25, 2010, 02:58:43 pm
gralem troche imperialem i musze powiedziec ze cieko Ci bedzie utrzymac nicole, maxwela i wodza na miesjcu nawet jak bedziesz sie chowal za murem. Wystarczy niespodziewana inwazja + ropiejace rany i lezysz. Jest to jakis pomysl ale osobiscie uwazam ze raczej kiepski. saperow masz 5 a bohaterow 9 wiec prawie dwa razy wiecej....zrob dokladnie odwrotnie, nicola x 1, maxwel x 2. (zamiast wodza wsadz urzadzenie napr)

Imperial potrzebuje akcji wiec proponuje wywalic caly ekwipunek (moze zostaw niewinna) a zamiast tego dorzucic 4 zakon, wiek katastrof i przejecie po sztuk raz.

ukryte sily jedna dwie zdejmij, beda wisiec na rece odkad masz laske i ujawnienie (chociaz tego drugiego nie widze a jesli nie masz to laska x 5)

Jesli grasz bez przerazajacych znakow to bez sensu wsadzac marsz a zagubione bez banku to tez ryzykowane

4 misje to o dwie za duzo, zamiast jednego kompleksu proponuje podzial obowiazkow a oszustwo mozesz miec jedno :-)

brakuje mi ogolnie takich kart jak wykrycie agentow, play it again, na czarna godzine, przeniesienie...jesli nie masz pancerza leg. zab. to dorzuc sceptycyzm na wszelki wypadek to w koncu tylko korporacja.
Tytuł: Odp: Saperzy
Wiadomość wysłana przez: Engineer w Sierpnia 25, 2010, 03:39:35 pm
date - dzięki za odpowiedź.

Faktycznie, lepiej jest wprowadzić Urządzenie Naprowadzające zamiast Wodza.
Z Czwartym Zakonem i Wiekiem Katastrof też dobry pomysł.
Ukryte Siły faktycznie można wywalić, natomiast nie posiadam Ujawnienia.
Mogę wrzucić przerażające znaki x4 do talii, ale nie wiem, czy to nie będzie "strzelaniem sobie w stopę".
Nie ma podziału obowiązków, więc Kompleks musi zostać.
Na czarną Godzinę mam x1, przeniesienie też mam x1, natomiast nie mam nic z Mortyfikatora. Pancerza Leg. Zabójcy to szukam już od dawna:)
Tytuł: Odp: Saperzy
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Sierpnia 25, 2010, 03:47:53 pm
Dobra - ode mnie tyle:
-ukryte zostaw i zawsze na maska :) Nie ma sensu zdejmować praktycznie nigdy. Łaska Paladineów w dobrej talii wcale gryźć się nie będzie
-Wodza też bym odpuścił, 2-3x Maxwell i jedna Nicola + urządzenie - to dobry pomysł
-Jak Wiek Katastrof to zero ekwipunku w talii i zero przejęć :)
-Marsze zbędne, Zagubione zbędne
-Samobójcza misja w sumie średnia bo głównie Saperami będziesz grał
-Można spokojnie odpuścić ze dwa Mury i Obóz - w końcu masz Linię MacCraiga

Aha! I Razem Go oczywiście :)
Tytuł: Odp: Saperzy
Wiadomość wysłana przez: date w Sierpnia 25, 2010, 04:06:26 pm
ogolnie na znaki imperialem to raczej ciezko grac, gralbym bez znakow

jak nie masz ujawnienia to zostaw ukryte, teraz jeszcze jak na to patrze to skoro masz rade to marszalka wywalilbym do sidebaru, poza tym masz malo PA, przydalo by sie jeszcze jedno szczescie, dodatkowy komplex i moze ciezkie czasu. Mur x 4 to tez przesada, lepiej dac jeszcze jedna strefe dla saperow. Zagubione to oglnie swietny pomysl ale jesli nie masz ataku terrorystycznego (mort) badz niespodziewanej inwazji x 2 to zapomnij o zagubionych

ps. pretor, praktycznie nigdy z wyjatkiem sytuacji gdy na reku masz 15 kart :-) mam to przetestowane
Tytuł: Odp: Saperzy
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Sierpnia 25, 2010, 04:41:19 pm
A myślisz, ze ja Saperami nie grywałem? Jasne, że grywałem i zanim dojdziesz do sytuacji, że masz 15 kart na ręku to już większość ukrytych schodzi - to raz. A dwa - jak masz dobrze złożóną talię to spokojnie zejdziesz z więcej niż 8 z tych 15 kart. Warto dodać w tym momencie Archiwa Bractwa ;)
Tytuł: Odp: Saperzy
Wiadomość wysłana przez: Engineer w Sierpnia 25, 2010, 10:13:49 pm
Kart Specjalne:
4x Zakłócenia Łączności
5x Ukryte Siły
5x Skradzione Papiery
4x Szczęście
5x Inspiracja
3x Wiek Katastrof
3x Łaska Paladine'ów
1x Oszustwo
1x Dar Losu
1x Zamówienie
1x Przerwanie Linii Dostawczej)
1x Fala Prawości
1x Boskie Natchnienie
1x Wybieg
1x Zaginiony w Akcji
1x Przeniesienie

Wojownicy:
5x Saper
2x Nicola Brannaghan
3x Płk Maxwell

Umocnienia:
2x Mur Obronny
1x Komplex Przemysłowy
1x Obóz Szkoleniowy
1x Sala Obrad
1x Kamienne Archiwa
2x Linia McCraiga

Ekwipunek:
1x Niewinna Sztuczka
1x Shillelagh

Misje:
2x Dowód Odwagi
1x Zabójstwo

Razem 61 kart.

Zawsze wydawało mi się, że Wiek Katastrof jest zakazany lub chociaż częściowo zakazany a tu ZONK. Chłopaki, dzięki za (p)odpowiedzi. Wkrótce przetestuję i opowiem jak się to cudo sprawowało.
Tytuł: Odp: Saperzy
Wiadomość wysłana przez: Engineer w Sierpnia 25, 2010, 10:15:05 pm
+++++
3x Urządzenia Naprowadzające
+++++

Zapomniałem dodać, co daje w sumie 64 karty
Tytuł: Odp: Saperzy
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Sierpnia 25, 2010, 10:29:35 pm
Kamienne archiwa zamień na Archiwa Bractwa, Wiek jeden można odjąć - dwa wystarczą zupełnie. Nie jest to karta kluczowa. Razem go! dodać i coś na bractwo i imperial - np Totalna wojna.
Tytuł: Odp: Saperzy
Wiadomość wysłana przez: Zimoli77 w Sierpnia 25, 2010, 11:02:48 pm
Ja bym stawiał że o jedną łaske za dużo ale to najmniejszy problem ;p za dużo umocnień, tj. nie potrzebny obóz kompleks i mur. to są akcje które są potrzebne, pieniędzy w saperach nie trzeba dużo przecież tam każdy jest za free, z wyjątkiem Nicoli. Moze jakiś armor by się przydał ? i faktycznie dodaj Razem go jeśli robisz imperial bez tyranów ;) takie moje rady :P
Tytuł: Odp: Saperzy
Wiadomość wysłana przez: Engineer w Sierpnia 26, 2010, 08:55:45 am
Kart Specjalne:
4x Zakłócenia Łączności
5x Ukryte Siły
5x Skradzione Papiery
4x Szczęście
5x Inspiracja
2x Wiek Katastrof
3x Łaska Paladine'ów
3x Razem Go!**
1x Oszustwo
1x Dar Losu
1x Zamówienie
1x Przerwanie Linii Dostawczej)
1x Fala Prawości
1x Boskie Natchnienie
1x Wybieg
1x Zaginiony w Akcji
1x Przeniesienie

Wojownicy:
5x Saper
2x Nicola Brannaghan
3x Płk Maxwell

Umocnienia:
2x Urządzenie Naprowadząjace
2x Mur Obronny
1x Sala Obrad
1x Archiwa Bractwa
2x Linia McCraiga

Ekwipunek:
1x Niewinna Sztuczka
1x Shillelagh
2x Pancerz Legendarnego Zabójcy***

Misje:
2x Dowód Odwagi
1x Zabójstwo

**  Nie Posiadam
***Nie posiadam (ewentualnie Totalna Wojna)
Razem 65 kart. Dzięki za porady Panowie!
Tytuł: Odp: Przypakowani Saperzy
Wiadomość wysłana przez: Engineer w Sierpnia 26, 2010, 09:05:04 am
Generalnie jeszcze zastanawiam waham się, żeby dołożyć do talii
3x Inicjatywa
1x Czwarty Zakon
Tytuł: Odp: Przypakowani Saperzy
Wiadomość wysłana przez: Zimoli77 w Sierpnia 26, 2010, 09:30:33 am
Inicjatywa jak najbardziej, czwarty zakon nie tak bardzo potrzebny się wydaje, może jakieś ostateczne natarcie albo rządza krwi  ;)
Tytuł: Odp: Przypakowani Saperzy
Wiadomość wysłana przez: Engineer w Sierpnia 26, 2010, 09:32:05 am
Żądza krwi IMO nie potrzebna jak jest Urządzenie Naprowadzające.
Tytuł: Odp: Przypakowani Saperzy
Wiadomość wysłana przez: Zimoli77 w Sierpnia 26, 2010, 09:34:21 am
U mnie stanowczo lepiej się sprawdzała ;) bo możesz zrobić dwa ataki a nie jeden mordujący i to za okcje zaznaczenia jeszcze ;)