Forum Doom Trooper

Zasady gry => Archiwa Bractwa => Zasady ogólne => Wątek zaczęty przez: Marqwitch w Październik 06, 2010, 11:32:40 am

Tytuł: Dodatkowe akcje z kart stałych
Wiadomość wysłana przez: Marqwitch w Październik 06, 2010, 11:32:40 am
Ostatnio zastanawiałem się nad kartami typu CZWARTY ZAKON czy OKRUCH CZASU...

Otóż gdy taka karta daje nam dodatkową akcję w każdym Kroku 2, to czy zawsze musi to być akcja wykonywana po akcjach standardowych?

Dla przykładu: Posiadam w grze (od kilku tur) CZWARTY ZAKON, wykonuję trzy akcje, przeciwnik rzuca PRZEKLEŃSTWO ALGEROTHA... czy teraz posiadam czwartą akcję (gdyż uznaję, że dodatkową akcję spożytkowałem wcześniej) czy też przeciwnik odbiera mi możliwość zaatakowania?

Zawsze grałem według drugiej szkoły, ale zaczynam powątpiewać w jej sens.
Tytuł: Odp: Dodatkowe akcje z kart stałych
Wiadomość wysłana przez: Nekro w Październik 06, 2010, 01:37:06 pm
Masz 1 dodatkową akcje i w zależności w którym momencie zadeklarujesz iz jej używasz takie ponosisz konsekwencje gdy ci odpadnie.
Tytuł: Odp: Dodatkowe akcje z kart stałych
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Październik 06, 2010, 03:40:01 pm
Hmm... Zasadniczo to ciężko powiedzieć. Zazwyczaj grało się tak, że liczyłeś ile w sumie masz akcji i jeśli wykonasz 3 z 4 i stracisz jakąkolwiek akcję to zostają ci trzy, które już wykonałeś. Ciężka sprawa w sumie, bo niektóre karty dają np akcje inne niż akcje ataku, a zazwyczaj właśnie taką akcję wykonujesz na koniec.
Tytuł: Odp: Dodatkowe akcje z kart stałych
Wiadomość wysłana przez: Muleq w Październik 06, 2010, 04:33:53 pm
Ja też zawsze grałem wg 2 przykładu ale zgadzam sie że nie jest to jednoznaczne.