Forum Doom Trooper

Zasady gry => Karty => Wątek zaczęty przez: Diablerist w Maj 25, 2006, 09:22:07 pm

Tytuł: Tchórzostwo
Wiadomość wysłana przez: Diablerist w Maj 25, 2006, 09:22:07 pm
Czy te 5 PA trzeba płacić za każdego posiadanego Wojownika czy tylko raz (na każde Tchórzostwo)? Ja uważam, że płacimy 5 PA za wszystkich swoich Wojowników.
Tytuł: Tchórzostwo
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Maj 25, 2006, 09:44:52 pm
Płaci się raz za wszystkich - czyli 5A wystarczy.
Na forum oficjalnym też był z tym problem.
Tytuł: Tchórzostwo
Wiadomość wysłana przez: koszal w Maj 28, 2006, 11:59:21 am
Czemu za wszystkich tylko 5PA? A nie 5PA za każdego?
Tytuł: Tchórzostwo
Wiadomość wysłana przez: Diablerist w Maj 28, 2006, 01:00:32 pm
A widzisz na karcie zapis, który mówi, że 5PA za "każdego"? Bo ja nie :P
Czasami nadinterpretacja wychodzi bez zastanowienia, bo myślimy o analogiach z innych kart zamiast przeczytać dokładnie co pisze na danej karcie.
Tytuł: Tchórzostwo
Wiadomość wysłana przez: koszal w Maj 28, 2006, 02:04:27 pm
Faktycznie.
Tytuł: Tchórzostwo
Wiadomość wysłana przez: Lechu w Czerwiec 01, 2006, 12:50:00 pm
tak btw to na angielskiej karcie w ogole nie ma wzmianki o zadnym 5A...
Tytuł: Tchórzostwo
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Czerwiec 01, 2006, 01:44:15 pm
Jest, jest ;) Zakładam, ze masz kartę z serii limited - tam nie ma, ale obowiązują ostatnie wersje kart - czyli UNLIMITED.
Tytuł: Tchórzostwo
Wiadomość wysłana przez: Lechu w Czerwiec 04, 2006, 01:20:43 pm
drobne pytanie: jesli wszyscy wojownicy gracza sa ukryci to czy mozna go (gracza) atakowac?
Tytuł: Tchórzostwo
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Czerwiec 04, 2006, 01:23:18 pm
A niby czemu?? :) Przecież ukrytych się atakuje jak każdego innego - nie przeginajmy już z tymi atakami na gracza. Jak dla mnie gracza można atakować, tylko w tym momencie kiedy nie ma żadnego wojownika, który może brać udział w walce (czyli atakować/być atakowanym).
Tytuł: Tchórzostwo
Wiadomość wysłana przez: koszal w Czerwiec 10, 2006, 10:41:56 pm
Przy okazji, czy tchórzostwo przerywa walkę jeśli zagramy je na agresora w fazie zagrywania kart, czy też nie mozna go wtedy uzyć, bo atak już nastąpił?
Tytuł: Tchórzostwo
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Czerwiec 10, 2006, 11:03:51 pm
Można go użyć jak gracz deklaruje atak - wszyscy się chowają i nikt nie może zaatakować. Zagrane podczas walki daje tylko +3 do P :)
Tytuł: Tchórzostwo
Wiadomość wysłana przez: morgothmaster w Czerwiec 29, 2006, 11:32:17 pm
Cytat: "pretorianstalker"
Można go użyć jak gracz deklaruje atak - wszyscy się chowają i nikt nie może zaatakować. Zagrane podczas walki daje tylko +3 do P  


No chyba że ktoś ma napis:,, Nigdy nie może się ukrywać" wtedy może dalej atakować ukrytego przeciwnika z mod +3P :)
Tytuł: Tchórzostwo
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Czerwiec 30, 2006, 11:37:33 am
To +3 do P odnosiło się raczej do atakującego, który może dodać sobie taki bonus do P podczas ataku, kiedy to już walki Tchórzostwo nie przerwie (pomysł Wintera ;) ).
Tytuł: Tchórzostwo
Wiadomość wysłana przez: Atticus w Czerwiec 30, 2006, 04:35:22 pm
A mnie interesuje , czy tchórzostwo działa  na moich wojowników jak mam w grze Piargi Thadeusa .
Tytuł: Tchórzostwo
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Czerwiec 30, 2006, 06:02:58 pm
Jak są w grze, to nie mozna wykonać akcji UKRYCIA SIĘ. Jeżeli ktoś jest zmuszony to się schować musi. Przyparcie do muru, nie działa na tych, którzy akcji ukrycia się wykonać nie mogą, więc tym samym nie działa jak w grze są Piargi.
Tytuł: Tchórzostwo
Wiadomość wysłana przez: cthulhu w Listopad 13, 2006, 02:02:36 am
Czy Pilota Threvora Bartholemowa można zmusić do ukrycia się Tchórzostwem, albo Całkowitym Zaćmieniem? Na karcie ma napisane, że nie może się ukrywać :D i jaka jest różnica między nie może się ukrywać, a nigdy nie może się ukrywać? :)
Hehe wykopałem kolejny stary temat, ale Falkon za pasem i trzeba rozwiać wszelkie wątpliwości :D
Tytuł: Tchórzostwo
Wiadomość wysłana przez: Muleq w Listopad 13, 2006, 07:27:20 pm
Wg mnie ustalone zostało ze tchórzostwo nie działa na wojowników ktorzy nie moga sie ukrywac badz dlatego ze maja tak napisane ( Toshiro ) badz sa pojazdem, badz  z pojazdu korzystaja. Dla mnie osobiscie róznicy nie ma skoro nie moze sie ukrywac to nie moze i tyle.
Tytuł: Tchórzostwo
Wiadomość wysłana przez: Jasieq w Grudzień 28, 2006, 02:36:26 pm
Czy tchórzostwo zagrane w czasie fazy deklaracji ataku powoduje utratę akcji u przeciwnika?
Tytuł: Tchórzostwo
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Grudzień 29, 2006, 05:26:13 pm
Jeżeli gracze zadeklaruje atak, a my zagramy tchórzostwo, co spowoduje, że wszyscy wojownicy, którzy mogą zaatakować ukryją się, to akcja przepada. Identycznie jak w przypadku gdy ostatniego wojownika zdejmiemy falą prawości, lub wykorzystam Dar - Wywołanie bólu.
Tytuł: Odp: Tchórzostwo
Wiadomość wysłana przez: Snake PL_issken w Styczeń 27, 2021, 11:26:31 pm
Płaci się raz za wszystkich - czyli 5A wystarczy.
Na forum oficjalnym też był z tym problem.

Czemu za wszystkich tylko 5PA? A nie 5PA za każdego?

A widzisz na karcie zapis, który mówi, że 5PA za "każdego"? Bo ja nie :P

Nie widziałem dyskusji na oficjalnym forum, ale powinno się płacić 5PA za każdego (niestety). Według mnie wynika to z angielskiej wersji karty.

(https://i.imgur.com/bKa6tG7.jpg)

"Any warrior" i zaimek "its" sugerują, że każdego wojownika traktujemy indywidualnie. A jeśli kogoś to nie przekonuje, to załączam czeską wersję karty, którą pokazał mi kolega Piotrek, z którym czasem gram.

(https://i.imgur.com/85iWzik.jpg)
Tytuł: Odp: Tchórzostwo
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Styczeń 28, 2021, 07:05:34 pm
Właśnie z angielskiej karty nie wynika że płacisz za każdego moim zdaniem. Byłoby "for each" czy coś w tym stylu. Pomijając już fakt, że byłaby to mocno przegięta karta wtedy jak na uncommona z 5 szt w talii ;)
Tytuł: Odp: Tchórzostwo
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Shinobi w Styczeń 29, 2021, 12:26:14 am
A ja nie zgodzę się ze Skoq'iem. Talie z którymi miałem styczność na ostatnim (i jedynym ;)) turnieju w jakim brałem udział były w większości na to całkiem odporne. Pretor miotał Nietoperze na lewo i prawo, Izzi rozjeżdżał wszystkich Eradicatorami podpartymi Tośkiem i XIX Radnym, nie pamiętam nicku kolegi z drugiego miejsca, ale pamiętam że miał Rasputińców w Blitztankach. Cthulhu bodajże miał Imperial oparty o Nikiego Brannaghana i tanie mięso armatnie (np. Sztandarowy), więc zasypywał oponentów masą wojaczków, co w pewnym stopniu też uodparnia na takie rzeczy jak Tchórzostwa.
 
Z kolei Tchórzostwo samo z siebie jest wrażliwe na Skradzione, więc nie jest to jakiś game-breaker,.

W opcji płacenia 5A za wszystkich na raz traci połowę swej mocy, i w tej wersji ma tyle samo powera co ATAK Z ZASKOCZENIA albo PRZEWAGA TAKTYCZNA.
Tytuł: Odp: Tchórzostwo
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Listopad 15, 2021, 05:12:29 pm
Turniejowo siła Tchórzostwa i tak polega na blokowaniu wjazdu w klatę. ;) Efekt z odrzucaniem to taki bonusa co zazwyczaj nie ma wpływu na grę. Nie kojarzę żeby ktokolwiek, kiedykolwiek grał 5 PA za wojonika.
Tytuł: Odp: Tchórzostwo
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Shinobi w Listopad 16, 2021, 11:13:36 pm
A, że tak z buta zapytam, kojarzysz czy ktokolwiek kiedykolwiek grał Tchórzostwem? Bo ja nie.


PS.
Pytanie retoryczne z nutką sarkazmu.  ;)

PS II.
Najpierw zabraliście mi moje Skradzione Papiery, z których zamiast <super>Zakłóceń wychodzi takie Podaj Dalej lekko na plusie, a teraz jeszcze ograniczacie Tchórzostwo. Co będzie następne? Aha, no i byłbym zapomniał - zasada "otwierania" Placówki plemiennymi. ;). Jedna z moich ulubionych.   
Tytuł: Odp: Tchórzostwo
Wiadomość wysłana przez: Nekro w Grudzień 13, 2021, 11:17:51 am
To może nie "must have" ale popularna karta. Poczytaj sobie wątek z zwycięskimi taliami.
Tytuł: Odp: Tchórzostwo
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Grudzień 13, 2021, 03:46:50 pm
No i nie "ograniczamy Tchórzostwo" tylko tłumaczymy jak działa... ;)
Tytuł: Odp: Tchórzostwo
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Shinobi w Grudzień 14, 2021, 12:00:52 am
Mówiąc "ograniczenie" miałem na myśli ograniczenie siły działania.Ale ok, nie będę się kopał z koniem, jak mawiał Don Kichot. Choć może to ten od wiatraków...