Forum Doom Trooper

Forum ogólne => Klub Arkadin => SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH => Wątek zaczęty przez: pretorianstalker w Maj 22, 2012, 08:50:17 pm

Tytuł: Meka
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Maj 22, 2012, 08:50:17 pm
(http://img7.imageshack.us/img7/6060/mekad.jpg)

Uważany za pojazd. Odporny na działanie darów MH ale nie darów apostołów. Nigdy nie może używać ekwipunku ani ukrywać się. Kiedy atakuje, Meka musi zawsze wybierać legalnego przeciwnika o najwyższym W.
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: Marqwitch w Maj 22, 2012, 09:40:49 pm
Karta prześlicznie wykonana (jak z boostera WarZone), ale wolałbym, aby miała pełną odporność na MH i współczynniki, które bardziej różnią się od ROBOTA ZABÓJCY czy GRIZZLIEGO... ograniczenie ataku ze względu na W niepotrzebne.
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Maj 22, 2012, 11:34:45 pm
Dla mnie OK - ta nazwa to nie powinna być taka jak w karcie w 2nd Ed?
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: Marqwitch w Maj 23, 2012, 12:07:59 am
Meka a Gigameka to dwie różne rzeczy... jeszcze jest Nekromeka, ale to już u Algerotha. ;)
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: Muleq w Maj 23, 2012, 08:08:16 am
 Karta rewelacyjna. Nie zmieniałbym w niej nawet przecinka ;).
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Maj 23, 2012, 10:38:14 am
Tatsu Gigameka to coś innego niż przedstawia obrazek z 2nd ed :)
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: wybraniec22 w Maj 23, 2012, 12:59:28 pm
Tak
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: hutnik w Maj 23, 2012, 02:37:14 pm
Karta - jak to karty Preta - technicznie perfekcyjna  :).

Generalnie wszystko mi pasuje, tylko jest jeden zgrzyt, statystyki wydają mi się być za wysokie w porównaniu z takim np. Eradicatorem, który ma 4/13/10/12. Sporo niższe staty mimo tej samej W. A przecież Meka może używać jeszcze Mocy Ki i wjeżdzać w puchę na Przyspieszeniu Nomury.

Może warto by było porównać statystyki Warzonowe obu tych pojazdów? Bo z tego co pamietam Eradicator nie odstawał aż tak bardzo do Meki.

(http://img528.imageshack.us/img528/8276/meka.jpg)
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: Kati w Maj 23, 2012, 06:20:06 pm
akurat mam podręcznik do Warzone z 1 ed  :)
i tak kolejno
Eradicator
ww    bs    M    DW   A    ŻW   S     R     P        Koszt
14     14    -      20    3    4       8    3     30       175     

droższy ale mniej mobilny i żywotny, no i ma samonaprawę przy równo bądź mniej niż 10 na 1k20
A nad tym muszę pomyśleć jeszcze
ale robot korzystający z mocy KI?....
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: necrobutcher w Maj 23, 2012, 07:04:52 pm
Nie żebym marudził ale dodałbym mu zapis że nie może korzystać mocy KI. Dodać mu pancerz + kruka + przyspieszenie nomury i jest masakra. A niewinnej sztuczki mu nie można dać. Ale to tylko moje sugestia, generalnie karta super ;).
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: Muleq w Maj 23, 2012, 07:37:13 pm
Po namysle zgadzam się z postulatem Buchera żeby jednak dopisać zakaz korzystania z mocy KI i ewentualnie rzucania czarów. Jak robot to robot ;).
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Maj 23, 2012, 07:41:32 pm
Myślałem nad tym wcześniej i nie wiem czy nie mam nawet takiej wersji ;) Poszukam i zobaczę.
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: necrobutcher w Maj 23, 2012, 07:59:51 pm
Jak robot to robot ;).

Hehe z tego co przeczytałem to Meka jest pancerzem bojowym ;)
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Maj 23, 2012, 08:03:45 pm
Nie wiem czy to nie jest powód, dla którego jest tutaj taka wersja... :D
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: Kati w Maj 23, 2012, 10:20:59 pm
ja bym dodał, że nie może używać PANCERZY jeszcze, bo rozumiem wyjaśnienia, że keirowca grizzlego korzysta z Pancerza legendarnego, ale jak go wcisnąć na 5 metrowy pancerz na nogach :)

COfam te słowa, skoro inne mogą to czemu ten ma cierpieć
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: Marqwitch w Maj 23, 2012, 10:39:32 pm
Skoro RAKIETA może używać Mocy Ki, to czemu jakiś ziomuś zakuty w mechapancerzu nie mógłby tego robić? Gryzak rzuca zaklęcia i może używać Ki, Eradicator (i mnóstwo innych SI) również może używać Mocy Ki i jakoś nikt się ich nie czepia...
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Maj 24, 2012, 09:02:40 am
Po wyjaśnieniu nazwy - całkowicie TAK.
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: necrobutcher w Maj 24, 2012, 09:14:57 am
Gryzak rzuca zaklęcia i może używać Ki, Eradicator (i mnóstwo innych SI) również może używać Mocy Ki i jakoś nikt się ich nie czepia...

No cóż, Grizzly aby czarować musi mieć katedrę. A Erradicatora na mocach KI jeszcze nie widziałem (bo pewnie za krótko gram ;) ). Tu sprawa jest prosta, masz Meke i tylko dokładasz, dodatkowo nie marwtisz się że sztuczkę ktoś ci rzuci, a jak dołożysz Szósty zmysł to generalnie i karty specjalne Ci nie straszne (hasty, skrytobójca, nawet brak paliwa itd.) Dodatkowo możesz wystawić katedrę i jeszcze dziadem czarować.

Skoro to jest pojazd / pancerz, to może zróbmy z tej karty ekwipunek np. takie połączenie utwardzonej skóry + bonus do S/WW i jakieś special albility ( niech każdy coś zaproponuje).

Oczywiście to tylko moje sugestie ;)
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: hutnik w Maj 24, 2012, 09:23:49 am
Skoro RAKIETA może używać Mocy Ki, to czemu jakiś ziomuś zakuty w mechapancerzu nie mógłby tego robić? Gryzak rzuca zaklęcia i może używać Ki, Eradicator (i mnóstwo innych SI) również może używać Mocy Ki i jakoś nikt się ich nie czepia...

Rakieta, Grizzly, Eradicator to karty, które powstały zanim pojawiły się Moce Ki. To, że w ich przypadku nastąpił błąd i mogą używać Mocy Ki to nie znaczy, że należy ten błąd powielać. Nie można poprawiać kart, które już istnieją ale można tworzyć nowe - lepsze  :).

Kolejna sprawa to staty (dzięki Kati, właśnie podręcznika z Eradicatorem nie miałem).

ERADICATOR 4/13/10/12
WW    BS    M    DW   A    ŻW   S     R     P        Koszt
14     14    -      20    3    4       8    3     30       175     

MEKA 9/14/14/12
WW    BS    M    DW   A    ŻW   S     R     P        Koszt
14     14    -      14    3    5       6    5     30       120     

Można by ujednolicić Strzelanie i Pancerz, bo oba pojazdy powinny mieć jednakowe. WW można by zostawić bo w tym przypadku to raczej Eradicator zostało skrzywdzony przez Wintera.

Staty 9/13/10/12 byłyby moim zdaniem bardziej wyważone. Inaczej Eradicator wygląda przy tej wersji Meki jak jakiś platfus kompletny a przecież tak nie było  :).

Abstratruskaweczkaąc już od dyskusji, czy tam w środku jest człowiek, który może używać Mocy Ki czy nie, to warto by też na to spojrzeć z punktu widzenia takiego, żeby Meka nie była po prostu przegięta jeśli będzie miała możliwość rzucania Mocy Ki  :).
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: necrobutcher w Maj 24, 2012, 09:35:49 am
Abstratruskaweczkaąc już od dyskusji, czy tam w środku jest człowiek, który może używać Mocy Ki czy nie, to warto by też na to spojrzeć z punktu widzenia takiego, żeby Meka nie była po prostu przegięta jeśli będzie miała możliwość rzucania Mocy Ki  :).

Good point ;).
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Maj 24, 2012, 09:54:10 am
A dla mnie jest ok - pamiętajmy, że ma ograniczenia w atakowaniu.
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Maj 24, 2012, 11:30:38 am
Cytuj
No cóż, Grizzly aby czarować musi mieć katedrę. A Erradicatora na mocach KI jeszcze nie widziałem (bo pewnie za krótko gram  ). Tu sprawa jest prosta, masz Meke i tylko dokładasz, dodatkowo nie marwtisz się że sztuczkę ktoś ci rzuci, a jak dołożysz Szósty zmysł to generalnie i karty specjalne Ci nie straszne (hasty, skrytobójca, nawet brak paliwa itd.) Dodatkowo możesz wystawić katedrę i jeszcze dziadem czarować.

Skoro to jest pojazd / pancerz, to może zróbmy z tej karty ekwipunek np. takie połączenie utwardzonej skóry + bonus do S/WW i jakieś special albility ( niech każdy coś zaproponuje).   

O sztuczkę się nie martwisz, ale Brak Paliwa czy Fala prawości - tutaj nie pomoże Szósty zmysł. Szósty zmysł nie broni przed kartami globalnymi. Z Katedry też nie do końca czaruje - musisz mieć walkę w mieście bo Pojazdy z umocnień nie korzystają, więc nie jest wcale tak różowo. No i wystarczy stworzyć jednego wojownika, który da radę wytrzymać atak Meki i już - jeśli ma najwyższe W to reszta bezpieczna.

Cytuj
Rakieta, Grizzly, Eradicator to karty, które powstały zanim pojawiły się Moce Ki. To, że w ich przypadku nastąpił błąd i mogą używać Mocy Ki to nie znaczy, że należy ten błąd powielać. Nie można poprawiać kart, które już istnieją ale można tworzyć nowe - lepsze  .


Trudno mówić o błędach skoro Eradicator może używać Pancerza Legendarnego Zabójcy i cięzko to wyjaśnić załogą, skoro załlogi tam nie ma. A przecież Eradicator i Pancerz to ten sam dodatek. Tutaj Meka jest zasadniczo pancerzem, w żaden pancerz jak dotąd Mocy Ki nie ograniczał. Żaden pojazd ani nic w tym rodzaju - tylko przynależność.

Cytuj
Można by ujednolicić Strzelanie i Pancerz, bo oba pojazdy powinny mieć jednakowe. WW można by zostawić bo w tym przypadku to raczej Eradicator zostało skrzywdzony przez Wintera.

Powinny nie powinny - nie można też tak na to patrzeć, bo WZ też nie jest jakąś wyrocznią. Były trzy edycje WZ i w każdej statystyki się zmieniały. Pierwsza jest najbliższa temu co mamy w DT, ale to też nie oznacza, że karty powinny mieć proporcjonalne statystyki, bo już i tak nie mają - większość jednostek z WZ w DT już jest i mimo tego, że w WZ będą miały podobne statystyki to w DT będą ogromne różnice.

Co do 'przegiętości' Meki - Moce Ki same w sobie są nieco przegięte i Toshiro jest dużo bardziej przegięty z nimi niż Meka. Nie sądzę aby ta karta mogła zastąpić Toshiro w deckach turniejowych - zasadniczo do pięt mu nie dorasta :) Możnaby zrobić z niej ekwipunek, ale wtedy w środku będzie siedział Toshiro i to dopiero będzie hardcore :P W tej formie myślę, że nie jest jakaś rewelacyjna, a że Eradicator został pokrzywdzony nieco w DT - trudno :)
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: Muleq w Maj 24, 2012, 12:54:20 pm
Skoro Meka jest pancerzem to dlaczego jest uważany z pojazd?
Jeżeli uznamy że Meka jest wojownikiem/pancerzem uznawanym za pojazd to może przynajmniej wprowadźmy zakaz używania pancerzy przez Mekę?

Jak rozumieć zapis o koniecznosci atakowania wojownika o najwyższej W? Tak jak u Dominika? A co jesli dostanie pancerz legendarnego zabójcy?

Eradicator ma tą przewagę nad Meką że jest odporny na całą MH. Dla mnie Meka w tej wersji jest czyms pomiedzy Gryzzli a Robotem zabójcą. Może w takim razie zwiększyć jej W do 14-16?

Pamiętajmy że jest jeszcze jeden pojazd Imperialu tego typu do zrobienia.
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: hutnik w Maj 24, 2012, 01:18:26 pm
Co do tego, że Toshiro jest przegięty to się zgadzam, ale to jest karta oryginalna, jest jaka jest (w naszej forumowej selekcji by pewnie nie przeszedł w takiej formie).

Eradicator został skrzywdzony ale już taki jest w grze i fajnie jakby nie było jakiegoś zbyt dużego kontrastu między nim a Meką.

Zgadzam się z Muleqiem, albo niższe staty albo wyższa Wartość. Meka za 12 W daję naprawdę potężne staty, odporność na MH, odporność na Niewinną Sztuczkę (praktycznie "nieodrzucalne" Moce Ki bo kto bierze Wstyd), odporność na Tchórzóstwo. I nie ma co tu mówić, że rzadko kiedy w DT jest walka i głównie woje są odrzucani specjalami bo wtedy jaki sens w ogóle mają statystyki, czasem jednak dochodzi do walki.

Co do Braku Paliwa, Fali Prawości itp. to wystarczy dać mu Reactive Armor Plates i już jest nie do odrzucenia. Jak połączyć to z wysokimi statami, Aurą Mistycznej Odporności to dostajemy wojownika przyspawanego do stołu. Odporny jest wtedy na Specjale globalnie odrzucające, na Sztukę i MH.
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Maj 24, 2012, 01:37:43 pm
RAPlates nie przejdzie ;). Meka jest odporna na Tchórzostwa, Sztuczkę, MH częściowo - prawie tak jak Grizzly czy Eradicator - nie ma tu przewagi. Co do KI  - ja tam gram Wstydem i nie mam problemu, czasem Amuletem.

Muleq - PancLegZab nic nie da - to nie przynależność ogranicza ataki.

Generalnie mam wrażenie, że w ten sposób żadna karta nie przejdzie za szybko - uważam, ze powinniśmy do pomysłów naszych odnieść się tak jak do głosowanych homemade'ów zagranicznych - ktoś wrzuca kartę, reszta głosuje TAK/NIE, liczymy głosy i koniec - bez zbędnych dłuuuuugich dyskusji, z których wynika, że każdy ma inne zdanie i w efekcie żadnej karty z naszych pomysłów nie przyjmiemy. Jak po takim głosowaniu karta przejdzie, to już innych jej wersji nie robimy  - wtedy mamy szanse na uzupełnienie DT o brakujące karty, których albo w HM nie ma, albo są skopane.
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: Marqwitch w Maj 24, 2012, 02:49:39 pm
Eradicator ma tą przewagę nad Meką że jest odporny na całą MH. Dla mnie Meka w tej wersji jest czyms pomiedzy Gryzzli a Robotem zabójcą.
Tyle że Meka nie jest czymś pomiędzy Eradicatorem, a Grizzlim - jest czymś między zwykłym chłopkiem, a Eradicatorem.

Oto porównanie:

Wielkość: w pierwszej edycji WZ, obydwa modele są traktowane jako GIGANTYCZNE (przy czym Meka jest widocznie mniejsza)... w trzeciej edycji Meka posiada wielkość 3, a Eradicator 6!

Koszt: Meka 120, Eradicator 175... w trzeciej edycji Meka kosztuje mniej niż 70, a Eradicator kosztuje 110 lub więcej (zależnie od uzbrojenia).

Współczynniki: Meka posiada wyższe dowodzenie (odporność na MH), lecz nie może dowodzić, a także posiada jeden punkt wytrzymałości więcej (opancerzenie jednakowe)... Eradicator za to jest szybszy i silniejszy.

Uzbrojenie: Meka posiada trzy typy uzbrojenia; Bliskosiężny (klasa Bushi), dalekosiężny (klasa Kenji) i przeciwpancerny (klasa Tajfun)... rysunek Bergtinga wykorzystany przez Łukasza przedstawia klasę Bushi (proponuję więc zamienić poziom WW z S i będzie gitara).

W walce wręcz Meka klasy Bushi zadaje 21x1 obrażeń, a strzałem ze strzelby zadaje 14x1 obrażeń kilku jednostkom, za pomocą pocisków rozpryskowych... Eradicator wyposażony w Gigadeath Chainripper zadaje 20x3 obrażeń, a uzbrojony w system przeciwpiechotny zadaje 13x2 (czyli jakby więcej).

Zdolności: Meka musi atakować największe modele - więc tu zwracam honor... niech już ma to ograniczenie. ;)

Co do tego, że Toshiro jest przegięty to się zgadzam, ale to jest karta oryginalna, jest jaka jest (w naszej forumowej selekcji by pewnie nie przeszedł w takiej formie).
1. TOSHIRO nie jest przegięty, bo przegięta to jest MASKA WESTALEK albo ANIHILACJA.

2. Gdyby TOSHIRO nie istniał, byłbym na TAK, gdyby ktoś go wrzucił do selekcji.

3. Gdyby ktoś uważał, że siła TOSHIRO psuje i dysbalansuje grę, to dawno już by został zbanowany.
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Maj 24, 2012, 03:04:38 pm
Cytuj
Jak rozumieć zapis o koniecznosci atakowania wojownika o najwyższej W?

Tak jak się to rozumie... Legalny obrońca o najwyższym W.

Cytuj
Może w takim razie zwiększyć jej W do 14-16?


Myślę, że nie tędy droga - wszyscy to W traktują jako coś negatywnego, a potem tylko w klatę wjeżdżają... :)

Cytuj
Reactive Armor Plates

Nie działa...

Co do statów - tych z trójki bym nie ruszał w ogóle. Jeśli już to tylko WZ 1 i 2 edycja.

5 metrów wysokości to chyba coś porównywalnego z Eradicatorem, więc trudno nazywać to "pancerzem", który wyklucza noszenie innego pancerza :)
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: Marqwitch w Maj 24, 2012, 03:20:32 pm
Staty z trójki są najsensowniejsze tak naprawdę (nie ma przegięć jak w 1stE i jest jakiś tam balans jednostek).

Podwyższenie W tylko sprowokuje do gry na PRZYSPIESZENIACH NOMURY... a odbieranie tej karcie możliwości do używania Ki jest bez sensu - bo skoro Pojazdy innych korporacji mogą używać Ki, to czemu pojazd Mishimy nie mógłby tego robić (szczególnie, że nie jest to Sztuczna Inteligencja - jak Rakieta czy Eradicator)?!

Niezorientowanych w tym, czym jest Meka, odsyłam do serii Gundam czy Generała Daimosa. ;)
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: hutnik w Maj 24, 2012, 03:21:36 pm
1. TOSHIRO nie jest przegięty, bo przegięta to jest MASKA WESTALEK albo ANIHILACJA.

2. Gdyby TOSHIRO nie istniał, byłbym na TAK, gdyby ktoś go wrzucił do selekcji.

3. Gdyby ktoś uważał, że siła TOSHIRO psuje i dysbalansuje grę, to dawno już by został zbanowany.
Chyba trochę się zaplątałeś  :), dla Ciebie dowodem na to, że Toshiro nie jest przegięty jest to, że nie został zbanowany a wymieniasz jako przegiętą Anihilację, która NIE JEST zbanowana.
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: Marqwitch w Maj 24, 2012, 03:22:29 pm
Ale jest restricted - Toshiro nie jest restricted.
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: wybraniec22 w Maj 24, 2012, 03:38:19 pm
Generalnie mam wrażenie, że w ten sposób żadna karta nie przejdzie za szybko - uważam, ze powinniśmy do pomysłów naszych odnieść się tak jak do głosowanych homemade'ów zagranicznych - ktoś wrzuca kartę, reszta głosuje TAK/NIE, liczymy głosy i koniec - bez zbędnych dłuuuuugich dyskusji, z których wynika, że każdy ma inne zdanie i w efekcie żadnej karty z naszych pomysłów nie przyjmiemy. Jak po takim głosowaniu karta przejdzie, to już innych jej wersji nie robimy  - wtedy mamy szanse na uzupełnienie DT o brakujące karty, których albo w HM nie ma, albo są skopane.

Zgadzam się ze Skoq-iem
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Maj 24, 2012, 03:40:08 pm
Też się zgadzam z tą tylko zmianą, że jeśli karta przejdzie to nadal możemy kartę robić od nowa i albo zamienić starą, albo mogą funkcjonować obydwie :) Jest trzech Hunterów, kilku Crenshawów - czemu dwóch wersji Meki by nie mogło być?
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: wybraniec22 w Maj 24, 2012, 03:42:53 pm
Pewnie ze moga być. Ale zeby były to podstawowa wpierw zaakceptujmy, bo znowu długa dyskusja  jest. Wiadomo ilu ludzi tyle opini. Albo TAK albo NIE a pozniej niech ktos stworzy kolejne wersje.
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Maj 24, 2012, 03:45:22 pm
I z tym się w pełni zgadzam ;)
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: Marqwitch w Maj 24, 2012, 05:01:26 pm
Jest trzech Hunterów, kilku Crenshawów - czemu dwóch wersji Meki by nie mogło być?
Nie powinno być dwóch wersji Meki - powinny być trzy rodzaje Meki (Bushi, Kenji i Typhoon) plus jeszcze Strój Bitewny Shoa, Lekki Łazik typu Ronin Oni i oczywiście olbrzymia Tatsu Gigameka (ponoć też jest ich kilka, ale większość nieużywana - niektóre zbyt energochłonne, aby opłacało się ich używać, inne natomiast mają wymienianą technologię na technologię Cybertronicu).

Hunter, Crenshaw itd. są bohaterami, więc ich różne wersje odpowiadają jakby innym czasom w ich życiorysie (tak jak różne wersje postaci w GoT - przy czym w GoT jest o trochę lepiej zorganizowane, bo postacie nie mają różnych nazw i możemy im dokładać duplikaty).
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Maj 24, 2012, 05:33:40 pm
Jeśli wymienione Meki są z 3 edycji WZ to nie powinno ich być :P Tylko pierwsza edycja ma jakikolwiek sens jeśli chodzi o zgodność z Kronikami.
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: Muleq w Maj 24, 2012, 06:42:26 pm
A wg mnie dyskusja jest potrzebna i całkiem wskazana. Jasne że każdy ma swoja opinię ale przecież nikt nikomu nic nie narzuca natomiast pojawiają się nowe pomysły, które twórca karty może wykorzystać. Chyba nie ma nic złego w wykorzystywaniu podpowiedzi innych. No chyba że ktos uznaje że już nie musi nikogo słuchać i wie wszytsko najlepiej. Ostatecznie i tak decyzja należy do twórcy karty i głosujących osób.

Co do Meki Pretora wciąż uważam że jest to swietna karta ale nie chciałbym żeby spowodowała wyparcie Robota zabójcy, a przy tej samej W i wyższych współczynnikach tak się może stać.
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Maj 24, 2012, 07:09:10 pm
Jak ktoś bierze Robota to nie z powodu najlepszych statystyk w tej cenie bo Alakhai i tak go miażdży - statystyki + zdolności, a jakoś go nie wyparł. Robota się bierze do decków Cybertronocu, które mają swoje zalety i bonusy niedostępne dla MIshimy.

Ograniczenie Mocy Ki nie wchodzi w grę zasdniczo - nie ma sensownego powodu. Skoro Robot Zabójca może ich używać po dołączeniu do Mishimy to tym bardziej Meka. Co do cech - do przemyślenia, ale na pewno nie po to, żeby zbliżyć je do cech robota.
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: Marqwitch w Maj 24, 2012, 07:16:21 pm
Jeśli wymienione Meki są z 3 edycji WZ to nie powinno ich być :P Tylko pierwsza edycja ma jakikolwiek sens jeśli chodzi o zgodność z Kronikami.
1. Wymienione Meki są opisane zarówno w trzeciej jak i w pierwszej edycji WZ - przy czym w pierwszej edycji nie miały własnych nazw a jedynie funcje względem wyposażenia. Tak więc Trzecioedyjne nazewnictwo przeważa nad pierwszoedycyjnym, ze względu na klimat - dodatkowo różne typy Meki znajdują się w armiach różnych dziedziców.

2. Wszystkie edycje mają sens, jeśli chodzi o zgodność z Kronikami.

3. Tak naprawdę najwięcwej inspiracji powinniśmy czerpać z eRPGa, bo nawet pierwsza edycja WZ nie jest przełożona w idealny sposób... to samo można powiedzieć o oficjalnym DT (o drugoedycyjnym już nawet nie wspominam), gdzie znajdujemy takie absurdy jak szogun (powinno być siogun) nie-bohater czy Shinobi jako bohater od Hatamoto (WTF?!)... uważam, że lepiej wymyślić coś zupełnie swojego/fanowskiego niż przekładać pewne rzeczy w kulawy sposób (jak to w późnym okresie robił Winter czy chłopaki od DT 2ndE).

Świętym Gralem nie są podręczniki do WZ 1stE, lecz podręczniki do RPG.

Co do Meki Pretora wciąż uważam że jest to swietna karta ale nie chciałbym żeby spowodowała wyparcie Robota zabójcy, a przy tej samej W i wyższych współczynnikach tak się może stać.
O to mi właśnie chodzi - nam karciarzom powinno zależeć przede wszystkim na balansie gry (nie możemy robić kart, które we wszystkim są lepsze od innych), ale nie możemy też zapominać o klimacie (który często bywa inaczej interpretowany - niektórzy wolą, aby wszystko szło w klimat komiksowy, inni wolą mrok, jeszcze inni naciskają na klimat militarny itd.). Natomiast stworzenie Meki jako mocniejszej wersji Eradicatora będzie po prostu jej złym odzwierciedleniem...
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: Muleq w Maj 24, 2012, 07:27:01 pm
Ograniczenie Mocy Ki nie wchodzi w grę zasdniczo - nie ma sensownego powodu. Skoro Robot Zabójca może ich używać po dołączeniu do Mishimy to tym bardziej Meka.
Zgadzam się.

Jak ktoś bierze Robota to nie z powodu najlepszych statystyk w tej cenie bo Alakhai i tak go miażdży - statystyki + zdolności, a jakoś go nie wyparł.

Alek i Robot to dwie zupełnie różne kategorie wojowników. Z innych powodów wkladasz do talii Alka, a z innych Robota i dlatego jeden nie wyparł drugiego. Prędzej porównałbym Robota i Gryzzliego choć tutaj tez powody sa inne i sprowadzają sie do więksszej wartosci Czołga.
 
Meka z tymi statystykami jest porównywalna do Robota. Co prawda ograniczenie ataków Meki i pełna odpornosć Robota robią pewną różnicę ale nie wiem czy wystarczająca.

A co z pomysłem zakaznia używania pancerza? Skoro Meka jest chodzącym pancerzem to może już jej wystarczy?
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Maj 24, 2012, 07:32:25 pm
Cytuj
Natomiast stworzenie Meki jako mocniejszej wersji Eradicatora będzie po prostu jej złym odzwierciedleniem...

Nie ma co się spinać, bo jeśli chciałbyś mieć dobre odzwierciedlenia to musiałbyś wszystko od nowa stworzyć. W porównaniu do Robota będzie nienajlepsze, ale będzie dobre w porównaniu do innego wojownika. Tak podchodząc do sprawy Grizzli powiniem mieć swoje statystyki pomnożone minimum przez 3.

Cytuj
A co z pomysłem zakaznia używania pancerza? Skoro Meka jest chodzącym pancerzem to może już jej wystarczy?

Nie spotkałem tego jeszcze. Meka nie jest pancerzem w w dosłownym tego słowa znaczeniu - niekoniecznie musi się gryźć z innymi pancerzami. Pięciometrowy pancerz nie wyklucza innego pancerza na sterującym ;) Tak jak w przypadku Grizzliego. Rozumiem, że chodzi tutaj o osłabienie karty za pomocą takiego ograniczenia, ale wydaje mi się ono dosyć dziwne.
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: Lechu w Maj 24, 2012, 07:40:16 pm
forma - rewelacja.
treść - bez fajerwerków.
karta ogólnie w porządku i jestem przeciwny jakimkolwiek zmianom. w tej wersji jest, moim zdaniem, bardzo mocna, ale dzięki ograniczeniu dotyczącym W przeciwnika nie jest za mocna. zdecydowane TAK!
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: hutnik w Maj 25, 2012, 10:46:40 am
Jeśli wymienione Meki są z 3 edycji WZ to nie powinno ich być :P Tylko pierwsza edycja ma jakikolwiek sens jeśli chodzi o zgodność z Kronikami.

Skan który wrzuciłem jest z 1 edycji WARZONE (podręcznik „Bestie Wojny”) i są tam rzeczywiście 3 warianty Meki (wariant szturmowy, strzelecki i przeciwpancerny) tylko nie mają takich nazw jak podaję Marqwitch  :).

Ograniczenie Mocy Ki nie wchodzi w grę zasdniczo - nie ma sensownego powodu. Skoro Robot Zabójca może ich używać po dołączeniu do Mishimy to tym bardziej Meka. Co do cech - do przemyślenia, ale na pewno nie po to, żeby zbliżyć je do cech robota.

Co do Mocy Ki to argumentacja jest trochę dziwna. Wg. Ciebie Pret Meka może używać Mocy Ki bo przecież Eradicator może (a nie powinien) więc czemu Meka by nie miała móc używać. Więc w tym momencie odwołujesz się do karty Eradicatora a jak już jest mowa o porównywaniu tych kart to już się nie chcesz odwoływać do tej karty (w kwestii statystyk)  :).

Eradicator był zrobiony zanim Winter pomyślał o tym, że będą Moce Ki, jako oddzielna kategoria karty i jest to zasadniczy błąd (jak dla mnie z możliwością używania reliktów to też jest raczej błąd, chociaż Fragment Chipa aplikowany Eradicatorowi nie wygląda źle, tylko ten nieszczęsny Pancerz...). Tak samo błędem jest jego WW na poziomie Nekromutanta.

A więc tak – Eradicator jest skopany, bo może używać Mocy Ki, ok trudno, można to przeboleć tym bardziej, że to wojownik Cybertronicu i wcale nie jest łatwo dać mu Moc Ki. Ale w przypadku wojownika Mishimy sytuacja jest trochę inna, bez problemu można mu dać Moc Ki. Poza tym uważam, że jak tworzymy karty nowe to powinny być one po prostu „lepsze” od starych a nie powielające błędy Wintera z poprzednich dodatków  :).
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Maj 25, 2012, 11:13:43 am
Cytuj
Co do Mocy Ki to argumentacja jest trochę dziwna. Wg. Ciebie Pret Meka może używać Mocy Ki bo przecież Eradicator może (a nie powinien) więc czemu Meka by nie miała móc używać. Więc w tym momencie odwołujesz się do karty Eradicatora a jak już jest mowa o porównywaniu tych kart to już się nie chcesz odwoływać do tej karty (w kwestii statystyk)  .

Nie próbuj mnie łapać za słowa bo nic sensownego z tego nie wyjdzie. Według mnie Meka może, bo nie ma ani jednego wojownika, który nie może, a już tym bardziej z Mishimy. Nie ma też absolutnie żadnych ograniczeń co do łączenia Mocy Ki z pojazdami itp. Nie ma więc ani jednego sensownego powodu żeby Meka mocy ki używać nie mogła, poza tym, że niektórzy uważają, że będzie to za mocne. W kwestii statystyk nie ma się co odwoływać do żadnej karty bo to co już stworzono pokazuje, że nie ma w tym najmniejszego sensu. Meka tworzona teraz powinna mieć cechy w granicach 30/30/30/30 żeby jakkolwiek odzwierciedlić jej siłę w porównaniu do np jakiegoś tam przeciętnego wojownika ze statystykami w okolicach siódemek, natomiast byłaby dużo za silna w porównaniu do np Behemota czy Robota Zabójcy, a już na pewno w porównaniu do Czołgu Bojowego.
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: Nekro w Czerwiec 03, 2012, 02:58:07 pm
Czy zapis o tym że nie może sie ukrywać jest potrzebny? Skoro jest pojadem to chyba wiadomo że sie nie ukryje.
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Czerwiec 03, 2012, 03:01:12 pm
Nie wiadomo :) Są sytuacje kiedy pojazdy mogą się ukryć ;)
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: Nekro w Czerwiec 03, 2012, 03:34:59 pm
O walkę w mieście Ci chodzi?
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Czerwiec 03, 2012, 03:49:55 pm
Taki sam zapis widnieje na Eradicatorze. I tak - walkę w mieście miałem na myśli.
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: Nekro w Czerwiec 03, 2012, 10:07:58 pm
Teraz co do statystyk. Ja proponuję 6 13 13 16 czyli coś pomiędzy robotem a gryzakiem. Pamiętajmy że W jest w  przypadkach tego typu "pojazdów" większe niż statystyki. Poza tym ma ułatwiony dostęp do KI.
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Czerwiec 03, 2012, 11:04:20 pm
Pamiętajmy, że W głównie służy do wjazdów w klatę ;) I tak nikt z medytacji tego nie będzie wystawiał, więc 12 czy 16 to już niewielka różnica... :)
Tytuł: Odp: Meka
Wiadomość wysłana przez: Nekro w Czerwiec 03, 2012, 11:20:56 pm
Jak rozwalisz takiego gościa to jakiś bonus też ci się należy. Nie chcę się upierać bo kartę pięknie stworzyłeś ale ten goryl i tak za mało kosztuje.