Forum Doom Trooper
Pozostałe => Kult => Zasady gry => Wątek zaczęty przez: pretorianstalker w Maja 29, 2012, 11:55:42 am
-
Na wypadek ewentualnych rozgrywek wrzucam ograniczenia z oficjalnej strony + ograniczenia dodatkowe, które pozwalają uniknąć przegięć :)
Oficjalne ograniczenia:
-Czystka - 1szt w talii, usuwana z gry po zagraniu
-Drżenie Astarotha - 1szt w talii, usuwane z gry po zagraniu
-Poza Kontrolą - 1szt w talii, usuwane z gry po zagraniu
-Przywiązanie - ilość w talii nie większa niż liczba przeciwników
-Karma - usuwana z gry po zagraniu
Dodatkowe ograniczenia:
-Mocobójstwo - 1szt w talii, usuwane z gry po zagraniu
-W Oku Cyklonu - 1szt w talii, usuwane z gry po zagraniu
-Śmierć Kliniczna - usuwana z gry po zagraniu
-Wygnanie - usuwane z gry po zagraniu
-
Dodałbym jeszcze ROZTOPIENIE - 1szt w talii (zapis o usuwaniu z gry widnieje już na karcie)
Jest to karta analogiczna do CZYSTKI (z tą różnicą, że jest z Inferna i co za tym idzie - jest pop%&#@*$ona, bo ma zapisaną nie tą Sferę, co powinna)
-
Nie wiem czy z tym Roztopieniem to konieczne. Na obsadę i tak zawsze masz silną rezerwę - ze sceną gorzej. No i mniej tracisz tracąc żetony z obsady niż kiedy są już na scenie. Do tego musisz mieć Maga i głupi zestaw kolorów :)
-
Do Czystki też musisz mieć Maga i głupi zestaw kolorów... poza tym kłóciłbym się, czy Scena jest ważniejsza od Obsady - ciężej wygrać bez Obsady niż bez Sceny.
Karty są analogiczne, więc powinny mieć identyczne restrykcje.
-
Kolorów zestaw nie taki głupi bo na czaszki każdy umie grać :P Sztuka to grać na księżyce. I nie chodzi o to czy obsada lepsza/ważniejsza - po prostu na obsadę masz w decku kilka zestawów Istot i miejsc, a na scenę kilka kart tylko :) Więc jak spadnie obsada to w ciągu jednej tury możesz ją odbudować jeśli talia jest dobrze złożona, tym bardziej, że karty wracają do decku po Roztopieniu. Zawsze w ręce jest jakaś istota czy coś na obsadę... Ze sceną różnie bywa.
-
Ze Sceną bywa identycznie - nie rozmawiamy o deckach draftowych, tylko o turniejowych.
A co do kolorów, to ROZTOPIENIE jest ZNACZNIE łatwiejsze do zagrania od CZYSTKI - najbliżej do rzucenia CZYSTKI są GOLAB i SAMAEL, a najbliżej do rzucenia ROZTOPIENIA są TIPHARETH i TOGARINI (którzy nie potrzebują Magów).
-
Chyba z obsadą :) Nawet w normalnych deckach musi być więcej kart na obsadę - nikt nie wsadzi 4 istot i tyle... A na scenę też paru kompletów nie wsadzisz bo się zapchasz - to wynika z tego, ze obsadę się łatwiej czyści i nic tego nie zmieni. A co do czarów - Czaszki są dużo popularniejsze niż księżyce i też nic tego nie zmieni :)
-
Nie rozmawiamy o popularności anii o tym, czy do Śmierci stworzono więcej kart niż do Snów...
Z ROZTOPIENIEM nie trzeba tyle czekać, co z CZYSTKĄ.
Poza tym przewaga ROZTOPIENIA wynika również z tego, że jest czarem z innej Sfery niż sugerowałyby jego kolory (Inferno) - dzięki temu możemy zagrać to zarówno normalnie (za kolory), jak i Magami, którzy władają Sferą Namiętności.
-
Rozmawiamy o popularności, bo to karta dla dosyć poszkodowanych w gruncie rzeczy Wielkich, którz władają księżycami :) Wtasowanie obsady w talię jest nieporównywalne z wtasowaniem sceny.
-
No oczywiście - wtasowanie Obsady jest znacznie bardziej szkodliwe... nie daj Demiurg, żeby Pogranicza się wtasowały - a przy odrobinie nieszczęścia lub odrobinie AGITATORÓW, takie coś może się wydarzyć...
-
Raczej mocniejszym argumentem jest to, że mało kto na ten czar może spokojnie grać, niż to, że dobrze działa przeciwko jednej, również bliskiej ograniczeniu karcie :)
PS. O wiele gorsze jest Jak W Zegarku jeśli już mówimy o tym co powinno się ograniczać ;) A ten czar nawet nie jest usuwany z gry.
-
JAK W ZEGARKU jest słabsze od CZYSTKI i ROZTOPIENIA.
-
Trudno powiedzieć. Używane jest do nieco innych celów, ale jeśli dodamy do tego fakt, że można ten czar wykorzystać dowolną ilość razy i karty nie są wtasowywane w deck tylko odrzucane to trudno mówić, że jest słabsze... Czystka np. nigdy nie usunie Limbo itp.
-
Dodatkowe ograniczenia sugerowane przeze mnie:
-Wygnanie - 1szt + usuwane
-Wewnętrzny Labirynt - 1szt
-Bluźnierstwo - 1szt
Co do WL i Bluźnierstwa - karty w połączeniu mogą praktycznie wykończyć każdego. Coś na miarę Discardu w DT, a więc proponowałbym ograniczać te karty, aby na nich nie opierały się talie.