Forum Doom Trooper
Zasady gry => Archiwa Bractwa => Zasady ogólne => Wątek zaczęty przez: bulielmo w Czerwca 11, 2006, 05:42:37 pm
-
Nigdy nie wiem jak połączyć ze sobą działanie kilku kart modyfikujących statystyki bazowe wojownika.
Mam przykład praktyczny i proszę o odpowiedź. Jakie statystyki ma Vience Diamond z Elemnetem Legendarnego Chipa i Utwardzoną Skórą??
-
na utwardzonej wyraznie pisze za modyfikatory dodaje sie pozniej tak wiec wg mnie to ma : od gory 11 - 11 - 14 - 11
-
W wersji PL miałby on same 14 :) Bo Element działa u nas na modyfikowane. W wersji ENG obydwie karty działają na niemodyfikowane, a więc po zmodyfikowaniu jedną kartą druga już wiele nie pomoże... :/
Trzebaby się zastanowić nad tym co ma pierszeństwo. Utwardzona skóra to mnożenie, ale czym jest działanie elementu?
Można tez uznać, że na początek element powoduje, że ma on same 11, po czym skóra podwaja bazowe 7P i mamy mimo wszystko 14... tak czy siak jest to dziwne :)
Ciekaqwym rozwiązaniem w przypadku elementu jest też wersja Vince'a:
11/11/22/11 :) Skąd to się bierze??
Element ma na tyle sprytny zapis (chyba nic innego nie ma takiego zapisu), ze można się pokusić o dość dziwną interpretację.
Statystyki bazowe po jego dołączeniu są teraz równe najwyższej z tych czterech. Vince z Elementem ma więc nowe bazowe cechy - każda po 11. Po dodaniu CAP np, ma już -/22/22/22, a po dodaniu Skóry: -/22/22/44/22 :D
Co wy na to?
-
Ciekaqwym rozwiązaniem w przypadku elementu jest też wersja Vince'a:
11/11/22/11 :) Skąd to się bierze??
Element ma na tyle sprytny zapis (chyba nic innego nie ma takiego zapisu), ze można się pokusić o dość dziwną interpretację.
Statystyki bazowe po jego dołączeniu są teraz równe najwyższej z tych czterech. Vince z Elementem ma więc nowe bazowe cechy - każda po 11. Po dodaniu CAP np, ma już -/22/22/22, a po dodaniu Skóry: -/22/22/44/22 :D
Co wy na to?
To nic niezwykłego. Taka wykładnie funkcjonowała odkąd pamiętam. Chip zwiększa cechy wojowika do najwyższej z nich i nadal są to jego BAZOWE współczynniki. Dopiero od tego momentu następują wszelkie inne modyfikacje.
-
Jest to dość niezwykłe z tego powodu, że jest to chyba jedyna tego typu karta ;)
-
Ciesze sie ze wreszcie choc raz moge sie zgodzic z Pretorem :D W pierwszej kolejnosci działa Chip a nastepnie na nowych wartosciach inne rzeczy np Utwardzona czy Cap. Natomiast w przypadku gdy np wojwnik uzywa dwóch ekwipunków w pierszej koljenosci uzywany jest ekwipunek mnozacy cechy a nastepnie dodajacy. Tu chyba tez dyskusji nie bedzie.
-
Przy elemencie legendarnego chipa i czymś wpływającym na bazowe cechy oczywiście najpierw działa chip. Z prostej przyczyny- nie ma na nim zapisu o modyfikowaniu cech a jedynie ustaleniu ich nowej bazowej wartości. Ciekawe choć niefunkcjonalne jest to, że jak radny chwyci chipa w swoje... macki? ręce? wiem- zwoje mózgowe to ma cechy na poziomie 20 i nadal nie może brać udziału w walce (była gdzieś o tym dyskusja, to nule o tym decydują, a ja mówię, że zapis na karcie :)). Wracam jednak do tematu:
Pzry chipie to wszystko jasne, ale problem jest przy łączeniu kart, z których obie w pływają/ odnoszą się do bazowych cech jak: program autodestrukcji i potężna pięść, pancerna skorupa i kula pomniejszych sług. Nie takie oczywiste wówczas są te mnożenia prawda?
-
Witam,
zastanawia mnie jak liczyć PZ gdy mój wojownik będzie miał odpowiednie misje i np zabije ukrytego neferyte broniącego się w cytadeli?? Zdobędę np 12 x 2 x 2 x 2 = 96 za Alakhaia??
Sorki jeżeli temat jest nieodpowiedni do działu bo nie wiedziałem gdzie to wrzucić?? ;/
Pozdr :)
-
Ja bym powiedział, że się nie mnoży, tylko sumuje.
Np dowód odwagi + zabójstwo za Dominika to 50 pkt, a nie 60. 30 za dowód + 20 za zabójstwo. W przypadku jaki podałeś - 24 za każdą, co daje 72 pkt. Nie widzę powodu żeby mnozyć pkt z jednej misji przez bonus drugiej misji. Co by było gdyby wykonać np zabójstwo na wojowniku i dodatkowo mieć HURRAA! Za HURRAA zdobywamy W + 2, a za zabójstwo W x 2, czyli np za Dominika 32? A może 22 albo 24? :)
-
O ile pamiętam to mnożenie zawsze jest pierwsze czyli w wypadku huuurrra! i np dowodu odwagi za dominika było by 32 (ponadto na Huuurrra! jest napisane "Wszelkie modyfikacje zdobytych punktów są robione PRZED dodaniem dodatkowych").
A co do dodawanie vs mnożenie to co może np za tego Alakhaia zdobywałoby się 48? Bo Zdobywasz 12 PZ normalnie / dwa razy więcej to 24 każda następne misja daje 2 razy więcej czyli kolejne 12 PZ (a nie 24 w końcu to dwa razy więcej). - mogłem tu trochę namotać ale mam nadzieje że nadążycie :).
Ale swoją drogą dość logiczny jest twój sposób :)
Nie wiesz czy jest jakaś oficjalna odpowiedź na ten temat?
-
Nic mi nie wiadomo o oficjalnych odpowiedziach. Generalnie jak wykonujesz misję, to nie ma czegoś takiego jak PZ normalne za wojownika, plus pkt za misję. Możnaby wtedy kombinować - najpierw dostaję 12 za Ala, a potem jeszcze 24 za jego zabójstwo :) Za Zabójstwo 24, za Oblężenie Cytadeli kolejne 24, za Zgładzenie Tchórza kolejne 24 itd... Mnożenia nie jestem sobie jakoś w stanie wyobrazić w tej sytuacji.
-
Ja bym powiedział, że się nie mnoży, tylko sumuje.
Np dowód odwagi + zabójstwo za Dominika to 50 pkt, a nie 60.
Łoł, a nie 40? :D
Miałem taką sytuację w Krakowie z Atticusem i chyba się, Pretorianstalker, przypatrywałeś akurat. Ożywiony Legionista sieknął Niszczyciela z Dowodem i Zabójstwem. Atticus twierdził, że dostaje 35, ja że 28, a ty mnie poparłeś (może to Muleq jednak). Nie miało to wielkiego znaczenia, bo poleciał Spy, ale warto by to ustalić. Mi się wydaje, że nie powinno się stosować zasad matematycznych w tym przypadku, bo w ten sposób można kilkakrotnie dostać podstawę Wojownika w Z, co jest jakieś nieetyczne :P
-
Czyli mam rozumieć że na Twoich turniejach Proterian będzie się grało tak jak to napisałeś wcześniej (wyżej) :)??
-
Jak ktoś ma sensowniejszy pomysł niż przydzielanie pkt za każdą misję oddzielnie to słucham :)
Bo co się stanie jak gość w Krzyżowcu, wykona równocześnie Zabójstwo i Zrównanie z Ziemią? Gdyby zacząć mnożyć misje, to możnaby się zacząć zastanawiać...
Na misjach jednak pisze wyraźnie - dwukrotność/trzykrotność W - jak zaczniemy mnożyć, to nie wiadomo czemu za Zabójstwo, za które powinniśmy dostać dwukrotność W, dostajemu dwukrotność punktów z innej misji. W to W i koniec.
Co do tej akcji na turnieju - chyba to nie byłem ja, bo od dawna już zdanie wyrobione :) Biorąc 28 PZ za dwie misje, nie dostałeś PZ za jedną misję. Pewnie wynikało to z liczenia w stylu -dostaje standardwoe 7, plus 14 za dowód, plus 7 za zabójstwo. Dla mnie niszzcyciel zabity z dwoma misjami daje nam 14 za zabójstwo i 21 za dowód. Co w sumie daje nam dwu- i trzykrotność W.
-
Ale jak dostanie 14+21 to tak jakby go zabił dwa razy - co jest dziwne - moim zdaniem powinnismy zostać przy rozwiązaniu z Krakowa - czyli 14 +14 - chodzi o to że te "dwukrotności" i "trzykrotności" dostaje się zamiast bazowej W - a jak weżmiesz i dwukrotność i trzykrotność to jakbyś zabił dwóch niszczycieli. Uważam że powinno być jakoś tak:
Niszczyciel 7W i do tego - 7 W za zabójstwo ( i tu masz dwukrotność W ZAMIAST bazowej W) i 14 za dowód (i tu masz licząc z bazową W trzykrotność) - w przypadku gdyby było tak jak mówisz Pret - mógłbyś wziąć za Niszczyciela 7 i jeszcze 14 gdybyś miał TYLKO zabójstwo - co jest absurdem - a tak wynika z Twojego toku myślenia.
-
Właśnie ten tok myślenia przedstawiłem w drugim poście :)
-
Ale z Twojego toku myślenia wynika drogi Skoqu, że jak wykonasz misję, to dostajesz normalnie PZ za wojownika + za misję, a w rzeczywistości dostajesz niejako tylko za misję. Wtedy szpieg w szeregach zabierałby tylko połowę PZ. Misja nie powoduje, że zyskujesz pkt za wojownika + dodatkowe 100% albo coś w tym rodzaju. Na karcie pisze wyraźnie - dwukrotność. Gdyby chcieć rozumować jak Ty, to żeby grać w zgodzie z zapisem na karcie za zabójstwo niszczyciela dostawałbyś 21 PZ - 7 za wojownika + 14 za misję. W rzeczywistości dostajesz 14 - niejako tylko za misję.
-
No nie - to właśnie z Twojego tak wynika (7+14), drogi Precie ;) - oczywście jeśli brać pod uwagę dostawanie punktów za woja i podwajanie ich przez misję, natomiast wychodząc z założenia że dostajemy w momencie zabicia tylko PZ za misje, a nie za wojownika w "normalnym trybie tylko podwojone przez misje" - to ok - wtedy rozumiem że 14 + 21 ma sens. Więc mamy dwa podejścia - albo podchodzimy jak np w "Hurra" - masz punkty za woja i misja powoduje że dostajesz 2 więcej - i wtedy zabójstwo też podwaja PZ a nie "zastępuje" PZ za bazową W, albo rozpatrujesz tylko misje - to upraszcza sytuacje przy dwóch misjach podwajających PZ za zabicie, jak w naszej dyskusji, ale pytanie czy to nie jest nadużycie?
Szczerze to osobiście jest mi obojętne czy gramy wg pierwszego czy drugiego sposobu... 8)
-
Jak gramy, że dostajesz za woja + za misję, to zabójstwo daje 21 za Niszczyciela :) Bo dostajesz za woja + 2x W za misję. Jak gramy tak jak do tej pory, to dostajesz za Zabójstwo 14 za Niszczyciela bo dostajesz 2x W + ewentulanie Xx W za każdą inną misję. Zwróc uwagę na różnice pomiędzy HURRAA, a Zabójstwem - na HURRAA pisze 2 dodatkowe, a na Zabójstwie x2 :)
-
Jak gramy, że dostajesz za woja + za misję, to zabójstwo daje 21 za Niszczyciela :)
to samo chcialem napisac, ale jako kontrargument do Twojego wywodu. nie rozumiem, dlaczego dostajac punkty za zabojstwo nie mielibysmy juz dostac pktow za niszczyciela. dlatego moim zdaniem sa dwie opcje albo dostajemy 7+7(zabojstwo)+14(prove yr v) ,tak jak rozumowal lapson, albo 7+14+21.
-
to samo chcialem napisac, ale jako kontrargument do Twojego wywodu. nie rozumiem, dlaczego dostajac punkty za zabojstwo nie mielibysmy juz dostac pktow za niszczyciela. dlatego moim zdaniem sa dwie opcje albo dostajemy 7+7(zabojstwo)+14(prove yr v) ,tak jak rozumowal lapson, albo 7+14+21.
O co kaman? ...że tak zapytam...
Albo gramy, ze misja powoduje to, że trzeba się zastosować do tego co na niej pisze, albo jakiś freestyle bez czytania tylko z własną interpretacją. Jak wykonasz Zabójstwo to dostajesz dwukrotność W z powodu misji. Dwukrotność W nie może być podstawą do wyliczania pkt za np Dowód Odwagi, bo wartość wojownika się nie zmienia.
Czyli - Niszczyciel - 7 bez misji
Niszycziel zabity z:
Zabójstwem - dostajemy dwukrotność - tak pisze na karcie
Zabójstwem i Dowodem - dostajemy dwukrotność W i trzykrotność W za każdą z misji z osobna
Coś w tym niezrozumiałego? Jak dla mnie sprawa jest oczywista. Dodawanie wartości wojownika do bonusu z misji jest błędem bo na misjach pisze wyraźnie "Dostajesz dwukrotność" a nie "dodatkowo dwukrotność", a mnożenie misji przez misję jest kompletną bzdurą już. Bo niby czemu dowód ma dawać trzykrotność dwukrotności?
-
Tutaj cytat z winternet.com:
Are the awards given for completed missions added to the normal points earned, or is the award all I get?
It depends. Usually, you only get the points listed on the mission card (for instance “earn twice the normal V”). However, a few missions state that you earn X number of additional points, which are added to the normal points earnings.
Co pokazuje jasno, że za każdą misję dostajemy tyle PZ ile na niej napisano - nie mnożymy żadnych podstawowych punktów, ani jednej misji przez drugą, nie dodajemy zwykłej wartości, - każda daje tyle co na niej napisano i nic więcej.
-
Miałem wrażenie że to już było gdzieś napisane ale przeszukałem archiwa i ten dział - nigdzie nie znalazłem.
Jak się podlicza statystyki? np
Cyryl w Capie z Utwardzoną skórą: 11;16;44;18?
Valpurgius w Nekroczołgu Samodoskonalony: 13;13;19;21?
Valpurgius w T-32 Samodoskonalony: 16;16;28;32?
Kurator z Koordynatorem + T-32 + Samodoskonalenie: 20;24;20;24?
-
Nie pamiętam statsów wojowników, ale generalnie to tak:
Jak się podlicza statystyki? np
Cyryl w Capie z Utwardzoną skórą: 11;16;44;18?
Valpurgius w Nekroczołgu Samodoskonalony: 13;13;19;21?
Valpurgius w T-32 Samodoskonalony: 16;16;28;32?
Kurator z Koordynatorem + T-32 + Samodoskonalenie: 20;24;20;24?
Cyryl - pancerz x4, S i W x2
Valp w czołgu - wszystko x2 + 5 (to wynika z instrukcji i opisu podliczania statsów - najpierw mnożysz potem dodajesz)
Valp w T32 samodoskonalony - wszystko x4
Kurator - wszystko x4 + 8
-
Może to trochę głupie ale... wrzucając Golgothę do T-32 podwoję jej tylko WW, P i W? Oczywiście mówią o Golgocie Oswobodzonej?
-
No S nie ma więc?? :)
-
Pkt z misji są dawane na samym końcu? Tzn gdy zabijam kogoś broniącego się w sanktuarium o W=6 z zabójstwem i dowodem odwagi zdobywam 24(zabójstwo)+36(dowód)=60PZ?
-
Zgadza się na moje oko :)
-
Jak liczymy ?
Gdy przeciwnik powiedzmy że ma podwojone współczynniki (np pojazd) i atakuje mojego, który powiedzmy ma Mroczną Harmonię "Groza" która obniża mu P o 1.
Czy w taki razie Pancerz przeciwnika to: (P-1)x2 czy też Px2 -1 ?
-
Mnożenie ma pierwszeństwo przed dodawaniem... ;D (Gdzieś się tego uczyłem, ale to było daaaaaawno temu :D )
-
Mnożenie ma pierwszeństwo przed dodawaniem... ;D (Gdzieś się tego uczyłem, ale to było daaaaaawno temu :D )
Tak ;) oczywiście. Ale
a) (P-1)*2
b) P*2-1
Dla P=4
a) (4-1)*2 = 6
b)4*2-1 = 7
Czy wobec tego Groza zmniejsza bazowy P (przykład a) czy końcowy (finalny, przykład b).
-
dla mnie finalny
-
dla mnie finalny
Też mi się tak zdaje. Chociaż myślę, że gdyby sztuka i mroczna harmonia działała na bazowy to zyskałaby na znaczeniu.
-
Jeśli nie ma określenia bazowy, to uznajemy kolejność działań matematycznych ;) Sytuacja z nawiasami musiałaby być określona jako działanie "przed wszystkimi innymi modyfikatorami", lub "po wszystkich innych modyfikatorach" - coś w tym guście...