Forum Doom Trooper

Forum ogólne => Klub Arkadin => SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH => Wątek zaczęty przez: Kapitan Shinobi w Lutego 17, 2019, 08:52:52 pm

Tytuł: Pompa Gazowa/Zagajnik
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Shinobi w Lutego 17, 2019, 08:52:52 pm
POMPA GAZOWA

???    Ogólna

Dołącz do swojej Strefy walki kosztem jednej akcji. Pozostaje w grze.
WW, S i P chronionych tu wojowników posiadających POJAZDY (także uznawanych za POJAZDY lub w takich przebywający) zwiększa się o dodatkowe +3. W walce ci wojownicy uderzają jako pierwsi.

ZAGAJNIK

???    Ogólna

Dołącz do swojej Strefy walki kosztem jednej akcji. Pozostaje w grze.
WW, S i P chronionych tu wojowników posiadających STWORY (także uznawanych za STWORY lub takich dosiadający) zwiększa się o dodatkowe +3. W walce ci wojownicy uderzają jako pierwsi.

UWAGI:
1) zastanawiam się nad rodzajem kart - specjalka czy umocnienie (w orginale - czyli DArk EDenie to były miejsca, czyli typowe umocnienia, ale jakoś średnio mi się "komponuje" dołączanie umocnień do Strefy walki).

2) fluff - bliźniacze karty odpowiednio dla STW (pod Hordziarzy) i Pojazdy (pod Synów R), na zasadzie
Zagajnik w oryginale dawał żarcie - "dobrze odżywiony stwór ma więcej sił i lepeij walczy"
Pompka dawała paliwko - "wysokooktanówka do samolotu/czołgu zawsze poprawi osiągi".

3) w odpowiedzi na zarzut, że osłabiam Strefy Walki (w wątku Pustkowie) - podjąłem rozpaczliwą próbę "poprawienia się" ;) - stąd te dwa projekty powyżej. Podejrzewam, że i tak nic to nie zmieni w kwestii przydatności SW, ale warto próbować.
Tytuł: Odp: Pompa Gazowa/Zagajnik
Wiadomość wysłana przez: Nekro w Lutego 19, 2019, 09:16:36 am
Do W tez powinno dodawać. First strajk niepotrzebny.

strefa + pojazd + pompa gazowa = stacja LPG
Tytuł: Odp: Pompa Gazowa/Zagajnik
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Shinobi w Lutego 19, 2019, 10:52:40 pm
Pozwolę sobie odnieść się po kolei do Twoich uwag.

1) nie zgadzam się, że powinno zwiększać W. "Premia" do wartości w obronie, to w istocie premia dla napastnika, który może zdobyć więcej za ewentualne zabicie. Włączenie W do modyfikatora oznacza zatem osłabienie karty, która ma w założeniu wzmacniać słabe Strefy Walki.

2) first strike uważam za jak najbardziej potrzebny - jest wiele pojazdów/stworów bez pierwszego ataku, tacy np. Hordziarze cierpią na poważny brak takiej zdolności. Synowcy mają chyba tylko Ukryte Ostrze z first strike'iem, a cała reszta zabawek daje tylko goły mod. Templarsi mają sporo autokilla, ale first strike też chyba nie występuje.
Bez FS mamy tylko zwykły mod, a jak kiedyś celnie zauważył Pretor, zdolności są ważniejsze niż wysokie staty.

Karta jako taka wydaje się może i mocna, ale wymaga "srogiego" łańcuszka. Strefa + dołączenie, a wykorzysta to tylko woj z odpowiednią kartą dołączoną, no i tylko w obronie. Aha - no i Grizzli by się łapał z marszu.
Z przestudiowania wątków talii turniejowych wysnuwam wniosek, że mało kto jednak łączy Grizzliego ze Strefami walki. Głównie wspierałoby to Plemiona, jeśli w ogóle ktoś by to wziął do talii. ;) 

Ostatnie zdanie nie jest dla mnie jasne - żart, ironia, sarkazm? Czy jeszcze coś innego?
PS jeśli któreś z powyższych, to mógłbyś wstawić buźkę  (np.;)) - wtedy łatwiej załapię ;)