Forum Doom Trooper

Zasady gry => Archiwa Bractwa => Karty => Wątek zaczęty przez: Diablerist w Maja 08, 2006, 06:57:05 pm

Tytuł: Wyspiarz Grinder
Wiadomość wysłana przez: Diablerist w Maja 08, 2006, 06:57:05 pm
Otóż, żeby uprzedzić wszelkie pytania Grinder może niestety zaatakować 4 razy nawet jeśli w grze są Równe Prawa. W angielskiej wersji nie ma co do tego wątpliwości, gdyż stoi tam, iż można "wykonać jedną akcję ataku w turze", a nie "raz zaatakować".

Robię ankietę na temat jego zbanowania, ciekaw jestem waszego zdania :->
Zapraszam do działu Klub Arkadin.
Tytuł: Odp: Wyspiarz Grinder
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Maja 25, 2006, 04:58:22 pm
Cytuj
Dyzus:
Witam- jak w temacie. Pytanie- ile punktów zdobywa Grinder jeśli zaatakuje bezpośrednio gracza korzystając z karty "Wół artyleryjski".

koszal:
Napisano bykiem na wole

Dyzus:
Powiadasz?? Czyli te 3 mnożymy przez 4?? Zanim odpowiesz, przeczytaj Grindera

pretorianstalker:
Grinder jako jedną akcję ataku może wykonać 4 ataki, ale nie pozwala mu to na wykorzystanie 4 akcji ataku z woła - na każda z takich akcji musimy poswięcić 2 akcje. Zdolności te nie są kumulatywne.

Dyzus:
Jak to?  Wojownik posiadający woła może poświecając 2 akcje zaatakować bezpośrednio Gracza. Jest to akcja ataku. Grinder zaś w ramach jednej akcji ataku moze zaatakować czterokrotnie... Wynikałony z tego, że Grinder poświęcając 2 akcje aby zaatakować, co traktowane jest jako akcja ataku, może zaatakować czterokrotnie. A zatem?? Przyznam, że wcale mi się. ten motyw nie podoba, ale może znów się trafić...

pretorianstalker:
Może wykoanć cztery ataki, ale nie pisze, że może zaatakowac 4 razy wołem - każdy z takich ataków wymaga 2 akcji. Zdolnośc grindera i zdolność wołu to dwie różne rzeczy. Grinder może wykonac 4 ataki, a nie 4 akcje ataku, natomiast każdy atak wołem to oddzielna akcja ataku, czyż nie??  Gdyby grinder mógł korzystać z Granatów przeciwpiechotnych to nie mógłby nimi rzucić 4 razy podczas jednej akcji ataku, ponieważ każdy z nich wymaga oddzielnej akcji ataku. Tak samo jest z wołem - każdy atak z jego wykorzystaniem wymaga oddzielnej akcji ataku - i za każdy taki atak dostajemy tylko 3PZ.

Dyzus:
Ech, dla jasności powiem, że myślałem dokładnie tak jak Ty. Obawiam się jednak, iż akcja, której byłem świadkiem na turnieju, kiedy to mój kumpel odpadł w 1/4 przez ten motyw skłoniła mnie do refleksji... Patrz: Grinder może w ramach jednej akcji ataku zaatakować cztrey razy. Wojownik posiadający woła może poświęcając dwie akcje zaatakować Gracza (...) Jest to akcja ataku. Zatem skoro jest to akcja ataku, to nie widzę przeszkód, dlaczego Grinder nie mógłby zaatakować czterokrotnie. Czyli: poświecając dwie akcje na akcję ataku może wykorzystując tę właśnie jedną akcję ataku zaatakować czterokrotnie. Bzdurne to trochę, ale logiczne. Coś mi sie wydaje, że nie przyjmując tego motywu do wiadomości popełniamy błąd  Czekam na wypowiedzi innych forumowiczów

pretorianstalker:
No cóż - moim zdaniem jest to nielegalne i dowiem się dlaczego  Ale tak na dobrą sprawę to nie zmienia to faktu, że combo takie jest cholernie mało grywalne. Żeby coś takiego zrobić trzeba miec talię zaśmieconą dziwnymi kartami - więc przygotowanie takiego combosa trochę zajmuje. Potrzebujemy tutaj wojwoników Hord, Stwora, Grindera i Stworokradów. Ponadto trzeba wykonać conajmniej 3 takie ataki na gracza (zakładając, że jest to legalne), z czeog kazdy pochłania 2 akcje. Nie jest to zbyt mocne combo  Są lepsze sposoby żeby zniszczyć gracza.

koszal:
Napisano bykiem na wole- poświęcając dwie akcje ataku może zaatakować bezpośrednio Gracza i zdobywa 3PZ. I nie sądzę aby Grinder coś tu pomagał. Wydaje mi się, że są to zdolności niekompatybilne. Podobnie jak zdolność przemiany i kula pomniejszych sług.

Dyzus:
Nie obraź sie, ale przeczytaj DOKŁADNIE co tam napisano, zanim się znów wypowiesz. Otóż stoi JAK WÓŁ  : "Wojownik (...) może poświęcajac DWIE AKCJE zaatakować gracza (...). Jest to AKCJA ATAKU."

koszal:
Ależ ja rozumiem o co Ci chodzi. Poświęcając dwie akcje można zaatakować Gracza korzystając z Wołu, a Grinder pozwala wykonać cztery ataki w jednej akcji ataku. Czyli pytasz o to, czy poświęcając dwie akcje przy ataku wołem Grinder atakuje cztery razy i zdobywa 12PZ. Uważam te zdolności za niekompatybilne, gdyż każdorazowy atak na Gracza z użyciem Wołu wymaga dwóch akcji- I TYLKO W TAKIM WYPADKU MOŻE ON PRZEPROWADZIĆ ATAK NA GRACZA gdy ten ma wojownika w grze. Zapis, że jest to traktowane jako akcja ataku jest po to aby móc przerwać to działanie kartami przerywającymi walkę. Natmomiast Grinder w każdym ze swoich 4 ataków nie uzyskuje zdolności atakowania z wykorzystaniem dwóch akcji (co jest warunkiem użycia wołu), a więc nie może zaatakować Gracza. W tym miejscu właśnie karty są niekompatybilne.

pretorianstalker:
Akcji ataku nie mozna przerwać kartami przerywającymi walkę - takie karty działają tylko na walke, ale ponieważ użycie wołu to atak na gracza mozna go przerywac na wszystkie znane sposoby. Co do kombinacji Grinder + wół Wół ma zdolność do atakowania gracza bezposrednio jako 2 akcje, ale nie ma zdolności do atakowania 4-krotnie, Grinder zaś na odwrót - może 4-krotnie, ale nie może bezpośrednio gracza.
Cytuj
I don't think it combines with grinder. the ox has the ability to attack a player directly as two actions. grinder doesn't

Czyli: Grinder może zaatakować 4-krotnie jak akcję ataku, ale żeby zaatakować gracza mimo wojowników musi wykorzystać 2 akcje z woła - nie moze swoimi atakami obchodzić wojowików, a wół nie moze 4 razy atakowac.

koszal:
O tym właśnie od początku mówię!

Skoq:
Jak napisałem w innym miejscu - moim zdaniem grinder moze atakować 4 razy z wołem - dzięki wołowi mamy mozliwość wykonania poświęcając 2 akcje JEDNEJ AKCJI ATAKU NA GRACZA POMIMO IŻ PRZECIWNIK POSIADA WOJOWNIKÓW- i w tej akcji grinder może atakować 4 razy....moim zdaniem tyle wyjasnień wystarczy. Heh, nawet pamiętam taka akcję z daaaawnego turnieju...... - tuz po ukazaniu się p.lost... Pozdro dla wszystkich.

pretorianstalker:
Żeby zaatakowac gracza Grinder musi wykorzystać zdolność wołu i poświęcić na nia 2 akcje. Sam nie potrafi obejść wojowników przeciwnika. (takie są zalecenia z góry i ja się zgadzam w 100%, choć nie zawsze się zgadzam)

Marqwitch:
Albo special attack oxem albo quadraple strike Grinderem. Nie ma to tamto.

Nasunął mi się ciekawy argument :)
Uważam, że po wykorzystaniu zdolności wołu nie możemy wykorzystać zdolności Grindera. Aby Grinder mógł zaatakować 4 razy, musi poświęcić na to akcję ataku. Jeżeli poświęca akcję ataku na atak wołem, to nie korzysta ze swojej zdolności.
Gdyby mógł wykorzystać obydwie zdolności, równie dobrze ktoś mógłby się kłócić, że podaczas ataku na gracza wołem, chce rzucić Granatem :/ Czemu niby nie? Przecież to akcja ataku :) Innymi słowy, w ramach jednej akcji ataku możemy zdecydować się na wykonanie tylko jednego działania, które taką akcją ataku jest. Grinder - jako jedną akcję ataku (nie podczas jednego ataku!) może zaatakować 4 razy, a wół może zaatakować gracza - wybór należy do was :)
Tytuł: Odp: Wyspiarz Grinder
Wiadomość wysłana przez: Diablerist w Maja 25, 2006, 05:28:19 pm
Poza tym jedyny sposób, żeby wyposażyć Grindera w Woła to zagranie karty Stworokradzi ;)
Tytuł: Odp: Wyspiarz Grinder
Wiadomość wysłana przez: Jasieq w Stycznia 03, 2007, 07:11:16 pm
Mam 2 pytanka dot. naszego ulubieńca  :P Wyspiarza Grindera
1.Czy przy jego 4 atakach w jednej akcji ataku jego przeciwnik oddaje mu za każdym razem?
2.Czy gdy w grze znajduje się sojusz bractwa Grinder może rzucać sztuką??
Tytuł: Odp: Wyspiarz Grinder
Wiadomość wysłana przez: Izzi w Stycznia 03, 2007, 07:33:18 pm
1. Tak oddaje zawsze, przy każdym ataku.
2. Angielski Grinder ma tylko "may not cast art spells", nie ma żadnego "never", więc przy sojuszu chyba może miotać sztuką (niestety... :/ )
Tytuł: Odp: Wyspiarz Grinder
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Stycznia 03, 2007, 08:15:40 pm
Grinder nie może rzucać sztuki nawet jak w grze jest sojusz  - właśnie po to jest na nim zapis "may not..." -gdyby nie było na nim nic na temat rzucania sztuki - to wtedy normalnie by nie mógł, a z sojuszem byłoby to juz możliwe - jest jednak inaczej na szczęście  ;) Zapis "may not..." staje się tu szczegółowym zapisem dotyczącym Grindera  - i jest ważniejszy niz zapis sojuszu dotyczący wszystkich wojów bractwa i tyle (na szczęscie raz jeszcze :mrgreen: )
Tytuł: Odp: Wyspiarz Grinder
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Stycznia 03, 2007, 08:52:56 pm
Ale może korzystać z Mocy Ki i Mrocznej Harmonii ;) Wystarczy pokombinować i można uzyskać niezłe efekty specjalne ;)
Tytuł: Odp: Wyspiarz Grinder
Wiadomość wysłana przez: Father w Stycznia 12, 2007, 09:21:00 am
Jest jakaś możliwość zrobienia go cybersem i dania mu legendarnego czipa?
Tytuł: Odp: Wyspiarz Grinder
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Stycznia 12, 2007, 03:40:17 pm
Nie, bo nie może mieć reliktów ;)
Tytuł: Odp: Wyspiarz Grinder
Wiadomość wysłana przez: Father w Maja 31, 2007, 04:47:45 pm
Mam pytanko co do grindusia jeszcze raz .. a dokładnie co do SOJUSZU BRACTWA. Na stole znajduje się Mistyk, grinder, sojusz (osobiste czary bojowe są traktowane jak czary bojowe) - czyli mogę rzucić samodoskonalenie, lub osobisty czar bojowy mistykiem na grindera?
PS. mistyk jest na placówce, razem z grinderem :)
Tytuł: Odp: Wyspiarz Grinder
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Maja 31, 2007, 06:06:06 pm
NIe trzeba aż sojuszu z Mistykiem :) Wystarczy Znawca, który rzuci np Złudzenie na Grindera, aby ten dostał cechy Biogiganta ;)
Tytuł: Odp: Wyspiarz Grinder
Wiadomość wysłana przez: Diablerist w Maja 31, 2007, 07:33:08 pm
Tyle że Samodoskonalenia żadnym cudem na Grindera nie rzucisz.
Tytuł: Odp: Wyspiarz Grinder
Wiadomość wysłana przez: ipaq2005 w Sierpnia 04, 2007, 09:36:51 pm
Czy można przywołać Grindera za pomocą Przywołania Bohatera do szwadronu a potem przenieść go do placówki? Na Przywołaniu Bohatera jest napisane, że bohatera można przywołać jedynie do szwadronu.
Tytuł: Odp: Wyspiarz Grinder
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Sierpnia 04, 2007, 09:59:10 pm
Nigdy i pod żadnym pozorem Grindera nie można dodać do szwadronu, ponieważ jest to wojownik plemienny. Zawsze trafia do placówki - jeżeli ma trafić gdzie indziej, to nie trafia nigdzie :)
Tytuł: Odp: Wyspiarz Grinder
Wiadomość wysłana przez: Diablerist w Sierpnia 04, 2007, 10:04:11 pm
Przywołaniem wstawiasz go do Placówki na zasadzie przedłużenia Szwadronu.
Tytuł: Odp: Wyspiarz Grinder
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Sierpnia 04, 2007, 10:06:14 pm
Kwestia sporna bym rzekł :) Tak samo możnaby wystawić Znawcę z Obozu na placówce. A jak nie masz na placówce ŻZ? :> NIe ma przecież wtedy i szwadronu? Na zasadzie przedłużenia raczej nie można nic wystawiać - do tego są ściśle określone zasady. Jak pisze w szwadronie - to można wystawiać/budować chyba tylko w szwadronie właściwym.
Tytuł: Odp: Wyspiarz Grinder
Wiadomość wysłana przez: Diablerist w Sierpnia 04, 2007, 10:08:44 pm
Ale Grinder jest też ŻZ, więc wstawiając go w Placówce od razu masz Szwadron.
Tytuł: Odp: Wyspiarz Grinder
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Sierpnia 04, 2007, 10:12:33 pm
Ale nadal nie wiem w jaki sposób czar z Inkwizycji może wystawiać goscia na placówce, skoro nie można np tam wystawiać wojwnika z Grabiezy? :> Czemu jedno działa tak, a drugie inaczej? Chyba nie zmienialiśmy zasad aby obejmowały placówke, tylko uznalismy, że karty działają tak jak na nich zapisano :) Skoro Szwadron to szwadron - nawet głupie uleczenie obrażeń nie przenosi się na legionistów (co moim zdaniem jest już lekkim hardcorem :P ).
Tytuł: Odp: Wyspiarz Grinder
Wiadomość wysłana przez: Snake PL_issken w Sierpnia 10, 2012, 04:43:26 pm
Czy Grinder może dostać cztery cybernetyczne ręce ? :)
Tytuł: Odp: Wyspiarz Grinder
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Sierpnia 10, 2012, 05:17:02 pm
Żartowniś - przecież on z ekwipunku nie może korzystać...
Tytuł: Odp: Wyspiarz Grinder
Wiadomość wysłana przez: Marcino w Marca 04, 2013, 12:04:59 pm
a tak apropos wątpliwości co do Grindera:

NOTES FROM THE MASTERS

OPTIONAL RULE: SABOTAGE
Many players of the first-edition of DOOMTROOPER may wish to continue the practice of "attacking a player directly." Plus, this style of play does add an interesting element to the game in general. Therefore, we have provided these optional rules, which replace the No Warriors in Play rules listed above.

If a player has no warriors in play that may participate in combat at all, you may have one of your warriors Sabotage that player as one action. Clarification: While Sabotaging is not considered an attack, your sabotaging warrior must also be able to participate in combat. By undermining a player, you increase your power, and therefore a successful sabotage will earn you valuable points. You may only sabotage each player once per turn (from your Draw step to your next Draw step).

To perform a sabotage, simply announce which of your warriors will perform the sabotage. Unless the player can play a card which will prevent the action, the sabotage will be successful. As a reward, you earn a number of points equal to one-half the modified Value (V) of your sabotaging warrior (rounded up). You may take Promotion Points, Destiny Points, or a combination of both.

You may never perform a sabotage action until all players have taken at least one turn. You may never perform a sabotage action during another player's turn. If you become able to perform actions when it is not your turn, none may ever be sabotage actions.

If a player ever runs out of cards in his or her Draw pile while the Sabotage rules are in effect, the No Warriors in Play rules immediately take effect, in addition to the Sabotage rules.

IMPORTANT: The sabotage action has replaced the first-edition concept of attacking a player directly. Many DOOMTROOPER expansion cards will refer to "attacking a player." In all circumstances, these cards now refer to a sabotage. Sabotaging a player is no longer considered an attack, and no attack actions may ever be used to sabotage a player.

MULTIPLE SABOTAGE OPTIONAL ADDENDUM
Due to overwhelming player response, the following rule has been included as an alternative to the optional Sabotage rules. In other words, you may choose to play with the Sabotage rules, the Multiple Sabotage rules, or neither.

The Muiltiple Sabotage rules are the same as the Sabotage rules above, but a player MAY sabotage each player MORE THAN ONCE per turn (from your Draw step to your next Draw step).

http://www.thewinternet.com/doomtrooper/rules/secondrules.html

Akcja sabotażu może być jedna na turę, do tego nie jest to akcja ataku. Zatem moim zdaniem obalona teoria że Grinderem w jednej turze możena skończyć grę
Tytuł: Odp: Wyspiarz Grinder
Wiadomość wysłana przez: Nekro w Marca 04, 2013, 12:15:00 pm
W 1-ed na która gramy coś takieego jak akcja sabotazu nie występuje. Można normalnie atakować gracza.