Forum Doom Trooper

Zasady gry => Archiwa Bractwa => Zasady ogólne => Wątek zaczęty przez: qki w Październik 15, 2006, 07:05:47 pm

Tytuł: Czary bojowe
Wiadomość wysłana przez: qki w Październik 15, 2006, 07:05:47 pm
Pytanko, bo nie znalazłem na forum (może nie szukałem za mocno) a w instrukcji jest trochę niejasno - czy można użyć czarów bojowych/osobistych czarów bojowych atakując gracza?
Tytuł: czary bojowe
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Październik 15, 2006, 08:09:51 pm
Atak na gracza to rodzaj walki gdzie obrońcą jest gracz i o ile nie zostanie taka walka przerwana, to kończy się automatycznym sukcesem. Czary bojowe mozna więć rzucać w większości, ale większość nie ma sensu ;)
Tytuł: czary bojowe
Wiadomość wysłana przez: qki w Październik 15, 2006, 08:25:37 pm
brat klaudiusz + lewitacja = wymiana po kursie 2 A za 3 Z + 4 punkty gratis.

np. wymiana z 7 PZ w 35 PA - 4 PA na przywołanie zaklęcia + wjazd i lewitacja za 93 = 51 PZ. Ale zgoda, że większośc nie ma sensu :)
Tytuł: czary bojowe
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Październik 15, 2006, 08:46:44 pm
Lewitacja nie zwiększa W niestety ;) To błąd na polskiej karcie. Zwiększa ona WW, S i P :)
Tytuł: Czary bojowe
Wiadomość wysłana przez: WingedHussar w Styczeń 08, 2010, 12:48:31 pm
Gdy rzucam czar zwiększający powiedzmy pancerz o 1 za każdy pkt akcji. Powiedzmy że przeznaczam 6 pkt akcji żeby uzyskać +6 do pancerza. Gdy przeciwnik rzuci sobie jakąś kartę wzmacniającą jego atak i to czy mogę dorzucić dodatkowe pkt akcji do czaru ? Czy też czar traktuje się jako już wykorzystany i mogę co najwyżej rzucić kolejny ?
Tytuł: Odp: Czary bojowe
Wiadomość wysłana przez: Qlig w Styczeń 08, 2010, 01:15:52 pm
musisz rzucic kolejny
Tytuł: Odp: Czary bojowe
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Styczeń 08, 2010, 03:38:20 pm
Żeby była jasność - Winter pisał co innego, pisał, że można dowalać PA do czarów ile wlezie... Ale zmieniliśmy to ze względu na errory jakie to powodowało.
Tytuł: Odp: Czary bojowe
Wiadomość wysłana przez: Nekro w Kwiecień 29, 2011, 11:34:25 am
Czarów bojowych może używać wojownik który nie bierze udziału w walce i tak dla przykładu znawca potrafi zagrać pacyfizm na dwóch wojowników którzy walczą. Pytanie teraz brzmi następująco: czy można zagrywać czary bojowe typu przegnanie choroby (czary które pompują) wojownikiem który nie bierze udziału w walce na wojownika który właśnie walczy i go dopompować (nawet jeśli nie jest on w naszej SZ/K)? Nie ma znaczenia fakt że wojownik na którego zostaje zagrany taki czar nie może korzystać z sztuki (przykładowo cybertronic)?
Tytuł: Odp: Czary bojowe
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Kwiecień 29, 2011, 12:27:16 pm
Czary bojowe można zagrywać na biorących udział w walce z wyjątkiem wspomagania LC vs ŻZ i oczywiście jeśli nie są wojownicy odporni. Cyber nie może "cast" art spells, ale na nich rzucać sztukę można innym wojem - nie są "Immune"  ;)
Tytuł: Odp: Czary bojowe
Wiadomość wysłana przez: Nekro w Kwiecień 29, 2011, 12:32:54 pm
Ok czyli taką lewitacją znawca przypakuje cybera w szwadronie innego gracza?
Tytuł: Odp: Czary bojowe
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Kwiecień 29, 2011, 01:44:21 pm
Zgadza się. :D
Tytuł: Odp: Czary bojowe
Wiadomość wysłana przez: Muleq w Kwiecień 29, 2011, 03:29:50 pm
No nie wiem. A co z zapisem "caster".
Dlaczego Lewitacje można by użyć, a Nietykalności czy Samodoskonalenia już nie? 
Tytuł: Odp: Czary bojowe
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Kwiecień 29, 2011, 03:31:46 pm
Kurde... znalazłem pewien error ;) Personal Combat Spell zawsze mają chyba słowo Caster :D Trzebaby to jakoś rozwiązać - żeby nie było potem sytuacji, że zmiana Personal CS na CS nic nie daje :)

Muleq mi się wtrącił :) No własnie wszystkie PCS mają praktycznie zapis 'caster', a CS mają 'affected warrior' czy coś... Ale po coś są opcje tej zmiany.
Tytuł: Odp: Czary bojowe
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Kwiecień 29, 2011, 06:01:41 pm
Można użyć bo "traktowanie OCB jako CB" to umożliwia - Samodoskonalenie i Nietykalność nie są żadnym z tych typów i tam pozostaje tylko określenie Caster.
Tytuł: Odp: Czary bojowe
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Kwiecień 29, 2011, 07:49:50 pm
Popieram zasadniczo rękami i nogami... Skoro Personal zawsze będzie 'caster', a zwykły CS będzie affected warrior, to po prostu zmiana z PCS na CS powinna moim zdaniem pociągać za sobą zmianę z 'caster' na 'affected warrior' bo inaczej zdolność Znawcy w base set nie miałaby chyba żadnego zastosowania.
Tytuł: Odp: Czary bojowe
Wiadomość wysłana przez: Lapson w Lipiec 10, 2011, 11:36:03 am
 Z tego co sprawdziłem to jest mały problem z waszą interpretacją. Otóż Pacyfizm nie podchodzi pod nią - z jego zapisu wynika że zamiana PCS na CS ma sens i działa normalnie. Podobnie ma się sytuacja z Presją - jednak tam nie jestem pewny.
Tytuł: Odp: Czary bojowe
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Lipiec 10, 2011, 02:23:10 pm
NIe wiem o co chodzi w powyższym poście tak do końca - nic nowego nie odkryłeś Lapson, bo Nekro już pisał o Pacyfizmie i jest to znany trik :) Presja też może zostać rzucona jeśli znawca nie walczy, aczkolwiek zbierze ranę chyba.
Tytuł: Odp: Czary bojowe
Wiadomość wysłana przez: Lechu w Lipiec 10, 2011, 02:27:36 pm
Kurde... znalazłem pewien error ;) Personal Combat Spell zawsze mają chyba słowo Caster :D Trzebaby to jakoś rozwiązać - żeby nie było potem sytuacji, że zmiana Personal CS na CS nic nie daje :)

Muleq mi się wtrącił :) No własnie wszystkie PCS mają praktycznie zapis 'caster', a CS mają 'affected warrior' czy coś... Ale po coś są opcje tej zmiany.

chodzi zapewne o Twoja powyzsza wypowiedz.
zmiana PCS na CS nadal duzo daje w wypadku czarow pacyfizm i presja, nie trzeba wcale zmieniac slowa caster. mogloby to sugerowac, ze wcale nie nalezy zmieniac tego slowa, a wiec lewitacja rzucana przez znawce nic nie da.
Tytuł: Odp: Czary bojowe
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Lipiec 10, 2011, 02:47:50 pm
A ja sądzę że jednak caster powinno się zastąpić affected warrior - Znawca i jego zdolność nie miałaby sensu w base set - Pacyfizm i Presja są z Inq - po co więc byłby zapis na Znawcy zanim wyszło Inq? Moim zdaniem znowu bawimy się w czepianie się słówek...  :( Pacyfizm jest jedynym czarem PCS, który nie ma słowa Caster w tekście by the way... Myślę że słowo caster jest związane z określeniem PCS i tyle (wszystkie przypadki poza Pacyfizmem) - jak zmieniamy PCS na CS, to zmieniamy caster na affected warrior (tu też prawie wszystkie CS mają affected warrior) - i wtedy i Lewitację ( i masę innych) czarów Keeper rzuci na kogoś by zmienić mu współczynniki i Presję rzuci na walczących ( i nie zbierze rany - zbierze ją walczący inny wojownik "nie-oponent" - cały zapis Presji dotyczy castera-wojownika w walce - zmieniamy na affected warrior-wojownika w walce)).
Tytuł: Odp: Czary bojowe
Wiadomość wysłana przez: Lapson w Lipiec 10, 2011, 03:25:45 pm
Dla mnie nie ma problemu by robić tak jak opisuje Skoq. Chodzi mi tylko o to że w przypadku jednych zasad robimy wyjątki mimo iż wszystko jest wyraźnie napisane, a w przypadku innych nie.
Tytuł: Odp: Czary bojowe
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Lipiec 10, 2011, 04:35:17 pm
Przykłady jakieś tych wyjątków?
Tytuł: Odp: Czary bojowe
Wiadomość wysłana przez: madrav w Kwiecień 03, 2014, 11:26:12 am
Takie pytanie, pewnie  banalne, ale chcę się upewnić:

Czy bractwo może rzucać Combat Spell na legionistów tego samego gracza, którzy są atakowani?
Tytuł: Odp: Czary bojowe
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Kwiecień 03, 2014, 11:28:19 am
Nie, Żołnierze Zagłady nie mogą wspomagać LC  ( w "normalnych" warunkach).