Forum Doom Trooper

Zasady gry => Karty => Wątek zaczęty przez: pretorianstalker w Maj 11, 2006, 09:34:31 pm

Tytuł: Niewinna Sztuczka
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Maj 11, 2006, 09:34:31 pm
Cytuj
Bulielmo:
1. Czy niewinną sztuczkę można dołączyć do wojownika który siedzi w pojeździe w którym nie można korzystać z innego ekwipunku???
2. Czy niewinną sztuczkę można dołączyć do wojownika Zaginionego w akcji??? Na niewinnej jest napisane dołącz do wojownika znajdującego się w grze a Zaginiony chyba się w grze nie znajduje.
3. Czy na Niewinną Sztuczkę którą ktoś dołączył do mojego wojownika mogę rzucić przejęcie i wyposażyć w nią np innego mojego wojownika (lub tego samego) ale teraz ja kontroluję tę kartę czyli np. wkładam sobie niewinną do zbrojowni.

pretorianstalker:
1.Tego jeszcze do końca nigdy nie wyjaśniłem  Zawsze interesowało mnie jak to działa z Pancerną skorupą  Uważam jednak, ze ponieważ Niewinna sztuczka jest dołączana do wojownika przez wroga, a dołączać karty ekwipuku wojownikom w pojazdach można, to wojownik ne musi z niej korzystać - traci po prostu wszystk8ie karty dołączone.
2.Ustalilismy, że taki wojownik nie ma żadneog wpływu na grę - nie można nic więc do niego dołączać.
3.Ciekawe rzecz  Tak - teraz dopiero przejmuje się kontrolę nad tą karta i można z nią robić co się chce. Można wtedy dodać ją do zbrojowni. Dopóki kontroli się nie przejmie, kontrolującym nadal jest przeciwnik.

koszal:
Do pancernej skorupy to raczej dodać niewinnej sztuczki nie można. Jednak znowu pojawia się problem z ekwipunkiem: używać , posiadać, korzystać etc. etc. Trzebaby to ujednolicić.

Skoq:
Odnośnie odpowiedzi pretora - ad .1 i ad.3 - jak najbardziej ok, ale co do dołączania do zaginionych i innych tego typu to nie jestem pewien....moim zdaniem można dołączyć niewinną do taakiego np zaginionego i tym samym odrzucić "zaginionego".

Nocturne:
A ja mam pytanie. Jeżeli ktoś dal mojemu wojownikowi niewinna sztuczkę, a ja użyje uszkodzenie to niewinna sztuczka ma wcześniej swój efekt czy tez nie?

pretorianstalker:
Uszkodzenie odrzuca sztuczkę po tym jak ona już zadziała.
Tytuł: Odp: Niewinna Sztuczka
Wiadomość wysłana przez: Engineer w Kwiecień 21, 2011, 12:48:49 pm
Czy wojownik z Niewinną Sztuczką może korzystać/rzucać sztukę?
Generalnie chodzi mi o to, że są czary które dołączamy (no właśnie dołączamy czy nie?) do wojownika, np Samodoskonalenie, Nietykalność. Są też czary Bojowe zwiększające statystyki, zmieniające agresora/obrońce, które już chyba nie są dołączane. Jak to jest z tymi czarami i Niewinną Sztuczką?
Tytuł: Odp: Niewinna Sztuczka
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Kwiecień 21, 2011, 03:18:51 pm
Żaden czar sztuki nie jest do niczego dołączany z wyjątkiem promocyjnego Oczarowania. Samodoskonalenie i Nietykalność działają przez jakis czas, ale nie sa uważane za karty dołączone, więc Sztuczka nie ma z nimi żadnego związku.
Tytuł: Odp: Niewinna Sztuczka
Wiadomość wysłana przez: Snake PL_issken w Grudzień 10, 2019, 02:23:42 pm
Cytuj
Bulielmo:
3. Czy na Niewinną Sztuczkę którą ktoś dołączył do mojego wojownika mogę rzucić przejęcie i wyposażyć w nią np innego mojego wojownika (lub tego samego) ale teraz ja kontroluję tę kartę czyli np. wkładam sobie niewinną do zbrojowni.

pretorianstalker:
3.Ciekawe rzecz  Tak - teraz dopiero przejmuje się kontrolę nad tą karta i można z nią robić co się chce. Można wtedy dodać ją do zbrojowni. Dopóki kontroli się nie przejmie, kontrolującym nadal jest przeciwnik.


To jak gramy? Była dyskusja przy okazji Przywołania przedmiotu i dalej nie wiem, czy mogę przejąć Niewinną i dać swojemu.
A czy mogę od razu włożyć swoją Niewinną do Zbrojowni? Nie widzę powodu, żeby nie móc. Tak samo jak nie widzę powodu, żeby mój wojownik nie mógł jej sobie z tej zbrojowni wyjąć.
Tytuł: Odp: Niewinna Sztuczka
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Grudzień 10, 2019, 09:17:56 pm
Teraz z perspektywy czasu wydaje mi się, że NIE byłoby lepszą odpowiedzią. Ale chodzi o działanie Przejęcia. Przejmujesz kontrolę, ale nie możesz dać swojemu wojownikowi Sztuczki. Więc zasadniczo Się to wyklucza. Więc w sumie nic to nie daje. Tak czy inaczej Sztuczki do Zbrojowni nie odłożysz.
Tytuł: Odp: Niewinna Sztuczka
Wiadomość wysłana przez: Snake PL_issken w Grudzień 10, 2019, 09:44:27 pm
Z ręki też nie? Dlaczego??
Tytuł: Odp: Niewinna Sztuczka
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Shinobi w Grudzień 10, 2019, 10:52:19 pm
Chciałbym nawiązać do postu Skoqa
Cytuj
Żaden czar sztuki nie jest do niczego dołączany z wyjątkiem promocyjnego Oczarowania. Samodoskonalenie i Nietykalność działają przez jakis czas, ale nie sa uważane za karty dołączone, więc Sztuczka nie ma z nimi żadnego związku.

Zawsze grałem w ten sposób, że czary typu Samodoskonalenie dokładałem do wojownika, a odrzucałem w momencie gdy kończyło się jego działanie. Z punktu widzenia mechaniki nie wiele to zmienia, choć w przypadku takich kart jak Niewinna robią się schody. Rozumiem, że tego typu czary lądują od razu na stosie odrzuconym, a gracze są zobowiązani pamiętać co kto i kiedy rzucił.

Co do tematu Niewinna vs Zbrojownia, to ja to widzę tak - mój wojak nie może wyjąć Niewinnej z tegoż przybytku (bo nie jest wojownikiem przeiwnika), natomiast logika podpowiada, że włożyć może, podobnież z ręki. W tej sytuacji Zbrojownia w jakimś stopniu chroniłaby przed Niewinną, ale nie mam na to żadnego argumentu.
O ileż życie Żołnierza Zagłady było by prostsze, gdyby ta cała Sztuczka była specjalką ;)
Tytuł: Odp: Niewinna Sztuczka
Wiadomość wysłana przez: marioalive w Marzec 21, 2020, 11:03:06 am
Wojownik posiada pojazd na którym jest napisane że nie może korzystać/używać innych kart ekwipunku. Czy jeśli mu dam niewinną sztuczkę to czy ten pojazd spada ? Jeśli tak to dlaczego?
Tytuł: Odp: Niewinna Sztuczka
Wiadomość wysłana przez: Snake PL_issken w Marzec 21, 2020, 01:38:43 pm
Ciężka sprawa, poczytaj tu: http://doomtrooper.pl/index.php?topic=58.msg37647#msg37647
Tytuł: Odp: Niewinna Sztuczka
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Shinobi w Marzec 21, 2020, 09:46:53 pm
Według mojej logiki nie można dać wojakowi z Pojazdem Niewinnej (jak ma wyłączone inne ekwipunki), na tej zasadzie
na jakiej nie można jej dać np. Grizzliemu (tudzież komukolwiek innemu z ograniczeniem na sprzęt). I zdaje się, że to pokrywa się mniej więcej z ustaleniami w temacie zapodanym przez Snake'a.

Gdyby natomiast można byłoby ją dać, to pojazd by spadał, bo tak stoi na Niewinnej.
Tytuł: Odp: Niewinna Sztuczka
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Marzec 23, 2020, 10:51:04 pm
Czary lecą bezpośrednio do discardu jak specjalne. Ma to dodatkowo znaczenie w przypadku zagrywania tych kart z discardu (dar losu, przywołanie) kiedy poprzednio rzucony czar jeszcze działa.
Tytuł: Odp: Niewinna Sztuczka
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Shinobi w Marzec 24, 2020, 10:24:21 pm
Co znaczy "ma to znaczenie"?. Czy rzucając wojem samodoskonalenie, mogę je wziąć Darem Losu i rzucić jeszcze raz (tym samym wojem), by przez chwilę mieć x4?
Tytuł: Odp: Niewinna Sztuczka
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Marzec 25, 2020, 10:20:00 pm
Możesz je wziąć Darem Losu i rzucić innym wojem np, bo rzucenie tym samym to trochę jak palenie karty - pierwsze Samodoskonalenie daje x2, rzucenie drugiego nic nie zmienia - nie kumulują się.
Tytuł: Odp: Niewinna Sztuczka
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Shinobi w Marzec 25, 2020, 10:40:48 pm
To może z innej beczki.
Mój wojak walczy. Ma pistolet +2 S. Ma Eksperta i daję mu drugi pistolet +2 S. Ma +4 jak mniemam.
Dlaczego Działa (cecha X)+2+2 a (cecha X)x2x2 już nie?

Zresztą pomińmy powyższy przykład z samodoskonaleniem. Przypuśćmy, że jest czar Przemian typu, nie wiem, Słabe Samodoskonalenie. Wszystko to samo, tylko mod. zamiast x2 równa się +5. Czy taki czar wojownik mógłby legalnie rzucić tak jak w przykładzie wyżej (z Daru Losu i w trakcie działania pierwszego)?

PS. Czy to znaczy, że nie można kumulować pojazdów typu T-32 z czarami/M Ki o podobnym działaniu?
 
Tytuł: Odp: Niewinna Sztuczka
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Marzec 26, 2020, 09:48:15 pm
Samodoskonalenie się nie kumuluje bo działa na bazowe. Podwaja bazowe, a nie modyfikowane. Karty dodające +X raczej się kumulują o ile mogą być razem zagrane. Z tego co paimętam, to jest zasada, że nie można dwóch takich samych specjalnych w czasie walki zagrać.
Tytuł: Odp: Niewinna Sztuczka
Wiadomość wysłana przez: marioalive w Marzec 27, 2020, 08:51:00 am
Właśnie chodzi o to że można ją dać, bo na pojeździe jest napisane że nie może korzystać a nie że nie może otrzymywać.
Tytuł: Odp: Niewinna Sztuczka
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Shinobi w Marzec 27, 2020, 10:27:39 pm
Była już o tym dyskusja i na tym forum. Twórcy DT dość swobodnie podchodzili do słów posiadać/używać/korzystać/otrzymać, swoje dołożyli tłumacze, i tak naprawdę nigdy nie zostało to usystematyzowane.
Podtrzymuję moje stanowisko co do Niewinnej, gdyby była możliwość jej dawania, to POJAZD by spadał, bo jako karta ekwipunku jest dołączany do wojownika. Wyjątkiem są chyba tylko Grabieżca i Ważka, bo niejako u nich jest sytuacja odwrotna. Pojazd jest na obszarze, a do niego dołącza się wojaków (że niby są w środku).
Skoro masz wątpliwości, to może niech wypowiedzą się gracze z doświadczeniem turniejowym.
Ja zawsze grałem w ten sposób, że w sytuacji gdy ktoś ma np pojazd, który wyklucza inne ekwipunki (bądź coś o podobnym działaniu, np. Pancerną Skorupę), to nie można mu dołożyć Niewinnej.
A Inwigilator? Zdaje się że ma podobny opis co niewinna. Można dołożyć czy nie można, a jak można to czy będzie działał z wojakiem w Pojeździe?
Tytuł: Odp: Niewinna Sztuczka
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Marzec 28, 2020, 10:28:34 am
Należałoby prześledzić właśnie różne zapisy - dać, posiadać, zagrać, używać i sprawdzić jak to się ma do Niewinnej. Jak mi się uda znaleźć chwilę czasu to spróbuję na podstawie innych kart ogłosić jakieś nieoficjalne moje stanowisko w tej sprawie.  8)
Tytuł: Odp: Niewinna Sztuczka
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Shinobi w Marzec 28, 2020, 10:39:16 pm
Zaraz zaraz, przecież chyba już jakieś stanowisko powinniście mieć po tylu turniejach\latach?.

Jeżeli dozwolone będzie dodanie Niewinnej wojakowi z Pojazdem (czy tam czymkolwiek innym, wykluczającym ekwipunek, np. Pancerna Skorupa), to Pojazd/to drugie musi spaść, ponieważ Niewinna działa w ten sposób, że odrzuca inne dołączenia. A Pojazdy z nielicznymi wyjątkami są dołączane do wojowników, tak samo jak inne karty ekwipunku. 

Tytuł: Odp: Niewinna Sztuczka
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Marzec 29, 2020, 03:36:13 pm
Było, ale nie pamiętam jakie... ;) Ostatnio grywamy dość rzadko. Poza tym, od czasu do czasu wypływają jakieś sensowne argumenty w postaci analogii, które wyjaśniają pewnie problemy inaczej niż do tej pory robiliśmy.
Tytuł: Odp: Niewinna Sztuczka
Wiadomość wysłana przez: marioalive w Marzec 29, 2020, 10:44:27 pm
Ja na razie gram tak że niewinną dołożyć do woja można ale tak jakby z niej nie korzysta póki wojownik jest w pojeździe, jeśli by wyszedł albo ktoś go odrzucił wtedy zadziała niewinna i wszystkie kart out. Ale czekam na wasze oficjalne stanowisko w tej sprawie.
Tytuł: Odp: Niewinna Sztuczka
Wiadomość wysłana przez: Snake PL_issken w Marzec 31, 2020, 07:22:00 pm
Brzmi sensownie, też bym tak grał.
Tytuł: Odp: Niewinna Sztuczka
Wiadomość wysłana przez: Nekro w Grudzień 25, 2020, 03:07:38 pm
Wątek o nazwie "Zasady pojazdów" pomoże komuś kto chce zagłębić temat.