Forum Doom Trooper

Zasady gry => Archiwa Bractwa => Karty => Wątek zaczęty przez: Izzi w Maj 12, 2006, 06:41:57 pm

Tytuł: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Izzi w Maj 12, 2006, 06:41:57 pm
Czy Biogigant może użyć samobójczego ataku? Na Biogigancie jest napisane, że nie może otrzymywać kart specjalnych chyba, że są one rzucane przez innych graczy, a na Samobójczym ataku, że może jej użyć jeden z twoich wojowników. Czy biogigant może użyć tej karty specjalnej? Nie jestem pewien, więc pytam.
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Maj 12, 2006, 07:31:22 pm
Nie może.
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Izzi w Maj 12, 2006, 07:48:36 pm
Dlaczego Biogigant nie może użyć tej karty specjalnej? Na jego karcie jest napisane, że nie może otrzymywać kart specjalnych, no chyba, że polskie tłumaczenie jest nie trafione :/
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Diablerist w Maj 12, 2006, 07:53:48 pm
Tłumaczenie jest chybione tak jak podejrzewasz ;)
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Atticus w Maj 30, 2006, 08:24:51 pm
"Gracz go kontrolujący nie możę zagrać na niego karty specjalnej" tzn że :
1 Gracz go kontrolujący nie można do niego dołączyć karty specjalnej?
2 Czy nie może na niego użyć żadnej karty  np Ucieczka! ?

???
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Maj 30, 2006, 08:26:52 pm
Obydwa - nie można na naego zagrywać takich kart. Nic dołączać ani niczym ratować itp.
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Maj 30, 2006, 11:35:53 pm
No nie tak zupełnie - po namyśle można rzucić - bo tego się nie rzuca na woja - to jakoś chroni - mało tego na ucieczce tez nie pisze "zagraj na wojownika" - ciekawe nie?>nawet 2nd edycja tego nie zmieniła,....więc można się kłócić (cholera znowu kłótnia...)
Pozdro
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Diablerist w Maj 30, 2006, 11:43:22 pm
Jeśli Ty kontrolujesz Bioga to nie możesz zagrywać na niego żadnych kart, które mają na niego pozytywny (dla Ciebie) wpływ. Negatywny zresztą też chyba nie. Ja to tak rozumiem.
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Maj 30, 2006, 11:58:06 pm
No tak - nie można takich na których jest napisane zagraj na/dołącz do wojownika - ale nie zawsze jest to napisane - więc stąd jest nieścisłość - tak samo dziwne jest zagrywanie uszkodzenia na wojownika a nie na ekwipunek - ale to juz inna historia...
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: koszal w Maj 31, 2006, 08:45:18 am
Faktycznie Skog, myślę że masz rację z tymi specjalkami na biogiganta- w sumie choć rozsądek mówi, że taka ucieczka powinna być zagrywana na wojownika to nic na ten temat na karcie nie ma.
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Izzi w Czerwiec 07, 2006, 06:38:04 am
A czy taki Biogigant może otrzymać dar apostoła i/lub dar mrocznej harmoni, jezeli:
1. Na stole jest Ilian?
2. Ma dołączony pancerz przekleństwa?
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Diablerist w Czerwiec 07, 2006, 09:24:41 am
Biogigant nigdy nie może otrzymywać Mrocznej Harmonii.
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Marqwitch w Czerwiec 09, 2006, 02:37:18 pm
Na Gigusia działają jedynie karty globalne (Po Namyśle stanowi dla mnie jednak problem) i karty wrogie... A tak w ogóle to jego zasada jest bez sensu!
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Czerwiec 09, 2006, 03:54:49 pm
Ja się ciąlge zastanawiam :) Ostatnio dochodzę do wniosku, że aby nie było problemów, trzeba zakazać zagrywania na niego kart typu: Zagraj na wojownika...
Jak zaczniemy zakazywać wszystkieog co tyczy Biogiganta, to się moze natworzyć problemów :)
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Dyzus w Czerwiec 09, 2006, 08:42:47 pm
Cytat: "Izzi"
A czy taki Biogigant może otrzymać dar apostoła i/lub dar mrocznej harmoni, jezeli:
1. Na stole jest Ilian?
2. Ma dołączony pancerz przekleństwa?


Biogigant może otrzymywać Dary Apostołów tylko wtedy, gdy używa Pancerza Przekleństwa. Analogiczna sytuacja ma miejsce, gdy Pretoriański Behemot używa Pancerza Behemota.

Czekam na polemikę :mrgreen:
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Diablerist w Czerwiec 09, 2006, 09:30:33 pm
Wtedy też nie może używać MH. To tak jakby Ginder mógł używać Sztuki będąc Powołanym itp. a nie może. Pancerz Behemot(h)a to oddzielny przypadek.
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Dyzus w Czerwiec 09, 2006, 10:07:37 pm
Wiedziałem, że sie odezwiesz :)

Powiem tak- za moich czasów tak się grało. Ponadto widzę wyraźną różnicę pomiędzy kartą specjalną a reliktem. Tym bardziej, że relikt ten działa analogicznie do Pancerza Behemota, który zresztą pojawił się później...

Ze swoją ekipą grywam zatem "po staremu" :mrgreen:

Dla Twojego dobra radzę nie usuwać wskazówek Moderatorów...
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Czerwiec 09, 2006, 11:06:07 pm
Powiem prosto - relikt ten nie działa wcale a wcale analogicznie - pisze na nim, że Biogignat może mieć dary? NIE! Za to na Biogigancie pisze wyraźnie - NIGYD NIE MOŻE UŻYWAĆ MH - "nigdy" występuje w wersji angielskiej.
Oznacza to, ze może dostać MH tylko, jeżeli na karcie która mu na to pozwala pisze wyraźnie, że nawet Biogignat może użyuwać MH. Karta taka nie powstała więc nie ma o czym dyskutowac.

PS - wytłumacz mi różnice pomiedzy kartą specjalną, a reliktem? Nie wiem o jaką sytuację tu chodzi :/ Chciałbym się jakoś to tego odnieść a nie mam jak :mrgreen:

Rozwiązanie problemu:
Sugeruję, aby podobnie jak jest z Szóstym zmysłem Kanji, na Biogiganta nie można było zagyrwać kart typu: zagraj na wojownika, a nie wszystkich kart, któe mogą wywrzeć na niego efekt. Można więc odrzucić go falą prawości będąc graczem go kontrolującym - Fali prawości nie zagrywamy bezpośrednio na wojownika. Można też ratować Biogiganta Ucieczką - nie ma tam nic w stylu: zagraj na wojownika itd.
Karty typu ATTACH TO ANY WARRIOR również nie powinny działać na Biogiganta kiedy zagrywa je gracz go kontrolujący. Z tych kart czasami po prostu usunieto "zagraj na" i zastąpiono zwrotem "dołącz do" (obydwa zwroty równocześnie na karcie wygladałyby głupio ;) ) jednak w obydwóch przypadkach zawsze chodzi o jednego określonego wojownika.
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Diablerist w Lipiec 17, 2006, 09:06:23 am
Zgadzam się. W przeciwnym wypadku Owca na Rzeź + Biogigant to przegięta kombinacja. Nie ma żadnej możliwości pozbycia się Bioga i tylko czekamy na strzał z Miny. A swoją drogą to ja bym Owcę ograniczył do 1 szt. tak jak w 2ED.
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Atticus w Wrzesień 27, 2006, 06:32:44 pm
Czy można zagrać 2 karty "bunt" na Biogigusia w 1 turze?
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Wrzesień 27, 2006, 08:03:59 pm
Nie można w pierwszej turze :)
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Diablerist w Wrzesień 27, 2006, 08:06:51 pm
Atticusowi chyba chodziło o "jedną" turę, a nie "pierwszą". Na to pytanie odpowiedź jest moim zdaniem twierdząca. Należy jednak mieć dodatkową Akcję Taktyczną np. z Inicjatywy.
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Wrzesień 27, 2006, 08:58:39 pm
Jak ktoś ma więcej akcji to może śmiało Buntować do woli.
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Atticus w Wrzesień 28, 2006, 05:21:59 pm
Chodzi mi konkretnie o zapis na Biogigusiu :

"Nie może atakować wiecej niż raz w jednej turze "
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Diablerist w Wrzesień 28, 2006, 06:31:57 pm
Wbrew pozorom Bunt to nie Atak/Walka czyli można go buntować wielokrotnie. Do takich wniosków przynajmniej doszliśmy swego czasu z nman'em na gE.
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Atticus w Wrzesień 29, 2006, 01:03:36 pm
A ja nie jestem tego tak do końca pewien . Na karcie "Bunt" wszak jest napisane ,że wojowik atakuje gracza   :roll:  . Może ktoś zna jakieś konkrety?
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Wrzesień 29, 2006, 01:37:01 pm
To nie atak, bo się nie ustala agresora i obrońcy, nie można ich zmienić, nie można ustalić taktyki i można buntować nawet wtedy gdy w grze są równocześnie Gęsta Mgła i Przepaść :) Nie można tego ataku przerwać itd...
Jest to akcja ataku dająca PKT Z.
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Lapson w Kwiecień 29, 2009, 08:50:41 am
Czy Biogigant może korzystać z:
1. Zwierciadła Golgothy
2. Fabryki Replikantów
3. Komory kriotechnicznej
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Kwiecień 29, 2009, 01:47:39 pm
Biog nie może skorzystać z Komory Kriotechicznej, ale ze Zwierciadła Golgothy już może - dopóki nie wejdzie do gry jego zapisy nie działają, natomiast w kontekście zapisu "may use" na Replicant Labie - wygląda na to, że nie będzie mógł skorzystać z niego.
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Muleq w Wrzesień 05, 2010, 09:13:14 am
To jak w końcu ustalamy z Ucieczka? Można ja zagrac czy nie? Ja uważam że nie.

Natomiast w kwestii Buntowania uważam że nawet jesli mamy dwa ataki do Bioga możemy zbuntować tylko raz. To że Bunt nie jest atakiem sensu stricte nie zmienia faktu że wciąz jest akcja ataku.
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Wrzesień 05, 2010, 11:12:14 am
Jak to było z Ucieczką?:) Nie pamiętam - nie ma tam play on... W sumie skupiliśmy się na Play on/Attach to...

Co do Buntu - powiedziałbym, że jak już atakował to nie można na niego zagrać Buntu.
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Qlig w Wrzesień 05, 2010, 11:25:05 am
jak dla mnie ucieczke zagrac mozna, jak mowi Pret nie jest ona zagrywana na konkretnego wojownika
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Muleq w Wrzesień 05, 2010, 11:29:53 am
Wiem że wg Ciebie można ;). Natomiast Ty tez przyznajesz ze jest to bezsenowne. Nie wiem czy jakakolwiek inna karta specjalna dotyczy tak mocno wojownika jak Ucieczka.
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Wrzesień 05, 2010, 12:00:55 pm
Dotyczy... Ale nie w tym rzecz - Biogigant nie jest odporny na karty specjalne, na niego po prostu nie można zagrać karty specjalnej. A ustaliliśmy, że karty zagrywane na wojownika to karty z zapisem Play on/Attach to...
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Lapson w Październik 14, 2010, 02:30:46 pm
Czy Biog zabija z Cytadelą Golgothy?? Niby jest napisane że nie - ale skoro rozważane było wcześniej czy może korzystać z Fabryki replikantów to wolę zapytać.
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Październik 14, 2010, 04:02:23 pm
Biog nie zabija z Cytadelą. Replicant Lab to trochę inna sytuacja - zasady z karty Bioga obowiązują dopiero jak Biog wejdzie do gry więc wystawić się go da, natomiast nie moze skorzystać już z Komory Kriotechnicznej np.
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: wybraniec22 w Kwiecień 10, 2011, 01:41:34 pm
Jeszcze 1 pytanie. Czy na bioga moge zagrac: (mysle ze nie bo pisze na  nich play on)

1- przebicie
2- okrucienstwo

i inne na ktorych juz nic nie pisze

1- zwrot podatku
2 -pole minowe
3- nagla smierc
4 - bite the dust
5 - pursuit

chodzi mi o to czy moge 2 raz zaatakowac biogiem dzieki bite the dust i pursuit
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Diablerist w Kwiecień 10, 2011, 03:07:59 pm
Jedyny sposób, żeby zaatakować Biogigantem dwa razy to wystawić drugiego w Kohorcie :P
Tak, ustaliliśmy, że "play onów" nie można na niego zagrywać.
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Snake PL_issken w Wrzesień 15, 2016, 10:16:56 am
Przeciwnik w swojej turze zaatakował Biogigantem, a kiedy zaczęła się moja tura, rzucił Ostateczne i zaatakował ponownie. Na moje protesty odpowiedział tak: Biog może atakować tylko raz w turze (once in a turn), w pełnej turze (full turn) może więcej razy. I zabił mi ćwieka.
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Wrzesień 15, 2016, 11:54:07 am
Raz w turze - czyli raz pomiędzy krokami 1-szymi. Nie wprost można to wywnioskować np z tekstu o atakowaniu na początku gry:

"ATTACK

When you say that no attacks may be made on the first turn, does that mean the first player’s turn, or everyone’s first turn?
It means that one complete circuit of turns must occur before anyone may attack. All players must take their first turn. When the “first” player has his or her second turn, he or she may start attacking."
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Wrzesień 15, 2016, 03:52:52 pm
Podobnie w wychodzeniem z ukrycia. Jeśli wyjdziesz z ukrycia nie możesz rzucić Ostatecznego natychmiast po kroku 3. żeby zaatakować wojownikiem, który właśnie wyszedł z ukrycia.
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Snake PL_issken w Wrzesień 18, 2016, 12:06:33 am
A jak jest z Replicant Lab? To pytanie kieruję głównie do Skoqa, bo:

w kontekście zapisu "may use" na Replicant Labie - wygląda na to, że nie będzie mógł skorzystać z niego.

Replicant Lab to trochę inna sytuacja - zasady z karty Bioga obowiązują dopiero jak Biog wejdzie do gry więc wystawić się go da,

Skłaniam się ku pierwszej wersji. Bo to chyba wojownik, który jest w grze, korzysta z laboratorium, żeby się skopiować: A warrior may only use a Lab if it is in the same Squad or Kohort.
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Wrzesień 18, 2016, 10:57:59 am
Ja powiedziałbym, że Biogigant z gry nie używa Laba - używa go ten wchodzący, więc podobnie jak z Nietoperzami - można je wystawiać z Obozu Szkoleniowego, ale nie działa już na przykład taka Komora Kriotechniczna. Podobnie również jak w przypadku Nietoperza i Podziału Obowiązków. Nietoperz nie używa tej karty, to karta Podziału Obowiązków daje pkt za każdego wojownika o W=4 lub mniej, tak samo Lab pozwala wystawiać kopie wojowników z gry - Biogigant w grze go nie używa.
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Snake PL_issken w Wrzesień 18, 2016, 03:43:24 pm
Pytanie, czy wojownik, którego nie ma w grze, może użyć umocnienia. Raczej nie, ale chyba masz rację i Winterowi chodziło o wchodzących.
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Wrzesień 18, 2016, 09:29:19 pm
Umocnienia używa gracz, bo efekt dotyczy ewidentnie gracza. Wojownik nie płaci sam za siebie ani nie poświęca akcji. Zapis na RL jest nie najszczęśliwszy - zakładam, że chodziło o to, że można w ten sposób wystawiać wojownika tylko do obszaru, w którym znajduje się umocnienie. Jeśli założymy, że umocnienia używa wojownik to faktycznie wyjdzie jakaś bzdura bo dopóki wojownika w grze nie ma, to niewiele może robić.
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Wrzesień 19, 2016, 09:16:13 am
Snake - no to mnie przyłapałeś... ;) Ale fakt - z napisu wynika co innego, niż przyjęliśmy również w tym przypadku (że zapisy wojownika nie działają, zanim ten wejdzie do gry).
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Snake PL_issken w Wrzesień 19, 2016, 05:23:15 pm
Jeśli założymy, że umocnienia używa wojownik to faktycznie wyjdzie jakaś bzdura bo dopóki wojownika w grze nie ma, to niewiele może robić.
A jeśli założymy, że umocnienia używa wojownik, który jest w grze, nie będzie żadnej bzdury. Przemyślałem sprawę i uważam, że z Laba korzysta ten, który jest w grze. To on się kopiuje i dzięki temu gracz nie musi płacić.

Snake - no to mnie przyłapałeś... ;)
Skoq, najlepszym zdarza się zapomnieć to, co napisali. Może Bilobil? ;)
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Wrzesień 21, 2016, 12:19:55 am
Wojownika nie ma w grze dopóki nie zapłacisz. :) Nie można najpierw wystawić, a potem zapłacić.
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: Snake PL_issken w Wrzesień 21, 2016, 09:42:37 am
A wystawianie w ukryciu? :) Najpierw wystawiasz, potem płacisz. Ale nie o tym.

Nie zrozumieliśmy się, więc podam przykład. Wystawiam Niszczyciela, płacę 7 PA. Dodaję Replicant Lab do kohorty. Niszczyciel - ten opłacony, który jest w grze - używa Laba, żeby się skopiować. Do gry wchodzi klon, za którego nie płacę. Wtedy zdanie A warrior may only use a Lab if it is in the same Squad or Kohort ma sens.
Tytuł: Odp: Biogigant
Wiadomość wysłana przez: pretorianstalker w Wrzesień 21, 2016, 01:02:00 pm
Co do wystawiania w ukryciu - to oczywiście sytuacja szczególna opisana w instrukcji, ale nadal działa zasada, że zdolności wojownika nie działają dopóki go nie opłacisz. Bo wystawiony w ukryciu, powiedzmy Durand, nie może negować odporności na sztukę tak długo jak nie zostanie opłacony.

A co do używania Laba - no można by tak to interpretować... Zapis jest dość dziwny jako całość - mogliby to wprost napisać, bo wyszło im tak trochę naokoło. ;) Ale interpretacja taka ma ręce i nogi. Nie spojrzałem na to w ten sposób. W gruncie rzeczy to przychylam się do takiej interpretacji. Odkąd pierwszy raz przeczytałem kartę, dopuszczałem tylko dwie opcje. Pierwsza, że karta jest używana bezpośrednio przez gracza, a druga, że karty używa wojownik, który wchodzi do gry, a nie ten, który już w grze jest.