Grudzień 07, 2019, 11:42:49 pm

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Wiadomości - Kapitan Shinobi

Strony: [1] 2 3 ... 27
1
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Odp: Zespół Inżynieryjny (specjalka)
« dnia: Grudzień 06, 2019, 11:17:28 pm »
Cytuj
Dołącz do KAPITANA (na razie nie ma wyższych stopni, więc wystarczy) poświęcając jedną akcję
Przepraszam, to z rozpędu, u mnie są ;)
Zresztą, nie zastanawialiście się jaki stopień wojskowy mają np. Pułkownik Maxwell czy Generał Michael Kell? Keitoku Asano też wygląda na trochę wyżej niż Kapitan.

U siebie mam 4 poziomy (dotyczy tylko sił korpo i braciszków, w Plemionach zostałem przy 1 poziomie - dowódca i tyle): sierżant - kapitan - pułkownik - generał. Dawniej chciałem jeszcze majora (bo fajnie brzmi) ale koniec końców uznałem, że to zbędna komplikacja.

2
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Odp: Zespół Inżynieryjny (specjalka)
« dnia: Grudzień 03, 2019, 11:03:23 pm »
Możesz przydzielić tę kartę DOWÓDCY ŻŻ w randze minimum KAPITANA, poświęcając jedną akcję. Pozostaje w grze. Gdy kontrolujesz ZESPÓŁ INŻYNIERYJNY, możesz zablokować każdą kartę zdarzeń, użytą w walce z twoim ŻZ (nawet taką o globalnym działaniu). Musisz w tym celu uiścić opłatę 5P (każdorazowo). W talii możesz mieć najwyżej dwa egzemplarze tej karty.

Wersja 2.0, poprawiona  :)

Co do rzeczonej Inspiracji, sama z siebie nie jest przeciw wojownikowi, więc ja osobiście zezwoliłbym na jej zagrywanie w pierwszej wersji Zespołu, natomiast oczywiście nie sposób tego "uargumentować" - oponent pewnie trwałby na stanowisku, że może ją bloknąć i nie byłoby sposobu by go przekonać. 

3
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Odp: Zespół Inżynieryjny (specjalka)
« dnia: Listopad 30, 2019, 11:15:40 pm »
Cenna uwaga, dzięki. Sugerowałem się nieco naszym Szóstym Zmysłem Kanji, w szczególności jego polskim zapisem. Zresztą, zwykle jak drugi gracz zagrywa kartę w walce, to w ten czy inny sposób jest ona przeciw mojemu wojakowi ;)
Postaram się to zmiecić, opracuję to na nowo według Twoich uwag.


4
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Zespół Inżynieryjny (specjalka)
« dnia: Listopad 28, 2019, 11:36:58 pm »
ZESPÓŁ INŻYNIERYJNY

k. specjalna  Ogólna

Możesz przydzielić tę kartę DOWÓDCY ŻŻ w randze minimum KAPITANA, poświęcając jedną akcję. Pozostaje w grze. Gdy kontrolujesz ZESPÓŁ INŻYNIERYJNY, możesz zablokować każdą kartę specjalną, użytą w walce przeciw twojemu ŻZ (nawet taką o globalnym działaniu). Musisz w tym celu uiścić opłatę 5P (każdorazowo). W talii możesz mieć najwyżej dwa egzemplarze tej karty.

Panowie, krótkie pytanie. Czy tak sformułowana karta pozwoli się rzeczonemu dowódcy obronić przed wrogą specjalką czy nie?
Widzę tu analogię do Urządzenia Przechwytującego, a wojak z tym sam siebie nie obroni, stąd moje wątpliwości.
Od razu dodam, że intencją tej karty była także ochrona posiadacza, no i powstaje pytanie, czy trzeba to jakoś zawrzeć w tekście karty, czy wystarczy tak jak jest?

5
Ziemia Niczyja / Odp: Tłumaczenie nazwy karty.
« dnia: Listopad 25, 2019, 10:56:35 pm »
Czyli po naszemu wszystko w pizdu ;)

<przepraszam za wulgaryzm, Skoq zaczął ;)>
Swoją drogą karta o takim tytule to byłby taki easter egg

6
Karty / Odp: Etoiles Mortant
« dnia: Listopad 25, 2019, 10:53:19 pm »
Na stronie karcianki.pl nie ma Uduszenia, jak również żadnej innej karty PL promo ze znaczkiem Morta. Ale jak mniemam to niczego nie dowodzi.
Co do czynności = akcje, w tej sytuacji - broni się normalnie. Czyli można uduszonego atakować. Że tak powiem, niech będzie ;)

EDIT
Panowie, myśl sprzed chwili. Przypuśćmy, że mam woja z UDUSZENIEM, a zarazem mam kartę "xxx" która pozwala mi wykładać umocnienia bez akcji (wiem, że takiej nie ma, ale rozważmy teoretyczny wariant).
Pytanie czy UDUSZONY może dostać wówczas jakieś umocnienie (np. Instalację czy okop)?

Albo inny wariant - czy UDUSZONY może się bronić w Strefie Walki? Jeśli tak, to czy dzięki Shinrikyo może otrzymać ekwipunek?

7
Ziemia Niczyja / Odp: Tłumaczenie nazwy karty.
« dnia: Listopad 23, 2019, 11:12:08 pm »
Czyli dokładnie tak jak na ostatnim turnieju, w którym brałem niechlubny udział  ;), ze skutkiem wiadomym.

8
Karty / Odp: Etoiles Mortant
« dnia: Listopad 23, 2019, 11:09:31 pm »
Mam wątpliwości co do Uduszenia. Jak mniemam, ta karta jest tylko w wersji PL, czyli nie ma błędu w tłumaczeniu.
Na karcie stoi, że wojownik nie może wykonywać żadnych czynności. Prowadzenie walki to też czynność, nawet w obronie. Według mnie wojak uduszony nie może walczyć.

Czynności to nie tylko akcje, jak sądzę.

9
Ziemia Niczyja / Tłumaczenie nazwy karty.
« dnia: Listopad 22, 2019, 10:14:04 pm »
W dodatku fanowskim - "DEMENTIA" jest karta specjalna o nazwie "SNAFU".
Tłumacz zwykły się poddał, ten googlowski zapodał coś takiego:
"a confused or chaotic state; a mess"
z tym, że nie podał polskiego odpowiednika. Czy ktoś z was mógłby to słowo przetłumaczyć?
Chodzi o coś w stylu "bałagan" albo "bajzel"?

Karta w sumie jakiś tam pomysł ma, ale mniejsza o to. Nie wiem czy to dobry dział, może to zapytanie powinno trafić do Arlekina?

10
Karty / Odp: Etoiles Mortant
« dnia: Listopad 22, 2019, 10:05:42 pm »
Aha, czyli jak LC są pochowani za Murem, to Etka może "łoić" kogo chce (tzn jak każdy inny Żołnierz BA)?
W morcie jest taka karta, chyba Shore Leave, to też robi noncombatanta?
Jeszcze takie pytanko (czy są nonkombatantami):
Pojmany Mistrz Valpurgius lub dowolny inny LC
Uduszony LC
Zaginiony w akcji
Uwięzieni w obozie jenieckim/obozie pracy.

11
Zasady ogólne / Odp: Usuwanie kart z gry
« dnia: Listopad 22, 2019, 10:00:48 pm »
Śmiem się nie zgodzić, co prawda byłem na aż jednym turnieju, ale dobrze pamiętam
Że Izzi ciągle dokładał coś swoim Robotom, głównie Relikty, typu Okruch czy Pancerz Leg.;
Blitztanki u Jaśka
no i Prorocy na Wołach u Ciebie.
Chyba tylko Ctulhu nic nie dokładał swoim Wilkom, szedł w ilość ;). Za to miał Crenshawa z Morta, który też ma usuwanie.
Ja sam szedłem w Granaty P-p.
Także byłoby co usuwać (gdybym tylko miał taką możliwość). Oczywiście do choinek to daleko, ale usunięcie nawet tylko jednej karty dodatkowej to spory plus. Co byś zrobił bez wołów? Mógłbyś przewijać talię w kółko, a i tak one by siedziały grzecznie na stosie anihilowanym ;) Izzi'emu bez reliktów też byłoby trudniej się budować. Itd.

12
Karty / Etoiles Mortant
« dnia: Listopad 21, 2019, 10:24:48 pm »
Jak należy intepretować jej zdolność "przeciwnikiem atakującego ET musi być, jeśli to możliwe Legionista Ciemności"?

Przypuśćmy, że mam ET, a oponent ma dowolnego Żołnierza Zagłady w Szwadronie i dowolnego LC za Murem Obronnym. Oczywiście nie nonkombatanta. Czy moja gwiazda może legalnie atakować ŻZ?

Ewentualnie, Legionista może być pod wpływem np. Uduszenia, co też wyłącza go z prowadzenia walki. Czy wówczas Etka może bić wrogich ŻZ legalnie?

13
Karty / Odp: Bank Bauhausu
« dnia: Listopad 21, 2019, 10:14:12 pm »
W takim wypadku może zajść sytuacja, że ja mając np. 43Z przegram przez kredyt z graczem, który dobije tej 40.
Czyli wygra grę z ujemnym bilansem małych punktów. Rozumiem, że pewnie się to nie zdarza, ale potencjalnie mogło by.

14
Zasady ogólne / Odp: Usuwanie kart z gry
« dnia: Listopad 21, 2019, 10:11:10 pm »
Zawsze myślałem, że nie ma takiego zapisu, bo jest nie potrzebny. Dla mnie logicznym następstwem usunięcia z gry karty bazowej jest usuw kart dołączonych.
Taka analogia. Jak wojak (który ma coś tam, mniejsza co) zostaje odrzucony, to te "ataczmenty" też są odrzucane. Bo przecież nie zostają na stole. No i na tej zasadzie, po usunięciu wojaka, "ataczmenty" są usuwane wraz z nim.
Widzę, że moja logika "doomtrooperowa" jest nieco odległa od ogólnie przyjętej  ;)

W tej sytuacji zdolność "zabici przez niego są usuwani z gry" (np. u Niszczyciela) jest znacznie słabsza, niż mogłaby potencjalnie być.

15
Zasady ogólne / Usuwanie kart z gry
« dnia: Listopad 20, 2019, 10:00:38 pm »
Czy jeśli karta bazowa jest usuwana z gry, to dołączenia też są usuwane wraz z nią?
2 krótkie przykłady:
a)
Walczę (czymkolwiek) z Niszczycielem i przegrywam. Mój wojak jest "usuw", ale ma np. Broń z Celownikiem, jakąś specjalkę typu Przednia Straż, Honorowa Służba czy cokolwiek i 2 Mki na dokładkę. Co z tym całym "majdanem"?
b)
mam Longshore z Zaawansowanym Sys. ochronnym i ktoś miota Bombardowanie Planetarne. Miasto ma usuw ale co ze specjalką?

Strony: [1] 2 3 ... 27