Kwietnia 19, 2024, 08:55:13 am

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Pokaż wątki - Jerry

Strony: [1]
1
Ziemia Niczyja / Doom Trooper - Historycznie
« dnia: Marca 02, 2018, 12:55:27 pm »
Każdy wymyślony świat ma swoje korzenie w naszym Universum. Także Doom Trooper.
Autorzy gry nie mogli wymyślić wszystkiego od podstaw i czerpali pełnymi garściami z historii.
W tym wątku proponuję umieszczać historyczne źródło pochodzenia nazw kart - z wyjaśnieniami.
Na początek MANIFEST DESTINY.
Tłumaczy się jako OBJAWIONE PRZEZNACZENIE.  Sformułowanie użyte po raz pierwszy przez redaktora "Democratic Review" Johna O'Sullivana w lipcu 1845 roku (wg wiki). Była to doktryna, która dawała Amerykanom prawo do przejęcia całego kontynentu, bez uwzględniania praw tubylców. Koncepcja ta wynikała z protestanckiego "sole scriptura" (tylko Pismo), co można w skrócie tłumaczyć, że zbawieni mogą być tylko ci, którzy czytają Pismo św. A że Indianie nie umieli czytać, to i tak nie mieli szans na zbawienie. Więc nie należeli do tych, co mają "czynić Ziemię sobie poddaną".
Na stronie: http://www.pbs.org/opb/historydetectives/slideshow/manifest-destiny-and-the-indian-wars/
jest pocztówka z epoki: Angel of "Manifest Destiny" leading settlers across the West.

2
Turnieje/rozgrywki / Jerrycon - Pruszków, 8-9 V 2010
« dnia: Marca 16, 2010, 07:50:27 pm »
Chcemy z Gothikiem zorganizować turniej DT w Pruszkowie k/Warszawy.
Sala będzie - miejsce spokojne (Miejski Ośrodek Kultury).
Termin: 8 maja (sobota) od godz. 12 (high noon) do rana.
Dojazd do Warszawy wiadomy. Z Warszawy pociągiem Szybkiej Kolei Miejskiej lub Kolei Mazowieckich do Pruszkowa (25 min). MOK jest 5 min od stacji. Niektóre pociągi z kierunku Skierniewic zatrzymują się w Pruszkowie.
Kto by się pisał?
Czy termin nie koliduje z innym turniejem?

3
Kombinacje kart / Śmiertelny uwiąd + czaszki
« dnia: Lipca 16, 2008, 02:56:59 am »
Wojownik zarażony Śmiertelnym uwiądem (3 akcje by zaatakować), chce użyć czaszek kodowych (trzy akcje, traktowane jako atak).
Ile łącznie akcji musi poświęcić, by zaczaszkować?

4
Karty / Przerażające znaki
« dnia: Lipca 02, 2008, 10:28:34 pm »
Przerażające znaki można zagrać w dowolnej chwili. Gdy są w grze każdy gracz ma 1 akcję mniej (minimum 1).
1) Przeciwnik rzuca Pznaki w mojej turze przed wykonaniem mej ostatniej akcji. Czy mogę wykonać ostatnią akcję?
2) Na stole są Pznaki. Zaczyna się moja tura. Mam 2 akcje. Dostaję Wykrycie agentów. Zagrywam za akcję i zdejmuję PZnaki. Ile mam jeszcze akcji?

5
Karty / Plagiat
« dnia: Maja 09, 2007, 02:28:02 pm »
Jest parę wątków na Forum, gdzie pisze się o Plagiacie. Nie wszystko jest jednak wyjaśnione. Przypomnę zapis na karcie:

Wybierz wojownika, który znajduje się w grze i który nie jest bohaterem. Na czas działania PLAGIATU zyskuje on specjalne zdolności (nie cechy) wybranego przez ciebie żołnierza. Zagrywając kartę musisz wybrać zestaw umiejętności, który nie może się zmienić do końca rozgrywki.

Rozumiem, że coś w tym opisie brakuje, tzn. powinno być:"na czas działania PLAGIATU, wojownik, który posiada tę kartę zyskuje specjalne...".
Czyli, jak chcę Dzieckiem plagiatować Pomiot, to w czasie przypisywania zdolności Pomiot musi być w grze.

6
Zasady ogólne / Atak na gracza a jego przerwanie
« dnia: Maja 04, 2007, 09:12:27 pm »
Woj jest tylko jeden i jest za murem obronnym. Nie można go atakować, ale może zawsze wyjść bez akcji. Przeciwnik deklaruje atak w gracza. Wystawiam woja zza muru i mówię: "Atak nieudany, bo nie ma takiego przeciwnika jak gracz".
Koniec walki. W swojej turze wchodzę za mur i tak w kółko.
Podobnie jest z sojuszem Capitolu, który pozwala wystawiać wojów bez akcji.
Czy tak można?

7
Zasady ogólne / Bohaterowie
« dnia: Listopada 09, 2006, 04:40:29 pm »
Gdzieś to było na forum, ale nie mogę znaleźć. Dlatego upraszam się łaski i proszę o wyjaśnienie.
O ile dobrze pamiętam, nie może być naraz w grze dwóch tych samych bohaterów, nawet na różnych wzorach kart, np. Golgotha - pani harmonii i Golgotha - wojownicza księżniczka.

8
Karty / Odporność psychiczna
« dnia: Lipca 24, 2006, 02:34:08 pm »
Zapis na karcie:
"MOŻE UŻYĆ DOWOLNY WOJOWNIK W KAŻDEJ CHWILI. Wojownik staje się odporny na karty Mrocznej Harmonii i Sztuki, chyba że tego nie chcesz. Karta pozostaje z wojownikiem. Uwaga: wcześniej - odporność na karty Mrocznej Harmonii"

Zagrywam OP na wrogiego świątka (tj. wojownika bractwa w szwadronie innego gracza). Czy to Ja decyduję, czy jest on odporny na sztukę, czy właściciel woja?
Bo jeżeli ja, to świątek nie może sobie do woli rzucać samodoskonalenie lub nietykalność. Nie będą działały, bo jest odporny na sztukę.

9
Karty / Herold dnia sądu
« dnia: Czerwca 13, 2006, 05:35:59 pm »
Gdy Herold znajduje się w grze, ty i wszyscy twoi WYZNAWCY MUAWIJHE, jesteście odporni na działanie Sztuki.
Gdy ktoś rzuci czar Equilibrum na moją kartę specjalną masowego działania leżącą na stole (np. równe prawa), to czar nie działa? Czy Herold chroni tylko moją rękę i talię?

Strony: [1]