Lipiec 20, 2019, 02:16:57 pm

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Wiadomości - Kapitan Shinobi

Strony: [1] 2 3 ... 22
1
Karty / Odp: Różnice ENG a PL - BASE, INQ, PL, WZ, APO, GOLG
« dnia: Lipiec 03, 2019, 09:27:26 pm »
Ok, dzięki.

2
Karty / Odp: Różnice ENG a PL - BASE, INQ, PL, WZ, APO, GOLG
« dnia: Lipiec 02, 2019, 09:24:53 pm »
A jeszcze pytanie - kto i na jakiej podstawie zdecydował, że obowiązuje (oficjalnie) wersja unlimited England?
Czy nie powinno być tak, (jeśli już olewamy PL edition, z racji błędów/przeinaczeń/nie kompatybilności z zagranicą etc.) że pierwsza wersja jest obowiązująca?

PS
porównałem tego Crenshawa co akurat był na allegro, nie zastanawiając się co to za edycja. Faktycznie ma dopisek w tytule Eng limited, ze swoim, bo uderzyło mnie po oczach, że ma te dwie Sztuki. Nie pasowało mi to, bo pamiętam, że wszystkie koksy z BR mają "all Art". No i mój ma ;).

Ciekawe jest, że rozkminiam problemy, które Wy prawdopodobnie rozkminialiście z 15-20 lat temu ;) 

3
Ziemia Niczyja / Odp: Allegro :)
« dnia: Lipiec 01, 2019, 10:10:29 pm »
W temacie allegrowym.
Wisi sobie Pretorian za 29 zł - z 1 licytującym, myśle sobie - dobra cena, zaryzykuję i zobaczymy, może się uda wyhaczyć w dobrej cenie, skoro się ludzie "nie biją".
Tuż obok Indygo - dwadzieścia parę. Myśle sobie - trochę drogo, ale ładna karta, niech będzie (też 1 licytował, czyli ludzie się nie biją, a koniec we wtorek 02/07).
No i '*#?$$%^) Pretor ponad 50 dych, Indy - prawie 40. Także po zawodach  ;)

PS wygląda na to, że ten sam gościu licytuje Crenshawa z Wysp, ale jego (na razie) odpuścił (tzn - jest normalna cena).

4
Karty / Odp: Różnice ENG a PL - BASE, INQ, PL, WZ, APO, GOLG
« dnia: Lipiec 01, 2019, 09:55:01 pm »
Czy ktoś wie czemu nasz Crenshaw (z podstawki) jest zupełnie inny od angielskiego? Przecież nie można tego zrzucić na błąd w tłumaczeniu, nasz ma zupełnie (niemal zupełnie) inny zestaw cech.

Nasz (w sensie polski) - miota wszystkie Sztuki i zabija automatycznie

English - ma tylko dwie Sztuki (jak każdy byle cieć typu Rewizor/Święty/Inkwizytor/Antykwariusz itp.). w dodatku źle dobrane - Telekinezę i Żywioły mu dali, a Morty szkolą się w Oddziaływaniach i Przemianach.
Ponadto, daje autokilla wszystkim Mortom - co zupełnie zmienia "batalistykę" (trudne słowo, wiem ;))

Teraz pytanie - która wersja obowiązuje na oficjalnych turniejach (nie chciałbym się wygłupić), oraz pytanie z gatunku teoretycznych - która wersja lepsza?

5
Grupy regionalne / Odp: Warszawa
« dnia: Lipiec 01, 2019, 09:33:33 pm »
Miecz Kuratora - +4 WW dla Kuracjuszy i +2 do reszty, plus autokill dla wszystkich.
Myślałem, że chodziło o kosę Semai ;).
Swoją drogą to karta ma mocno nietrafiony obrazek. Widnieje na nim Alek ze swoim Mięsożercą, który (według opisu z War Zone Bitewniaka 1 ed.) jest tak ciężki, że nawet Alek walczy nim oburącz. Z całym szacunkiem dla Demnogonisa, ale żaden Kurator by go nie podniósł, nie mówiąc o machaniu nim w czasie bitwy  ;)

6
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Pokaż Ileś Wart! (k. specjalna)
« dnia: Czerwiec 30, 2019, 05:33:12 pm »
POKAŻ ILEŚ WART!

k. specjalna  Capitol

Dołącz do swojego wojownika Capitolu w każdej chwili. Pozostaje w grze. Jego WW i S zwiększa się o 3, a w walce uderza pierwszy. Może mieć kilka kopii tej karty na raz (modyfikator kumulowany), przy czym dostaje dodatkowo: przy 2 szt.: zabijanie automatyczne, przy 3 szt.: 5 dodatkowych pkt. za zabicie oponenta. Dokładanie kolejnych kart POKAŻ ILEŚ WART! nie daje nowych zdolności wojownikowi (poza modyfikatorem), ale za każdą kopię powyżej 3 szt. zarabiasz 10A.

Uwagi.
Nie całkiem jest to mój autoski pomysł, w Ragnaroku była misja "Prove Yourself" czy coś takiego, co dawała (chyba) +5/+5 i first strike (chyba Impreialsom, ale mniejsza o przynależność).
Po pierwsze to nie jest misja, a po drugie nieco rozwinąłem koncepcję.

Macie pomysł jak (sensownie) przetłumaczyć to Prove Yourself? Ewentualnie zaproponujcie jakąś nazwę oddającą "ducha" karty.

Zdaję sobie sprawę że karta nie ma potencjału turniejowego, ale podoba mi się sam pomysł i te "kumulaki". No i wiem, że 10A to sporo, ale ile razy w grze można spotkać wojaka dopakowanego 4 kartami? Jedno Wykrycie Agentów/Przekleństwo Algerotha/Equilibrium i pozamiatane  ;)

Czekam na Wasze uwagi/pomysły/koncepcje itp.

7
Turnieje/rozgrywki / Odp: Kiedy jakis turniej?
« dnia: Czerwiec 30, 2019, 04:46:00 pm »
Od 01.07 mam urlop, ale w niczym to nie przeszkadza się mentalnie przygotować ;)
Rozumiem, że w tym nowym wątku będą ustalone zasady (a czy w ogóle mamy wymagane minimum ludzi)?.

8
Grupy regionalne / Odp: Warszawa
« dnia: Czerwiec 30, 2019, 04:41:24 pm »
A że tak zapytam, Crane - co to jest kosa Kuratora? ;)

9
Grupy regionalne / Odp: Warszawa
« dnia: Czerwiec 28, 2019, 10:59:06 pm »
Przykra niespodzianka to jest dostać Powiewem w chwili, gdy masz na stole Szeryfa w T32 i 2 Ucieczki na ręku, i cieszysz się, że nie zejdzie od pierwszej lepszej Miny.
Pytanie ze starego Mima: kto zrobił taką głupią Minę? ;)

W związku z powyższym właśnie jestem za banem Powiewów/Burzy Chaosu. Wybieg to jednak nie to samo (nie wejdzie z wyżej przywołanej Przykrej), a reszta Sztuk bije 1-2 karty czyli nie jest "masowym" killerem rąk.
Oczywiście dyskusja jest nieco jałowa, bo jak napisał Snake - Deal with it.

10
Grupy regionalne / Odp: Warszawa
« dnia: Czerwiec 27, 2019, 10:07:19 pm »
Bo Przywołanie Czaru też należałoby ograniczyć. Wtedy są przynajmniej wyrównane szanse:
Jedno Zamówienie + jeden Wybieg (dla talii bez Sztukowych)
Jedno Przyw Zaklęcia + jeden Powiew (dla talii magicznych)
 ;)

11
Grupy regionalne / Odp: Warszawa
« dnia: Czerwiec 26, 2019, 09:21:27 pm »
No przecież w Waszej ostatniej grze Powiew zmienił wynik gry - opisaliście, że ktoś rzucił powiew i wyczyścił drugiego, który z kolei nie zdążył użyć swojego Wybiegu, i to przechyliło szalę zwycięstwa (czy jakoś tak, piszę z pamięci ;)).
Jestem zdania, że nawet w 100 kartowych deckach taki Powiew może wiele zmienić. Musi tylko przyjść w odpowiednim momencie i w odpowiednim momencie zostać użyty.

12
Turnieje/rozgrywki / Odp: Turniej Od strony technicznej
« dnia: Czerwiec 25, 2019, 11:29:39 pm »
Jeszcze jedno pytanko:
na turniejach używacie ksyw forumowych, czy po imieniu zwracacie się do siebie?

13
Grupy regionalne / Odp: Warszawa
« dnia: Czerwiec 24, 2019, 11:05:41 pm »
No ja bym brał Powiewy budując Miśki z Białymi na magię, w przypadku braciszków no tu widzę dwie drogi - Burza albo Powiew, a jeśli robiłbym talię bez magii (np. Capitol na Grzechotnikach i Działkach czy cokolwiek), no to z Wybiegiem oczywiście.
Czyli w sumie się zgadzamy - Powiew jest za tani. Burza zresztą też (jak dobrze pamiętam to 1 akcja i 4A za 1 rękę).

PS A tak z (trochę) innej beczki -
graliście kiedyś na całkowity ban kart "discardowych"? Ciekawym, jak zmienia się mechanika gry - czy jest dłuższa, czy jest więcej walki, czy też nie wiele się zmieniło.

14
Grupy regionalne / Odp: Warszawa
« dnia: Czerwiec 24, 2019, 11:39:01 am »
Panowie, nie sposób się nie zgodzić z waszą argumentacją, ale zważcie na pewien fakt. Otóż:
wszystkie te "wady" powiewu, jakie wymieniliście, dotyczą w tym samym stopniu każdej innej sztuki discardującej.
Te same wady będzie mieć Sztorm Chaosu, Przejęcie Kontrli, Częściowe P. K. i co tam jeszcze jest (chyba wszystko?)

I teraz - budujemy talię na czary, co weźmiemy? W odniesieniu do kosztów, "młyn" jaki robi w grze Powiew jest zupełnie nie adekwatny.
 
 Taki nieco offtopowy przykład: Tygrys "zmiatał" Shermany/T32 Rudy i takie tam, ale był też x razy droższy.
 Niemcy przez całą wojnę dali radę wyprodukować kilka tys Tigerów, gdzie alianci mieli do dyspozycji dziesiątki tysięcy Shermanów/T-32 (a może on się nazywał T34 - mogłem się machnąć z naszym Wilczym Pazurkiem ;)).
A wyobrażacie sobie co by było, gdyby Tygrys był np. 2 razy tańszy w produkcji - i było by go 2 razy więcej na polach bitew?

Wracając do tematu - budujemy talię Miśków z Białymi Mistykami. Ich główna zdolność to rzucanie czarów 2x taniej, czyli i tak nastawiamy się na czary.
Budując Talię Bractwa na Znawcach też nastawiamy się na miotanie Sztuk.
Czyli główne wady Powiewu i tak są zanegowane, gdyż nastawiamy się na rzucanie czarów.
Wybieg oczywiście jest bardziej uniwersalny, bo nie zapychając talii da możliwość jakiejś kontry taliom Legionu/plemion/Ż. Zagłady bez czarowania (bez budowania jakichś combosów na Katedry/Objawienie i takie tam).
Wciąż jednak jest kartą o wyższym koszcie, zarazem łatwiejszą do skontrowania.

Puenta. Jak ktoś buduje Mishimę na magię, lub Braciszków, to weźmie Powiew. Jak nastawia się na Plemiona, Korpsy lub LC (ale LC bez Sztuki) - to weźmie Wybieg (dla LC jeszcze ewentualnie tą MH z morta, która też kosi rękę).
Ale weźmie ten Wybieg nie dlatego, że uważa go za lepszy, a dlatego że to jedyna opcja dla takiej talii. 

15
Karty / Odp: Opętany Legionista
« dnia: Czerwiec 21, 2019, 09:38:04 pm »
A czy można atakować swoich wojaków? Nie mam na myśli jakichś przekierowań typu Sztuka czy coś, tylko normalna sytuacja: mam dwóch Legionistów, jeden zabija drugiego (bo potrzebuję PA czy cokolwiek) - czy jest to dozwolone?

Strony: [1] 2 3 ... 22