Listopad 27, 2020, 06:15:13 pm

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Wiadomości - Izzi

Strony: [1] 2 3 ... 11
1
Karty / Odp: Karnofag
« dnia: Grudzień 11, 2019, 12:47:33 am »
Sorki za mieszanie w starym wątku, ale ta karta zawsze mnie intrygowała.
Garść moich wątpliwości (przeczytałem wątek i nadal je mam).

Cytuj
Karnofag tak po prostu zjada rannego (bez żadnej walki czy bez względu na obszar)?.
Tak, po prostu go zjada i odrzuca.
Cytuj
Czy może zjeść rannego noncombatanta (typu Apostoł/Przywódca)?
Można.
Cytuj
Czy karnofag zdobywa za to punkty, a jeśli tak, to czy można w ten sposób wypełnić misję np Dowód Odwagi?
Nie zdobywa punktów, jest to napisane na karcie, a Dowodu odwagi nie zrobisz, bo nie było walki.
Cytuj
Czy zjedzony bohater może trafić na Cmentarz?
Nie może, bo nie było walki.
Cytuj
Czy jeśli jedyny ranny wojownik w grze jest mój, to czy mój karnofag musi go zjeść (a jeśli musi to czy coś za to zarabiam)?
Musi, nawet jak ostatnim rannym wojownikiem jest twój własny karnofag. Wyjątkiem są nefaryci, bo tych karnofag zjeść nie może.
Cytuj
Jak się ma zjadanie rannych do kart Zaginiony W akcji, Błąd nawigacyjny, Mur obronny, Nietykalność?
Też ich chyba zjada, ale Nietykalność będzie bronić wojownika przed zjedzeniem.
Cytuj
Czy karnofag może "zjeść" wojownika uwięzionego (taka tańsza Cela Śmierci)?
Może i chyba musi jak są to jedyni dostępni ranni.
Cytuj
Czy karnofag "zje" rannego Nietoperza (chyba nie, bo nie jest atakującym)?
Nie zje, bo nie ma walki.

Cytuj
Czy nie uważacie że ten cały Karnofag to jakieś "chore" combo?
Gracz X ma Grizzliego (lub cokolwiek na sterydach). Wystawiam Karno, daję Granat Ppiechotny i bach. Czołg zraniony. Mój krok 3 - czołg "leci".
W dodatku - Kombos odporny na większość przeszkadzajek - nie wymaga ani specjali ani magii. 3 punkty A i sprzęt.
Może combo jest, ale nie zdobywasz PZ...

2
Zasady ogólne / Odp: Usuwanie kart z gry
« dnia: Listopad 20, 2019, 10:39:33 pm »
Nie ma zapisu, że masz usunąć karty dołączone, więc usuwasz tylko kartę bazową, a resztę odrzucasz.

3
Karty / Odp: Bank Bauhausu
« dnia: Listopad 20, 2019, 10:38:03 pm »
Gra się dalej.
Jak spłacisz kredyt to wygrywasz, bo masz już 40PZ, jak do czasu spłaty kredytu przeciwnik zdobędzie też 40PZ to on wygrywa. Wydaję mi się, że tak graliśmy zwykle na turniejach.
Remisy się zdarzały tylko w sytuacji jak obu graczom się skończyły karty/wojownicy, a nikt nie miał 40PZ.

4
Ogłoszenia / Odp: Utrzymanie serwera
« dnia: Listopad 11, 2019, 11:53:54 am »
Wysłałem 20 ;)

5
Turnieje/rozgrywki / Odp: Kiedy jakis turniej?
« dnia: Październik 22, 2019, 06:45:58 pm »
Siema,
z BB na Falkon z dużą pewnością ktoś przyjedzie, powinno nas być od 2 do 4, ale ilość osób potwierdzi się pewnie dopiero w tygodniu poprzedzającym turniej.

6
Turnieje/rozgrywki / Odp: Zasady turniejowe
« dnia: Styczeń 13, 2019, 09:46:56 pm »
Chyba kiedyś była dyskusja o tym, czy Herold/Untouchable chroni przed Repudiate i najprawdopodobniej nie doszliśmy tam do zgody, dlatego w zasadach turniejowych organizator decyduję, którą wersję wybiera. Jeżeli sprawa Cię interesuję to polecam poszukać wątku z tą dyskusją.
Właściwie też to chyba wszyscy bywalcy się już przyzwyczaili do tego rozwiązania, więc przy kopiowaniu podstawowych zasad ta też trafia co turniej do opisu.

Wspaniałe "talie do samogwałtu" to talie nie wymagające przeciwnika do zwycięstwa, ponieważ obrana taktyka pozwala zwyciężyć bez atakowania przeciwnika, np. talie na wymianę lub misje.
Są to też moje ulubione talie, ale to bardziej z przyczyny takiej, że nie umiem złożyć dobrej talii na walkę :P

Przykładową talie tego typu masz w moim poście z taliami turniejowymi w wątku:
Cytuj
Talie turniejowe - Bielsko-Biała 2017 (BeBekon świąteczny)

7
Zasady ogólne / Odp: Karty "przeszukujące"
« dnia: Styczeń 11, 2019, 01:55:48 am »
Możesz przejrzeć wszystko, niezależnie skąd końcowo weźmiesz kartę.
Potasowanie talii można traktować jako gratis, ale często nawet nie jest wykorzystywane to na turnieju, ponieważ ktoś często wie co chce zabrać i skąd.
Też nie kojarzę, aby ktoś na turnieju zwrócił uwagę przeciwnikowi, że wykorzystał Boskie do przetasowania talii.

Nie ma sensu narzucać kolejności przeglądania elementów kolekcji, ponieważ jasno na karcie jest napisane, że po zagraniu masz dostęp do całości.

8
Karty / Odp: Podwojenie czasu
« dnia: Styczeń 11, 2019, 01:48:31 am »
Możesz, ale dalej efekt będzie ten sam - czyli możesz odrzucić do 2 kart w kroku odrzucania, z uwagi na brak informacji o kumulowaniu się efektu tej karty.
Jedynym plusem jest to, że masz kopie karty na stole, więc trochę ciężej będzie przeciwnikowi ją odrzucić.

9
Karty / Odp: Podaj Dalej
« dnia: Styczeń 11, 2019, 01:42:52 am »
Zamówienie i Twoje Podaj dalej: dobieracie po jednej karcie.
Dar losu i Twoje Podaj dalej: dobieracie po tyle kart ile opłaciliście (czyli 1 lub 2).
Grabież i Twoje Podaj dalej: Nie możesz zagrać Podaj dalej (jak również Skradzonych papierów), jeżeli nie jesteś w stanie wykorzystać efektu przejmowanej karty.
W przypadku zagrania kart w kolejności Przeciwnik: Grabież, Ty: Inspiracja, Podaj dalej będziesz miał tylko 6 akcji, ale dopiero po rozpatrzeniu Grabieży.

Jest możliwość skutecznego zagrania Podaj dalej na Grabież, ale musisz mieć dostępne 3 akcje przed rzuceniem karty.
Przykładowo: Jest twoja tura i masz jeszcze 3 akcje, przeciwnik zagrywa Inspirację i Grabież, Ty wtedy zagrywasz Podaj dalej (albo nawet Skradzione papiery, co jest lepszym rozwiązaniem).

10
Karty / Odp: Zakłócenia łączności
« dnia: Styczeń 11, 2019, 01:33:05 am »
Zakłócenia zawsze zagrywasz na ostatnią zagraną kartę specjalną, więc nie ma problemu tworzyć piramidek zakłóceń, dlatego tak jak w twoim przykładzie:
Przeciwnik: dowolna specjalna
Ty: Zakłócenia
Przeciwnik: Zakłócenia
Ty: Zakłócenia
Przeciwnik: Zakłócenia
(...)
i tak do momentu, aż obaj powiecie pas.

W drugim przykładzie: jak Twój Nieudany został skontrowany to już drugiego Nieudanego rzucić nie możesz, ponieważ jest on kartą zagrywaną "natychmiast po", a od czasu rzucenia sztuki już zostały zagrane inne karty, więc nie jesteś już w momencie "natychmiast po".


11
Karty / Odp: Złe zaopatrzenie
« dnia: Styczeń 11, 2019, 01:26:54 am »
Dobrze myślisz, przeciwnik nie może użyć Talismanu, na który zagrałeś Złe zaopatrzenie.

12
Ogłoszenia / Odp: Utrzymanie serwera
« dnia: Grudzień 11, 2018, 05:11:49 pm »
Wysłałem 30 pln, zostało 40 pln.

13
Ogłoszenia / Odp: Utrzymanie serwera
« dnia: Grudzień 04, 2018, 05:00:16 pm »
W takim razie kto zbiera kasę? Ponownie przelew do Skoqa?

14
Ziemia Niczyja / Odp: Inferno - magazyn gier karcianych
« dnia: Grudzień 04, 2018, 12:20:46 pm »
Cześć,
miło, że ktoś nowy się odezwał na forum.
Akurat mam chwilę to postaram się odpowiedzieć na powyższe pytania, ale najlepiej w kwestii szczegółów poszukać wątków na forum, gdzie naprawdę sporo jest wyjaśnione.
Warto też poszukać kart w oryginale, bo wiele wątpliwości, co do działania kart można tak łatwo wyjaśnić.

1. Rozpalacz możesz dać LC o W<=5. Zasada dotyczy ekwipowania wojownika, więc jak mu póxniej wzrośnie wartość, to dalej może korzystać z ekwipunku.
2. Nie można wystawić Grizzli płacąc tylko 20PA, musisz mieć dragonów. Inne karty dopiero pozwalają go wystawić w sposób alternatrywny.
3. Czaszki są normalnymi reliktami. Zasada o Zbieraczu reliktów i Wielkim taktyku umarła gdzieś dawno temu i przestała być stosowana jeszcze chyba za czasów oficjalnych turnijów. Nie pamiętam teraz, czy byłaś w tej kwestii jakaś errata, ale gramy już bez tych zasad.
4. Zagrywasz pod koniec faz walki, w czasie na kontrowanie rany/śmierci wojonika. Po zagraniu wojownik wraca do stanu sprzed walki - jak był zdrowy jest zdrowy, jak był ranny jest ranny.
Druga Ucieczka, ta z wykrzyknikiem na końcu działa tak jak napisałeś. Kończy walkę, a przeciwnik zdobywa PZ o wartości połowy V twojego wojownika (zaokrąglone w górę).
5. Bohaterów z różnych edycji, ale odnoszących się do jednej postaci z gry traktujemy jako tego samego wojownika, wiec na stole może być jeden Mitch, Golgotha, Valp, Crenshow, itp.
Wyjątkiem byłoby zmiana tej zasady na konkretny turniej, co się już czasem zdażało.
6. Jak jest dopuszczone akurat do gry, to może być ich nawet 5, brak zasady, która by temu przeczyła, ale wojownik może korzystać i tak tylko z jednej takiej samej karty umocnień jednocześnie. Lepsze jest jednak to, że nawet jak Luna spadnie to jej efekt już zostaje w grze do końca gry - pewnie dlatego jest to Promo.

PS. Jak karty Promo na turnieju są dopuszczone, to można je dać do talii w ilości sprecyzowanej zsadami danego turnieju, więc Twoja przykładowa talia, przy odpowiednich zasadach byłaby możliwa.

15
Ogłoszenia / Odp: Utrzymanie serwera
« dnia: Listopad 21, 2018, 04:38:06 pm »
Ode mnie też 30zł poszło.

Strony: [1] 2 3 ... 11