Lipiec 20, 2019, 01:56:13 pm

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Wiadomości - niua

Strony: [1] 2 3 ... 9
1
Turnieje/rozgrywki / Odp: Zjava - Warszawa, 07.II.2015
« dnia: Styczeń 10, 2015, 01:06:16 pm »
Krótko jeśli chodzi o zasady -

mam prawie identyczne zdanie jak Nekro. jedna drobna różnica to że dałbym całkowite zaćmienie x1 a tak po za tym zgadzam się w 100% z innymi punktami które zaproponował.

2
Karty / Odp: Reactive Armor Plates
« dnia: Styczeń 05, 2015, 08:24:10 pm »
nie będę się już więcej wypowiadał bo widzę że nie ma to sensu -
to że będziesz pisał tysiąc razy że pies jest kaczką nie oznacza że tak się stanie - w życiu jeszcze się nie spotkałem z tak absurdalną sytuacją - jest dla mnie całkowicie jasne że nie zgadzasz się z moją interpretacją więc prosiłbym żebyś już się nie odnosił do moich postów skoro to już ustaliliśmy. dla mnie to co napisałem w poscie poprzednim jest proste, logiczne i łatwe do zrozumienia

Cytuj
Fakt że wojownik uważany za pojazd jest uważany za wojownika siedzącego w pojeździe którego nie może nigdy opuścić tak naprawdę jest argumentem potwierdzającym słuszność mojej interpretacji. Skoro wojownik nie może nigdy opuścić pojazdu to nie może zostać odrzucony bez równoczesnego odrzucenia pojazdu a co za tym idzie jeżeli pojazd jest chroniony przed odrzuceniem to chroniony jest także wojownik.
   

i nie w każdej karciance znajdę to samo :) ponieważ inne tego typu gry w przeciwieństwie do dt po prostu żyją, mają obiektywnych arbitrów,sędziów, twórców którzy czuwają nad interpretacją przepisów, rozwojem gry itd  :P pomijając już fakt że napisałem inne gry, a nie inne karcianki :)

pozdrawiam

3
Karty / Odp: Reactive Armor Plates
« dnia: Styczeń 05, 2015, 06:22:01 pm »
W żadnym z moich postów nie napisałem że instrukcja się myli. Każdy kto grał kiedykolwiek choć trochę więcej w
doom troopera dobrze wie że tekst znajdujący się na kartach stanowi bardzo często rozszerzenie instrukcji. I nie jest to żadna nowość.

Fakt że wojownik uważany za pojazd jest uważany za wojownika siedzącego w pojeździe którego nie może nigdy opuścić tak naprawdę jest argumentem potwierdzającym słuszność mojej interpretacji. Skoro wojownik nie może nigdy opuścić pojazdu to nie może zostać odrzucony bez równoczesnego odrzucenia pojazdu a co za tym idzie jeżeli pojazd jest chroniony przed odrzuceniem to chroniony jest także wojownik.

ech po kilku dniowej dyskusji jedyny wniosek do którego zdołaliście mnie skłonić jest taki że koncepcja którą rozważam od paru tygodni na temat odpuszczenia sobie przygody z doom trooperem na rzecz innych gier jest słuszna  ::)

4
Karty / Odp: Reactive Armor Plates
« dnia: Styczeń 05, 2015, 04:53:22 am »
@Skoq

Cytuj
2. Hurra - mamy WwM i RAP na stole dołączone do Robota / Grizzliego - i co? I moim zdaniem nic - nie ma jak skorzystać z tej karty - "If the warrior in the Vehicle is killed or discarded, this card and the Vehicle are also discarded" - jakiekolwiek zabicie / odrzucenie Robota / Grizzliego spowoduje odrzucenie RAP razem z nim – RAP nie chroni w żaden sposób wojownika przed zabiciem lub odrzuceniem, nawet jeśli ten wojownik jest jednocześnie uważany za pojazd – wskazane zdanie eliminuje właśnie taką możliwość. Dlaczego? Taki Robot Zabójca to moim zdaniem „warrior in the Vehicle” – bardziej nawet niż np. Shinobi w Fukimurze – bo nie może z niego wysiąść… ;) Innymi słowy – RAP chroni pojazdy (zgodnie z drugim zdaniem tekstu karty), ale nie chroni wojowników w pojazdach (do których - uważam - zaliczamy wojowników uznawanych za pojazdy) – zgodnie z zacytowanym powyżej kolejnym zdaniem tekstu karty.

Masz 100% racji że w kontekście mechaniki gry wojownik uznawany za pojazd jest traktowany jakby był wojownikiem w pojeździe jednakże w omawianych tutaj przypadkach wpływu karty RAP na wojownika uważanego za pojazd oraz wojownika który w pojeździe się znajduje, należy wyraźnie podkreślić że działanie RAP na oba te przypadki nie jest takie samo- wynika to z faktu że wojownikowi posiadającemu pojazd można ten pojazd odrzucić bez jednoczesnego odrzucania właściciela pojazdu- nie jest to jednak możliwe w przypadku wojownika uważanego za pojazd.Karta RAP chroniąc pojazd chroni także wojownika :) i nie da się tego w żaden sposób rozdzielić. Jest to jedna i ta sama karta. Oczywiście tak jak już wcześniej zaznaczyłem każdy ma prawo do własnej interpretacji w takich przypadkach dlatego stwierdzenie "zdaje się od zawsze tak graliśmy na turniejach" nie jest chyba argumentem na temat ;)

5
Karty / Odp: Reactive Armor Plates
« dnia: Styczeń 04, 2015, 06:20:29 pm »
@ Madrav & Pretorianstalker

Niestety umknęła Wam tu jedna z najważniejszych kwestii a mianowicie to że w tekście RAP fraza "or discarded"  która jest częścią trzeciego w kolejności zdania na karcie nie ma zastosowania dla wojownika który jest uważany za pojazd, ma ona zastosowanie jedynie dla wojownika wyposażonego w pojazd. Jednakże wojownika uważanego za pojazd można oczywiście zabić tak jak każdego wojownika który nie jest tak zwanym noncombatantem, a zdanie trzecie informuje nas także że w przypadku śmierci, wojownik oraz karta RAP spadają. Z kolei zdanie drugie na tej karcie wymusza brak możliwośći odrzucenia takiego wojownika innym sposobem niż zabiciem go.

@ Pretorianstalker

Cytuj
RAP nie rozróżnia pomiędzy discardem po zabiciu i discardem bez zabicia

Niestety Twoja interpretacja jest tutaj całkowicie chybiona - Zdanie drugie na karcie RAP jasno daje do zrozumienia że odrzucenie wojownika uważanego za pojazd nie jest możliwe. Jednakże nie ma tam nigdzie zapisu że takiego wojownika nie można zabić :) To naprawde jest dziecinnie proste.

A tanie aktorskie teksty w stylu "W końcu się udało" ,"Dziękuję za uwagę"  mógłbyś sobie darować.  (po raz kolejny) - nie są to argumenty dotyczące tematu

6
Karty / Odp: Reactive Armor Plates
« dnia: Styczeń 04, 2015, 01:10:23 pm »
Cytuj
Opieram się na zapisie z RAP - tam jest jeszcze drugie zdanie poza tym, które mówi o tym, że wojownik nie może zostać odrzucony i na nim się opieram tak samo jak zrobił to Madrav. Wy to zdanie ignorujecie nie wiadomo na jakiej podstawie.

Po pierwsze Muleq użył to drugie zdanie chociażby jako argument w poście powyżej więc bezpodstawnie napisałeś że je ignorujemy.  - Twórcy gry dali wyraźnie do zrozumienia poprzez tekst na karcie RAP że karta inaczej reaguje na discard wywołany śmiercią i inaczej na discard który nie jest tą śmiercią wywołany.

Cytuj
Znowu brak odpowiedzi na temat śmiertelnej - wojownik ginie i co? Zostaje w grze bo nie może zostać
odrzucony. Jeśli natomiast może zostać odrzucony to tylko i wyłącznie właśnie w oparciu o to drugie zdanie o
którym pisałem. A to właśnie drugie zdanie zawiera dwie opcje - wojownik ginie LUB zostaje odrzucony. Więc Wy ginie przyjmujecie do wiadomości, a zostaje odrzucony już nie. Czyli Śmiertelna zadziała, a Fala prawości nie -czysta logika i matematyka

Odpowiedź na temat śmiertelnej rany padła i to zarówno ode mnie jak i od Mulqa więc nie wiem czemu starasz się wmówić że jej nie było- ale spoko mogę to napisać jeszcze raz -śmiertelna rana zadziała ponieważ powoduje śmierć :) a jak napisałem wyżej RAP inaczej odnosi się do discardu wywołanego śmiercią a inaczej do discardu który nie jest śmiercią wywołany.

Jeżeli uważasz że obrażanie Mulqa będzie w jakikolwiek sposób argumentem na poparcie dla Twojej interpretacji ... no cóż w tej kwestii -bez komentarza

@ Kruk - zauważ że przez całą rozmowę nikt nie napisał jednego posta pod drugim a każdy post zawiera
argumenty na temat comba RAP + POJAZD/WOJOWNIK - wszystko jest związane z tematem, poza tym nikt przecież nie broni nikomu pisania w innych wątkach (z mojej strony postaram się żeby posty były krótkie i rzeczowe) - pozdrawiam serdecznie ;)

7
Karty / Odp: Reactive Armor Plates
« dnia: Styczeń 04, 2015, 08:39:04 am »
Cytuj
Co do odrzucania pojazdu - nie musimy się martwić od odrzucanie pojazdu bo RAP w przypadku kiedy celem 'odrzucenia' jest wojownik po prostu nie działa, więc pytanie jak odrzucić wojownika nie odrzucając pojazdu nie ma sensu.

Przede wszystkim stwierdzenie że RAP nie zadziała w przypadku kiedy celem odrzucenia jest wojownik jest tylko i wyłącznie Twoim założeniem na którego z resztą poparcie nie masz żadnych podstaw.  Opierasz się tylko i wyłącznie na Swoim zdaniu w tym momencie. Natomiast Muleq i ja nie opieramy naszej wersji na jakiś naszych opiniach tylko na faktach i tekście zawartym na kartach - jeżeli karta jest zarówno wojownikiem jak
i pojazdem to nie można odrzucić jednego bez odrzucania drugiego i żadne nawet najbardziej złożone wywody tego nie zmienią :)

 
Cytuj
Cały problem polega na tym, że wymyśliliście jakąś zasadę, które ja jakoś wymyślić nie mogę i z jakiegoś powodu podczas walki 'wojownik jest uważany za wojownika w pojeździe i może zostać odrzucony', a poza walką 'wojownik nie jest uważany za wojownika w pojeździe i nie można go odrzucić'.

 coś kompletnie pokręciłeś :) ani ja ani Muleq nie pisaliśmy że wojownik poza walką czy też w jej trakcie nie jest uważany za wojownika w pojeździe bądź też jest uważany za wojownika w pojeździe - mamy tu do czynienia z przypadkiem kiedy wojownik oraz pojazd to ta sama karta :) -czyli całkowicie inny przypadek niż opisany przez Ciebie :) -  także nie w pojeździe a uważany za pojazd -

 Jeśli zaś chodzi o śmiertelną ranę to nie wiem w ogóle po co o to pytasz skoro już wcześniej zostało powiedziane że wojownik może zginąć co z resztą jest oczywiste.

Odpowiedzi na pytanie drugie udzieliłem już wcześniej - przejrzyj dobrze ten wątek !! - nie mam nic przeciwko prowadzeniu dyskusji ale przestaje mieć to sens kiedy pytasz cztery razy o to samo, a sam nie jesteś w stanie odpowiedzieć na jedno pytanie nawet, popierając odpowiedzi czymś więcej niż tylko Swoimi wewnętrznymi przeczuciami.

8
Karty / Odp: Reactive Armor Plates
« dnia: Styczeń 03, 2015, 08:09:58 pm »
Przede wszystkim matematyka to ścisła dziedzina wiedzy i stwierdzenie że
posłużyłem się nią w naciągany sposób to niezły żart :) przykład
który podałem jest banalnie prosty nawet dla dzieci z wczesnych klas
podstawówki i nie ma w nim nic z naciągania. (może powinieneś przeczytać go
jeszcze raz ?) Przy okazji sory, po prostu
nie zdawałem sobie sprawy że masz wyłączność na matematykę i że
cała reszta świata nie może korzystać z jej reguł, od teraz będę
miał to na uwadze. Eh nie potrzebnie piszesz rzeczy w stylu - czym jest
discard ? Przecież dla kwestii comba RAP + Pojazd/Wojownik definicja
discardu jest bez znaczenia. RAP określa kiedy discard
jest możliwy a kiedy nie jest bez względu na jego definicje.
Wnioskuje że przyczepiłeś się drugorzędnych kwestii ponieważ brakuje
Ci rzeczowych argumentów na poparcie swojej teorii i starasz się oddalać
dyskusje od jej meritum. Proponuje Ci wkleić tutaj całą instrukcję albo
chociaż wszystkie informacje na temat umocnień, specjałków, wojowników i zasady dotyczące
pojazdów. - to na pewno uczyni wątek bardziej jasnym

a teraz bardzo bym prosił od tej pory pisać na temat, przestać uciekać
od sedna sprawy i wyjaśnić mi nareszcie to czego nie mogę doprosić się
od samego początku czyli w jaki sposób możemy odrzucić
wojownika uważanego za pojazd jednocześnie nie odrzucając pojazdu którym jest ?

9
Karty / Odp: Reactive Armor Plates
« dnia: Styczeń 03, 2015, 04:12:47 pm »
Cytuj
Problem polega na tym, że Ty i Muleq jesteście humanistami

hehe i napisałeś coś takiego akurat pod moim postem w którym posłużyłem się matematyką aby
wyjaśnić kwestie RAP - hehehe eehh uhuhu  ;D  ::) dawno się tak nie uśmiałem -  jasno wskazuje to że w ogóle nie czytasz tego co piszą inni - może gdybyś spróbował to jednak byłaby szansa na jakąś dyskusje a tak to kiepsko to widzę hehehe - ale dzięki -masaż brzucha mi się przyda

cytat z Preta:
Cytuj
Nie ma różnych rodzajów discardu, są tylko różne sytuacje kiedy discard jest dozwolony bądź nie - tylko o tym mówi RAP.   
  i kolejna mega zabawna rzecz -może nie zauważyłeś ale to co napisałeś w żaden sposób nie koliduje z moją i Mulqa interpretacją tekstu na RAP

10
Karty / Odp: Reactive Armor Plates
« dnia: Styczeń 03, 2015, 03:38:06 pm »
przecież sami Twórcy gry dali wyraźnie do zrozumienia poprzez tekst na karcie RAP że karta inaczej reaguje na discard wywołany śmiercią i inaczej na discard który nie jest tą śmiercią wywołany i trzeba bardzo nie chcieć żeby tego nie zauważyć  ;D

cała sprawa jest tak naprawdę dziecinnie prosta i wystarczy oprzeć ją o matematykę która zawsze pozostaje obiektywna :) jeżeli jakiś element jest częścią zbioru to już zawsze pozostanie częścią tego zbioru bez względu na to do ilu jeszcze innych zbiorów go przypisać  -a zatem jeżeli czołg bojowy grizzly jest pojazdem, to fakt że jest on również kartą wojownika a nie na przykład kartą ekwipunku nie sprawi że przestanie on być pojazdem, akurat matematyka tym się różni od humanistycznych dywagacji że nie da się jej przeskoczyć -   :D

11
Karty / Odp: Reactive Armor Plates
« dnia: Styczeń 03, 2015, 11:29:22 am »
owszem nie ma czegoś takiego jak karty pojazdów ale to nie jest równoznaczne z tym że nie ma czegoś takiego jak pojazdy :) a chyba nie można zaprzeczyć że coś takiego jak pojazdy, artyleria itp także w doom trooperze istnieje - a tak jak już pisałem karta RAP nie odnosi się do żadnego typu kart np kart mrocznej harmonii tylko odnosi się do pojazdów
 eh

a w kwestii discardu mylisz się niestety, albo czegoś nie załapałeś ? - zabicie powoduje zdobycie punktów zwycięstwa i jest to zupełnie inna parafia niż "discardy" wywołane np eliminacją itd polegające po prostu na zwykłym odrzuceniu,   - to prawda że śmierć również w konsekwencji powoduje discard ale w tym akurat przypadku jest to nieistotne. Z resztą na RAP jest odrębnie potraktowana kwestia zabicia i odrzucenia i wydaje mi się że nie przypadkowo :)



12
Karty / Odp: Reactive Armor Plates
« dnia: Styczeń 03, 2015, 05:17:49 am »
heh

1 sorki ale moim zdaniem ostatnie wstawki pokazują że masz problem z prowadzeniem rozmowy w oparciu tylko o argumenty, teksty typu:

Cytuj
Kompletna bzdura.


Cytuj
I tutaj chyba też pytanie wynika z nieznajomości kart

są nie na miejscu - to że masz inne zdanie na jakiś temat nie oznacza że od razu musisz się chwytać tego typu docinek, ponieważ nie wnoszą one absolutnie nic do dyskusji i nie są to argumenty dotyczące kwestii RAP

2
Cytuj
I jeszcze jedno pytanie - jak według Waszej interpretacji kończy się sytuacja kiedy Robot z RAP przegra walkę i jej wyniku powinien zginąć? Z tego co piszecie wynika jasno, że przeciwnik dostaje pkt, ale robot nie spada i w kolejnej turze można go zabić ponownie.

nie widzę problemu - na karcie RAP nigdzie nie jest napisane że chroni przed zabiciem - moim zdaniem pomysł powyżej jest nadinterpretacją przepisów (w przypadku śmierci obie karty normalnie spadają - to też jest moim zdaniem jasne)

3 każdy doskonale wie jaka jest różnica pomiędzy ekwipunkiem a pojazdem -  na karcie zrównanie z ziemią
nie ma nigdzie mowy o ekwipunku wiec nie wiem kompletnie dlaczego mieszasz ekwipunki do rozmowy, jest zapis o tym że spada wszystko po za wojownikami :) a ponieważ gryzzli jest także pojazdem to idąc
torem myślenia że fala odrzuca gryzzli ponieważ jest także wojownikiem można stwierdzić że zrównanie
odrzuca gryzzli ponieważ jest on także pojazdem :) - jest to tylko moje zdanie i nikt nie ma obowiązku się z nim zgadzać - jakby nie było Winter zostawił furtkę do interpretacji kart przez graczy dlatego nie do końca rozumiem dlaczego te "wysokie tony" od razu tylko dlatego że ktoś ma inną interpretacje ;D

żeby uściślić - ja właśnie uważam cały pomysł ze zrównaniem+ grizzly za błędny i właśnie dlatego go podałem, moim zdaniem nie ma sensu czepiać się na siłę źródła które wywołuje discard np gryzzli - cała kwestia dla mnie opiera się o fakt że discard pozostaje discardem bez względu na to z czego on wynika, z resztą na karcie RAP nie żadnych dodatkowych wskazówek na temat z czego ma ten discard wynikać - i podkreślam że to jest moje zdanie jeśli ktoś uważa inaczej spoko -szanuje to - w doom trooperze gracze mają prawo do własnej interpretacji jeżeli tekst na karcie nie zawiera wszystkich wytycznych i tyle  ;)

 

13
Karty / Odp: Reactive Armor Plates
« dnia: Styczeń 02, 2015, 05:16:26 pm »
1 oczywiście jeżeli będę grał na turnieju uszanuje wersje którą sobie Panowie wybierzecie - nie jest to żaden problem zwłaszcza że mówimy tu o combo chyba nie często wykorzystywanym - sam nigdy jeszcze nie miałem czegoś podobnego na stole tak naprawdę  ;D


2 niemniej jednak podtrzymuje moje zdanie  :D dla mnie najważniejsze jest to co napisane na kartach a nie domysły co poeta miał na myśli, zabawa w analogie, itp ... na karcie kawalerii powietrznej jest zapis że to pojazd a na RAP jest zapis że chroni pojazdy przed odrzuceniem, odrzucenie pozostaje dla mnie odrzuceniem bez względu na to jakiego rodzaju karty do tego użyjemy. Zasada o braku możliwości czerpania korzyści z umocnień też moim zdaniem nie obowiązuje w tym przypadku ponieważ karta jest stworzona właśnie do ochrony pojazdów. (po raz kolejny kłania się zasada że to co na karcie napisane jest ważniejsze niż to co w zasadach)   ;)

... co więcej idąc tym dziwnym tokiem myślenia że RAP nie chroni np gryzzli przed falą prawości ponieważ jest on także wojownikiem należałoby stwierdzić nagle że zrównanie z ziemią odrzuca gryzzli ponieważ jest on także pojazdem  ;D jak dla mnie nonsens

14
Karty / Odp: Reactive Armor Plates
« dnia: Grudzień 30, 2014, 10:45:20 pm »
no tak masz racje, z tym że w tym przypadku wojownik nie spada ponieważ chroni go przed tym RAP więc co za tym idzie RAP również nie może spaść , hehe - ale oczywiście trochę już żartuje sobie - ale wiem jak można to zakończyć - pretor ma racje - przekonał mnie - dobranoc  ;)

15
Karty / Odp: Reactive Armor Plates
« dnia: Grudzień 30, 2014, 10:36:29 pm »
dlatego że vehicle to nie jest typ karty tylko rodzaj ekwipunku jednakże w dalszym ciągu nie zmienia to nic w kwesti RAP - do znudzenia :) robot zabójca w dalszym ciągu jest pojazdem i raczej to się nie zmieni :)

Strony: [1] 2 3 ... 9