Listopada 14, 2024, 12:37:07 pm

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Wiadomości - neurolowca

Strony: [1]
1
Ziemia Niczyja / Odp: Neuroportal i DT.
« dnia: Lipca 31, 2011, 12:58:31 pm »
...Wiem ; ) Te grafiki, które widzisz tutaj i na neuroportal.pl są już moje. Wykupuję to co się da za niewielkie ceny z netu. Mam też kilku rysowników, którzy tworzą od zera obrazki. W przyszłości będę starał się robić decki tematyczne, teraz zbieram z tego co mogę (kupić tanio). Tak więc niestety (lub "stety", zależy od punktu widzenia w sumie), będzie kilka stylów rysowania w każdym neuropacku.

2
Poszło szybciej. Wydrukowałem po prostu zamieszczone tam skany i podzieliłem po równo wojowników i resztę. Graliśmy 3 razy póki co. Jak zapoznam się lepiej z mechaniką, prawdopodobnie wezmę się za turniejówki. Wygląda to całkiem nieźle. Gracz znacznie lepiej "zżywa się" z wojownikiem, niż np. z postacią z MtG czy Invasion, czy innych. Nie wiem czego to jest wynikiem ? Nazwa, to że wojownicy to swego rodzaju indywidua ? A może przez to ranienie, a nie tak jak ma to miejsce w innych grach - po trafieniu zejście do grobu.. Ogólnie póki co klimat gra trzyma naprawdę niezły ; )

3
Obóz szkoleniowy / Rozpoczęcie gry w DT na bazie skanów z forum...
« dnia: Lipca 30, 2011, 10:11:53 am »
Witam ponownie. Czy mógłby mi ktoś pomóc złożyć deck z kart znajdujących się pod tym linkiem (chodzi o paczkę z "Chomikuj": http://www.doomtrooper.pl/smf/index.php?topic=1364.0
Chyba, że gdzieś jest jakiś inny, zdatny zestaw...

Chciałbym jak najlepiej poczuć zasady i różnice, o których pisał pretorianstalker w wątku "Jak złożyć talię"...
Jednak pakowanie kart, które mi się spodobają prawdopodobnie niewiele mi pokaże, szczególnie, że nie znam zasad w praktyce, a opisy na kartach będą pewnie budzić wiele wątpliwości pomimo posiadania pod ręką instrukcji... Także poproszę, jeśli to możliwe o spis kart dla dwóch talii, tak by można było rozpocząć zabawę i pokumać w miarę łatwo co z czym się je...

będę wdzięczny niezmiernie ; )

4
Ziemia Niczyja / Odp: Neuroportal i DT.
« dnia: Lipca 29, 2011, 12:23:51 pm »
Stosuję pewne zabezpieczenia w niektórych wypadkach, by nie było przegięć. Np. daną zdolność można użyć max x razy w turze. Jak wygląda natomiast przykładowa karta z większą ilością zdolności ? Proszę bardzo:



Co o tym myślicie ?

5
Ziemia Niczyja / Odp: Neuroportal i DT.
« dnia: Lipca 28, 2011, 11:58:46 pm »
To tu mam pytanie w takim razie. Co uważacie za lepsze ? Masa kart posiadających jedną umiejętność + parametry liczbowe, czy niekoniecznie masa, ale karty posiadające 2 - 3 umiejętności + parametry. To drugie daje większe możliwości kombinacji już przy małej ilości kart, a co za tym idzie - większą uniwersalność. To pierwsze natomiast pozwala kolekcjonować więcej i budować konkretną jedną taktykę, którą po prostu trzeba jak najszybciej zagrać. Ja staram się iść w Neuro w to drugie. Brakowało mi np. w MtG (i z tego co czytam chyba brakuje w DT) możliwości. Chciałbym by już przy 2 - 3 kartach możliwości wyboru było jak najwięcej. Wiąże się to jednak z bardziej skomplikowaną mechaniką. I tak np. u mnie standardowa karta bytu posiada parametry ataku i obrony potrzebne do walki. Do tego mana (za które można zagrywać coś a'la sztukę). Dalej karta posiada parametr "wpływu", dzięki któremu może zwiększać produkcję (na tym etapie powstaje już pytanie czy lepiej używać jej do walki (na ataku, obronę), czy w produkcji (te dwie drogi nie mogą dziać się jednocześnie). Dalej, karta posiada zdolności (czyli to samo co umiejętności z DT), tu więc kolejna możliwość - czyli wystawianie karty w celu korzystania ze zdolności (można walczyć z nich korzystać, albo tylko wspierać inne karty). Do tego dochodzi zdolność specjalna - poświęcenia. Jednokrotna, ale dająca w pewnej chwili znaczną przewagę. Nie można jej użyć jednak w każdym momencie (natomiast można zadecydować czy pozwolimy sobie na doprowadzenie tego momentu czy nie). Dalej - każda karta bytu posiada punkty ekspedycji, dzięki którym można zagrywać specjalne karty zdarzeń lub dokonać wtargnięcia na terytorium przeciwnika - i np. przejąć jego zasoby, wyposażenie, lub sabotować działania. Tak więc jak widać możliwości jest sporo. Gdy w grze znajdują się już 2 czy 3 karty, wymienione tutaj rzeczy mogą ze sobą współgrać, uzupełniać się, czy zabezpieczać jedno drugim.

Pytanie więc czy mechanika, która daje sporo możliwości nie daje ich w konsekwencji za dużo ? Mimo, że może wydawać się to trudne do ogarnięcia - już po jednej ok. 15 - 30 min. grze, w zależności od predyspozycji ludzie to ogarniają (nie grający w karty, grający zazwyczaj już po pierwszych turach wiedzą o co chodzi). Tak więc tu jest chyba ok, ale co gdy mamy do wyboru duuuużo możliwości ? Czy to może okazać się męczące czy raczej pozytywnie wpływa na taką grę wg. was ?

6
Ziemia Niczyja / Neuroportal i DT.
« dnia: Lipca 28, 2011, 09:11:43 pm »
Witam wszystkich. Przypadkiem trafiłem na to forum i mnie porwało... ; ) Klimat DT mnie porwał. Dlaczego ta gra "się skończyła" jeśli chodzi o kolejne dodatki ? A dlaczego właściwie tu jestem ? Bo sam tworzę grę karcianą. I jestem naprawdę blisko wydania. Szukam nowych punktów widzenia. Szukam konstruktywnej krytyki i pomocy. Szukam też doskonałości, że tak się wyrażę (of Cozz nie do zrobienia, ale wolno przecież podążać ścieżką... ; )). Dopóki nie wypuszczę pierwszego Neuropacka (Gra, którą tworzę nazywa się Neuroportal, a poczytać o niej więcej można tutaj: neuroportal.pl) mogę mieszać w mechanice ile wlezie by była jak najprzystępniejsza, prosta i jednocześnie pozwalała na jak najwięcej w przyszłości. Tak więc... może jesli pozwolicie wkleję tu po prostu posta, jakiego wpisałem właśnie na blogu i w ten sposób zadam jedno z nurtujących mnie obecnie pytań:

Doom Trooper...
...zauroczył mnie ; ) Niestety nie posiadam kart, nie grałem, nie do końca wiem, czy taką jak sobie wyobrażam tę gr, jest ona w rzeczywistości. Jednak klimat jaki budują karty gdy je przeglądam jest naprawdę stymulujący. Pytanie dlaczego gra umarła ? Dlaczego zrezygnowano z jej kontynuacji ? Mechanika nie jest skomplikowana, nie wiem jednak na jak wiele faktycznie pozwala... Świat natomiast wydaje się być naprawdę interesujący i obszerny (w końcu fundament ma nie lichy i sprawdzony w innych projektach).

Co to zmieni dla Neuro ? Jeszcze nie wiem, ale na pewno już teraz moje neurony wiążą się w nowe sploty... mam nadzieję, że doprowadzą w ciekawe miejsca :)

<...>

Co mnie np. nurtuje obecnie po lekturze DT ? Co myślicie o dwóch rodzajach walki ? Czy ma ona sens, czy jest tak naprawdę dodatkowym zamieszaniem ? W DT istnieje możliwość walki wręcz, lub walki strzeleckiej. To dwa parametry. Trzeci, istotny w walce natomiast to pancerz. Sprawa o ile dobrze zrozumiałem jest dość prosta. Wystarczy zdeklarować atak i stwierdzić czy chce się walczyć wręcz, czy strzelając. Dany parametr bojowy odejmowany jest od pancerza. Jeśli pancerz zostanie "przebity", postać zostaje ranna lub ginie. Wydaje mi się to trochę dziwne, bo przecież najlepiej zawsze wybierać walkę na to, co jest mniejsze u przeciwnika (i co jednocześnie nie przebije naszego pancerza). Oczywiście karty niespodzianki w postaci Sztuki zagrywanej z ręki (rodzaj instanta) wszystko mogą zmienić, ale chyba nie do końca o to chodzi ? Gdzie więc jest sens takiego rozparcelowania taktyki walki ? Więcej możliwości = większe zamieszanie i mniejsze prawdopodobieństwo, ale.... jakie jest ale ?

Strony: [1]