Kwietnia 20, 2024, 03:37:39 pm

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Pokaż wątki - Kapitan Shinobi

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8
76
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Chowaniec (wojownik)
« dnia: Stycznia 29, 2019, 12:26:03 am »
CHOWANIEC

Wojownik  Legion C.
5/6/4/7
WYZNAWCA MUAWIJHE. Może się ukrywać (oraz wychodzić z ukrycia) w dowolnym momencie, nie poświęcając na to akcji. Kiedy znajduje się w ukryciu, zyskuje dodatkowe +2 do P oraz zdolność pierwszego uderzenia. CHOWANIEC może też atakować z ukrycia, dowolną taktyką.

Uwagi
cechy (nieco) kopiują Nefarytę Mua. podstawowego, ale nie mam innych pomysłów prócz wyższe WW/S kosztem P. Oczywiście bez tworzenia killera typu 10/10/10, co jest typowe dla np. Apokalipsy.
Nazwa trąci trochę staropolszczyzną, ciekawe jak by to brzmiało w angielskim ("hideseeker"?).
Nie zgadniecie skąd ją wytrzasłem ;)
Zastanawiam się czy nie dać większych bonusów co cech w ukryciu, ale z tego co zauważyłem, "suche" pompowanie statsów jest nie mile widziane przez ogół forumowe. ;)
A może dodać coś bez związku z ukrywaniem dodatkowo, albo dodać że sam Chowaniec ignoruje mody z ukrycia - pytanie czy to byłoby za wiele jak na jednego wojaka.

77
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Spaczeń Sztuki (wojownik)
« dnia: Stycznia 29, 2019, 12:10:46 am »
SPACZEŃ SZTUKI

Wojownik  Legion C.
4/4/7/7
Wyznawca Muawijhe. Może rzucać czary Sztuki tak, jakby był członkiem Bractwa. Może nimi wspierać Legionistów Ciemności, a także dowolnych innych wojowników, jeśli uzna to za stosowne. W walce z Żołnierzami Bractwa jego P zwiększa się o +3.

Uwagi
Cechy do dyskusji - ale nie chciałem przesadzać z siłą.
Nazwa "zahacza" o słowotwórstwo, powinno być w j. polskim "spaczeniec" (raczej, chyba), ale "spaczeń" mi się bardziej podoba ;)
Ostatnia zdolność dodana tak "z głupia frant" - już w trakcie pisania postu. Niech szacowni braciszkowie mają "pod górkę" z kolesiem, który w standardzie "plagiatuje" ich główną zdolność. ;)

78
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Alexa Bode
« dnia: Stycznia 28, 2019, 10:45:14 pm »
ALEXA BODE

Wojownik  Bauhaus
4/8/8/9

BOHATERKA. ETOILES MORTANT. W pierwszej kolejności musi atakować członków Legionu Ciemności. W walce strzeleckiej zabija automatycznie zranionych przez siebie przeciwników. Może rzucać czary Sztuki Przemian. Raz w trakcie jednej gry możesz jej zlecić misję ZABÓJSTWO wprost z kolekcji (kosztem dwóch akcji). Wykonując ją, BODE może obrać za cel dowolnego przeciwnika, ignorując przynależność (oraz to, czy są w grze inni Legioniści).


UWAGI.
cechy odstają do standardowych Etoilesek, ale chciałem zrobić "killera" strzelca Bauhausu (płeć drugorzędna)
Z drugiej strony chciałem zachować jako taki balans cech z bohaterami tej korpo.

Niektóre ET M. szkoli się w rzucaniu Sztuki - niech ma te Samodoskonalenia ;)
Zresztą Val w bitewniaku też mogła czarować na Przemiany.

Zlecenie z kolekcji to jak zagranie karty "z ręki", za odpowiednio wyższy koszt. Dodałem jednak ograniczenie, żeby co turę kogoś nie "killerowała" za 2xPZ - myślę, że to by było za silne.
Przy grze turniejowej byłaby ta misja brana z side baru.

Myślałem jeszcze o dodaniu (przy zleceniu z kolekcji) Karabinu snajperskiego, wraz z wymogiem, że musi zabić ofiarę na S (przy jego pomocy), żeby zarobić pkt. za misję, ale tu koszt by trzeba zwiększyć (należałoby zrobić PSG-99, taki snajperski średniak, powiedzmy +3 i +6 po celowaniu) - za dwie akcje misja na PZ x2 i karabin z potencjałem +6 S i jej zdolnością zab. aut. - trochę za tanio.
No i najważniejsze - taki "elaborat" się nie zmieści w text boxie karty. ;) 

79
LOTNISKO IM. KARDYNAŁA NATHANIELA

Strefa Walki  Bractwo

STREFA WALKI: MARS.
-1/+1/+3/+2
Musi zostać umieszczona w Szwadronie i mogą z niej korzystać tylko członkowie Bractwa.
Chronieni tu wojownicy, używający POJAZDÓW LATAJĄCYCH (w tym przebywający w takowych oraz uznawani za takie)
zyskują dodatkowe +2 do S i P. Kiedy ci wojownicy atakują, także mogą otrzymać +2 do S i P (na czas starcia), ale kosztuje to (każdorazowo) 3P.
Jeśli dołączysz tu ZIEMIĘ OJCZYSTĄ: MARS, wymienione tam korzyści otrzymują członkowie Bractwa.
Kiedy posiadasz tę kartę w grze, możesz zagrywać POJAZDY LATAJĄCE w dowolnej chwili, nie poświęcając akcji.

CYBERMETRO

Strefa Walki  Cybertronic

STREFA WALKI: MARS
+0/+0/+3/+2
Musi zostać dołączona do Szwadronu i mogą z niej korzystać tylko członkowie Cybertronic.
Chronieni tu wojownicy są odporni na działanie Sztuki, a ponadto nie mogą zostać automatycznie zabici (otzrymują zwykłe rany), z wyjątkiem sytuacji, gdy są pod wpływem URZĄDZENIA NAPROWADZAJĄCEGO.
Gdy posiadasz tę kartę w grze, możesz wystawiać CYBERGLINY, SZASERÓW i KIRASJERÓW płacąc 3A mniej (minimalnie 1A).
Jeśli dołączysz tu ZIEMIĘ OJCZYSTĄ: MARS, wymienione tam korzyści otrzymują członkowie Cybertronic.

80
PRETORIA
Strefa Walki  Legion Ciemności

+2/+2/-1/+2
STREFA WALKI: MARS.
Musi zostać dołączona do Kohorty.
Chronieni tu Wyznawcy Algerotha i Heretycy zwiększają swe WW, S i P o dodatkowe +1.
Chronieni tu wojownicy z "PRETORIAŃSKI" w nazwie uderzają pierwsi w walce, a za każdego zabitego przez siebie napastnika zyskują 3 dodatkowe punkty (nawet jeśli nie przeżyją starcia).
Pretoria pozwala wystawiać Pretoriańskie Behemoty płacąc 5A mniej (minimalnie: 1P).

ASTEROID WYDOBYWCZY
Strefa Walki  Imperial

+0/+0/+0/+0
STREFA WALKI: PAS ASTEROIDÓW.
Musi zostać umieszczona w Szwadronie, a żaden wojownik nie może się tu chronić.
Za każdego wojownika Imperialu, którego posiadasz w Szwadronie (uwięzieni wrogowie się nie liczą), otrzymujesz 1A podczas każdego swego kroku 1. Możesz posiadać kilka ASTEROIDÓW w grze (każdy z nich może przynosić dochód).

81
Ziemia Niczyja / Legenda 5 Kręgów
« dnia: Stycznia 27, 2019, 10:00:22 pm »
Wpadła w moje łapki polska instrukcja PDF Legends Of The Five Rings (w skrócie L5R), oczywiście CCG (nie wiem czy RPG istnieje).
Pytanie czy ktoś z was to zbiera - grywa (względnie grywał/zbierał) - jakie wrażenia?

Podoba mi się klimat japońskio - chińskich legend (jest nawet w fabule odniesienie do czegoś na kształt Wlk. Muru Chińskiego  ;)), klany, samuraje, honorowe pojedynki, a z drugiej strony spiski, skrytobójstwa i zagrywki polityczne.
Ciekawie wygląda też to, że typowe nawalanko-niszczenie wszystkiego i wszystkich to tylko jedna z dróg do zwycięstwa.
Karty też są bardzo ładne (przynajmniej te nieliczne, które widziałem ;))

Mimo wszystko przeraża mnie mnogość i skomplikowanie zasad - nie ogarniam za bardzo jak to wszystko działa w praktyce. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tej kwestii.

Mam porównanie z Dark Edenem i Kultem, bo są to gry w które też nigdy nie grałem, jednakowoż przez instrukcje przebrnąłem i myślę, że spokojnie mógłbym zasiąść do gry z kimś kto jest "w temacie". DE mam nawet skromną kolekcję ok 200 kart, i mógłbym złożyć jakąś tam talijkę.
Na tym tle L5R wygląda jak różniczkowanie przy funkcjach liniowych. ;) 



82
Zasady ogólne / Jak zdobyć 100 PZ w grze do 40
« dnia: Stycznia 23, 2019, 11:28:59 pm »
Pytanie jak w tytule:
Skąd wyniki typu 100:0 skora gra się do 40?
Rzadko bo rzadko, ale jednak widywałem tutaj na forum takie ;)


83
Zasady ogólne / Pytanie O karty drukowane we własnym zakresie
« dnia: Stycznia 23, 2019, 11:02:29 pm »
Czy dopuszczalne jest coś takiego:
druknę sobie na kompie kartę DT, odpowiedniej wielkości, włożę do nieprzeźroczystej koszulki - takiej w miarę sztywnej.
Z tyłu będzie nie do odróżnienia. Dla pewności mogę podłożyć pod nią prawdziwą kartę DT (obojętnie jaką, jej rodzaj nie będzie grać roli) celem utrzymania "prawidłowej sztywności".
 
Jak panowie gracze zareagują na coś takiego?

Nadmienię tylko, że nie mam zamiaru tego nadużywać, chodzi o 2-3 karty z Morta, którego nie zbieram.
Jakiś tam Fillem, Deja Vu, może Repudiatka. 
przy talii 60 kart to około 5%.

84
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Pustkowie Strefa Walki
« dnia: Stycznia 23, 2019, 12:23:43 am »
PUSTKOWIE
Strefa Walki   Ogólna
 -3
 -3
 -3
+3
Ogólna Strefa Walki. Możesz ją dołączyć do dowolnego obszaru innego gracza. Jeśli wojownik z tego obszaru się broni, MUSI bronić się z tej Strefy Walki (jego wola nie ma znaczenia, podobnież fakt posiadania dowolnych innych Stref Walki na tym obszarze). Jeżeli obrońca tej Strefy zostanie zraniony, ginie automatycznie.
Na jednym obszarze może być tylko jedno PUSTKOWIE.

PS
nie wiem co z Teleportacją Mocą Ki, ale chyba powinna to przebijać, jak myślicie?

85
Klub Arkadin / Najgorsze tłumaczenie tytułu karty
« dnia: Stycznia 22, 2019, 10:27:42 pm »
Moje typy:
Combat Warhead
Suicide Warhead
Trzeba naprawdę dużej dozy samozaparcia i wyobraźni, żeby zrobić z tego Rakietę Taktyczną/Rakietę ;)

Kiedyś przeglądając jakieś forum Dark Edenu trafiłem na coś takiego (mniej więcej):
"Gomoryjski Kastrator a nie Kastrat - tak jest, uczcie się języków tłumacze!" :)

Nie jestem w stanie tego zweryfikować, ale myślę, że gościu może mieć sporo racji. Emasculator, to raczej ten który kastruje innych, a nie ofiara procesu "to emasculate".

Także z mojej strony pudło już jest. 1. C. Warhead; 2. S. Warhead; 3. G. Kastrat

86
Klub Arkadin / Struktura dowodzenia w DT
« dnia: Stycznia 22, 2019, 09:53:23 pm »
Na wstępnie taka uwaga - twórcy gry wykazali się rażącą niekonsekwencją, przy tworzeniu/wprowadzaniu Dowódców.
Podstawka i INQ nie znała takich pojęć - ok.
War Zone wprowadził dow. i od razu podział na sierżanta i kapitana.
Oraz karty działające "rangowo".
Jeszcze w Golg. tego się trzymali (Shinobi - dow Kapitan, Carter - sierżant)
A już w Apokalipsie pojawili się Dowódcy bez rangowi, co automatycznie deprecjonuje każdą kartę działającą na rangi.

Osobiście uważam, że jeśli w War Zone mamy dow. typu sierżant/kapitan, to wszystkie inne dodatki powinny się tego trzymać. Mniejsza jednak o to. 

Mój pomysł polega na wprowadzeniu 4 stopniowego systemu rang: sierżant (DS); kapitan (DK); pułkownik (DP); generał (DG).

Wiem, że trochę to komplikuje "system", ale z drugiej strony tracą się kwiatki typu Kapitan Capitolu mający tą samą rangę jak ichniejszy Pułkownik Lotnictwa, taki Generał Kell też doczekałby się awansu na Generała (w końcu ;), w DT jest to taki sam "cieć" jak Żołnierz Zachodzącego Słońca) itp.
Jak to widzicie? (dyskretnie przemilczmy fakt, że w org. DT jest tylko jedna bodajże karta na "wpływ rangowy")
A taki Awans awansowałby wojaka na Sierżanta, lub o 1 rangę (Generał to maks oczywiście).

Osobną kwestią są ziemskie Plemiona, ale tu - z racji, że ich wojska mają znacznie mniejszy zakres (mniej wojowników i brak Bohaterów) - zostawiłbym tak jak jest. Choć taki Sierżant Rodu, to ewidentny sierżant ;)

Można by też wprowadzić dowódców w szeregach Bractwa (na polu bitwy ktoś musi przecież dowodzić).
Taki Inkwizytor Majoris to ewidentny kapitan. Zresztą w War Zonie bitewnym Bractwo miało dziesiętników, którzy odpowiadali korporacyjnym sierżantom.

87
Klub Arkadin / Projekt szóstego Apostoła
« dnia: Stycznia 22, 2019, 12:59:41 am »
Na wstępie uwaga - nie mam żadnych grafik, to tylko szkic.
Jak powiedział kiedyś Tomasz Jachimek "Pomysł jest mój, wykonanie też moje, więc rewelacji nie będzie" ;)
Mimo to liczę na jakiś odzew  :)
Aha - nie będę się "silił" na fabularną otoczkę - zahaczałoby to już o grafomaństwo.
Uznajmy, że "oto nadjechał książę Bolko z sierocińca, przed państwem - Jozin z bazin!"

Imię: Zrothan - Apostoł Zwątpienia

Taka uwaga na wstępie, lepiej brzmi Rothan (chyba), ale z racji alfabetu wbijałby się pomiędzy istniejące rodzeństwo, co mnie się nie podoba.
Myślałem też o Zepsuciu, zamiast Zwątpienia, ale to za bardzo trąci Demnogonisem (zaraza=>rozkład itd)

Wojska:

Nefaryta Zrothana (no klasyk jak z podstawki, odporny na Sztukę, zabijanie automatyczne, po zabiciu może wystawić ożywieńca - analogicznie jak Nef. Semai/Nef Muawijhe)
Dyskusyjne są cechy tegoż Nefa - na pewno musi być słabszy niż Nef Aliego, zarazem silniejszy niż Nef Semai
czyli coś koło 17-18 WB (wartość bojowa, taki skrót myślowy zaczerpnięty z Dark Edenu). Podział cech do ustalenia.

Potępieniec (zombiak typu Ożywiony/Opętany/Błogosławiony Legionista tudzież Leg. Semai)
słabiak z WB ok 6-7, pod Kulę Pomniejszych Sług (trzeba by mu zawrzeć w opisie, że działa)

Centurion Zrothana (wojownik typu nekromutant, Kurator, itp - półka wyżej niż zombie)
Nie mam pomysłu na nazwę, cechy - no nie może być za silny (suma WW, S i P maks ok 16)
Może dodać mu jakieś zdolności specjalne - do dyskusji

Nascar (wojownik typu Intruz Z Caliisto - silniejszy niż poprzednik, z jakąś niezłą zdolnością)
tu szczerze mówiąc nie myślałem o niczym konkretnym, nazwa też średnio mi wyszła ;)

Alascar (rozwinięcie Nascara, na zasadzie Intruz => Zdobywca Z Callisto)
wyraźnie silniejszy od bazowej wersji, z obowiązkowym autokillem (dawanym też "zwyklakom")

Ewentualnie Golem/Pomiot Potępienia - jakby się wpadło na jakieś ciekawe zdolności, można by armię poszerzyć.

Należałoby też zadbać o bohaterów, żeby nie było takiej "golizny" jak np. u Semaia.
Jakiś Torhh, Azaroth, Nazertoth, Sugharta, Roog, Torragh itp.

No i dwie Harmonie na początek.
Potępieńczy Zew: -3 do P oponenta (choć nazwa bardziej pasuje do Wichrów Obłędu, tak mamy odpowiednik Niestrawności)
Wieczny Spoczynek: auto zabijanie (choć ta nazwa to bardziej pasuje do działu "Na Wesoło")

88
Klub Arkadin / Czy Proroctwa/Rytuały/Wirusy powinny być specjalami?
« dnia: Stycznia 22, 2019, 12:24:06 am »
Jak w tytule - czy nie uważacie że te karty powinny się doczekać osobnego rodzaju, a nie być tylko "podgatunkiem" kart specjalnych?

Ja osobiście stoję na stanowisku, że tak.
Powstaje jednakowoż pytanie, czy to, że dane Proroctwo czy Rytuał jest odporne na Zakłócenia Łączności (itp.), to nie za duży "przypak" dla danego Plemienia.
Powinny wówczas powstać karty-kontry na powyższe moce (które to karty z kolei staną się zapychaczami innych talii).
No chyba, że nie uznajemy Proroctw/Rytuałów za szczególnie silne.

Czy ktoś próbował kiedyś zrobić coś na Hordę i Proroctwa (analogicznie Triadę i Rytuały) - jak to wygląda w praktyce, jak działa (a może nie działa, bo PR/RT są słabe same z siebie?). 



89
Generał Pięciu Tysięcy Samurajów
Misja - Mishima

Możesz ją zlecić Dowódcy Mishimy.
Celem misji jest zgromadzenie na jednym obszarze 5 Samurajów Mishimy (przy czym wykonawca nie jest liczony, nawet jeśli sam jest Samurajem). Nagroda wynosi 10Z.
Samurajowie, którzy utracą przynależność do Mishimy, nie są wliczani.
Punkty za tą misję można zdobyć tylko raz w czasie jednej gry.


90
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Super Skok (Moc Ki)
« dnia: Stycznia 20, 2019, 12:12:14 am »
Super Skok
Moc Ki - Mishima

W czasie walki strzeleckiej ten wojownik może dodać swoje bazowe WW do S.

Uwagi:
Nie jestem szczególnie zadowolony z nazwy (brzmi jakoś wieśniacko) ale nie mam pomysłu
Pominąłem to nieszczęsne "Patrz karta zasad Mocy Ki" - dla mnie ten zapis jest "gupi", a jego jedyną rolą jest zapełnianie text boxa.
Myślałem też o karcie odwrotnej, żeby dokładać bazowe S do Walki Wręcz, ale zważywszy że rozpatrujemy Mishimowców, to myślę że WW i tak im się łatwo "dopakowuje".

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8