Kwietnia 29, 2024, 10:37:57 pm

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Wiadomości - Kapitan Shinobi

Strony: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 32
241
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Depozyt Rzeczy Znalezionych (umocnienie)
« dnia: Kwietnia 07, 2019, 10:50:57 pm »
DEPOZYT RZECZY ZNALEZIONYCH

Umocnienie  Ogólne

Możesz umieścić DEPOZYT na dowolnym swoim obszarze. Za każdym razem, gdy odrzucasz kartę (karty) z ręki w trakcie swego kroku 3., możesz dołączyć ją (je) tutaj. Nikt oczywiście nie ma do nich wglądu (poza tobą). W dowolnej chwili, płacąc 3P za sztukę, możesz wziąć kartę spod DEPOZYTU na rękę. Jeżeli umocnienie to zostanie zniszczone, przepadają również przechowywane tu karty. W przypadku, gdy zostajesz zmuszony do odrzucenia kart z ręki, DEPOZYT nie zadziała - karty lądują na stosie jak zwykle.

UWAGI:
1) wyłożenie umocnienia zajmuje jedną akcję według zasad (chyba, nie jestem pewien) - jak coś to można dopisać
2) zapis o wglądzie chyba zbędny - i tak nikt nie ma prawa oglądać moich kart.
3) zapis, a w zasadzie ostatnie zdanie chyba też zbędne - jak ktoś mnie zmusza do odrzucenia kart, to raczej nie w moim kroku 3.
4) zapis o przepadku kart pewnie uznacie za nie jasny, jestem skłonny go uściślić: po odrzuceniu D. => odrzucenie; po anihilacji => anihilacja kart.

Jeśli potwierdzicie moje przypuszczenia (czyli punkty 1, 2, 3 i 4), dokonam edycji "karty" na bardziej odpowiadającą realiom DT.

EDIT
za radą Nekro zmieniłem drugie zdanie, żeby nie było przymusu. Zamieniam też zapis "budynek" na bardziej oficjalną, doomtrooperową wersję.

242
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Emanacja Apostoła (specjalna)
« dnia: Kwietnia 07, 2019, 10:09:54 pm »
EMANACJA APOSTOŁA

k. specjalna  Legion Ciemności

Możesz zagrać tę kartę kosztem trzech akcji. Pozostaje w grze. Wybierz jednego z pięciu APOSTOŁÓW (WIELKA CIEMNOŚĆ nie wchodzi w rachubę). Dopóki ta karta nie zostanie utracona, zyskujesz wszystkie zdolności i moce, jakie zapewnia dany APOSTOŁ (najlepiej miej w rezerwie jego kartę, żeby nie było wątpliwości co konkretnie zyskujesz/możesz zrobić). Jeżeli EMANACJA zostanie odrzucona (lub zablokowana po użyciu), jest automatycznie usuwana z gry. Karta unikatowa, dozwolona do jednej kopii na talię.

UWAGI:
- Wielka Ciemność to dopisek jaki ma Ten, Którego Nie Powinno Się Nazywać. Lepiej brzmi, bo krótsze, a wytrawni gracze Doom Troopera powinni wiedzieć o kogo chodzi. Na swoje potrzeby "ukułem" nazwę Władca Ciemności, no ale nie będę wprowadzał "zamieszania".
Aha właśnie coś do mnie dotarło. TKNPSN nie ma napisu (kapitalkami) apostoł. Czy to znaczy, że pan wszystkich Apostołów nie jest uznawany za Apostoła? No wypada, że nie. Chyba, że angielska wersja się różni (co nie jest wykluczone). 
Jeśli jednak "english version" jest taki jak u nas, to znaczy, że w sensie mechaniki gry ta cała Wielka Ciemność to taki sam zwykły cieć, jak pierwszy lepszy Nekromutant. No powiem wam szczerze, że gdybym był tym TKNPSN'em, to solidnie bym się %$^#@@!. Za to, gdybym bym np. jakimś Nefarytą (nawet niższego szczebla), to parsknął bym śmiechem. 

243
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Odp: Zdrajca! (karta specjalna)
« dnia: Kwietnia 05, 2019, 10:24:05 pm »
No tak, nie sposób się nie zgodzić. Karta słaba, do użytku jedynie domowego, jak kumpel zapowie, zę gra Plemionami.
Ograniczenia typu "inne niż 1 szt" wymyśliłem sam, właśnie dlatego, że ich nie stosowano w DT (a zapewne i nigdzie indziej). Dla urozmaicenia. ;)
W powyższych okolicznościach nie potrzebne, ale na własny użytek stworzyłem niejednego bohatera plemion, z W odpowiednim (odpowiadającym korpo-koksom) + mnóstwo możliwości dopakowania W wojom Plemiennym.
Ograniczeń można nie lubić, ale ich brak powoduje, że wszyscy biorą do talii po 5 sztuk czegoś (danego typu), a cała reszta jest (tegoż typu) nieużywana. No i są (nie mało) karty, które muszą być ograniczane/banowane.
Discardy się ogranicza/banuje, masowych kilerów itp.
Ja stety-niestety jestem fanem oraniczania (niemal) wszystkiego ;).
Jak się nie mylę, to W-wa ograniczyła sobie Przenośną Minę do 1 (w Standard Warsaw Rules czy coś takiego) - przykład ograniczenia które popieram. 5x Przenośna i pograją tylko talie obliczone na koszenie ekwipunku.
Tak, mając tylko 1 Minę do dyspozycji, trzeba kombinować.

244
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Zdrajca! (karta specjalna)
« dnia: Kwietnia 04, 2019, 11:11:39 pm »
ZDRAJCA!

Karta Specjalna  Ogólna

Możesz zbuntować wrogiego wojownika Plemiennego, jeżeli poświęcisz jedną akcję ataku. Po użyciu usuń tę kartę z gry. Wojownik atakuje kontrolującego go gracza, a ty zdobywasz za to punkty (ma to miejsce nawet wówczas, jeśli gracz ma innych wojowników w grze). W talii możesz mieć co najwyżej dwie kopie tej karty.

Uwagi.
1) tak wiem, Bunt na Plemiona ;)
2) Plemiona mają pod górkę, więc (żeby za bardzo im nie utrudniać) ograniczam kartę przeciw nim na 2 sztuki.
Kwestia dyskusyjna.
3) Mam jeszcze pomysł na Skrytobójcę/Płomień Oczyszczenia przeciw Plemiennym, ale z racji że nie lubicie kopiowania
kart, na razie sobie podaruję. ;) Oczywiście odgórnie ograniczony do 1 sztuki.

245
Klub Arkadin / Odp: Zasady alternatywne
« dnia: Kwietnia 04, 2019, 11:03:42 pm »
Odświeżam stary wątek.
Mamy 3 obszary w DT (chwilowo pomińmy "bezobszarowców" w rodzaju Renegata).
Szwadron - Kohorta - Placówka
Proponuję zrównanie ich ze sobą w tym sensie, że wojownicy ze Szw/Koh mogą normalnie atakować Placówkę i odwrotnie.
Czyli omijamy konieczność przenoszenia. Ignorujemy zasadę Paradise Lost, że jak ktoś coś wystawi na Placówce, to my też musimy tam lecieć w pierwszej dostępnej akcji.

Pytania:
1) czy może ktoś, gdzieś, kiedyś, tego próbował? Jeśli tak, to niech napisze z jakim skutkiem.
2) czy Plemiona mają jakieś szanse, gdy Legion i Żołnierze nie będą musieli się przenosić, a mogąc "kosić" wszystko od razu?
3) tracą sens karty Pojmany (no chyba, że będzie walka Plemion), Precz Z Tej Planety itp. Gra będzie też uboższa o pewne aspekty taktyczno-strategiczne. Czy to dobry kierunek rozwoju?


246
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Odp: Cairath Przywodziciel (wojownik)
« dnia: Kwietnia 04, 2019, 10:45:49 pm »
Jeśli chodzi o zapis z automatycznym zabijaniem, to nasza Silna Wola ma podobny:
   "Patrz KARTA ZASAD MOCY KI. tego wojownika nie można automatycznie zabić - zostaje po prostu ranny. ponadto, nie działają na niego karty Specjalne, które ranią lub zabijają."
Nie widzę większej różnicy między moim opisem zdolności, a Silną Wolą. Tu wyjaśnienie jest częścią zdania po myślniku, u mnie w nawiasie. Co za różnica?

Co do zdolności znacznikowej, to nie wiem jak to ująć inaczej. Zresztą oryginalny DT nie dorobił się zbyt wielu takich kart (Postarzenie i ...?), więc ta zdolność jest tylko ciekawostką techniczną. W "moim" DT jest tego znacznie więcej, ale znów - dla mnie zdolność jest jasna. Ktoś lub coś daje nam znacznik oznaczający np. -3 do P. Cairath ignoruje ten modyfikator (i każdy inny, pochodzący z tego źródła). Karta np. Zmęczenie Walką działa obszarowo, nie daje nikomu znaczników - więc Cairath będzie pod jej wpływem jak każdy inny wojak w Kohorcie.

Co do problemów na turniejach. Ja "konstruuję" dwa (generalnie) rodzaje kart - absolutne game brejkery (które i tak nie przejdą - tychże staram się ostatnio unikać) i resztę, która i tak się nie załapie. Czyli problem rozwiązuje się sam ;)

PS. To oczywiście żarcik - rozumiem co masz na myśli. Wynika to z faktu (zapewne), że jak już coś wyskrobię, to sam (raczej) wiem co miałem na myśli. Niekoniecznie musi się to pokrywać z realiami DT.
I jeszcze jedna kwestia. Ja (tworząc karty) nigdy nie przejmowałem się angielskim opisem, a polski bywa nieścisły (tłumacze "mocno" fantazjowali, co zresztą też było poruszane na forum). Część wątpliwości (jak sądzę) ma genezę w tym właśnie aspekcie.   


247
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Odp: Cairath Przywodziciel (wojownik)
« dnia: Kwietnia 04, 2019, 12:50:56 am »
Na turniej to za słaby jest każdy wojownik, który nie ma autokilla w standardzie (lub jakiejś hardcorowej zdolności, która pozwala "namieszać" w grze).
Tośki w Mishimie
Cyril w Cyberach (Vince choć ma staty nie gra żadnej roli właśnie dlatego, że nie ma tego killa)
Crenshaw i Dominik u Mortów. Czemu taki Simon jest na uboczu (mimo S=10)? Bo "kiluje" tylko Legion, a na turnieju możemy mieć pecha i nie spotkać LC ani razu. Puenta - niby fajny wojak, ale za mało uniwersalny (na "domówkę", gdybym wiedział że kolega gra LC, w sam raz). 
Niszczyciel u Heretyków. Itp.
Czemu w taliach turniejowych nie pojawia się Nefaryta Aliego, a Iliany i Muaśki bywają? Bo ten pierwszy nic nie umie, i 11 WW nic nie zmienia, a ci drudzy - autokill i można szczęścia popróbować.

Lutek/Inżynier Ppróżni/Nietoperki - przykłady woja "mieszającego"

Albo fest wysokie staty.
Mercenary z Morta (prawie zawsze w talii),
Grizzli (prawie zawsze w side barze).
Bioguś (pod Owcę na Rzeź).


Capitol i Imperial ma pod górkę z tej strony, bo nie ma woja z autokillem w standardzie. No i muszą po pierwsze kombinować (multi ataki, czy coś tam jeszcze, może pompowanie statów Nicolką), po drugie - ile razy turniej kończył się zwycięstwem CA lub I?

Pod takiego Cairatka można by spróbować zrobić talię np. 5x Granat przeciwpiechotny, i próbować w ten sposób pozbawić oponenta siły żywej, celem wjazdu w puchę. Mógłby on być dodatkiem-urozmaiceniem dla Kuratórów-Koordynatorów.

Puenta - pewnie że jest za słaby, ale pytanie co mu dać? Większe staty, większy bonus po "zeżarciu" więźnia, usuwanie więźniów nawet jak spadnie Cairath? jak dla mnie - niech zostanie. Mort wprowadził wystarczające "game-brejkerów".

248
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Odp: Telepatyczny Rozkaz (sztuka)
« dnia: Kwietnia 04, 2019, 12:26:07 am »
Argumentację rozumiem, ale
1) nikt nie zgodzi się na ograniczenie Inicjatywy/Żądzy Krwi. A szkoda, bo przy ograniczeniu takowych talie byłyby bardziej zróżnicowane niż
5x Inspiracja
5x Inicjatywa
5x Ukryte Siły
5x Zakłócenia
5x Skradzione
Nx Ujawnienie Przeznaczenia (ile mam w kolekcji)
5x Szczęście
itd/itp  ;)
2) silne czary (w moim rozumieniu) Sztuki zawsze ograniczam (zwykle do 1, jak mam dobry dzień do 2 ;)). Ten akurat uznałem za silny. Mój błąd. Ograniczonko zawsze można zdjąć.
3) kartę tworzyłem z myślą o taliach czysto "bractwowych", więc nie uważałem, żeby wyłączenie Legionu (po tym, jak czar rzuci Żołnierz Zagłady) było jakimś szczególnym warunkiem. W sytuacji odwrotnej - gdyby czar rzucał Valpi lub Golgotha (a choćby i Odszczepieniec Renegat), wg mej logiki każdy inny wojak mógłby zaatakować. Legion wypacza Sztukę na swoje potrzeby. Choć nie wiem czy wynika to z zasad gry.
4) kartę najbardziej ogranicza fakt, że musisz mieć dwóch wojów żeby jej użyć. Mimo to uważam, że wojownik wydający (poprzez Sztukę) rozkaz sam sobie, byłby nonsensem. Mamy Rozkaz (base set), który uważam za bezsens, a który (w swoim wątku) doczekał się obrony. Ten czar nie jest słabszy.

249
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Odp: Kontrzaklęcie (Sztuka)
« dnia: Kwietnia 04, 2019, 12:01:36 am »
No nie sposób się nie zgodzić. Na moje oko ok 3/4 "mojego" DT to kopie kart, ale to znów rozbija się o moje "postrzeganie" świata Kronik Mutantów.
Przykład
W org. DT tylko dwie korpo doczekały się CKM-ów. A przecież, w źródle (jakim dla mnie był wtedy War Zone bitewniak) mamy pełny arsenał dla każdego. Od pistolecików, po wyrzutnie rakiet.

Dla mnie jest to (wprowadzenie CKM'a dla każdej korpo, a nawet braciszków) wzbogacenie świata DT:
a co jeśli chcę mieć w talii Mishimy CKM - gdzie mój piękny Dragonfire? (nazwę mogłem pomylić, były jeszcze Daymio, Kensai, Windrider itp. - nie istotne).

250
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Odp: Wyzwanie (misja)
« dnia: Kwietnia 03, 2019, 11:39:29 pm »
Czemu misja? Ponieważ:
1) misji jest mało, a kart specjalnych dużo (wiem że to argument na poziomie 6-cio latka ;))
2) mamy Natchnienie i Portal Wielkiego Zdobywcy czy jakoś tak (zrób coś a dostaniesz jakieś bonusy, ale nie PZ razy dwa)
3) Cybery mają tylko jedną misję, a chcę żeby mieli więcej (wiem, jak w punkcie pierwszym)

251
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Odp: Desant Śmigłowcowy (misja)
« dnia: Kwietnia 03, 2019, 11:35:27 pm »
Moje postrzeganie świata DT jest nieco inne niż Wasze ;).
Mnie wali po łoczach jak Bank Bauhausu jest w talii na samych Legionistach, i służy do wystawiania Pretoriańskiego Łowcy.
Doesn't matter.
Zdanie można usunąć (co zajmie kilka sekund), a pomysł jakiś jest :)

252
Miło mi :)
Pozostaje jeszcze poczekać na zdanie Pretora, i będzie to (być może) moja druga (już!) karta przyjęta przez społeczność bez (większych) uwag ;)

253
Klub Arkadin / Odp: Skróty nazw w opisah kart
« dnia: Kwietnia 03, 2019, 11:25:52 pm »
Osobiście w swoim Doom Trooperze stosuję tylko te trzy pierwsze skróty, wymienione w pierwszym poście:
ŻŻ/LC/WP (są bardzo intuicyjne, więc zrozumiałe). Zgadzam się, że karta powinna być zwięzła i (choć nie zawsze mi wychodzi) staram się by taka była.

Najtrudniej mam z bohaterami, ponieważ wychodzę z założenia, że takowy powinien:
- mieć zdolności takie jak jednostka z której się wywodzi (z racji odebranego wyszkolenia)
- mieć zdolność "dawania" czegoś swoim (pompka statów + coś tam; autokill; first strike + coś tam itp)
- mieć zdolność unikalną, przy czym nie koniecznie unikalną na skalę gry (przy kilkudziesięciu boh. dla każdej przynależności niewykonalne), ale taką, której nie mają zwykli szeregowi żołnierze danej formacji.

Nie zawsze mi się udaje, czasem wymaga to niezłej "ekwilibrystyki", czasem jest nie wykonalne (jak bazowy wojak "za dużo umie" ;)), a czasem po prostu nie mam pomysłu. Jednakowoż się staram.

254
Klub Arkadin / Odp: Poprawianie "Nie grywalniaków"
« dnia: Kwietnia 03, 2019, 11:02:39 pm »
No bez przesady, część kart w podstawce jest ok (chyba że to był sarkazm, to nie wyczułem ;)).
Cairath, Nef Ilian, Nef Muawijhe, Pretorian, Crenshaw są ok. Choć ten ostatni, jako elitarny zabójca-legenda Bractwa powinien mieć nieco wyższe staty (w War Zonie był mistrzem walki wręcz).
Do zmian kategorycznie są postaci które nic nie potrafią, a powinny:
Bohaterowie korpo, "pakerzy" Algerotha typu Furia, Razyda, Nefaryta - staty są, reszta ssie.
Sprzęt w większości też bym zostawił. Można pomyśleć o Bagnetach/Celownikach/Ostrzałkach.
Harmonia i Sztuka - są słabe crapy, ale są też moce które pojawiają się w taliach.
Specjale - tu jest sporo roboty, ale znów są karty które nadają się do gry, a nawet występują regularnie w grach.



255
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Mokry Magazyn Amunicyjny (k. specjalna)
« dnia: Kwietnia 02, 2019, 12:03:26 am »
MOKRY MAGAZYN AMUNICYJNY

k. specjalna  Ogólna

Możesz jej użyć w dowolnej chwili. Pozostaje w grze. Jeżeli kontrolowany przez Ciebie POJAZD zostanie odrzucony lub w inny sposób zniszczony, to załoga (czyli wojownicy wewnątrz) nie zostają zranieni.

UWAGI:
1) tworząc tę kartę miałem na myśli pojazdy typu Grabieżca (z War Zone, w skrócie: +5 do P dla maks 3 wojów, ale po odrzuceniu pojazdu załoga odnosi rany, chyba nawet za punkty, o ile dobrze pamiętam). W org. DT są takie (aż ;)) dwa - Grabieżca i Ważka, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby pozostałe korpo, a nawet Braciszkowie dorobili się takowych także. W końcu też muszą jakoś transportować wojska na polu walki ;)
2) nazwa wzięta z WOTA (kiedyś tam "pykałem" w te czołgi) - było coś takiego tam, jako wyposażenie dodatkowe czołgu (chyba), że zmniejszało prawdopodobieństwo wybuchu amunicji po trafieniu.
3) myślałem o dodaniu "fluffu", w stylu: twoi technicy/inżynierowie opracowali technologię "mokrych magazynów amunicji" w pojazdach, co zmniejsza prawdopodobieństwo wybuchu pojazdu po trafieniu, ale w sumie to nic nie wnosi i nie brzmi zbyt mądrze.
4) psim swędem załapie się tu chyba SWR Krzyżowiec - nabywamy odporności na takowy. Jak nam zniszczy Pojazd, to nie zarobi za kierowcę/pilota.
5) aha - nie wiem jak to odnieść do wojów-pojazdów typu Grizzli, ale chyba nie ma w ogóle związku, ponieważ za odrzucenie wojaka i tak się nie zarabia. Z drugiej strony, jak Grizzli wjedzie na Pole Minowe (i spadnie, bo np. był już ranny) - to też jakby został zniszczony. Może lepiej (profilaktycznie) wyłączyć wojów-pojazdy spod MOKREGO - zawrzeć w opisie że nie działa na wojów uznawanych za pojazdy i problem z głowy.


Strony: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 32