Maja 19, 2025, 07:06:06 am

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Wiadomości - Kapitan Shinobi

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 32
31
Klub Arkadin / Odp: Kolekcja własnej roboty
« dnia: Października 17, 2021, 10:23:52 pm »
To może nawet będzie nie tyle konstruktywna krytyka, co zbiór luźnych przemyśleń, oczywiście subiektywnych, opartych o moje osobiste doświadczenie/postrzeganie Doom Troopera.

19Ty Milczący - zgodnie ze źródłem (czyli War Zone Dark Eden gra bitewna) 19TH Silent to samodzielne jednostki (czyli nie "podrodzaj" innej formacji typu Samuraj => Shogun), stacjonujące w Mrocznym Raju, czyli na Ziemi.
Aspekt techniczny: koleś ma cechy 6/6/6 i wartość =6 wychodzi z samych cech (6+6+6=18; 18:3=6), nawet gdyby nic nie umiał, a dajesz mu zabijanie automatyczne (w skrócie autokill). Ta zdolność na polu walki jest warta co najmniej 1-2 pkt, czyli optymalna W w tym przypadku powinna wynosić 7 lub 8. 

Adept - zgodnie z definicją językową, adept to kandydat, szkolący się na kogoś. Biorąc pod uwagę, że standardowy Mort ma cechy 3/3/3, a ten jeszcze dodatkową zdolność pompowania statów, jest to trochę nielogiczne. Kandydat na Morta jest o wiele silniejszy niż już w pełni wyszkolony zabójca. Ta karta (ogólnie świetna) przedstawia kogoś w rodzaju Elitarny Mortyfikator, a nie Adept.

Pistolet Agresor - +2 to trochę za dużo jak na Broń w typie Pistoletu Egzekutor (+1/+1). Brakuje też miana "Pistolet", potrzebnego do combosa z "Rewolwerowcem" z Paradise lost

Amalia Koburg - nie leży mi to imię. No i kobiety to u nas BOHATERKI. Nie podoba mi się też pomysł na podwójną przynależność. Etoiles Mortant to elitarne zabójczynie Bauhausu, jakoś tak nie łączy mi się to z Bractwem. Jak będąc członkinią Bractwa miałaby wykonywać skrytobójcze misje? Fajnie, że dodałeś jej Sztukę, bo zgodnie z War Zone (gra bitwena w świecie Kronik Mutantów) bohaterki EM szkoli się też w Sztuce.

Ancyrite - zgodnie ze źródłem (w tym przypadku jest to gra karciana Dark Eden, na bazie której zrobiono dodatek Paradise Lost), Ancyrite to typowy Nefaryta Algerotha. Zresztą dowodzi Legionem w Mrocznym Raju, obok Heretyka Marcusa. W naszym DT zupełnie pominięto te postaci, jednak uważam, że są one niezbędne jako element świata. Innymi słowy - Nef Demnogonisa jak najbardziej fajny i potrzebny, ale imię do zmiany (zarezerwować je dla Nefa Algerotha). Co najmniej kilka imion Nefów można wyłowić z War Zone (Blazifagus, Molokh, Alakbeh), także jest w czym wybierać.

Angela Drake - rewelka (tyle, że napis powinien brzmieć BOHATERKA). Ciekawa zdolność z Mocami Ki.

Sierżant Aponte - jak na Pustynnego Skorpiona to słabiak w typie Sierżanta Cartera (którego zresztą strasznie twórcy DT "skrzywdzili". W War Zonie to był niezły kozak i zakapior, u nas jest miękkim leszczem). Oczywiście nie każdy może być Keitoku Asano, i ja to rozumiem, ale o przynajmniej 4-5 pkt bym mu podniósł cechy bojowe. Byłby wówczas takim typowym bohaterem z Golgothy, w typie Simona, Shinobiego itp. Bardzo fajne i klimatyczne jest, że (co się rzadko w DT zdarza) ma zdolności standardowego Pustynnego Skorpiona. oznacza to dla mnie, że gość przeszedł szkolenie takie jak wszyscy Skorpionsi, a nie, że jest jakimś zawieszonym w próżni kolesiem danym od czapy, który tylko daje + ileś, bo akurat była potrzeba na takiego, a równie dobrze, mógłby być np. Sunsetstrikerem.
   
Karabin Szturmowy AR-3000 - generalnie w DT panuje bałagan jeśli chodzi o broń strzelecką. Mamy CKM dające +5 lub +4, zwykłe karabiny dające +4, LKM dające +3 itp. Strasznie mnie to mierzi. Ja zrobiłem sobie takie stopniowanie: Pistolet +1, Pistolet maszynowy +2, Karabin szturmowy +3, LKM +4, CKM +5, Wyrzutnie Rakiet +6. Oczywiście są wyjątki, jak np. Voriche, który co do zasady jest pistoletem, ale wielkości małego działka.
Przykład z DT: mamy BWO będące CKM, z modem +4. Twój zwykły karabin też daje +4. Wynika z tego, że BWO to jakieś przestarzałe padło, pamiętające jeszcze wczesnego Gierka, a nie supernowoczesna broń wsparcia pola walki

Armata Zniszczenia - zdolność "odrzuć 1 umocnienie za 3 akcje" to nie jest jakiś "game-breaker", zęby ją ograniczać do "raz w trakcie gry". Spokojnie można by zostawić bez tego dopisku, 3 akcje to spory koszt (cała tura w normalnych warunkach). No i trochę źle to jest sformułowane (np. "odrzuć jego kartę" zamiast powtarzać słowo umocnienie).       

Armata Mortar - mortar to zdaje się moździerz, trochę to nie pasuje do typu sprzętu na obrazku i siły działania. Zresztą +8 i +6 to zdecydowanie za dużo moim zdaniem. Wiem, że twórcy DT lubią czasem "popłynąć" z fajerwerkami (+12 do S w Aniele Śmierci, pilotowanym przez Inkwizytora, który zgodnie z zasadami nie powinien w ogóle do niego wsiąść - za duża W), ale wolałbym nie iść tą drogą. Takie uczciwe +6 i +3 byłoby moim zdaniem w sam raz. Aha, w DT nie ARMAT, jest ARTYLERIA (co w sumie nie wiele zmienia), nie wiem czy specjalnie dodałeś kolejną kategorię broni, i czy masz jakieś plany na ewentualne wsparcie tejże (w rodzaju broń maszynowa - Ogień Ciągły)

Ashigaru - w War Zonie to było typowe mięso armatnie, słabo wyszkolona piechota, rzucana na typową rzeź, mająca robić zamieszanie na polu walki (karabinki i Naginaty). Tu mamy wojaka o cechach stawiających go ponad większością specjalsów Mishimy. I kombo z motorem też ciekawe. Obrazek nie przedstawia Ashigaru, tylko przeszkolonego pilota Smoczych Motorów. Ja wiem, że w DT możemy dać AH/UH-19 nawet piechurowi o cechach 2/3/2, ale przynajmniej nie dajemy mu jakiegoś szalonego combosa.
Puenta - karta ok, taki pilot jest Mishimie jak najbardziej potrzebny, tym bardziej, że występuje na obrazkach, ale nazwę mu by trzeba zmienić. A Ashigaru zrobić jako odpowiednik Sapera/Huzara/Żołnierza Piechoty, z jakąś dodatkową zdolnością, żeby nie było, że taki totalny golas

Ashreketh - obrazek przedstawia Ashreketh, a pierwsza część jak najbardziej w porządku. Tylko, że Ashrekethy to broń wydawana Ezoghulom, nie Alakhaiom ;), i to Ezoghuli powinna dotyczyć zdolność combosowa. Alek ma swój miecz -relikt, jedyny i niepowtarzalny "Mięsożerca". Zresztą pominięty w DT, a szkoda. Aha - tu mnie olśniło. U ciebie jest ASHREKHT. u mnie ASHREKETH. Nie wiem kto z nas zrobił literówkę, sprawdzę jutro w War Zonie, jak nie zapomnę ;)

Astaroth - z tego co kojarzę, Astaroth jest jakąś postacią z Kultu (gry karcianej tego samego autora co DT). Powielanie imion między poszczególnymi światami nie uważam za szczęśliwe. Nef fajny, taki typowy mag, którego Muawijhe powinien mieć w armii, ale nie z tym imieniem. Bo co będzie następne - Luk Skywalker jako pilot Purpurowego Rekina? ;)

Atak Meków - nie bardzo wiem, czym są rzeczone meki (pewnie do tego dojdziemy), z obrazka wygląda że to roboty kroczące. W DT występują jako zwykłe Pojazdy (a właściwie jeden występuje - Eradicator z "Inkwizycji") i nie bardzo widzę potrzebę robienia z nich czegoś dodatkowego. Sama karta w typie "Potężny Cios", trzeba by to "zupgrejdować" do jakiegoś poziomu typu "a może to wsadzę do talii".

Atak Na Cytadelę - obrazek zacny, karta bez sensu. Mamy w DT Oblężenie Cytadeli, dające PZ x2. Pomijając już sam fakt, że żeby zabić LC w Cytadeli potrzeba cudu (bo nikt nie gra tymi budynkami), to nie licząc Dziecka Ilian zabicie kogokolwiek z LC da nam większą nagrodę w przypadku Oblężenia Cydeli. Po co ktoś miałby to wkładać do talii? Obrazek ten można wykorzystać na wiele sposobów, ale robienie dubla misji z podstawki, w dodatku ze znacznie słabszą nagrodą, to ślepa uliczka ewolucji.

Atak Frontalny - takie trochę wtórne, nie widzę potencjału, choć obrazek przedni. Trzeba by coś pomyśleć, żeby nie zmarnować takiej ładnej grafiki. Tak na szybko, to ja bym poszedł w takim kierunku:
Zagraj w dowolnej. Pozost w grze. Twoi wojownicy w pojazdach dostają +4/+4 kiedy atakują, ale nie mogą wówczas używać umocnień. Oczywiście dozwolone jedno w grze.
A czemu w pojazdach - na obrazku mamy ofensywę Pojazdów, nie piechoty.

Szarża Banzai - nie pasuje obrazek, gościu w ogóle nie wygląda na "Mishimowca", i nie robi żadnej szarży, a raczej jakieś cyrkowe wygibasy. Tak wiem, że 3/4 Mocy Ki w DT nie przedstawia wojowników Mishimy, a np, Mortyfikatora czy Val Duval, ale ta droga kompletnie mi się nie podoba.

Baron Richthausen - tu nie pasuje mi tylko jedno - wyłączenie walki wręcz. Ja wiem, że DT stoi z logiką na bakier (i to mocno czasami ;)), jednakowoż o ile np. w przypadku takiego kolesia z rakietami na plecach (Kawaleria Powietrzna) to ma jeszcze jako taki sens, o tyle brak walki wręcz w przypadku zwykłego wojaka to nie mieści się w mojej Doom Trooperowej głowie. Oprócz typowych noncombatantów (Apostoły, Przywódcy itp - których nie lubię ale to inny temat) w DT też występuje niejaka Golgotha Unleashed z Morta. Ma wyłączoną walkę strzelecką. Na całe szczęście twórce DT nie poszli tą drogą. Spójrzmy jak by to wyglądało w prawdziwym życiu:
Jesteś Golgothą, potężną bestią stworzoną do mordowania ludzi. Naprzeciw ciebie staje Mitch Hunter, największy badass Capitolu, z największą armatą jaką może unieść człowiek, DPAT-6. No i co mu powiesz - "sorry stary, ja mogę brać udział tylko w walce wręcz, weź wyciąg miecza co masz na plecach"? Jak myślicie, jak zareagowałby Mitchu na takie dictum acerbum? Tak, dobrze myślicie, władowałby serię rakiet prosto w potworkę. Nie mówiąc już o tym, że w komiksie Golgotha, na którym oparto cały dodatek Mortyfikator, strzelali do niej równo wszyscy (Kramer, Val, Wolfe itd). Z marnym skutkiem co prawda, ale to inny temat (Nefka była chroniona przez jakiś tam relikt, Oko Wielkiego Brata czy coś ;)).

Biurowiec CY - karta bez sensu. mamy Kwaterę z podstawki, która daje zawsze +2 (i każdemu). Kto i po co miałby grać kartą która daje tylko +1 i tylko w walce z LC (jedną na 11 przynależności) i to tylko kilku wojownikom?
Obrazek fajny, ale karta wymaga upgrejdu. Ja bym np. poszedł w stronę tańszej wystawy (zarówno Technik Walki jak i Funkcjonariusz Bitewny są sporo przepłaceni), np o 4-5 pkt., może też bez akcji. I tak by nikt tym nie grał, ale karta miałaby wówczas jakiś sens, a i może ktoś pokusiłby się o zbudowanie na tym jekiejś talii rekreacyjnej "for fun", na zasadzie - "o tym jeszcze nigdy nie grałem, zobaczymy co z tego wyjdzie".

Na dziś starczy, robi się późno.
c.d.n.

32
Klub Arkadin / Odp: Kolekcja własnej roboty
« dnia: Października 15, 2021, 12:50:05 am »
Tak, Mishima to moja ulubiona przynależność w DT. Tak ogólnie pasuje mi ten klimat honorowych wojowników, no i grafiki z postaciami czy sprzętem tejże korpo są zwykle przednie. A zbroja Hatamoto to w ogóle najpiękniejsza grafika z DT, moim skromnym zdaniem.

Może w weekend będę miał więcej czasu, to odniosę się do zawartości, przeglądałem to pobieżnie i mam sporo uwag, przemyśleń itp.

33
Klub Arkadin / Odp: Kolekcja własnej roboty
« dnia: Października 10, 2021, 10:21:29 pm »
Miło słyszeć, że gra jeszcze nie umarła. Jako wielki orędownik twórczości własnej graczy i fanów z radością przyjmę w nasze zacne grono. W wolnej chwili zajrzę do zawartości. Pozdrawiam.

34
Tablica / Odp: Porządek na forum
« dnia: Sierpnia 05, 2021, 12:28:59 am »
A już myślałem, że forum umarło śmiercią naturalną. Jeszcze walczymy, jak widać.

35
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Odp: Archiwista (secjalka Bracwo)
« dnia: Sierpnia 05, 2021, 12:20:28 am »
Kwestia do ustalenia. Ja bym się skłaniał ku opcji, że nadmiarowe karty spadają.

36
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Odp: Zespół Inżynieryjny (specjalka)
« dnia: Sierpnia 05, 2021, 12:15:06 am »
Robisz jakieś przegięte te karty.

Zdarza mi się. Ale parę postów wyżej Pretor stwierdził coś w stylu "bez przesady".

37
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Odp: Protegowany Dominika (misja)
« dnia: Sierpnia 04, 2021, 11:56:35 pm »
Jest usuwany z gry - jest to zawarte w opisie.

38
Grupy regionalne / Odp: Warszawa
« dnia: Maja 31, 2021, 10:30:53 pm »
Czekam z niecierpliwością na raport z pola walki.

PS. pojutrze, znaczy się w środę? Dzień roboczy?

39
Grupy regionalne / Odp: Górny Śląsk
« dnia: Maja 31, 2021, 10:29:25 pm »
Cześć. Pisałem w temacie Kiedy jakiś Turniej. Zgłaszam chęć do gry.

40
Turnieje/rozgrywki / Odp: Kiedy jakis turniej?
« dnia: Maja 31, 2021, 10:28:01 pm »
Jam jest, Kapitan Shinobi at Your Service.  ;)
Co prawda grałem aż w jednym turnieju, ale zawsze, no i karty leżą gotowe do akcji. Stąd uważam się za czynnego gracza.

41
Ziemia Niczyja / Odp: Mortificator - brak polskiej edycji
« dnia: Maja 11, 2021, 10:54:23 pm »
Co lepsze, to nasz DT (w sensie PL) nie ma odpowiednika HQ limited w ogóle, nie mamy karty o takim działaniu.

42
Ziemia Niczyja / Odp: Mortificator - brak polskiej edycji
« dnia: Maja 06, 2021, 10:38:42 pm »
Różnice duże są w opisach.
Pierwszy Pretor nie ma odporności na Sztukę.
Jeden z Cyber Armów jest za to bronią z większym modem.
Dziwne.

43
Ziemia Niczyja / Odp: Mortificator - brak polskiej edycji
« dnia: Maja 04, 2021, 09:57:08 pm »
Fajna różnica w skadrowaniu jest jeszcze pomiędzy pretoriańskiej łowca limited i unlimited. Wrzucić foto? Czy wszyscy widzieli już?

A możesz wrzucić jak masz chwilę. Ja nie kojarzę tematu, więc chętnie spojrzę.
 
Ragathol z Inq to chyba taki biały kruk doomtrooperowy, coś jak karty z podpisem Bonnera.

44
Ziemia Niczyja / Odp: Mortificator - brak polskiej edycji
« dnia: Kwietnia 23, 2021, 10:46:41 pm »
A to jeszcze ciekawsze z tym Ragatholem, ten sam obrazek tylko inaczej wykadrowany. Z mieczem chyba lepiej wygląda.

45
Ziemia Niczyja / Odp: Witajcie!
« dnia: Kwietnia 10, 2021, 11:01:25 pm »
Z tymi "homemade'ami" to różnie jest, w szczególności ze stroną formalną. Sporo jest przekombinowanych, bezproduktywnych czy też po prostu błędnych, albo zwyczajnie psujących rozgrywkę (typu +16 do S). Strona graficzna też nierzadko leży i kwiczy, bo ludzie biorą obrazki zupełnie nie doomtrooperowe, nie pasujące ani klimatem ani tym co prezentują, albo nawet jeśli "doomtrooperowe", to  bez związku z opisem. I tak na przykład Grzechotka Ilian (w bitewnym War Zone śmiercionośna ręczna broń-zabawka Dzieci Ilian) jest reprezentowana przez jakiś karabin. Zresztą w dziale Arkadin były dyskutowane poszczególne karty z dodatków fanowskich (ENG), po krótkim przestudiowaniu kilku tematów człowiek łatwo dojdzie do wniosku, że karty te są robione "na kolanie". Także ten renesans ma nie zawsze dobre strony, choć ciekawostką dla mnie pozostaje, że ludzie jeszcze się bawią DT.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 32