Maj 27, 2020, 01:18:16 am

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Wiadomości - Kapitan Shinobi

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 29
31
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Trzynaście Zaklęć (specjalka)
« dnia: Grudzień 17, 2019, 11:03:29 pm »
TRZYNAŚCIE ZAKLĘĆ

k. specjalna  Bractwo

To w zasadzie dopiero pomysł raczkujący w mojej głowie, więc nakreślę szkic, a Wy ocenicie czy ma to sens i ewentualnie jak to (sensownie i zwięźle sformułować).
Idea jest taka, żeby ta karta wprowadzała do gry czary Sztuki, które normalnie w talii nie mają racji bytu.
Piorun, Obecność, Biegłość, Kula Żywiołów, Odtworzenie Ciała itp.
Wykładamy w dowolnej (lub za akcję) i wkładamy pod nią do 13 czarów typu common, których nasi ŻZ mogą używać tak jakby były zagrywane z ręki. Czary bierzemy z kolekcji/rezerwy, ewentualnie stosu odrzuconego, ale nie z talii.
Ponieważ jest ich aż 13, dopuściłbym powiedzmy do trzech kopii jednego czaru ale nie więcej.
Ponieważ Przywołania są specyficzne i nawet ich commony są grywalne, wykluczyłbym tę dyscyplinę w całości.
Pytanie jak wykluczyć U/R spod działania tej karty.

32
Karty / Odp: Karnofag
« dnia: Grudzień 11, 2019, 10:22:11 pm »
Dzięki, w sumie nie doczytałem karty - mój błąd, faktycznie stoi jak byk że nie ma za punktów.
Ze swej strony dodam, że osobiście to zlikwidowałbym (głównie to, co stoi w największej sprzeczności z moją "doomtrooperową" logiką):
Karno nie powiniem móc zjadać Apostołów (a w sumie żadnych nonkombatantów)
Karno nie powinien być niezależny od obszaru (czyli z Kohorty ma dostęp do szwadronów/kohort, a z Placówki zjada placówkarzy)
Karno nie powinien zjadać Uwięzionych/Zaginionych w Akcji, za Murem schowanych itp. - bo nie ma do nich dostępu.
Ale to tylko takie moje przemyślenia, bo ja to w ogóle przeprojektowałbym Karnofaga na coś bliżej orginału (za takowy uznaję War Zone bitewniaka - chyba Bestie Wojny go wprowadzały).

33
Karty / Odp: Karnofag
« dnia: Grudzień 10, 2019, 11:01:05 pm »
Mam delikatną prośbę - panowie "rzućcie okiem" na moje wątpliwości w sprawie Karnofaga (post powyżej).
Z góry dzięki  :)

PS sorry za post pod postem, ale chyba przeszedł nie zauważony, a bez sensu zakładać drugi wątek na temat Karno (nie zasłużył ;)).

34
Karty / Odp: Niewinna sztuczka
« dnia: Grudzień 10, 2019, 10:52:19 pm »
Chciałbym nawiązać do postu Skoqa
Cytuj
Żaden czar sztuki nie jest do niczego dołączany z wyjątkiem promocyjnego Oczarowania. Samodoskonalenie i Nietykalność działają przez jakis czas, ale nie sa uważane za karty dołączone, więc Sztuczka nie ma z nimi żadnego związku.

Zawsze grałem w ten sposób, że czary typu Samodoskonalenie dokładałem do wojownika, a odrzucałem w momencie gdy kończyło się jego działanie. Z punktu widzenia mechaniki nie wiele to zmienia, choć w przypadku takich kart jak Niewinna robią się schody. Rozumiem, że tego typu czary lądują od razu na stosie odrzuconym, a gracze są zobowiązani pamiętać co kto i kiedy rzucił.

Co do tematu Niewinna vs Zbrojownia, to ja to widzę tak - mój wojak nie może wyjąć Niewinnej z tegoż przybytku (bo nie jest wojownikiem przeiwnika), natomiast logika podpowiada, że włożyć może, podobnież z ręki. W tej sytuacji Zbrojownia w jakimś stopniu chroniłaby przed Niewinną, ale nie mam na to żadnego argumentu.
O ileż życie Żołnierza Zagłady było by prostsze, gdyby ta cała Sztuczka była specjalką ;)

35
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Odp: Zespół Inżynieryjny (specjalka)
« dnia: Grudzień 06, 2019, 11:17:28 pm »
Cytuj
Dołącz do KAPITANA (na razie nie ma wyższych stopni, więc wystarczy) poświęcając jedną akcję
Przepraszam, to z rozpędu, u mnie są ;)
Zresztą, nie zastanawialiście się jaki stopień wojskowy mają np. Pułkownik Maxwell czy Generał Michael Kell? Keitoku Asano też wygląda na trochę wyżej niż Kapitan.

U siebie mam 4 poziomy (dotyczy tylko sił korpo i braciszków, w Plemionach zostałem przy 1 poziomie - dowódca i tyle): sierżant - kapitan - pułkownik - generał. Dawniej chciałem jeszcze majora (bo fajnie brzmi) ale koniec końców uznałem, że to zbędna komplikacja.

36
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Odp: Zespół Inżynieryjny (specjalka)
« dnia: Grudzień 03, 2019, 11:03:23 pm »
Możesz przydzielić tę kartę DOWÓDCY ŻŻ w randze minimum KAPITANA, poświęcając jedną akcję. Pozostaje w grze. Gdy kontrolujesz ZESPÓŁ INŻYNIERYJNY, możesz zablokować każdą kartę zdarzeń, użytą w walce z twoim ŻZ (nawet taką o globalnym działaniu). Musisz w tym celu uiścić opłatę 5P (każdorazowo). W talii możesz mieć najwyżej dwa egzemplarze tej karty.

Wersja 2.0, poprawiona  :)

Co do rzeczonej Inspiracji, sama z siebie nie jest przeciw wojownikowi, więc ja osobiście zezwoliłbym na jej zagrywanie w pierwszej wersji Zespołu, natomiast oczywiście nie sposób tego "uargumentować" - oponent pewnie trwałby na stanowisku, że może ją bloknąć i nie byłoby sposobu by go przekonać. 

37
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Odp: Zespół Inżynieryjny (specjalka)
« dnia: Listopad 30, 2019, 11:15:40 pm »
Cenna uwaga, dzięki. Sugerowałem się nieco naszym Szóstym Zmysłem Kanji, w szczególności jego polskim zapisem. Zresztą, zwykle jak drugi gracz zagrywa kartę w walce, to w ten czy inny sposób jest ona przeciw mojemu wojakowi ;)
Postaram się to zmiecić, opracuję to na nowo według Twoich uwag.


38
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Zespół Inżynieryjny (specjalka)
« dnia: Listopad 28, 2019, 11:36:58 pm »
ZESPÓŁ INŻYNIERYJNY

k. specjalna  Ogólna

Możesz przydzielić tę kartę DOWÓDCY ŻŻ w randze minimum KAPITANA, poświęcając jedną akcję. Pozostaje w grze. Gdy kontrolujesz ZESPÓŁ INŻYNIERYJNY, możesz zablokować każdą kartę specjalną, użytą w walce przeciw twojemu ŻZ (nawet taką o globalnym działaniu). Musisz w tym celu uiścić opłatę 5P (każdorazowo). W talii możesz mieć najwyżej dwa egzemplarze tej karty.

Panowie, krótkie pytanie. Czy tak sformułowana karta pozwoli się rzeczonemu dowódcy obronić przed wrogą specjalką czy nie?
Widzę tu analogię do Urządzenia Przechwytującego, a wojak z tym sam siebie nie obroni, stąd moje wątpliwości.
Od razu dodam, że intencją tej karty była także ochrona posiadacza, no i powstaje pytanie, czy trzeba to jakoś zawrzeć w tekście karty, czy wystarczy tak jak jest?

39
Ziemia Niczyja / Odp: Tłumaczenie nazwy karty.
« dnia: Listopad 25, 2019, 10:56:35 pm »
Czyli po naszemu wszystko w pizdu ;)

<przepraszam za wulgaryzm, Skoq zaczął ;)>
Swoją drogą karta o takim tytule to byłby taki easter egg

40
Karty / Odp: Etoiles Mortant
« dnia: Listopad 25, 2019, 10:53:19 pm »
Na stronie karcianki.pl nie ma Uduszenia, jak również żadnej innej karty PL promo ze znaczkiem Morta. Ale jak mniemam to niczego nie dowodzi.
Co do czynności = akcje, w tej sytuacji - broni się normalnie. Czyli można uduszonego atakować. Że tak powiem, niech będzie ;)

EDIT
Panowie, myśl sprzed chwili. Przypuśćmy, że mam woja z UDUSZENIEM, a zarazem mam kartę "xxx" która pozwala mi wykładać umocnienia bez akcji (wiem, że takiej nie ma, ale rozważmy teoretyczny wariant).
Pytanie czy UDUSZONY może dostać wówczas jakieś umocnienie (np. Instalację czy okop)?

Albo inny wariant - czy UDUSZONY może się bronić w Strefie Walki? Jeśli tak, to czy dzięki Shinrikyo może otrzymać ekwipunek?

41
Ziemia Niczyja / Odp: Tłumaczenie nazwy karty.
« dnia: Listopad 23, 2019, 11:12:08 pm »
Czyli dokładnie tak jak na ostatnim turnieju, w którym brałem niechlubny udział  ;), ze skutkiem wiadomym.

42
Karty / Odp: Etoiles Mortant
« dnia: Listopad 23, 2019, 11:09:31 pm »
Mam wątpliwości co do Uduszenia. Jak mniemam, ta karta jest tylko w wersji PL, czyli nie ma błędu w tłumaczeniu.
Na karcie stoi, że wojownik nie może wykonywać żadnych czynności. Prowadzenie walki to też czynność, nawet w obronie. Według mnie wojak uduszony nie może walczyć.

Czynności to nie tylko akcje, jak sądzę.

43
Ziemia Niczyja / Tłumaczenie nazwy karty.
« dnia: Listopad 22, 2019, 10:14:04 pm »
W dodatku fanowskim - "DEMENTIA" jest karta specjalna o nazwie "SNAFU".
Tłumacz zwykły się poddał, ten googlowski zapodał coś takiego:
"a confused or chaotic state; a mess"
z tym, że nie podał polskiego odpowiednika. Czy ktoś z was mógłby to słowo przetłumaczyć?
Chodzi o coś w stylu "bałagan" albo "bajzel"?

Karta w sumie jakiś tam pomysł ma, ale mniejsza o to. Nie wiem czy to dobry dział, może to zapytanie powinno trafić do Arlekina?

44
Karty / Odp: Etoiles Mortant
« dnia: Listopad 22, 2019, 10:05:42 pm »
Aha, czyli jak LC są pochowani za Murem, to Etka może "łoić" kogo chce (tzn jak każdy inny Żołnierz BA)?
W morcie jest taka karta, chyba Shore Leave, to też robi noncombatanta?
Jeszcze takie pytanko (czy są nonkombatantami):
Pojmany Mistrz Valpurgius lub dowolny inny LC
Uduszony LC
Zaginiony w akcji
Uwięzieni w obozie jenieckim/obozie pracy.

45
Zasady ogólne / Odp: Usuwanie kart z gry
« dnia: Listopad 22, 2019, 10:00:48 pm »
Śmiem się nie zgodzić, co prawda byłem na aż jednym turnieju, ale dobrze pamiętam
Że Izzi ciągle dokładał coś swoim Robotom, głównie Relikty, typu Okruch czy Pancerz Leg.;
Blitztanki u Jaśka
no i Prorocy na Wołach u Ciebie.
Chyba tylko Ctulhu nic nie dokładał swoim Wilkom, szedł w ilość ;). Za to miał Crenshawa z Morta, który też ma usuwanie.
Ja sam szedłem w Granaty P-p.
Także byłoby co usuwać (gdybym tylko miał taką możliwość). Oczywiście do choinek to daleko, ale usunięcie nawet tylko jednej karty dodatkowej to spory plus. Co byś zrobił bez wołów? Mógłbyś przewijać talię w kółko, a i tak one by siedziały grzecznie na stosie anihilowanym ;) Izzi'emu bez reliktów też byłoby trudniej się budować. Itd.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 29