Kwietnia 25, 2024, 11:25:46 am

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Wiadomości - Kapitan Shinobi

Strony: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 32
346
Ziemia Niczyja / Mortificator - brak polskiej edycji
« dnia: Lutego 02, 2019, 11:43:01 pm »
Takie pytanka natury technicznej:
1) dlaczego akurat Mort nie doczekał się wersji polskiej (gdyby późniejsze dodatki też istniały tylko w obcych językach uznałbym, że twórcy doszli do wniosku, że gra umarła, i nie ma sensu dalej wydawać dodatków, ale późniejsze wyszły wszystkie po naszemu).
2) kto o tym zadecydował i na jakiej podstawie? Jeśli MAG (czy tam jakiś inny wydawca, nie mam orientacji) nie miał kasy (będąc po INQ/WZ, które przecież "karierę" zrobiły) na tłumaczenie/wydanie kart Morta, to jakim cudem wzięli się za Golgothę i następne?
3) skoro nie wydawano Morta po naszemu, to dlaczego wpakowano znaczek tegoż dodatku na karty Promo (Wodna Bestia, Idealne Trafienie i parę innych)? Czy nie byłoby bardziej logiczne, żeby te karty nie miały znaczka w ogóle (tak jak np. Luna tudzież Przywódca Nefarytów)?.

Off topic: na Ragatholu widnieje znaczek War Zone - w pierwszej chwili myślałem, że Inferno zrobiło błąd w druku, przy liście kart z WZ  ;) - ale to chyba czysty przypadek, że ma akurat ten znaczek.

347
Obóz szkoleniowy / Odp: Kolejność Dodatków
« dnia: Lutego 02, 2019, 11:25:08 pm »
A jeszcze takie pytanko:
Orientujecie się jakie były odstępy czasowe pomiędzy base set a kolejnymi dodatkami?

W Infernie, przy opisie jakiejś nowej gry (nie pamiętam jakiej, musiałbym sprawdzić, mniejsza o to) napisano coś takiego: "planowane są dwa dodatki miesięcznie". Jak na mój gust to jakieś szalone tempo, absurdalne dla gracza - kolekcjonera o ograniczonym budżecie.
Nie wyobrażam sobie gry CCG z takim tempem wydawania ;)

   

348
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Meka (wojownik z War Zone bitewniaka)
« dnia: Lutego 02, 2019, 12:13:16 am »
MEKA

Wojownik  Mishima
10/6/10/10
Odporny na działanie kart Mrocznej Harmonii. Nigdy nie może rzucać zaklęć Sztuki, ani posiadać Mocy Ki. Może atakować tylko Legionistów Ciemności. Nie może używać kart ekwipunku (za wyjątkiem WYPOSAŻENIA MEKI), umocnień (za wyjątkiem MIAST) ani RELIKTÓW. Gdy wprowadzasz go do gry, możesz wziąć ze swej kolekcji jedną kartę WYPOSAŻENIA MEKI i dołączyć do niego - zajmuje to jedną akcję dodatkowo.

Uwagi:
odporność na MH to standard w tego typu wojownikach, ograniczenie korzystania z "magii" uważam za równie stsowne.
Atak tylko na LC - sprawa dyskusyjna. W oryginale (WZ bitewny I edition) Meka miał zasadę coś w stylu: musi atakować największy wrogi model na stole, chyba że akurat walczy wręcz.
Największe zwykle były bestie LC - nefy, zenitiańscy, ezoghule itp.
Jeżeli uważacie, że zbyt ogranicza to zastosowanie MEKI, można to zmienić lub całkiem zdjąć.

Ban na Relikty wynika z faktu, że nie lubię cyrków typu Grizzli + Panc Legendarnego Zabójcy. MEKA jako taki może mieć/nosić tylko to, co przewidziała fabryka ;)

Wyposażenie Meki. - wrzucę osobny wątek (ale to już nie dzisiaj, Przemęczenie Umysłu ;)), mam kilka pomysłów, tak w skrócie:
ekwipunek tylko dla MEKI i nikogo innego, z dopiskiem kapitalkami: WYPOSAŻENIE MEKI.
tak jak w orginale 3 zestawy do wyboru: szturm (buława + strzelba), shooter (LKM + wyrz. rakiet), Demonfang (działko ppanc w stylu Nazgarotha).

349
Zasady ogólne / Odp: Zagrywanie kart w czasie dobierania
« dnia: Lutego 01, 2019, 11:30:55 pm »
Ok dzięki
Czyli nie ma przypałów z zagrywaniem w czasie dobierania, by zwiększyć sobie ilość dobranych kart.
Cieszy mnie to podwójnie, ponieważ po pierwsze - nie lubię takiego kombinatorstwa naginającego zdroworozsądkowe zasady (a w zasadzie jawnie je łamiącego), a po drugie - tu moja wizja gry pokrywa się z ogólnie przyjętą wykładnią.
PS osobiście w życiu bym nie wpadł na taki myk ;), ale widziałem "takie coś" w akcji.



350
Turnieje/rozgrywki / Odp: Turniej Od strony technicznej
« dnia: Lutego 01, 2019, 11:23:48 pm »
No ja tam zawsze sobie pisałem, a koledzy z którymi grałem nie protestowali zbytnio, choć kontrola była.
Fakt - przy wszechobecnych kompleksach/fabrykach i w drugą stronę - zużyciach może to być kłopotliwe.
Z drugiej strony, niedawno "przerabialiśmy" temat talii "wymianowych" i padały tam liczby do 200 pkt w puli ;)
przeliczanie takich ilości moniaków też może być kłopotliwe, no i też można się machnąć.

Co do liczenia przez przeciwnika. Swego czasu miałem ekipę na grę w halówkę, no i liczyło się w pamięci.
Chociaż dałbym sobie rękę uciąć, że liczyłem skrupulatnie, punkt po punkcie, to druga drużyna często się nie zgadzała z wynikiem - zwykle gdy przegrywali  ;)

Co do zapomnień - oczywiście że strata gracza, który sobie zapomniał o doliczeniu za kompleks/fabrykę itp.
jak w Eurobiznesie - nie pobrałeś opłaty za postój na swej lokacji - przepadło. ;)

351
Ziemia Niczyja / Odp: Gra samemu
« dnia: Lutego 01, 2019, 10:54:02 pm »
To mi się kojarzy z Podziemnym Kręgiem ;)

352
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Odp: Chaos Myślowy (Sztuka)
« dnia: Lutego 01, 2019, 10:49:02 pm »
Słuszna uwaga, także dzięki.
PS - dobra kończę z game brejkerami, pora na uczciwą walkę ;)
Na pierwszy ogień pójdzie mój pojekt Meki.

353
Ziemia Niczyja / Gra samemu
« dnia: Lutego 01, 2019, 12:25:14 am »
Panowie, czy ktoś z was, kiedykolwiek popadł w taką desperację, że złożył dwie talie i zagrał sam ze sobą?
Ja nie będę ukrywał, że miałem takie epizody ;)

Ale DT samemu to jak gra w szachy, trochę lipa, bo i tak wiem co zrobi przeciwnik.

354
Zasady ogólne / Zagrywanie kart w czasie dobierania
« dnia: Lutego 01, 2019, 12:20:39 am »
Panowie, taka sytuacja:

gracz 1 (jego krok I) dobiera sobie karty. Robi to oczywiście po kolei, powiedzmy że ma miejsce na 3.
Dobiera pierwszą, drugą i natychmiast rzuca ("bo pisze w dowolnej chwili"), po czym dobiera jeszcze dwie.

Pytanie czy to jest "na legalu" czy jednak nie.

W jakiejś grze, albo w odpowiedziach dotyczących jakiejś gry (chyba to były pytania dot. Kultu, ale nie dam głowy teraz) było tego typu pytanie, i padła odpowiedź że nie wolno tak grać, ponieważ:

"dobieranie jest działaniem jednoczesnym, ale ponieważ trudno z talii dobrać na raz ileś kart, robi się to po kolei. Mimo to nie wolno zagrywać nawet kart <w dowolnym>, gracz musi zakończyć dobieranie".
<to oczywiście nie jest cytat słowo w słowo, ale taki był sens odpowiedzi>

Jak to wygląda u was? W sensie w naszej grze?
Nie ukrywam, że sam padłem ofiarą takiego niehonorowego działania, choć Karma była po mojej stronie.
(tzn koledze to nie pomogło ;) - i tak go "zmogłem").

355
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Chaos Myślowy (Sztuka)
« dnia: Stycznia 31, 2019, 11:50:10 pm »
CHAOS MYŚLOWY
Sztuka  Bractwo

SZTUKA ODDZIAŁYWAŃ. Koszt początkowy: 6P. Możesz go użyć przeciw dowolnemu graczowi, na początku jego tury, zanim wykona jakiekolwiek akcje (po wykorzystniu usuń czar z gry). W trakcie tej tury gracz ten nie może wykonać żadnej akcji ani ataku. W talii możesz mieć tylko jedną taką kartę.

Uwagi
Nazwa średnia, pierwszy mój pomysł to Chaos Myśli (ale brzmi dwuznacznie, w założeniu ma być coś na kształt
chaos of thoughts - po angielsku brzmi nawet fajnie, ale po naszemu - chaos co robi? - Myśli ;)

Tak wiem, kolejny "game brejker", must have i takie tam, pewnie też za tani - może dołożyć do 10A, lub nawet podwoić -12A. i tak najczęściej czary rzucają Znawcy i Biali Mistycy (1A=>2A). Z racji mocy czaru, dodałem usuwanie po rzuceniu i ograniczenie do 1.

Czekam na osąd (względnie na sąd ostateczny ;)).   

356
Turnieje/rozgrywki / Odp: Turniej Od strony technicznej
« dnia: Stycznia 31, 2019, 11:34:59 pm »
Taka kolejna sprawa techniczna:
Jak wygląda zapis PZ/PA w grze - czy to po prostu dwie tabelki z zapisywanym aktualnym stanem "kont" graczy, czy też "bawicie się" w pule reprezentowane przez fizyczne elementy?

Ja zawsze robiłem sobie tabelkę, do której nanosiłem stan początkowy i późniejsze zmiany, omijając żetony/monety itp. Nie wiem natomiast jak to wygląda na turniejach (oczywiście zawsze miałem cosik pod ręką, na wypadek kart wymagających znaczników - czego z resztą większość forumowa nie lubi ;)).

357
Ziemia Niczyja / Odp: Legenda 5 Kręgów
« dnia: Stycznia 29, 2019, 11:37:13 pm »
A kojarzycie taką grę Iluminati (chyba miała podtytuł NWO - New World Order).
Był kiedyś o niej artykuł w Magi i Mieczu - mam ten nr.
Może ktoś miał z tym "styczność" - mnie osobiście odstrasza grafika.
Za to zawsze miałem chrapkę na AvP karcianego. O tym czytałem w Infernie.

358
Ziemia Niczyja / Odp: Legenda 5 Kręgów
« dnia: Stycznia 29, 2019, 12:38:22 am »
A że tak z buta zapytam, jest jakaś gra w którą nie grałeś? ;)
Jak dotąd (z tego co wyłapałem, mogę się mylić).
DT, Kult, M:TG, War Zone bitewny, DE, pewnie jakieś RPG-i też były (Mutant Chronicles na przykład?).

Może te, jak im tam, pokemony?
Albo szachy (słyszałem opinie, że to też gra fantastyczna <w sensie fantastyki naukowej>)  ;)



359
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Chowaniec (wojownik)
« dnia: Stycznia 29, 2019, 12:26:03 am »
CHOWANIEC

Wojownik  Legion C.
5/6/4/7
WYZNAWCA MUAWIJHE. Może się ukrywać (oraz wychodzić z ukrycia) w dowolnym momencie, nie poświęcając na to akcji. Kiedy znajduje się w ukryciu, zyskuje dodatkowe +2 do P oraz zdolność pierwszego uderzenia. CHOWANIEC może też atakować z ukrycia, dowolną taktyką.

Uwagi
cechy (nieco) kopiują Nefarytę Mua. podstawowego, ale nie mam innych pomysłów prócz wyższe WW/S kosztem P. Oczywiście bez tworzenia killera typu 10/10/10, co jest typowe dla np. Apokalipsy.
Nazwa trąci trochę staropolszczyzną, ciekawe jak by to brzmiało w angielskim ("hideseeker"?).
Nie zgadniecie skąd ją wytrzasłem ;)
Zastanawiam się czy nie dać większych bonusów co cech w ukryciu, ale z tego co zauważyłem, "suche" pompowanie statsów jest nie mile widziane przez ogół forumowe. ;)
A może dodać coś bez związku z ukrywaniem dodatkowo, albo dodać że sam Chowaniec ignoruje mody z ukrycia - pytanie czy to byłoby za wiele jak na jednego wojaka.

360
SELEKCJA POLSKICH KART FANOWSKICH / Spaczeń Sztuki (wojownik)
« dnia: Stycznia 29, 2019, 12:10:46 am »
SPACZEŃ SZTUKI

Wojownik  Legion C.
4/4/7/7
Wyznawca Muawijhe. Może rzucać czary Sztuki tak, jakby był członkiem Bractwa. Może nimi wspierać Legionistów Ciemności, a także dowolnych innych wojowników, jeśli uzna to za stosowne. W walce z Żołnierzami Bractwa jego P zwiększa się o +3.

Uwagi
Cechy do dyskusji - ale nie chciałem przesadzać z siłą.
Nazwa "zahacza" o słowotwórstwo, powinno być w j. polskim "spaczeniec" (raczej, chyba), ale "spaczeń" mi się bardziej podoba ;)
Ostatnia zdolność dodana tak "z głupia frant" - już w trakcie pisania postu. Niech szacowni braciszkowie mają "pod górkę" z kolesiem, który w standardzie "plagiatuje" ich główną zdolność. ;)

Strony: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 32