Kwietnia 26, 2024, 07:13:35 am

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Wiadomości - Kapitan Shinobi

Strony: 1 ... 28 29 [30] 31 32
436
Karty / Odp: Michaelis Apostata
« dnia: Grudnia 22, 2018, 10:11:20 pm »
Czyli Nipa to taka "Szara eminencja" DT.
Swoją drogą chyba nawet była karta z takim tytułem gdzieś w homemade'ach.
Ja przez długie lata nie znałem/nie miałem dostępu ani styczności z "english version", stąd pewnie mój upór przy niektórych kartach ;)
Jak mówią - tylko krowa nie zmienia poglądów.
PS Zmiana Celu byłaby nawet w miarę (powiedzmy na poziomie Przewagi Taktycznej) gdyby umożliwiała przeniesienie czarów Przemian z castera na kogoś innego. Czujecie te "wędrujące" Samodoskonalenia i Nietykalności?
Ja już widzę jak Grinder z W = 20 Wjeżdża w puchę 4 razy (albo i 8 z Inicjatywy) zarabiając 40 / 80 PZ.

437
Klub Arkadin / Nowy rodzaj kart - Mutageny
« dnia: Grudnia 22, 2018, 12:44:48 am »
Takie coś wymyśliłem:
Jak w tytule nowy rodzaj kart
Karta Zasad Mutagenów (MT):
1. Mogą z nich korzystać tylko Templariusze (Plemię, nie LC)
2. Wojownik może otrzymać MT kosztem jednej akcji (no chyba że karta stanowi inaczej)
3. Wojownik może mieć tylko jedną kartę MT na raz (nie wolno dublować, dokładać innych itp)
4. MT działa zawsze i permanentnie, z chwilą dołączenia karty - nie ma możliwości "rezygnacji" z danej zdolności.
5. MT można dawać tylko swoim wojownikom
6. Każdy MT jest ograniczony do 1 w talii.

Uwagi:
Powiecie że to taka MH dla ubogich, ale bardziej zainspirowałem się Wiedźminem 2, niż Harmonią, no a podobne działanie wynika niejako z typu kart - Templariusze to mutanty (nie potrzebują masek tlenowych, są wyraźnie silniejsi niż zwykli ludzie, inaczej też wyglądają).
Ograniczenie wprowadziłem z tej racji, że wydaje mi się, że ładowanie po 5 tych najsilniejszych MT dawało by wyraźną przewagę Templariuszom, a nie chciałbym burzyć balansu Plemion (o ile takowy w ogóle istnieje)

Tak na szybko (nie mam jakiejś szczególnej weny co do nazw 8)):
{Piszę skrótami myślowymi, ale sądzę że złapiecie o co kaman} ;)
Mutagen Agresji: Zab aut + usuw zabitych (tak wiem, że większość Tempków ma zab aut w standardzie, są jednakowoż tacy co nie mają, no a anihilacja pokonanych każdemu się przyda, nie jest to też jakiś game breaker)
Mutagen Szybkości: first strike
Mutagen odporności: odporność na MH/Szt (tu rozważyłbym, czy nie dodać odporności na Proroctwa i Rytuały - dla mnie to taka sama magia jak te pierwsze, no i tym samym Moce Ki)
Mutagen Układu Kostnego: +3 do WW i +3 do P (tak wiem, że nikt tym nie będzie grał, ale bądźmy szczerzy - tworzenie samych rarów jest bezsensu, jakieś commony też powinny być, zresztą takie +5/+6 to bez sens, +1 czy  +2 nie odczuwalne, no a taka Verounist ma +3/+3 - i łatwiej ją uwalić, zresztą to Pojazd)
Mutagen Regeneracji: auto leczenie po zranieniu (i leczy się, jak dasz to rannemu) - tu można by rozważyć czy nie zrobić leczenia za akcję (oczywiście woj tak czy siak może uleczyć tylko siebie)
Mutagen Siły Psychicznej: ochrona przed autokillem
Mutagen Koncentracji: każda dodatkowa akcja przed atakiem na S daje +3 (może lepsze byłoby +4?)

Na początek starczy, co myślicie?

PS Nie mam zielonego pojęcia skąd wziąć obrazki (rodzaj kart znalazłem)
Aha mam - trzeba zadzwonić do J. Matsona z prośbą żeby narysował kilku przypakowanych Templarsów, w stylu takim jak jego obrazek użyty w Paradise Lost ;) - coś się wybierze







 

 

438
Karty / Odp: Michaelis Apostata
« dnia: Grudnia 21, 2018, 11:45:11 pm »
Tu mam taką uwagę:
Alakhai nie mógłby mieć napisu szczegółowego typu "może być obdarzany wszystkimi MH, nawet tymi, zastrzeżonymi dla Heretyków" - ponieważ w TP nie było ani jednej karty MH tylko dla Heretyków. Takie wprowadziła dopiero INQ.
Zatem rozmiar jego text boxu nie ma znaczenia - w podstawce był chyba tylko jeden Dar tylko dla Nefa (może 2), na które Alek i tak się łapał z racji tego że jest Nefem.

Myślę że nie chodzi o to, że nie mieli miejsca, tylko nie każdy woj musi od razu korzystać ze 100% kart MH.
Jedni "obchodzą" Wyznawstwo (Alek, Valpi) inni mają zaś Dary Heretyckie (Maledrach).

PS DOINK a jaki byś zastosował zapis na takim choćby Sojuszu Legionu Ciemności, żeby obchodził on Wyznawstwo (czyli żeby taki np Cairath mógł dostawać Zdolność Przemiany), jednocześnie nie pozwalając żeby Dary dla Nefów, Heretyków i inne takie (wiem - innych nie ma, ale gdyby kiedyś powstały) latały jak chciały?



 

439
Zasady ogólne / Odp: Wojownicy uznawani za innych
« dnia: Grudnia 21, 2018, 11:29:21 pm »
Panowie dwie uwagi:
1) to nie Samuraj ma +7 od Skalpera, ale Shogun z Apokalipsy
Yui pochodzący z Golgothy nie mógłby być Shogunem, bo mielibyśmy Powrót Do Przyszłości ;)
Ewentualnie można by rozważać czy Keitoku Asano ma +7/-7 gdy lutuje Skalperem, ale:
2) w AP wyszła karta info (jedna z kilku) która to objaśniała - "Karty uznawane za inne karty lub rodzaje kart" - coś takiego, no i tam stało czarno na białym że zdolności się nie przenoszą z woja na woja tylko dla tego że jest za kogoś uważany.
PS
Pierwsza Poprawka działa chyba tylko w jedną stronę czyli Samuraj nie dostanie dzięki niej zdolności Shoguna, natomiast Shogun mógłby dostać, gdyby tylko Samuraj cokolwiek potrafił (Samuś z podstawki ma tylko goły fluff, bez żadnych zdolności)  - czy dobrze rozumiem?

440
Karty / Odp: Całkowite Zaćmienie
« dnia: Grudnia 21, 2018, 11:15:59 pm »
Jak dla mnie wyjaśnienie Skoqa jest w pełni zadowalające i w zasadzie skończyłbym temat.
Argumenty są jasne i zrozumiałe, załapałem też różnicę między Arch Bractwa a Zbrojownią itp. w kontekście odwracania kart.
Miłego odwracania wam życzę, panowie ;)
 

441
Karty / Odp: Plagiat
« dnia: Grudnia 20, 2018, 11:22:38 pm »
Rozumiem, że jeśli Michaelis Apostata splagiatuje Pomiot Ilan, to dostanie bonus od Kuli Pomniejszych Sług?
A co jeśli Splagiatuje zwykłe Dziecko Ilian - to już nie (Dziecko nie ma w swym text boksie zdolności typu "Uznawany za Dziecko Ilian - bo i też nie może mieć - no chyba że angielski bękart ma inny opis)?

A jeśli splagiatuję wojownika, który w sumie nic nie potrafi, ale ma jakiś fluff (chyba tak się to nazywa), w którym pada jego nazwa np: czy Plagiat na nekromutanta uczyni posiadacza MH Nekromutantem?
O albo Plagiat na Kuratora, żeby dostać Koordynator Walki. Na kuratorze jest tam nazwa wymieniona (nie wiem jak to wygląda na angielskich kartach).

442
Zasady ogólne / Wojownicy uznawani za innych
« dnia: Grudnia 20, 2018, 10:32:33 pm »
Na Michaelisie jest napis HERETYK, a nie "uznawany" za Heretyka.
Zdaje się że podobnie jest z czarnym Mistykiem.

Stąd pytanie czy to coś zmienia w sensie mechaniki gry, działania kart itp?
 Czy napis że ktoś jest uznawany za kogoś jest tożsamy z tym że ktoś jest tym kimś?

Chyba wszyscy inni wojownicy są uznawani/uważani za, z wyjątkiem Nefarytów.
Nefarytą się jest  8) bez względu na to za kogo cię inni uważają.

PS Chyba polski McBride ma jaeszcze taki ciekawy napis: Należy do Krw. Beretów.
czy taki Drougan daje mu to wszystko co "zwykłym" Beretom? 

443
Karty / Odp: Michaelis Apostata
« dnia: Grudnia 20, 2018, 09:55:39 pm »
Kluczowa tu jest chyba zdolność Maledracha, na którym jest wyraźnie zaznaczone, że MOŻE korzytać nawet z DMH dla Heretyków. Jeśli na karcie nie występuje tego typu zapis, to znaczy że obchodzi ona "Wyznawstwo", ale ograniczenie typu "konkretny woj/typ woja" już nie.
Ja tak to widzę i rozumiem.
Jeżeli szeroko pojęty ogół doświadczonych graczy/forumowiczów tak gra, zresztą od lat, to nie widzę sensu coś zmieniać (co nie oznacza, że zawsze i we wszystkim się zgadzam z ustaleniami na forum).
Dla mnie np. takie Skradzione Papiery to 100% blok, i nawet zdanie Wintera czy Nipy (a swoją drogą kto to, oprócz tego tego że Fin?) tego nie zmieni - jeśli mieli coś innego na myśli, to uważam że źle napisali tą kartę. ;)

Oczywiście przyjąłem do wiadomości działanie tej karty, i tak też będę grał (gdybym kiedyś trafił na jakiś turniej) 8)
nie będę rozdzierał szat jak Rejtan tylko dla tego, że ktoś nie pozwolił mi bloknąć Grabieży gdy akurat nie miałem Zakłócenia na ręce.

PS a zwróciliście uwagę na zapis PL Maledracha, konkretnie to ostatnie: M. nie jest uważany za Heretyka. A niby dlaczego miałby być? Przeca to NEF!.
Równie dobrze można by napisać na Złotym Lwie: Złoty Lew nie jest uważany za Członka Klanu.
Ale skoro to dodali, to chyba chcieli podkreślić, że Mali, choć Nefaryta, może się częstować takimi Siłami Nieczystymi itd.

444
Karty / Odp: Strażnik Gargoyla
« dnia: Grudnia 20, 2018, 09:33:32 pm »
Strażnik jest chyba raczej OP, skoro jest permanentnie banowany.
Na forum przeczytałem (w różnych miejscach, dokładnie teraz nie zacytuję) komentarze typu
"jego zdolność jest za silna"
"jak się zrobi noncombatanta to jest nie do ruszenia"
Zdaje się że Pretorianstalker gdzieś napisał, że Strażnik jest banowany nawet jeśli inne promki są dopuszczone i raczej się go nie zobaczy w grze.
 
Co do wchodzenia/wychodzenia - zgadza się, 2 akcje to za wysoko (zróbmy po jednej ;D).
Co do uwalenia karty strażnika, to nie mam że tak powiem "mocy sprawczej", moje rozważania są czysto teoretyczne, chciałem tylko skonsultować taki pomysł z innymi (na zasadzie - skoro jakaś karta jest "gamebreaker'em", to utrudnię korzystanie z niej).
Chciałbym też żeby np. takie Ujawnionko wchodziło za 3 akcje, a nie gratis. ;) bo uważam je za b. mocne
PS
co do plusików - jakoś się 4 dodatki bez nich obeszły, a z biegiem czasu wypracowano pewien schemat opisu, że tak to nazwę, i od INQ w górę raczej nie było już problemów (z tym konkretnie elementem).
Z jednym się zgadzam: text box na karcie DT jest zdecydowanie za mały, ale wciąż nie lubię ich.
Może dlatego że weszły w dodatku którego nie lubię?


445
Karty / Michaelis Apostata
« dnia: Grudnia 20, 2018, 09:12:53 pm »
Czy jego zdolność (dotycząca MH) pozwala mu przydzielić MH zastrzeżone dla Nafarytów?

446
Karty / Odp: Całkowite Zaćmienie
« dnia: Grudnia 20, 2018, 08:59:58 pm »
Chyba jest tu analogia do Muzeum z AP
Relikt nie ma wpływu, ale "cały czas pozostaje w grze" i tam jest chyba dopisane, że żadne "kopie" nie mogą się pojawić.
Puenta (albo pointa, nie pamiętam z głowy poprawnej wersji): Można "być w grze, nie wywierać żadnego wpływu", za to blokować inne kopie przed "wejściem".

Co do Archiwów/Zbrojowni - myślę że karty pod nimi są odwracane razem z nimi - jest to inna sytuacja, niż np. BWO 4200 z dołączonym Bagnetem (bagnet działa w grze normalnie, karty pod budynkami nie).

Odsłanianie cudzych kart - na to bym nie wpadł, sądzę że zamysł tej karty był inny - gracz może odwracać tylko te karty, nad którymi ma kontrolę, choć i tu są problemy - jak wojak przeciwnika ma moją niewinną Sztuczkę to?
Ja bym grał, że można odwracać tylko te karty które są u mnie (na dow. obszarze, lub ogólnie w grze, ale nie mogę komuś odwrócić Ujawnienia Przezn. itd.).

To tylko moje prywatne opinie, więc w żadnym wypadku nie wiążące, z resztą pisane z pozycji gracza równie nie doświadczonego, co przedmówca, a pewnie i bardziej ;)



447
Obóz szkoleniowy / Odp: Karty Promo
« dnia: Grudnia 19, 2018, 11:09:22 pm »
Ja najczęściej (o ile pasuje do talii) gram Idealnym Trafieniem i Michaelisem przy LC ze Sztuką. Bestia czasem, ale raczej rzadko. Zdarzyło mi się użyć też Wolfe'a In The Heat i Huntera SFB :)

Takie pytanko z pozycji niedoświadczonego gracza:
czy Michaelis odegrał (choć raz) jakąś większą rolę, czy raczej pełnił funkcje mięsa armatniego, przysłowiowej Owcy na rzeź?  Podobnież Wodna Bestia?

448
Karty / Strażnik Gargoyla
« dnia: Grudnia 19, 2018, 10:47:59 pm »
Czy wyżej wymieniony chroni karty które nie mają napisu "pozostaje w grze"?

W TP żadna specjalka nie miała, bo jeszcze tego nie wymyślili (co zresztą powodowało mnóstwo niedomówień i sporów)
Dajmy na to takie Ujawnienie - zawsze graliśmy że leży na stole i z chwilą discardu działanie mija, czyli de facto pozostaje w grze (niejako domyślnie).

W dodatkach powyżej G też nic nie ma "pozostawania", bo wprowadzili te śmieszne +/-/x, czego zresztą nie lubię, bo psuje mi urodę kart.
I tak np. chyba Łaska Paladinów działa jak "pozostajka" - czy Garguś chroni takie czy nie?

PS
A co myślicie o takim pomyśle:
zmienić mu zdolność na taką, działanie to samo, ale działa tylko jak znajduje się w CYTADELI SEMAI.
W opisie zawrzeć, że można go za dwie akcje dołączyć do posiadanej Cyt Semai.
Z tym że: broni się normalnie, nie może atakować, nie może jej opuścić (ewentualnie za 2 akcje opuszcza ją, ale z tą chwilą nie chroni już kart).
Reszta bez zmian - Sztuka/MH jak oryginał.

Oczywiście jak Cytadela zleci, to Garguś (jako karta dołączona) też leci ("I belive I can fly")

Pyt czy można być dołączonym do Cyt i jednocześnie korzystać z takiego np. Muru Obronnego. Chyba nie, choć tak na logikę, to taki murek mógłby być częścią Cytadeli (na obrazku z resztą jest kawałek Cyt Golgothy, wycięty z komiksu).

449
Obóz szkoleniowy / Odp: Karty Promo
« dnia: Grudnia 19, 2018, 01:08:57 am »
Mniemam iż wynika to z faktu, że zdecydowana większość kart promo jest słabo grywalna.
Przynajmniej jeśli chodzi o polskie.
Wodna Bestia służy tylko do wjeżdżania w puchę bo ma sporo przepakowaną Wartość, zresztą nawet gdyby miała, dajmy na to 9 i tak służyłaby temu samemu celowi.
Nicholai - zdecydowanie słabiak, chyba ma autokilla, nie pamiętam teraz, ale nawet jeśli to go to nie ratuje
Przywódca Nefarytów - kompletny słabiak z dziwną zdolnością, praktycznie nie do użycia.
Oczarowanie - jakoś nie widzę sensu tej karty - czar który zostaje na stałe (?) na stole - to już lepiej by to wyglądało jako MH.
Strażnik Gargoyla - słabe cechy, a jego zdolność wydaje mi się co najmniej dziwna (wojownik chroniący specjale?!)
Apostata - też słabiak, Sztukę w LC można wykorzystać lepiej niż nim.
Tak z głowy to nie pamiętam reszty, ale na ich tle dla Uduszenia faktycznie bym znalazł zastosowanie.

PS tak z czystej ciekawości - czemu DE nie dorobiło się promek? Gra "zdechła" zbyt szybko/trafiła na złe czasy/wydawca walnął bankruta czy coś typu wszystkiego po trochu?

450
Klub Arkadin / Nowe Wersje Apostołów
« dnia: Grudnia 16, 2018, 01:22:46 am »
Wpadł mi do głowy pewien pomysł.
Z racji że nie lubię noncombatantów (co z niego za wojownik jak nie może się bić), zmieniłbym/wprowadziłbym Apostołów walczących.
W Warzonie 1 był chyba nawet opis starcia Kardynał Nathaniel vs Algeroth w dziale "historia świata"  ;).
Oczywiście obrazki zostają - są fajne, choć Demnogonis to w War Zonie Pomiot Demnogonisa, ale nie czepiajmy się szczegółów. Zostawiłbym bym też zdolności (z tym, że angielskie).

Zasady dot. AP (w realiach starego DT byłaby to karta informacyjna, dołączana do INQ, na wzór kart zasad "czegoś"):
1) AP nie może dobrowolnie atakować, w szczególności nigdy nie może zaatakować gracza. To po to żeby nie było wjazdów w puche wojem z przepakowaną W, no i Algeroth nie prowadzi armii w pierwszej linii - ma od tego "ludzi" ;)
2) TKNSN jest uznawany za Apostoła, i dotyczą go wszystkie zasady/karty dotyczące AP (+ kilka specyficznych z racji pozycji) - Najwyższy Apostoł/Pan Apostołów to też Apostoł.
3) w obrębie danego obszaru, AP jest zawsze atakowany w ostatniej kolejności, czyli każdy inny LC, Heretyk, Kultysta i inne takie zawsze będzie go chronił. Nawet jeśli akurat siedzi za Murem Obronnym.
4) AP dostaje bonus od swojej Cytadeli, może używać sprzętów zastrzeżonych dla swoich Wyznawców, oraz może się obdarzać  MH (DMH + odpowiadające mu Dary AP). Tu uwaga - Zdolność Ilian to obchodzi, czyli może wszystko. oczywiście Dary dla H/NEF i tym podobne - te obostrzenia pozostają w mocy.
5) żaden LC nigdy nie może zaatakować AP (nie ma znaczenia Wyznawsto). Gdyby został do tego zmuszony przez jakieś karty, walka jest automatycznie przerwana.
6) żaden LC nie może użyć swej zdolności specjalnej lub kart które posiada/które na niego oddziałują przeciwko AP.
Innymi słowy Golgotha nie rzuci żadnego czaru Sztuki przeciw AP innego gracza, Golem nie walnie granatem w AP, Cairath nie usunie Rozkładem sprzętu należącego do AP itp/itd.
7) gdyby doszło (jakimś cudem) do walki AP vs AP, rozstrzyga się ją normalnie.
8) AP nie dotyczą zasady przenoszenia - nic nie może zmusić AP do udania się na Placówkę (ani "ruch wojsk" przeciwnika, ani ŻADNE karty czy zdolności. AP sam decyduje (no w sensie gracz) czy pójdzie na Placówkę.
Inni LC w kohorcie zachowują się normalnie - jak trzeba muszą lecieć "obadać" teren.
9) TKNSN z racji pozycji ma takie przywileje:
   a) możliwość używania sprzętu dowolnych Wyznawców (dyskusyjne jest czy będzie się "marasił" heretycką padliną),
       w sumie jakaś Nekrobionika czy coś takiego - no nie wiem
   b) ma do dyspozycji dowolne MH (ale tu jestem pewien, że nie będzie się plamił heretyckimi "mocami" - one
       pozostają zarezerwowane dla pionków, analogicznie MH dla Nefów)
   c) dostaje bonus od każdej Cytadeli
   d) ma +5 gdy walczy z innym AP (to powinno się znaleźć na jego karcie). Tu zmienił bym też jego zdolność na "wszyscy twoi LC" zabijają automatycznie. - wtedy "młóciłby" nawet Legion u przeciwnika
10) AP nie mogą nigdy się ukrywać (Tchórzostwem na Ilian - no bez jaj ;))

Pozostaje otwarta kwestia cech (i tu uwaga - w grze z AP walczakami zbanowałbym wojów z Morta, ten Thug i Mercenery konkrenie, z racji że jeśli byle chłystek ma 15/15/15, to taki Algeroth powinien mieć 20/20/20. Grizzli może zostać, to jednak czołg ze 2 razy większy niż T32 - jego cechy mają jakiś sens).
Durand ma po 11 i powinien być jedynym człowiekiem z tak wysokimi statami (jako przywódca ludzkości, ma to jakieś uzasadnienie). Swoją drogą tych dwóch pajaców z Morta w ogóle nie powinno istnieć (kogoś poniosła fantazja, i to mocno, tak jak niektórych naszych kibiców/dziennikarzy przed MŚ w Rosji).

Moje propozycje: TKNSN, jako najsilniejszy i źródło wszelkiego zła, czyli całego Legionu
12/12/15/15 w sam raz żeby "goły" Grizzli mu nic nie zrobił (tudzież "goła" Indygo)
Piątka AP powinna być wyraźnie od niego słabsza (suma cech, którą ja nazywam WB u niego to 39 - proponuję po 30 (solidarność;), a skoro DURAND czy jakieś jego wcielenie kiedyś tam pokonał Aliego, mając WB 33, to sądzę że pasuje ta 30).
Ilian: 6/11/13/13 (jako babka może mieć słabe WW, ale z racji starszeństwa należy jej się wysokie P, żeby braciszkowie nie robili na niej wrażenia - przynajmniej nie z gołymi rękami)
Ali : 10/9/11/13  Zrównoważone WW i S da opcje i do Panc Skorupy i do Nazgarothów, co w sumie u niego pasuje
Demnuś: 8/12/10/13 (Demnogonisy mają zwykle wysokie S, więc mi pasuje, no a P poniżej dychy to tak bym powiedział "gańba" dla Apostoła; 12 S to akurat tyle, żeby z gołymi rękami nie ukrzywdził siostrzyczki)
Muaś: 10/10/10/13 (tu nie mam koncepcji żadnej, a nie ma po prostu LC z takimi cechami)
Semai: 9/10/11/13 (Semaie mają zwykle w miarę wyrównane cechy - np. Intruz i Zbobywca, a nie chcąc dublować Muasia i Aliego tak mi wychodzi z rachunków).

Znów się przesadnie rozpisałem 8). Chyba "odczuwam głód emocjonalnej dyskusji" związanej z DT.
PS pomysł jest mój, więc wszelkie wątpliwości rozpatruję osobiście :P.
Jak ktoś tu dotarł niech napisze co myśli/co robi problemy/jakie errory tu wyłażą.

Strony: 1 ... 28 29 [30] 31 32