Kwietnia 30, 2024, 04:09:31 am

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Wiadomości - hutnik

Strony: 1 ... 44 45 [46] 47 48 49
676
Klub Arkadin / Odp: Selekcja kart z dodatków fanowskich
« dnia: Grudnia 14, 2011, 12:59:48 pm »
@Marqwitch

Właśnie w tym rzecz, że nie chciałbym NIC zmieniać. Przyjmujemy tylko te karty, które można zaakceptować bez zmian! Wszelkie zmiany w zapisie czy też w grafice mogą powodować (a raczej na pewno będą powodować) dodatkowe kontrowersje i spory. Jednemu dany obrazek się spodoba innemu nie. Tutaj chodzi mi o głosowanie:

- akceptujemy kartę w całości
- odrzucamy kartę w całości

To jest najprostszy możliwy sposób działania i dlatego też sądzę, że będzie najskuteczniejszy i sprawiający najmniej problemów. Nie wykluczam jakichkolwiek „przeróbek” czy też zupełnie nowej twórczości graczy, ale to POTEM. Najpierw przeselekcjonujemy to, co JUŻ JEST i może być przyjęte w niezmienionej formie.

@pretorianstalker

A więc jest nas już 3. Jak się sformułuje zasady, założy tematy itp. to ludzie ochoczo się przyłączą. Jestem tego pewien.

MOJA PROPOZYCJA

1. Wydzielamy oddzielny dział na forum (nazwa do ustalenia).
2. Tworzymy Regulamin i podczepiamy go.
3. Zakładamy pierwsze 5 tematów. Np. zaczynamy od Ragnaroka: Accountant, Apocalypse, Assault, Barking, Blastmaker (wiem, że niektóre od razu do wywalenia ALE musi być zachowana PROCEDURA)
4. Najpierw toczymy dyskusje (określoną ilość czasu)
5. Zakładamy ankietę (ustalamy jakies quorum)
6. Tematy z zaakceptowaną/odrzuconą kartą oznaczamy i zamykamy.

REGULAMIN.

1. Nie tworzymy nowych rodzajów kart (żadne taktyki, mobilizację itp.).
2. Nie zmieniamy nic w kartach, które podlegają selekcji.
3. Obowiązuje 1 edycja gry.
4. Nie dyskutujemy w temacie o tym jak kartę MOŻNA BY ZMIENIĆ. To nie jest temat do tego..
5. Każdy z oceniających wyraża swoją opinię w poniższych podpunktach.

A. Czy karta jest zgodna z mechaniką gry 1 edycji?
B. Czy nie ma jakichkolwiek błędów językowych (gramatycznych, ortograficznych itp.)?
C. Czy działanie karty nie powoduje wątpliwości interpretacyjnych (czy działanie karty jest „jasne”)?
D. Czy karta nie tworzy z żadną inną przegiętych „kombosów”?
E. Czy karta graficznie jest bez zarzutu?
F. Czy karta „pasuję” do klimatu MC (chociaż mniej więcej, nie wszystko musi mieć swój odpowiednik w source bookach, warzonie itp. Oceniamy czy karta nie odbiega zbytnio od świata MC)?
G. Jaka jest Twoja subiektywna ocena karty (generalnie czy karta się podoba, czy uważasz ją za przydatną itp. Pamiętaj, żeby nie patrzeć tylko pod kątem swoich przyszłych talii. To, że np. nie grasz „Cybertoniciem” nie oznacza, że masz odrzucać z góry karty tej korporacji uważając je za „nieprzydatne”)?

To oczywiście szkic.

Co o tym myślicie?

677
Klub Arkadin / Odp: Selekcja kart z dodatków fanowskich
« dnia: Grudnia 14, 2011, 08:18:26 am »
Mam takie pytanie – czy tworzenie tych kart to taka „sztuka dla sztuki” czy też może jest to proces zmierzający do wyselekcjonowania kart wartych zamieszczenia w polskim dodatku?

Od początku istnienia tego forum są zakładane tematy odnośnie powstania polskiego dodatku albo wyselekcjonowania kart z homemadów zagranicznych ze strony Wintera i za każdym razem umierają one śmiercią naturalną.

A przecież można by opracować jakiś system i przeselekcjonować te dodatki razem, cała społeczność forum. Np. można wziąć taki „Ragnarok”, otworzyć dyskusję o karcie, zawiesić ankietę, przegłosować czy karta się nadaję czy nie i potem następna karta. Proces powolny, ale „demokratyczny” i myślę, że większość by go zaakceptowała. W dyskusji o karcie można by wyodrębnić kilka kwestii np.:
- czy karta jest zgodna z mechaniką gry (1 edycja),
- czy nie ma błędów językowych,
- czy jasne jest działanie karty,
- czy karta nie tworzy z żadną inna kartą „przegiętych” kombosów,
- czy karta jest graficznie bez zarzutu.

Bez żadnych ingerencji w kartę, bierzemy tylko to co w całości pasuję. Na stronie Wintera jest 8 dodatków fanowskich, powiedzmy, że w większości jest to chłam, ale nawet jakbyśmy z każdego dodatku wzięli 5 kart to byśmy mieli 40 kartowy dodatek, który by zmienił oblicze DT. Wprowadził by nowe talie, ugrywalnił wiele starych kart itp. itd.

Można by wprowadzić ograniczenie co do ilości kart wziętych z każdego dodatku (powiedzmy 5-10). Wtedy, nawet gdy na forum w ankietach zaaprobowanych zostało więcej kart z danego dodatku to można by potem zrobić odrębną ankietę, które spośród tych kart znajdą się w dodatku uwzględniając narzucony limit, tak żeby w dodatku znalazły się naprawdę najlepsze z najlepszych kart.

Wg. mnie to wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko dobrej woli społeczności forum. Tematy odnośnie selekcji kart z dodatków zawsze kończyły się kłótniami bo jedna osoba pisała, że jej pasuję to, inna że co innego i dlaczego to co napisała poprzednia osoba jest do bani itp. Tutaj by była dyskusja w temacie o JEDNEJ KARCIE. Byłoby łatwiej i by było mniej kontrowersji. Karta jest do bani? To zakładamy, że większość jest racjonalna i odrzuci ją w głosowaniu. Cały ten proces byłby długi ale przynajmniej już by się toczył! Można by założyć oddzielny dział i zakładać np. po 5 tematów na raz odnośnie różnych kart.

Rzucam różne myśli, mam nadzieję, że ktoś uważa podobnie i mnie poprze. Gdzie indziej za granicą się udało, a u nas od lat NIC się nie rusza w tym temacie. Wiecie, jaka radość by była grać nowymi kartami? Stworzyć talię na wojownikach, którzy byli do tej pory niegrywalni?

678
Klub Arkadin / Odp: Konkurs - listopad 2011
« dnia: Grudnia 07, 2011, 12:02:58 pm »
Sam bym chętnie zrobił jakąs kartę ale jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o programy graficzne i nie znam też tak dobrze świata MC jak niektórzy tutaj...

679
Ziemia Niczyja / Odp: Allegro :)
« dnia: Grudnia 07, 2011, 11:57:24 am »
Cena za Ragathol-a absurdalna a co do tego czy to najrzadsza karta to szczerze wątpie. Golgotha TWP jest trudniejsza do zdobycia.

680
Ziemia Niczyja / Odp: Karcianki CCG
« dnia: Listopada 29, 2011, 04:21:06 pm »
Grał ktoś może w grę karcianą - Jakub Wędrowycz CCG? Przypadkiem na nią natrafiłem, nie znam książki ale ilustracje i opisy kart wydały mi sie interesujące. Wie ktoś może coś o mechanice, generalnie czy warto sie tym w ogóle zainteresować?

681
Klub Arkadin / Odp: roznice miedzy wersjami limited i unlimited
« dnia: Listopada 27, 2011, 10:26:47 am »
Dopalacz (bombowa karta!) w wersji limitowanej dodaje 2 także do P.
Poza tym można go dać każdemu doomtrooperowi, temu z Bractwa też.

Dokładnie, wrzucam skanik - Dopalacz ENG limited: http://img4.imageshack.us/img4/305/dopalaczenglimited.jpg

Cowardice zakrywa tylko wojów i nie ma zapisów o tym, że trzeba zapłacić 5D za każdego zakrytego inaczej jest odrzucony (nie wrzucam skanu bo nie mam).

682
Klub Arkadin / Odp: roznice miedzy wersjami limited i unlimited
« dnia: Listopada 26, 2011, 05:35:23 pm »
Witam, trafiłem ostatnio na parę ciekawostek z edycji limited angielskiej:

- Tajna Kwatera jako karta specjalna z zupełnie innym opisem działania:
http://img830.imageshack.us/img830/5869/tajnakwateraenglimited.jpg

- Najemni Komandosi ze statami Najemnika Capitolu:
http://img195.imageshack.us/img195/2041/misprintyzlimited.jpg

Wszystkie powyższe karty już sprzedałem jakby co.

Najemni Komandosi to ewidenty misprint ale Tajna Kwatera w tej wersji to ciekawa karta, jak myślicie miałaby duży wpływ na rozgrywki turniejowe gdyby pozostała w niezmienionym kształcie? A może byłaby zbanowana? Ciekaw jestem Waszego zdania  :).

683
Klub Arkadin / Odp: Dodatki nieoficjalne - fanowskie
« dnia: Listopada 21, 2011, 02:29:00 pm »
Nie znam się specjalnie na dodatkach fanowskich, zapoznałem się pobieżnie z kartami na stronie Wintera. Co tu dużo gadać, sporo jest chłamu, kart przegiętych, niegrywalnych, z błędami w opisach, z brzydkimi ilustracjami itp. ALE jest też naprawdę sporo kart ładnych, grywalnych i zbalansowanych.

Łącznie tych angielskich kart jest 637 (jeśli dobrze policzyłem) i myślę, że spokojnie można by złożyć z nich 80-120 kartowy dodatek który byłby w miarę grywalny, zbalansowany, zawierający ładne ilustracje itd. Tylko kwestia jest taka, żeby się zebrać i „przecedzić” te dodatki. Tutaj oczywiście pojawi się problem, kto ma decydować która karta odpada a która nie (każda karta poddawana głosowniu?). Na pewno karty które "ugrywalniają" te już istniejące byłyby bardzo mile widziane.

Inną opcją jest zrobienie w pełni polskiego dodatku. Skoro Włosi potrafią to czemu Polacy nie? Pamietam, że jak były konkursy na homemady to bywały b.ciekawe karty.

W każdym razie czekam z niecierpliwością na inicjatywy zmierzające w kierunku stworzenia polskiego dodatku (czy to będą przesiane karty ze strony Wintera, tłumaczone karty włoskie czy też zupełnie nowe).

684
Klub Arkadin / Odp: Najlepszy oficjalny dodatek!
« dnia: Listopada 18, 2011, 07:32:59 pm »
To i jak przedstawię moją SUBIEKTYWNĄ ocenę dodatków.

Moje uszeregowanie dodatków jest zgodne z kolejnością ich wychodzenia (co świadczy o postępującym i konsekwentnym upadku gry):

1. Inkwizycja
+ sporo ciekawych kart sztuki (m.in.: Equilibrum, Anihilacja, Pacyfizm, Przywołanie Zaklęcia, Sposobność Nathaniela)
+ Apostołowie (dzięki Ilian można grać taliami na MH)
+ Durand (dzięki któremu można obejść odporność na Sztukę)
+ wreszcie porządne postacie dla Cybera
+ największy dodatek (!!!), 175 kart
- koncepcja reliktów taka sobie (Grizzly w Pancerzu Legendarnego i inne kwiatki, poza tym ciężko odrzucić te karty) ale można się do tego przyzwyczaić
- sporo kart zakazanych
- Ten Którego (po co ta karta skoro się go nie da wystawić ze Scrolla, za dużo W)

2. Mortyfikator
+ świetne specjale, które urozmaicają rozgrywkę
+ sporo ilustracji Bonnera (piękna grafika z Crenshaawem i Prophetem), Parente też się trafiło parę ładnych kart (inny sposób rysowania niż w reszcie dodatków)
+ „ekskluzywność” dodatku (mało osób miało karty z niego bo nie został wydany na rynki polskim)
+ brak idiotycznych błędów w tłumaczeniu bo karty na szczęście angielskie :)
+ Repudiate
- mało wojowników
- Spirit of Nathaniel (za drogie, nieużyteczne, na siłę powtórzenie koncepcji Apostółów dla Bractwa, skąd jest ten cały „Spirit” skoro Durand sobie hasa po Szwadronie?)

3. Warzone
+ wreszcie coś dla korporacji, po BASE i INQ tylko zapaleńcy grali korpo, olbrzymia większość osób grała Legionem albo Bractwem. Nigdy nie przepadałem za korpo, dlatego też dodatek ten umieszczam niżej niż Mortyfikatora
- strefy walki tak sobie przypadły mi do gustu (promują obrońców przez to walki bywają bardziej „statyczne”, poza tym z każdym razem możesz się bronić na innej planecie bez żadnych kosztów – magiczna teleportacja czy jak?)

4. Golgotha
+ niezłe ilustracje Terrego Oakesa,
+ ciekawe specjale
- stosunkowo mało grafik Bonnera
- przepakowani wojownicy (kiedyś Pretoriański Łowca to był rarytas, a tutaj z co drugiego boostera wypadały stada Behemothów)
- brak rarity (czyli pkt. wyżej)
- mało kart
- koncepcja sojuszy (przegięte, brak akcji na wyłożenie, ciężko usunąć i w ogóle niech ktoś mi powie co to tak naprawdę symbolizuje :)
- Toshiro (zdecydowanie przegięty jak na swoje W)

5. Apokalipsa
- sporo koszmarnych grafik Parente (np. Alarm, Neural, Komora) i brak ilustracji Bonnera
- beznadziejna koncepcja Mocy Ki dająca niesamowitą przewagę Mishimy nad resztą korpo. Moce Ki mają siłę sztuki, zostają przy wojowniku jak MH i nikt nie ma na nie odporności. Po prostu tragedia.
- nie dość, że Mishima dostała Moce Ki to do tego Białego Mistyka, co już jest jakimś absurdem
- mało kart
- brak rarity

6. Paradaise Lost
+ ilustracje Bonnera
- sama koncepcja Placówki (Kohorta i Szwadron na różnych planetach za sprawą Stref Walki a tu nagle jedna planeta będąca odrębnym obszarem). Do tego kiepski sposób przemieszczania się między obszarami łącznie z Błędami Nawigacyjnymi itp. (tak jakby było już mało kart które wyłączają wojów bez walki)
- tragiczne nazwy plemion (Synowie Rasputina – litości)
- stwory
- wirusy
- rytuały
- czaszki
- inne wersje będących już w grze wojowników (nie ma to jak mieć 3 Crenshaawów na stole albo 2 Hunterów czy też Valpurgiusów)
- Luterański Wierny (można mieć 100% pewność braku zakłócenia rzuconego przez siebie specjala)
- Archiwa Bractwa
- w sumie to wszystko do bani oprócz ilustracji Bonnera :)

Generalnie moim zdaniem Apokalipsa i Paradaise Lost „zarżnęły” DOOM TROOPER-a (bo Golgotha jeszcze uszła jako tako). Praktycznie każdy dodatek był gorszy od poprzedniego, brakowało pomysłu i ciekawych koncepcji. Paradaise Lost był próbą wskrzeszenia DT po porażce Apokalipsy, ale próbą nieudaną, która pogrążyła DT do reszty.

685
Klub Arkadin / Odp: Konkurs - listopad 2011
« dnia: Listopada 17, 2011, 11:50:24 am »
A to przepraszam, jeśli nazwa pochodzi z MC to cofam moje zarzuty do niej (chociaż i tak mi się nie podoba :P). Jak to ma znaczenie zapis na karcie, chcesz powiedzieć, że jak wprowadzasz Caliquabaala do gry to już wtedy możesz wykorzystać jego zdolność? To by prowadziło do dziwnych sytuacji – wystawiasz Caliquabaala, używasz od razu jego zdolność, wyciągasz Nekromutanta, a potem następnego woja o wartości mniejszej niż 4. Tym sposobem masz 2 wojowników na stole za darmo, bez poświęcania akcji i płacenia D.

Myślałem, że jest tak jak Lechu napisał:
bohater, wiec moze byc tylko jeden w grze, to jaki ma sens zapis, ze jak sie go (innego nekromutanta to ok) wprowadzi to mozna wyciagnac wyzawce - jak jego wprowadzasz to zapisu w grze jeszcze nie ma, jak wprowadzisz to juz drugiego nie mozesz.

Co do kart z miejsc 4 i 5 to uszereguje je tak:

Miejsce 4
- Na Boga! – ładna grafika, zapis LC i ŻZ razi.

Miejsce 5
- Armagedon – średnia grafika (za bardzo „komputerowa”) i błąd ortograficzny.

Co do grywalności tych kart to się nie będę wypowiadał  :).

686
Klub Arkadin / Odp: Konkurs - listopad 2011
« dnia: Listopada 17, 2011, 12:32:49 am »
Witam, post Kruka zmobilizował mnie do odpowiedzi.

Większość argumentów będzie się powtarzać, ale napiszę, co myślę.

Karty uszeregowane w kolejności od najlepszej do najgorszej.

Miejsce 1
- PUŁAPKA – świetna grafika i tytuł pasujące do działania karty, karta grywalna (naprawdę nie wiem o co chodzi osobom które uważają ją za niegrywalną i nieprzydatną).

Miejsce 2
- TRUP BOHATERA – dobra grafika (wiadomo, Bonner), dobry tytuł, zastosowanie ciekawe. Można by poprawić niektóre sformułowania (vide post Muleq) i wyjaśnić jak dokładnie karta by działała w praktyce (vide post Pretoriana).

Miejsce 3
- CALIQUABAAL – nazwa karty nie wyśrodkowana i trochę „przekombinowana”, grafika ok. Cieszy pomysł „ugrywalnienia” Nekromutantów (które mają piękną grafikę Bonnera i kartę „Szaleństwo Nekromutantów”). Co do działania to zastrzeżenia Lecha są tu na miejscu (po co zapis „włącznie z samym Caliquaballem”). Działanie karty ciekawe.

MIEJSCE 4,5
- ARMAGEDON, NA BOGA! – nie lubiłem, nie lubię i pewnie nigdy nie będę lubić placówki i generalnie całego Paradaise Losta, dlatego też nie będę oceniać tych kart.

Chciałby tutaj wyrazić swój podziw dla twórców wszystkich ww. kart, za trud włożony w ich pracę.

Serdecznie pozdrawiam!

687
Ziemia Niczyja / Odp: Allegro :)
« dnia: Października 25, 2011, 06:32:42 pm »
Złapałem aukcję na allegro z ceną kup teraz – 50zł. W warszawie, więc bez kasy za przesyłkę.

Lista kart:
„Witam. Mam do zaoferowania zestaw ok. 200 kart do Doom Troopera. Karty są w bardzo dobrym stanie, wszystkie są w języku polskim. Nie sprzedaje kart na sztuki, tylko cały komplet.W Warszawie możliwy odbiór osobisty.W skład zestawu wchodzą następujące karty: Zestaw podstawowy: AC-40 Prokurator Przenośna tarcza siłowa Cybernetyczna ręka Karabin plazmowy L&A Zestaw pierwszej pomocy Śmiercionośny kulomiot Kosa Semai Siewca zagłady CKM XIXB Ogier Crenshaw, Mortyfikator Kardynał Dominik Sean Gallagher Ukrycie się 2x Przepaść 2x Inicjatywa 3x Inspiracja 3x Zaskakujący manewr 2x Uszkodzenie 3x Zakłócenia łączności 3x Zamówienie Szczęście Gęsta mgła Esencja mocy Zasadzka Sabotaż Szczęśliwy strzał Dziecko szczęścia Wpływ Ucieczka Ukrycie w cieniu Tępe ostrze Ślepa furia Siła woli Dar losu Ogień ciągły Tarcza spaczenia Odwiedziny ciemności Honorowa służba Heretyckie podszepty Zgładzenie tchórza Zniszczenie kohorty Droga prawdy Teleportacja Lewitacja Błyskawica Ściana żywiołów Biegłość Latanie Nietykalność Rozkaz Częściowe przejęcie kontroli Odtworzenie ciała Przegnanie zakażenia Słaba hipnoza Telepatyczna wiadomość Przegnanie złych wpływów Przegnanie złych myśli Telepatia 2x Przegnanie choroby 2x Wyklęcie 2x Oczyszczenie z trucizny Ściana myśli 2x Szybkość 2x Siła żywiołów 2x Tarcza 2x Obecność 3x Słaba telepatia 3x Złudzenie 2x Samodoskonalenie 2x Kula żywiołów 2x Inquisitor: Arktyczny podmuch Equilibrium Powiew wątpliwości Wielka wróżba Powiększenie Presja Wściekła pięść Przywidzenie Sposobność Nataniela Burza chaosu Sztorm chaosu 3x Zmiana pogody Przywołanie zaklęcia 3x Przywołanie reliktu 3x Przywołanie bohatera Przywołanie ochrony 2x Ilian- pani pustki Czołg bojowy Grizzli Valpurgius Maska Westalek Shillelagh Dai-sho starożytnych imperatorów Jądro światłości 4x Siła nieczysta Nekropełzacz Tyran Bauhausu KS XII napastnik Bagnet łańcuchowy 3x Księga praw Miecz zemsty DA-41 czyściciel Strzelba zarazy Ulubiony czar 3x Fala prawości 2x Moc przywoływania Przekleństwo Algerotha 2x Podstępny agent Mortyfikacja 2x Przemiana Wiek katastrof Wieczne przekleństwo Gniew Algerotha Ciężkie czasy Dowód uznania Wzmocnienie sił 2x Przejęcie Grabież Przerwanie linii dostawczej Golgotha: Pancerna skorupa Chwała cesarzowi Przebicie Bunt Niezmierzony efekt Prawo kartelu Zmiana kierunku Zaginiony w akcji Zaufanie Równe prawa Zawodna harmonia 2x Dotknięty światłem 2x Przewaga terytorialna Akcja ratunkowa 2x Załamanie rynku 2x Przerzut wojska 2x Timothy Macguire Toshiro 2x Golgotha- pani harmonii Pretoriański Behemot Inkwizytor Simon 4x Warzone: Nieudany czar Nieoficjalna dotryna Przynależność do klanu Ziemia ojczysta Wenus Przednia straż Cela śmierci Czarna wdowa Merkuriańska ohyda”

Myślicie, że warto było? Biorąc pod uwagę obiektywną wartość tych kart. Akurat sobie przeglądałem aukcje DT na allegro i się pojawiło to. Cena minimalna była 45zł a kup teraz 50zł, trochę dziwnie.

688
Ziemia Niczyja / Odp: Allegro :)
« dnia: Października 13, 2011, 08:25:39 am »
Nie ma to jak zdrowa rynkowa konkurencja. Zaczęło się od ceny 49zl za booster a tu juz mamy 29zl. A ile jeszcze zejdzie?  :)

689
Obóz szkoleniowy / Odp: Protektory
« dnia: Października 07, 2011, 12:40:58 pm »
Ja jestem za zamawianiem razem. I tak musimy sie spotkać po odbiór morta więc nie ma znaczenia  :).

Podtrzymuje - 23 grube.

690
Obóz szkoleniowy / Odp: Protektory
« dnia: Października 06, 2011, 04:45:50 pm »
Czyli łącznie 35 paczek.
Priority Flat Rate Box
"Flat Rate" USPS Packaging $39.95

Co do kosztów wysyłki (dzielenie się proporcjonalnie) to jest to opcja najbardziej sprawiedliwa.

No to nieźle, że znalazłeś w Warszawie, pytanie tylko po ile? Bo może wyjść tak, że i tak bardziej będzie nam się opłacało sprowadzić z USA. Czekam z niecierpliwością na szczegóły  :).

EDIT

A więc, ogólnie jest 35 sztuk, mój udział (23 sztuki) to 65%. Koszt samych koszulek to w przybliżeniu:
23 x 2.25 x 3.30 = 170.775 zł
Koszt wysyłki to 65% z 40$ czyli 26$ ~ 85.8 zł
Łącznie 256.575 zł / 23 = 11.15 zł z paczkę.

Czyli jak w sklepie w Warszawie będzie 11-12 zł za paczkę to można brać  :P.

Strony: 1 ... 44 45 [46] 47 48 49