1
dnia: Dzisiaj o 12:40:42 am
|
||
Zaczęty przez Skoq - Ostatnia wiadomość wysłana przez Kapitan Shinobi | ||
Dostrzegać zaczynam zalety limitu do 3. Z racji, że nie będzie 5x Zakłócenie/5x Ukryte Siły/5x Szczęście/5 x Inspiracje, tylko po 3, będzie więcej miejsca na jakieś ciekawe karty, które nie koniecznie mieszczą się w typowej turniejówce.
|
2
dnia: Styczeń 17, 2021, 01:57:47 pm
|
||
Zaczęty przez PhilDiamond - Ostatnia wiadomość wysłana przez pretorianstalker | ||
Czekam, ale tylko żeby popatrzeć. Jak do tej pory nikomu nie udało się tego dobrze wykonać. Albo zasady były fatalne (1st ed) albo zmiany w uniwersum ogromne (3rd ed). Zbierałem kiedyś dla samych figurek chociaż też wcale nie były ładne (kilka było spoko, ale kilka to za mało
![]() |
3
dnia: Styczeń 17, 2021, 01:54:59 pm
|
||
Zaczęty przez Skoq - Ostatnia wiadomość wysłana przez pretorianstalker | ||
Ja tam lubię limit 3 kart. Graliśmy taki turniej chyba (nie wszystko było do 3szt, ale kilka typów chyba - o ile mnie pamięć nie myli). W Kulcie ten limit sprawdza się świetnie, ale tam jest tasowanie decka po jego zakończeniu.
|
4
dnia: Styczeń 17, 2021, 01:53:25 pm
|
||
Zaczęty przez Atticus - Ostatnia wiadomość wysłana przez pretorianstalker | ||
Powiedziałbym, że Granatu musisz używać podczas walki żeby na koniec zadziałał, jeśli zajdą odpowiednie okoliczności. Jeśli możesz to z defaulta używasz bo tak wynika z zapisu na Granacie. Jeśli nie możesz używać to nie.
|
5
dnia: Styczeń 17, 2021, 01:52:08 pm
|
||
Zaczęty przez PhilDiamond - Ostatnia wiadomość wysłana przez pretorianstalker | ||
Każdy pojazd z takim zapisem traktujemy identycznie.
|
6
dnia: Styczeń 17, 2021, 01:51:05 pm
|
||
Zaczęty przez Jimmy - Ostatnia wiadomość wysłana przez pretorianstalker | ||
Co do wielu pkt na temat MtG vs DT po prostu nie mogę się zgodzić. Co do dynamiki nijak nie mogę się zgodzić, chyba, że za dynamikę bierzemy zagrywanie jednej czy tam dwóch kart na turę. W DT od pierwszej tury lecą kombosy na kilkanaście kart. Mechanika MtG jest faktycznie prosta - właśnie po to żeby po grę mogli sięgnąć jak najmłodsi za czym idzie oczywiście kasa. Pod względem marketingowym DT nigdy szans nie miał, bo to nie gra dla każdego. Jest coś co jest ogromnym problemem - stos. Nie z punktu widzenia mechaniki tylko decyzji. W MtG można czekać z kartą czy zdolnością na ruch przeciwnika, bo jak on coś zrobi to i tak zawsze go wyprzedzimy zagrywając efekt jako drugi gracz co jest kompletną pomyłką i wyłącza jakieś 90% myślenia i ryzyka zagrywania kart. Ze zbanowanymi to chyba jednak więcej niż kilka jest w MtG no i oczywiście, że talie są bardziej zróżnocowane bo samych wzorów jest pewnie kilkanaście tysięcy jak nie kilkadzesiąt. Co do balansu to bym nie powiedział, ale mam nieduże doświadczenie.
![]() ![]() Nie mam pojęcia jak działa nowa edycja DT, ale z tego co widziałem (pojedyncze karty) i czego wysłuchałem to mamy jakąś lipę, która eliminuje to co w DT było dobre czyli właśnie szybkość gry. Co warto powiedzieć - w DT gry wydłużamy sami na turniejach, dobierając takie zasady, żeby gra nie kończyła się w pierwszej turze, bo na standardowych zasadach to bardzo często sprawa jest przesądzona, a gra trwa max 3-4 tury. Jedziemy czasem pół Polski nie po to żeby skończyć turniej po 2h gry tylko po to żeby się spotkać i maksymalnie ten czas wykorzystać. ![]() |
7
dnia: Styczeń 16, 2021, 02:48:54 am
|
||
Zaczęty przez Atticus - Ostatnia wiadomość wysłana przez Snake PL_issken | ||
Pojazd nie przeszkadza, bo wojownik NIE UŻYWA granatu. Podobnie jak nie używa Sztuczki, a ta i tak działa. Moim zdaniem Sztuczka i Granat to ekwipunki działające bez udziału wojownika. Albo inaczej: wojownik, który je nosi, nie jest użytkownikiem. Zwłaszcza martwy.
|
8
dnia: Styczeń 14, 2021, 12:11:42 am
|
||
Zaczęty przez Atticus - Ostatnia wiadomość wysłana przez Skoq | ||
Wydaje mi się że nadal nie może - pojazd przeszkadza - oba ekwipunki spadają w tym samym czasie z wojownikiem... Tak mi się wydaje.
|
9
dnia: Styczeń 14, 2021, 12:06:19 am
|
||
Zaczęty przez Jimmy - Ostatnia wiadomość wysłana przez Skoq | ||
Dawno temu ustaliliśmy przy dyskusjach o ekwipunkach że traktujemy "use" jak możliwość dodania ekwipunku w ogóle - w toku różnych dziwnych przypadków stwierdziliśmy, że takie podejście będzie mniej problematyczne niż kombinowanie z have i use - np wojownik który "may never use" mógłby w innym przypadku dostać pancerz, którego w zasadzie nie da się nie używać, Mógłby dostać Niewinną - i co wtedy? działa / nie działa? Używa czy tylko ma bez efektu? i pewnie trochę innych przypadków by się znalazło. Pretorianstalker gdzieś na początku wątku o Grabieżcy o tym ustaleniu wspomina zdaje się. Także założenie "dla higieny psychicznej", coby nam się gracze nie pobili na forum...
![]() |
10
dnia: Styczeń 12, 2021, 11:03:13 pm
|
||
Zaczęty przez Lechu - Ostatnia wiadomość wysłana przez Marcino | ||
Powitać ponownie w kręgu DT
![]() Zapraszamy na granie....oczywiście tylko zejdą obostrzenia covida to ustawiamy się w Wawie. Nie przejmuj się odnośnie braku kart. Daj znać to zawsze coś dodatkowego przywieziemy i pożyczymy na czas gry. Nie gramy na "grube dolce" ważne żeby miło spędzić czas ![]() |