Kwietnia 28, 2024, 04:53:59 pm

Autor Wątek: Punch Drunk  (Przeczytany 4174 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5483
    • Zobacz profil
Odp: Punch Drunk
« Odpowiedź #15 dnia: Maja 12, 2011, 06:25:46 pm »

A jest gdzieś zapis, że karta specjalna zwiększająca staty się nie kumuluje?:) Nie kojarzę teraz, a o ile mnie pamięc nie myli to może nie być właśnie z powodu zasady o tym, że takich kart się nie zagrywa w większej ilości niż jedna.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2819
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Punch Drunk
« Odpowiedź #16 dnia: Maja 12, 2011, 07:48:12 pm »

Ok idąc tym tropem  - gramy wg zapisów na kartach, z wyjątkiem Grim Reapera i Elite i Demotywacji, bo o nich inaczej napisał Winter? Tylko on tak napisał też o kartach w trakcie walki - tekst z postu Snake'a...  :( Nie ma zapisu (nie kojarzę przynajmniej), że karty się nie kumulują, ale jest zapis Wintera, że się kumulują - np Grim Reaper, Demotywacja i karty typu Powerful Blow - to czemu tak nie grać?
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5483
    • Zobacz profil
Odp: Punch Drunk
« Odpowiedź #17 dnia: Maja 12, 2011, 08:19:40 pm »

Nie wiem - mi to zasadniczo wisi ile potężnych ciosów ktoś walnie na raz... :) Tylko po co zapis na częsci kart, że efekt się kumuluje skoro to jest ustawienie domyślne? :)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Muleq

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1965
    • Zobacz profil
Odp: Punch Drunk
« Odpowiedź #18 dnia: Maja 12, 2011, 08:36:10 pm »

Jeżeli o mnie chodzi to zgodziłbym sie z Pretorem że karty kumuluja się tylko wtedy gdy jest na nich taki zapis. Tyle że ta zasade stosowałbym konsekwetnie do wszytskich kart, a nie tylko specjalnych.
Zapisane
Konfederacja - 6,81% - WRESZCIE!! :)

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5483
    • Zobacz profil
Odp: Punch Drunk
« Odpowiedź #19 dnia: Maja 12, 2011, 09:28:10 pm »

No zasadniczo kumulują się jeśli na nich tak napisano bez względu na rodzaj karty - np Triangulator, ekwipunek typu Cybernetyczna ręka...
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2071
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: Punch Drunk
« Odpowiedź #20 dnia: Maja 12, 2011, 10:34:53 pm »

http://www.doomtrooper.pl/smf/index.php?topic=271.0#new

Aż się prosi żeby czasem spojrzeć do archiw ;)

Też opcja z kumulowaniem mi pasuje jak na kartach jest o tym wzmianka np. degradacja.
« Ostatnia zmiana: Maja 12, 2011, 10:38:06 pm wysłana przez Nekro »
Zapisane

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2819
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Punch Drunk
« Odpowiedź #21 dnia: Maja 12, 2011, 10:57:11 pm »

Heh - Winter swoje, większość w tym wątku swoje - mi też obojętne czy tak, czy tak będziemy grać. Demoted ma zapis o kumulowaniu - nie doczytałem ;) Pozostaje Grim Reaper wyjaśniany w FAQach.. Elite Trooper działa na bazowe - więc sprzeczność z FAQami jest  ;D   Może racja - lepiej grać z zapisami na kartach? Tylko jeśli tak, to wracając do Punch Drunk- co jeśli wojownik ma już jeden - nie mogę dać drugiego i go uleczyć? Cz dam, uleczę ale -4 nie działa? JAk to miałoby być?
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5483
    • Zobacz profil
Odp: Punch Drunk
« Odpowiedź #22 dnia: Maja 12, 2011, 10:59:41 pm »

Ja bym powiedział, że Punch Drunk dzieli się zasadniczo na dwie cześci - jeden efekt podczas zagrywania i drugi efekt stały :) Zagrywasz żeby kontrować ranę/śmierć, a modyfikatory pozostają na -4. A więc wyglądałoby to chyba tak, że kontrować można do oporu, ale czy PD jest 2 czy 3 to i tak pozostaje mod -4. Aczkolwiek trudniej kartę zdjąć żeby współczynniki wróciły do poprzedniego stanu :)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2819
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Punch Drunk
« Odpowiedź #23 dnia: Maja 14, 2011, 09:43:11 am »

A jeszcze w ramach wyjaśnienia - w walce jak zagram Zaskakujący Manewr, ktoś go zakłóci, to normalnie mogę zagrać drugi i znów będę miał +2? PRet pisałeś, że tych kart się "nie używa więcej niż jedna" - stąd chciałbym rozwiać wątpliwości - moim zdaniem to co napisałeś kłóci się z opisaną przeze mnie sytuacją. W ogóle dziwne jest to kumulowanie / niekumulowanie - z jednej strony mamy karty z zapisem o kumulacji, z drugiej o nie-kumulacji a z trzeciej bez żadnego tego typu zapisu... Dlaczego jedna opcja jest gorsza od drugiej? Omijamy Faq Winterowski bo tak nam się podoba - niebezpieczne działanie - żeby zaraz kolejnych wyjaśnień nie podważać co chwilę, bo nam się burdelllo w zasadach zrobi... :-\ Czemu nie gramy tak jak jest na kartach a jeśli nie ma nic napisane to wg Faqów? Poranne wątpliwości ;)
« Ostatnia zmiana: Maja 14, 2011, 09:45:03 am wysłana przez Skoq »
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5483
    • Zobacz profil
Odp: Punch Drunk
« Odpowiedź #24 dnia: Maja 14, 2011, 10:11:39 am »

Ale nikt nie powiedział, że omijamy FAQ - skoro mówicie, że te zasady o zagrywaniu kart specjalnych są do pierwszej edycji - nie sprawdzam już sam bo mi się nie chce i nie sprawdzam bo skoro tak Skoq piszesz to po prostu wierzę - więc tutaj sprawa załatwiona. Ciosy się kumulują itp - zasadniczo chodzi mi o karty, które zostają w grze - tutaj zawsze było tak, że jeśli jedna karta specjalna jest już w danym miejscu (tam gdzie się ją dołącza - do gracza, wojownika) to kolejna jest tylko kopią zapasową bo stanowi tą samą zasadę dodaną do gry. Więc jeśli nie ma zapisu, że się kumuluje to się nie kumuluje - takie było moje zdanie. I generalnie jestem za tym, żeby grać wg karty, potem FAQ (o ile nie podaje sprzecznych wersji bo i tak bywa) i już...
« Ostatnia zmiana: Maja 14, 2011, 10:30:14 am wysłana przez pretorianstalker »
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2819
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Punch Drunk
« Odpowiedź #25 dnia: Maja 14, 2011, 10:27:56 am »

Uff no to mnie uspokoiłeś - Te pozostające w grze to faktycznie nieco inna sytuacja - wątpliwości miałem przy zagrywaniu "jednorazowym" w walce - czyli reasumując:

1. Zgodnie z Faq - karty specjalne zagrywane "jednorazowo" nie pozostające w grze - Manewry, Ciosy, Ostrzały Artyleryjskie itp normalnie się skumulują,
2. Pozostające w grze wprowadzają do gry swój efekt raz - inne takie same karty to "kopie zapasowe" wprowadzające do gry ten sam efekt - więc PD nawet w 5 kopiach da tylko -4 do statów leżąc na stole przy jednym woju, ale zagrywając go 5 razy uchronimy przed śmiercią woja jako "counter" na ranę 5 razy (efekt "jednorazowy").
3. Grim Reaper / Elite Trooper są - zgodnie z Faq - wyjątkami - kumulują się (mimo, że Elite ma na karcie zapis unmodified) - te karty miały być takie same dla ŻZ i LC, stąd faQ do nich taki sam, ale zapomnieli o erracie do Elite :D

« Ostatnia zmiana: Maja 14, 2011, 10:35:34 am wysłana przez Skoq »
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D