Październik 16, 2019, 12:01:16 pm

Autor Wątek: Uleczenie obrażeń  (Przeczytany 4710 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5449
    • Zobacz profil
Odp: Uleczenie obrażeń
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 20, 2014, 07:59:18 pm »

Nie masz racji i cytat jest zupełnie zbędny, bo z karty wynika, że zacytowane zdanie jest mocno nieścisłe. Jak chcesz rzucać czar na 'wounded' wojownika jeśli zginął? A z karty jasno wynika, że można to zrobić. Ta karta czaru jest kartą kontrującą jeśli zagrywasz ją podczas walki w odpowiedniej fazie. Po zmianie statusu kontrować można już tylko przyznawanie punktów. I piszę tutaj o fazach walki. Poza walką możesz zagrać tę kartę na wojownika, który jest ranny - nie musi być wtedy zagrywana jako karta ['kontrująca', lub na wojownika, który ma właśnie otrzymać ranę - niezależnie czy ma zginąć czy nie. Ta karta nie jest typową kartą kontrującą, bo nie ma zapisu że należy ją zagrać natychmiast po konkretnym zdarzeniu, więc pierwszeństwo przed nią mają karty typu Ucieczka - takie karty zagrywasz w pierwszej kolejności.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

stover

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 21
    • Zobacz profil
Odp: Uleczenie obrażeń
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 20, 2014, 09:46:09 pm »

Nie masz racji i cytat jest zupełnie zbędny, bo z karty wynika, że zacytowane zdanie jest mocno nieścisłe. Jak chcesz rzucać czar na 'wounded' wojownika jeśli zginął?
wojownik zawsze jest najpierw "wounded" bo tak Winter to w  swojej mechanice nazywał i dlatego na tej karcie jest to w ten sposób ujęte, nie ma tu żadnej nieścisłości , dopiero po zranieniu rana jest śmiertelna poniżej dwa cytaty z kart

"DESTROYER"  FOLLOWER OF ALGEROTH. CONSIDERED A HERETIC. Warriors "wounded" by the Destroyer are automatically killed and permanently removed from the game.

"ARMOR OF THE TRUE ASSASSIN"GIVE TO A DOOMTROOPER IF YOU ARE A NOTED COLLECTOR. ARMOR. +4 to A. The warrior is now considered a MORTIFICATOR. It may attack any warrior in play, and it automatically kills warriors it "wounds". The warrior retains normal affiliations, and when attacked, normal restrictions apply. The warrior attacks opponents first in combat. If opponent survives, it may strike back. A warrior may only have one suit of armor.

dlatego dalej podtrzymuje że nie można zagrać tej karty w ten sposób, można ją zagrać po zmianie statusu i taki był pewnie zamysł tej karty , żeby jakiś inny wojownik mógł uratować kolegę
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 20, 2014, 09:50:48 pm wysłana przez stover »
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5449
    • Zobacz profil
Odp: Uleczenie obrażeń
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 20, 2014, 10:19:00 pm »

Nie możesz jej zagrać po zmianie statusu jeśli wojownik zginął. Po coś są fazy walki ;) Jakbyś dokładniej przemyślał sprawę to zrozumiesz o co chodzi. Tak samo po fazie przerywania nie da się już walki przerwać nawet jeśli rzucisz Falę prawości w odpowiedzi na np. czyjś Potężny Cios - wojownik zostanie odrzucony dopiero po walce. Po zmianie statusu nie można już nic zrobić z raną/śmiercią, aż do końca walki, gdzie możesz ewentualnie wyleczyć rannego wojownika tym czarem.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

stover

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 21
    • Zobacz profil
Odp: Uleczenie obrażeń
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 20, 2014, 10:46:31 pm »

czyli to co napisałeś potwierdza że nie można użyć tej karty w ten sposób który opisałem tzn. wojownik nie może  sam rzucić czaru na siebie i uratować się przed śmiercią,  bo nie ma żadnej możliwości tego czaru rzucić .
ta karta doskonale  nadaje  się do uratowania przed śmiertelną raną (tak jak napisałeś  wyżej)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 20, 2014, 10:51:51 pm wysłana przez stover »
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5449
    • Zobacz profil
Odp: Uleczenie obrażeń
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 21, 2014, 12:01:23 am »

Czar wojownik spokojnie może rzucić w fazie kontrowania ran (sam na siebie lub na innego żołnierza), która jest przed zmianą statusu, a po ustaleniu rezultatu - proste i logiczne. Przed Śmiertelną Raną uratuje tylko jeśli będzie rzucona przez innego wojownika - śmierć poza walką rządzi się innymi prawami ;)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

stover

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 21
    • Zobacz profil
Odp: Uleczenie obrażeń
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 21, 2014, 05:38:55 am »

nie wiem dlaczego nie odniosłeś się do mojego postu powyżej tj, że ta karta nie jest nieściśle napisana (chyba wystarczająco Ci to wyjaśniłem że jest bardzo  dokładnie napisana sytuacja kiedy jej można użyć ) i w żaden sposób nie pasuje na kartę kontrującą nawet specyficzną jak to ująłeś , nie jest na niej napisane że można jej użyć w trakcie walki, nie jest podobna nawet trochę do opisów na kartach kontrujących w których są dokładnie opisane sytuacje kiedy i jak ich można użyć, więc na jakich faktach opiera się Twoja opinia?
skąd taki wniosek że można użyć czaru skoro nie zaszła przesłanka do jego użycia? karty kontrujące mają takie opisy i wszystko jest jasne, to dlaczego niby ta karta jest wyjątkiem?

dla mnie jest to zupełnie nie jasne

Zapisane

Marcino

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 233
    • Zobacz profil
Odp: Uleczenie obrażeń
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 21, 2014, 12:09:11 pm »

moim zdaniem to nie jest combat spell więc może być zagrany w którymkolwiek momencie przez kogokolwiek i na kogokolwiek, nawet na siebie. Wyjątek jest śmiertelna Rana jak przytoczył Preto, bo możesz tylko skontrować tą kartę. Ale cytowany przez ciebie Pancerz:  It may attack any warrior in play, and it automatically kills warriors it "wounds", wskazuje na to że jednak w walce następuje krótki etap zmiany statusu ze zdrowego na rannego a dalej w skutek rany zabicia wojownika. czar zagrywany w dowolnym momencie "wchodzi" w ten czas zmiany statusu. z twoich postów wynika że uratować wojownika można jedynie Ucieczką, a chyba nie jest tak do końca
Zapisane

niua

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 135
    • Zobacz profil
Odp: Uleczenie obrażeń
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 21, 2014, 12:53:17 pm »

stover czytając Twoje posty zaczynam rozumieć dlaczego masz wątpliwości co do uleczenia, wydaje mi się że za bardzo po prostu starasz się wyciągać jakiś według Ciebie logiczny sens z różnych zdań, a w to jest bardzo zgubna droga  ;) i często tak bywa w DT że jeden człowiek wyciąga całkowicie inne wnioski z karty bazując na logice, niż drugi  8)

 ważniejsza jest nazwijmy to "mechanika gry" :
 
ulecznie to czar "at any time" więc jest oczywiste że w fazie kontrowania ran także jest czas żeby go rzucić :)) bardziej proste to już być nie może  ;D umiejętność pierwszego ataku to nie jakaś magiczna moc która sprawia że znikają fazy walki.

zobaczymy, może jeszcze wypowie się któryś z weteranów zanim Nekro się wkurzy i usunie kolejny wątek o uleczeniu :)) he he

pozdro
 





Zapisane
... A WTEDY NADEJDĄ WIELKIE GADY I SPUSTOSZĄ ZIEMIĘ OGNIEM I FURIĄ !!!

Muleq

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2146
    • Zobacz profil
Odp: Uleczenie obrażeń
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 21, 2014, 05:26:15 pm »

Z logicznego punktu widzenia Stover ma rację. Żeby wojownik mógł zagrać Uleczenie obrażeń musi zaistnieć fakt śmierci a skoro zaistniał to wojownik nie może już zagrać karty bo nie żyje ;). Niestety jak już wielokrotnie się przekonałem na własnej skórze logika nie ma nic wspólnego z mechaniką doomtroopera ;).  W tym wypadku mechanika pozwala grać "wstecz" co w przypadku śmierci wojownika powoduje spore zamieszanie i niespójność logiczną przez co powstają wątpliowści takie jak ma Stover ;).
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 21, 2014, 06:34:53 pm wysłana przez Muleq »
Zapisane
Konfederacja - 6,81% - WRESZCIE!! :)

Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2068
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: Uleczenie obrażeń
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 22, 2014, 12:26:06 pm »

1. stower prosze używaj opcji szukaj przed wprowadzeniem nowego watku.
2. Niespójności logiczne nie mają znaczenia, liczy się jedynie mechanika oraz zapisy na kartach.
Zapisane

stover

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 21
    • Zobacz profil
Odp: Uleczenie obrażeń
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 22, 2014, 07:15:55 pm »

szukałem opcją szukaj ale nie znalazłem - mój błąd , chyba przez brak polskiego znaku

co do Waszych wypowiedzi , ja właśnie  na mechanice gry się opieram i staram się Wam zwrócić uwagę że to nie jest karta kontrująca, gdzie odpowiednie zapisy na tej karcie?

cytat z MOACB Wintera
COMBAT IS NOW "FINISHED." CARDS THAT ARE PLAYED "IMMEDIATELY AFTER COMBAT" OR "IMMEDIATELY AFTER A WARRIOR IS WOUNDED/KILLED" MAY NOW BE PLAYED.

ja się pytam kolejny raz gdzie taki zapis na tej karcie? nic nie wskazuje że to karta kontrująca , ANY TIME nie znaczy że można to zagrać w tej fazie , taka mechanika :) Winter dokładnie opisał karty które można zagrać.
Może ta karta jest źle napisana ale nie było do niej erraty więc trzymam się zapisów na karcie.

ta karta jest po prostu  do innego zastosowania  np do śmiertelnej rany jak to wskazywaliście

zaczynam się wdrażać w zasady bo chce jeździć na turnieje i dlatego muszę je dokładnie zrozumieć, a ta karta mi nie pasuje do takiego zagrania , więc dlatego tak drążę temat

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 22, 2014, 07:36:05 pm wysłana przez stover »
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5449
    • Zobacz profil
Odp: Uleczenie obrażeń
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 23, 2014, 02:02:44 pm »

Absolutnie nie masz racji. Karty Anytime można zagrać anytime, a już zwłaszcza w fazach zgodnych w zupełności z ich działaniem. Uleczenie obrażeń możesz zagrać nie tylko w fazie kontrowania ran i tak dalej, ale również podczas ustalania agresora i obrońcy jeśli chcesz aby wojownik do walki przystąpił zdrowy. Możesz ją zagrać w fazie kontrowania ran bo to jest faza, w której wojownik otrzymał już ranę, ale jeszcze nie zmienił statusu czyli nie został przekręcony/odrzucony - jest już natomiast uważany za rannego zgodnie z tym co ustalono w fazie Ustalania rezultatu walki. Walka i momenty kontrowania to w pewnym sensie momenty gdzie w pewien sposób można grać w tył, chociaż czasem to tylko takie pozory. A więc ponownie - nie musi to być karta kontrująca aby zagrywać ją w fazie kontrowania rany - na karcie jest zapis, że można ją zagrać nawet jeśli wojownik ma zaraz zginąć co odróżnia ją od opcji Inspiracja + Autowtryskiwacz w fazie kontrowania ran, które to połączenie nie uchroni zabitego wojownika od śmierci (aczkolwiek równie dobrze jak Uleczenie Obrażeń połączenie to wyleczy rannego w faze kontrowania ran). Karty Anytime można zagrywać w dowolnej chwili, karty zagrywane Podczas walki są zagrywane w odpowiedniej dla nich fazie walki. Nie możesz rzucić Powiększenia na wojownika podczas ustalania Agresora i Obrońcy aby zmienić decyzję przeciwnika na temat wyboru kogo i kim atakuje - Powiększenie rzucisz dopiero w fazie modyfikacji.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.