Luty 23, 2018, 09:16:58 am

Autor Wątek: Karty dołączone do wojownika i ich ujawnienie  (Przeczytany 6217 razy)

Offline Grucha

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
Karty dołączone do wojownika i ich ujawnienie
« dnia: Listopad 18, 2009, 08:24:20 pm »
Jakoś nie wyczytałem w instrukcji i nie bardzo pamiętam. Czy karty ekwipunku (mocy ki itp.) dołączane do wojownika są jawne czy tez odsłania się je w momencie używania?
« Ostatnia zmiana: Listopad 19, 2009, 06:20:30 pm wysłana przez Nekro »

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5266
    • Zobacz profil
Odp: Ekwipunek
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 18, 2009, 09:05:54 pm »
Są odkryte tak długo jak wojownik jest odkryty.
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Marqwitch

  • *****
  • Wiadomości: 1199
  • Pożeracz Dusz(onek)
    • Zobacz profil
Odp: Karty dołączone do wojownika i ich ujawnienie
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 25, 2009, 05:20:07 pm »
Są zawsze odkryte! ;)

A jeśli wyposażamy wojownika, który znajduje się w ukryciu (na przykład: jeśli został wystawiony w ukryciu), musimy pokazać, że może on korzystać z danej karty (musimy go ujawnić... a jeśli był wystawiony jako ukryty, musimy oczywiście za niego zapłacić).

Do tej pory, jedyną kartą, która mogłaby "ukryć" karty dołączone do wojowników, jest CAŁKOWITE ZAĆMIENIE... pamiętajmy jednak, że nie są one wtedy wcale tajne!

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5266
    • Zobacz profil
Odp: Karty dołączone do wojownika i ich ujawnienie
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 25, 2009, 05:28:46 pm »
When a warrior goes into cover, do the cards played on it get flipped over with it?
Yes. All cards that “belong” to the warrior go into cover with the warrior, and must be remembered by your opponents!

Źródło: thewinternet.com

A co do Całkowitego Zaćmienia - są tajne... Nie możesz poprosić przeciwnika, żeby pokazał Ci którąkolwiek z tych kart - możesz obejrzeć co najwyżej swoje.

I jeszcze w tej sprawie- zagrywasz odkryte, ale jak już zostaną zagrane - ewentualnie skontrowane to odwracają się tak samo jak ukryty wojownik.
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2009, 05:31:15 pm wysłana przez pretorianstalker »
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Marqwitch

  • *****
  • Wiadomości: 1199
  • Pożeracz Dusz(onek)
    • Zobacz profil
Odp: Karty dołączone do wojownika i ich ujawnienie
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 25, 2009, 07:38:06 pm »
Źródło: thewinternet.com
Też mi źródło...

When a warrior goes into cover, do the cards played on it get flipped over with it?
Yes. All cards that “belong” to the warrior go into cover with the warrior, and must be remembered by your opponents!
Jeśli po zagraniu przez kogoś CAŁKOWITEGO ZAĆMIENIA, zostaną odwrócone lub zagrane i dołączone do wojownika jakieś karty, a ten wojownik następnie wyjdzie z ukrycia i ukryje się ponownie, to będziesz musiał zapamiętać, które karty należy odwracać za akcje... a które odwrócą się razem z wojownikiem - w jaki sposób to zrobisz; zatapujesz je, przekręcisz o 180 stopni, pozaginasz im różki, położysz na nich znaczniki, a może je oplujesz?! Zmiana strategicznej gry karcianej w zapamiętywanki i zgadywanki to nienajlepszy pomysł!

A co do Całkowitego Zaćmienia - są tajne... Nie możesz poprosić przeciwnika, żeby pokazał Ci którąkolwiek z tych kart - możesz obejrzeć co najwyżej swoje.
Kolejna bzdura, którą obalę na prostym przykładzie... otóż mogę zagrać CAŁKOWITE ZAĆMIENIE, aby odwrócić POD KONTROLĄ czy DOSKONAŁĄ JAKOŚĆ (SUPERIOR QUALITY) - a następnie zagrać USZKODZENIE na odwróconą kartę Ekwipunku.

I jeszcze w tej sprawie- zagrywasz odkryte, ale jak już zostaną zagrane - ewentualnie skontrowane to odwracają się tak samo jak ukryty wojownik.
To, że karty zagrywa się odkryte jest oczywistą oczywistością... wyjątkiem jest wyłącznie wprowadzanie do gry ukrytych wojowników... musimy wiedzieć jaki jest koszt karty i jej rodzaj (na wypadek kontr takich, jak ZŁE ZAOPATRZENIE czy ZAKŁÓCENIA ŁĄCZNOŚCI)!
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2009, 08:18:25 pm wysłana przez Marqwitch »

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5266
    • Zobacz profil
Odp: Karty dołączone do wojownika i ich ujawnienie
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 25, 2009, 08:39:12 pm »
Ale bzdury opowiadasz to aż sie słabo robi :) Obaliłeś wszystko tak zręcznie, ze aż mi szczęka opadła. To teraz poczytaj.

1. Od zawsze karty były ukrywane z wojownikiem żeby nie było wiadomo kto jest kim - to raz. Przeciwnicy muszą pamiętać kto jest kim i tyle. Skoro winternet jest słabym źródłem to pokaż jakiekolwiek inne - np zapis z instrukcji, który mówi, że karty pozostają odkryte. Jeszcze były inne cytaty dotyczące tego w jaki sposób nie zdradzić kto jest kim - już nie pamiętam czego to dokładnie dotyczyły, ale generalnie trzymanie odkrytych kart znacząco ułatwia sprawę.

2. Całkowite zaćmienie to jedna jedyna karta w grze, która może dodatkowo namieszać w sprawie kart ukrytych wojowników, ale są też np takie karty jak Economic Collapse, które wykorzystują dodatkowe sposoby oznaczania opisane jako flipped over  w odróżnieniu od flip face down. Więc pozostaje zapamiętać w dowolny sposób.

3. Yyyyyyyy... O co chodzi? A jaki problem widzisz w zagrywaniu Uszkodzenia na odwrócone karty? Nie musisz trafić uszkodzeniem w ekwipunek - wystarczy zadeklarować co to ma być za karta.
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Muleq

  • *****
  • Wiadomości: 2134
    • Zobacz profil
Odp: Karty dołączone do wojownika i ich ujawnienie
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 26, 2009, 12:35:01 pm »
Osobiście równiez uważam że karty ukrytego wojownika nie powinny byc zakrywane. Swojego zdania nie porę wypowiedzią Wintera, Nipy czy innego autorytetu, ale zwykłym zdrowym rozsądkiem. Przecież ukryty jest wojownik, a nie jego karty. Śmiesza mnie lekko tanie zagrywki w stylu chce zaatakować Alakhaia a przeciwnik do mnie z szelmowskim uśmiechem na twarzy: A który to jest?  Poza tym rzeczywiście po zagraniu Całkowitego zaćmienia może sie pojawić małe zamieszanie, które karty sa zakryte po całkowitym, a ktróre nieodkryte przy ukrytym wojowniku ;). Co prawda nie jest aż tak duży problem żeby się o to spierać, tym bardziej że jak dotąd chyba na turnieju nie było jeszcze podobnej sytuacji. Po prostu wyrażam swoje zdanie.
KORWiN - 4,76% - a jednak naprzód!! :)

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5266
    • Zobacz profil
Odp: Karty dołączone do wojownika i ich ujawnienie
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 26, 2009, 12:54:19 pm »
No ale ukrywanie wojownika to właśnie nie tylko +3 do P, ale właśnie też to że przeciwnik musi zapamiętać kto jest kim :)

Cytuj
What happens if the attacking trooper cannot legally attack the trooper in cover? Ex: a Brotherhood warrior attacks another Brotherhood warrior in cover. Is the attacking player’s action wasted? Does the attacking player get to see who is in cover? Do you have to pay the D if the warrior was added in cover?
If the combat turns out to be illegal once the warrior in cover is flipped (he must still be flipped), any Destiny Points are paid (if necessary) and the combat ends. The attack action is still used up (the price of finding out who the warrior is).
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1975
  • Coś W Dowolnej?
    • Status GG
    • Zobacz profil
Odp: Karty dołączone do wojownika i ich ujawnienie
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 26, 2009, 05:38:17 pm »
Mój zdrowy rozsądek podpowiada mi jednak iż karty dołączone do wojownika który jest w cieniu powinny być zakryte ponieważ skoro nie ma identyfikacji wojownika to czemuż ma być widoczny jego ekwipunek. Jeśli nie pamiętamy co jest ukryte w cieniu to niestety nasza strata (wojownicy nie mogą być jednak mieszani w ukryciu tak aby nie był później niespodzianek. Jeśli chodzi o całkowite zaćmienie to wydaje mi się iż mimo ukrytych kart przy wojownika który jest w cieniu trzeba poświęcić jedną akcję na "odkrycie ich".

Offline Muleq

  • *****
  • Wiadomości: 2134
    • Zobacz profil
Odp: Karty dołączone do wojownika i ich ujawnienie
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 26, 2009, 09:00:38 pm »
Twój zdrowy rozsądek był zdrowy do momentu gdy wyszła karta całkowite zaćmienie ;). Skoro jest karta która zmusza do zakrywania inne karty to dlaczego mam je zakrywać bez konieczności jej zagrania? 
KORWiN - 4,76% - a jednak naprzód!! :)

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5266
    • Zobacz profil
Odp: Karty dołączone do wojownika i ich ujawnienie
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 26, 2009, 09:16:25 pm »
Czasem odrzucasz wojownika bo zginął, a czasem odrzucasz do został odrzucony ;) Czasem ukrywasz kartę bo wojownik się schował, a czasem po zaćmieniu. Czasem kładziesz znacznik z Granatu bakteryjnego, a czasem z postarzenia czy Urządzenia naprowadzającego... Różni ludzie, różne potrzeby :) Generalnie nie ma w żadnych materiałach ani słowa o tym, że karty powinny zostać odkryte, a jest pare wzmianek o tym, że powinny być ukryte - nie wiem czy jest sens roztrząsać dodatkowo połączenie ukrycia wojownika z całkowitym zaćmieniem - można to zaznaczyc na sto sposobów żeby nie było wątpliwości co jest ukryte, a co zaćmione :)
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Marqwitch

  • *****
  • Wiadomości: 1199
  • Pożeracz Dusz(onek)
    • Zobacz profil
Odp: Karty dołączone do wojownika i ich ujawnienie
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 29, 2009, 03:13:01 pm »
Od zawsze karty były ukrywane z wojownikiem żeby nie było wiadomo kto jest kim - to raz. Przeciwnicy muszą pamiętać kto jest kim i tyle.
Żadna zasada nie mówi o tym, że nie można zmieniać umiejscowienia kart na stole czy na jakimkolwiek Obszarze (Szwadronie, Kohorcie czy Placówce)... a więc po każdej walce, można zagrać z przeciwnikiem w "TRZY KARTY" (inaczej Trzy Kubki) - jak dla mnie, jest to totalna abstrakcja... absurd!

Skoro winternet jest słabym źródłem to pokaż jakiekolwiek inne
http://www.doomtrooper.pl

Całkowite zaćmienie to jedna jedyna karta w grze, która może dodatkowo namieszać w sprawie kart ukrytych wojowników, ale są też np takie karty jak Economic Collapse, które wykorzystują dodatkowe sposoby oznaczania opisane jako flipped over  w odróżnieniu od flip face down. Więc pozostaje zapamiętać w dowolny sposób.
Flipped over = to raczej odwrócenie karty o 180 stopni.

A jaki problem widzisz w zagrywaniu Uszkodzenia na odwrócone karty? Nie musisz trafić uszkodzeniem w ekwipunek - wystarczy zadeklarować co to ma być za karta.
W takim razie, zagranie USZKODZENIA spowoduje wykrycie jednego w MEGATAJNYCH wojowników.

Mój zdrowy rozsądek podpowiada mi jednak iż karty dołączone do wojownika który jest w cieniu powinny być zakryte ponieważ skoro nie ma identyfikacji wojownika to czemuż ma być widoczny jego ekwipunek.
W takim razie, ilość kart dołączonych również powinna być niejawna, bo za jej pomocą możemy zauważyć, z kim mamy do czynienia.

Jeśli chodzi o całkowite zaćmienie to wydaje mi się iż mimo ukrytych kart przy wojownika który jest w cieniu trzeba poświęcić jedną akcję na "odkrycie ich".
Dzięki zasadzie ukrywania kart dołączonych wraz z kartą bazową, możemy stworzyć nadinterpretacje CAŁKOWITEGO ZAĆMIENIA... czy odwrócone przed jego zagraniam karty należy odwracać za akcje czy też nie - i czy kolejne odwrócone karty również odwracane będą w ten sam sposób.

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5266
    • Zobacz profil
Odp: Karty dołączone do wojownika i ich ujawnienie
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 29, 2009, 03:27:49 pm »
Cytuj
Żadna zasada nie mówi o tym, że nie można zmieniać umiejscowienia kart na stole czy na jakimkolwiek Obszarze (Szwadronie, Kohorcie czy Placówce)... a więc po każdej walce, można zagrać z przeciwnikiem w "TRZY KARTY" (inaczej Trzy Kubki) - jak dla mnie, jest to totalna abstrakcja... absurd!

Mówi - właśnie zasada o ukrywaniu wojowników O_o Poczytaj instrukcję zanim napisesz coś takiego. Ostatni punkt przy Seek Cover.

Cytuj
Flipped over = to raczej odwrócenie karty o 180 stopni.
A napisałem inaczej? Bo nie zajarzyłem o co chodzi. Skoro i tak mamy face down, filp over to co za problem stosować takie opcje, które zapewnią w danej sytucji trzymanie się zasad?

Cytuj
W takim razie, zagranie USZKODZENIA spowoduje wykrycie jednego w MEGATAJNYCH wojowników.
Jak cała masa podobnych sytuacji.


-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Muleq

  • *****
  • Wiadomości: 2134
    • Zobacz profil
Odp: Karty dołączone do wojownika i ich ujawnienie
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 10, 2011, 10:11:53 pm »
Mam wojownika w pojeździe. Przeciwnik rzuca Całkowite zaćmienie. Czy po odkryciu pojazdu wojownik jest nadal w pojeździe czy musi ponownie do niego wejść?
KORWiN - 4,76% - a jednak naprzód!! :)

Offline Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Wiadomości: 2623
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Karty dołączone do wojownika i ich ujawnienie
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 10, 2011, 10:50:20 pm »
Jest tak jak było przed Zaćmieniem - jak był w pojeździe, to jest w nim nadal.
Berta Builder v 8.7 :D