Wrzesień 28, 2021, 09:12:14 am

Autor Wątek: Do Rzeźnika  (Przeczytany 4841 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Diablerist

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1502
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Do Rzeźnika
« dnia: Maj 12, 2006, 01:05:00 pm »

Można tą kartę zagrać podczas walki? I czy w takim razie walka jest przerwana, a Agresorowi przepada atak?
I jeszcze powiedzmy, że atakuję pierwszy, ranię przeciwnika i czy zanim on mi odda mogę użyć Do Rzeźnika?
Zapisane

koszal

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 237
    • Zobacz profil
Do Rzeźnika
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 12, 2006, 01:53:10 pm »

Nie możesz używać kart, zanim przeciwnik ci odda. Słowo zanim nie istnieje w termonologii DT. Walka jest jednoczesna. Ułomność Gracza i naszego świata nie pozwala nam tego zrozumieć. Jeśli użyjesz do rzeźnika w walce to odrzucasz stwora i nie możesz wykorzystać jego cech. Jeśli wojownik jest stworem walka zostaje przerwana.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5465
    • Zobacz profil
Do Rzeźnika
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 12, 2006, 02:02:12 pm »

Tu chyba Diablerist'owi chodziło o walkę w przypadku stwierdzenia, ze jednak nei jest równoczesna - znaczy ktos z walczących ma first strike.
Do rzeźnika przerywa walkę, ale tylko podczas fazy przerywania walki - tak samo jak fala prawości etc.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Diablerist

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1502
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Do Rzeźnika
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 12, 2006, 02:09:08 pm »

No z tego co wyczytałem z MOACB by B.Winter to mogę takim Kozackim Zwiadowcą zaatakować PIERWSZY, zranić, a potem podczas tzw. drugiej walki podczas, której przeciwnik oddaje rzucić Do Rzeźnika by przerwać walkę. Źle mówię :?:
« Ostatnia zmiana: Maj 17, 2009, 06:47:12 pm wysłana przez Nekro »
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5465
    • Zobacz profil
Do Rzeźnika
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 12, 2006, 02:12:47 pm »

Wygląda na to, że możesz :)
« Ostatnia zmiana: Maj 17, 2009, 06:47:34 pm wysłana przez Nekro »
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

koszal

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 237
    • Zobacz profil
Do Rzeźnika
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 12, 2006, 02:54:52 pm »

Coś mi się to nie widzi. To niby takim Toshiro zaatakuję a potem sobie użyję przepaści, gdybym miał dostać ripostę?
Zapisane

Diablerist

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1502
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Do Rzeźnika
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 12, 2006, 03:00:12 pm »

Cóż, właśnie odkryliśmy niezły wałek. Od strony mechanicznej wygląda na poprawny, a moralnej komentować nie ma sensu 8)
Zapisane

Marqwitch

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1199
  • Pożeracz Dusz(onek)
    • Zobacz profil
Do Rzeźnika
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 12, 2006, 08:22:54 pm »

Przerywanie walki ma miejsce przed fazą modyfikacji (jakąkolwiek) - tak przynajmniej być powinno według mojego cudownego rozumku.
Do rzeżnika sam często stosuję - szczególnie triadą! (boska organizacja), ale robię to zanim polecą karty modyfikujące!
Zapisane

Diablerist

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1502
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Do Rzeźnika
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 12, 2006, 08:24:57 pm »

Zauważ, że wciąż mówimy o sytuacji, gdy walka nie odbywa się jednocześnie i porównaj to z MOACB z Działu Zasady Ogólne.
Zapisane

Lord Nozaki

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 53
    • Zobacz profil
Do Rzeźnika
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 15, 2006, 10:13:51 pm »

Ciekawy problem.
Jeśli atakują się jednocześnie to jak wszyscy już orzekli, nie można wykorzystać do rzeźnika, bo dwa ziomki walczą i nikt tu do rzeźnika łazić chyba nie zamierza  :lol:
Obaj równocześnie zadają ciosy i tylko to się liczy.
Jeśli stwór atakuje pierwszy... robi atak... i chcemy go wysłać do rzeźnika ...
Na karcie jest napisane: zagraj w dowolnej chwili i zgodnie z tym można by to zrobić i do rzeżnika sobie pójść... Trochę jest to nielogiczne, nie powiem... ale no to wychodzi. Tak to już jest - kto pierwszy ten lepszy  :mrgreen:
Pokusiłem się o zerknięcie do instrukcji  :) a tam napisano:
ATAK:
4. Modyfikacja współczynników walki.
Gracze używają min. kart specjalnych i takie tam bla bla bla...
5. Roztrzygnięcie walki.
Po uwzględnieniu wszystkich kart należy po raz ostatni porównać cechy bojowe wojowników i określić, któy zostaje ranny...

Jak z tego wynika, karty specjalne zostały już użyte !!! A efekt walki określany jest już po ich użyciu !!!
Jeśli pierwszy atakuje jeden, to efektom najpierw poddawany jest drugi... i jeśli jeszcze dycha, to można zrobić to samo z tym pierwszym.

Efekt tego taki, że przykro mi bardzo, ale Twój pomysł nie przejdzie.
Wysłałbyś go do rzeźnika, zanim ktokolwiek byłby ranny  :mrgreen:
Zapisane
Doom Trooper powraca !!!


Tomasz Feliński - Lord Nozaki, moja strona fotograficzna:
http://nozaki.flog.pl

koszal

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 237
    • Zobacz profil
Do Rzeźnika
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 16, 2006, 08:18:25 am »

Pytanie jest proste:
Czy można przerwać walkę pomiędzy wymianą ciosów- myślę, że nie.
Współczynniki są porównywane jednocześnie- tylko po prostu nie wchodzą w życie, jeśli pierwszy wojownik zabije drugiego wojownika i sądzę, że tylko wtedy. Tak, czy siak odbywa się to w tej samej fazie- określania wyniku starcia. Stąd dla mnie numer z do rzeźnika nie przechodzi.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5465
    • Zobacz profil
Do Rzeźnika
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 16, 2006, 10:05:40 pm »

Tak na wszelki wpyadek zapytam :)
Czytaliście chociaż raz MOACB Wintera?? Karty specjalne zagrywa się wtedy kiedy jest na nie pora, niekoniecznie podczas fazy 4 (modyfikacja).
W każdej faize zagrywa się dla niej odpowiednie karty specjalne.
Zerknijcie do MOACB i wszystko będzie jasne. Moim zdaniem jest tam pare głupot - min. 2 fazy przerywania walki, a powinna być tylko jedna.
Bezsensowana jest faza deklaracji używania ekwipunku - deklaruje się tylko bronie! Inny ekwipunek i tak wykorzystauje się w odpowiednim momencie - część kart ekwipuku np wtedy kiedy karty specjalne dotyczące przerywania walki (Do rzeźnika, Przenośna mina - faza przerywania), a część np podczas fazy modyfikacji w odpowiedzi na inne kart modyfikujące przeciwnika (Szaleństwo bitewne/Dopalacz), etc...
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

koszal

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 237
    • Zobacz profil
Do Rzeźnika
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 17, 2006, 08:49:25 am »

Czytałem ten @#$%! Wintera i drażnią mnie dokładnie te elementy, które wymieniłeś, bo równie dobrze mogłoby zaistnieć 54 fazy przerywania walki. Szczerze mówiąc, to nie lubię się odwoływać do MOACB bo uważam zawarte tam zasady za przestarzałe- były kiepskie już po ukazaniu się podstawki.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5465
    • Zobacz profil
Do Rzeźnika
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 17, 2006, 03:29:15 pm »

Zauważ, że sam Winter napisał, żeby czytać tylko w ostateczneości. MOACB zostało stworzone sporo później niż podstawka, bo powstało aby wytłumaczyć wiele zagrań związanych z kartami typu fala prawości itp, które pojawiły się w późniejszych dodatkach.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.