Grudzień 14, 2018, 09:43:39 pm
Strony: 1 ... 9 10 [11]   Do dołu

Autor Wątek: Zasady turniejowe  (Przeczytany 42928 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kapitan Shinobi

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 23
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Odp: Zasady turniejowe
« Odpowiedź #150 dnia: Grudzień 06, 2018, 11:39:22 pm »

No ok standardowe zasady.
Ale moje wątpliwości dotyczą tylko tych dwóch kart

Podajka to słabsze (i to znacznie) Skradzione Papiery, a tychże nikt nie zakazuje, mało tego, Skr. prawie dublują Zakłócenia, które też są dozwolone, czyli mamy 10 kart na czysty blok specjala, ale tylko jedną kartę żeby "przejąć" takowego (a i to nie każdego).

Sam. Atak - jakoś nie czuję żeby ta karta była przegięta, ani to reset taki jak np. Anihilacja, ani game breaker, a skoro ktoś to zakazał to chyba musiał mieć jakiś powód (BW: "a nie lubię tego obrazka, to weźmy i zakażemy jej").
A może po prostu nie widzę zastosowania/kombosa czy czegoś tam jeszcze dla tej karty.
Zapisane

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2677
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Zasady turniejowe
« Odpowiedź #151 dnia: Grudzień 07, 2018, 10:27:31 am »

Co do Podaj Dalej - jest mocne bo powtarza Zamówienie, Dar Losu i sporo innych - takie "dublowanie efektów" może w dużej ilości być przegięte.  Skradzionych Papierów na część kart (np. Zakłócenia, Zamówienia, Dary Losu, karty za akcję, inne niż wymienione karty "podczas swojej tury" itd.) w ogóle nie da się użyć - więc określanie ich jako "czysty blok" to nadużycie - pamiętajmy, że możemy ich użyć tylko w przypadku, gdy kradzioną kartę możemy od razu wykorzystać - najczęściej ofiarą padają Szczęścia, Inspiracje i Ukryte Siły ;)

Samobójczy atak - przy odpowiednim układzie zabiera przeciwnikowi wszystkie PZ jakie ma - zakazany pewnie "za ciosem" po Korporacyjnych Machinacjach. Owszem- Wrobieniem też tak można zadziałać, ale koszt jest dużo większy i zebranie PA trwa dłużej (nie mówiąc już o narażeniu się po drodze na ich utratę- przez Zmienny Los np.).
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D

Kapitan Shinobi

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 23
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Odp: Zasady turniejowe
« Odpowiedź #152 dnia: Grudzień 07, 2018, 10:26:29 pm »

Ok. Teraz rozumiem.
Zawsze grałem z kolegami że Skradzione to takie ulepszone zakłócenie łączności - bo blokuje każdą specjalkę, a niektóre z nich można nawet przejąć i samemu rzucić (jak te wymienione Szczęścia itp.)
Znaczy się źle graliśmy :).
Z tego wynika jednak, że przy złym układzie kart ręka może się kisić ze skradzionymi, choć z drugiej strony - pewnie ma to miejsce niezwykle rzadko.
Samobój jest dla mnie (teraz) jasny.

PS Czysto teoretycznie:
załóżmy że DT to nie angielska/amerykańska gra, tylko polska. jej twórcą jest jakiś tam Zenek Żbik.
język bazowy to polski, gra zrobiła karierę i jest tłumaczona na england/deutch/ itd  (co w sumie nie ma znaczenia)

W dodatku Golgotha wychodzi karta z takim tekstem:
Skradzione papiery

TĘ KARTĘ MOŻESZ WYŁOŻYĆ NATYCHMIAST PO TYM, GDY TWÓJ PRZECIWNIK UŻYJE KARTY SPECJALNEJ. NASTEPNIE USUŃ JĄ Z GRY. przeciwnik nie może użyć wyłożonej przez siebie karty, lecz TY możesz to zrobić (jeśli oczywiście masz taką możliwość). Musisz to jednak zrobić natychmiast.

tu mamy : przeciwnik NIE MOŻE użyć swej karty ORAZ ty MOŻESZ to zrobić (jak masz możliwość)
 Czy w tej sytuacji Skr Pap byłyby blokiem na każdą specjalkę (a niektóre by przejmowała)?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2018, 10:28:01 pm wysłana przez Kapitan Shinobi »
Zapisane

Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1992
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: Zasady turniejowe
« Odpowiedź #153 dnia: Grudzień 11, 2018, 01:32:23 pm »

Uwierz że zdziwisz się jeszcze nie raz jak przyjedziesz na turniej. Twój świat zasad DT legnie w gruzach.
Zapisane

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2677
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Zasady turniejowe
« Odpowiedź #154 dnia: Grudzień 11, 2018, 03:59:39 pm »

Chyba każdy coś "prostował" w swoich zasadach w czasach istnienia forum - to jedna z jego zalet :)

Polska wersja SP jest niedoprecyzowana - brakuje "jeśli nie możesz tego zrobić, nie możesz zagrać SP" dla jasności, w błąd może wprowadzić zapis w nawiasie, a w zasadzie uznanie SP za drugie ZŁ jest możliwe tylko przy ominięciu połowy sposobu działania karty - dlatego pisałem o nadużyciu. Oczywiście jak na początku grałem z pierwszymi dodatkami GOLG to też SP równało się ZŁ+ ;)
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D
Strony: 1 ... 9 10 [11]   Do góry