Październik 19, 2019, 03:22:08 pm

Autor Wątek: AG-17 "Panzerknacker" vs Działko automatyczna "Myśliwy"  (Przeczytany 4520 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

necrobutcher

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 728
    • Zobacz profil
AG-17 "Panzerknacker" vs Działko automatyczna "Myśliwy"
« dnia: Luty 23, 2011, 04:24:54 pm »

Jak to w końcu jest z tymi dwoma podobnymi do siebie kartami?

Czy mogę używając AG-17 atakować 2x tego samego przeciwnika?

Zapis na karcie mówi: Warior may attack two different oponents as one attack action.

Moim zdaniem karta nie wymusza ataku dwóch różnych przeciwników. Z reszta ja się nie znam. Proszę o wyjaśnienie.
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2012, 06:05:47 pm wysłana przez Nekro »
Zapisane
Non Serviam !

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 588
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: AG-17 a Działko automatyczna "Myśliwy"
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 23, 2011, 04:54:45 pm »

Jeśli dwa ataki, to tylko na dwóch różnych wojowników. W puchę już dwa razy nie walniesz.
(No chyba że w wieloosobowej, gdy oprócz Ciebie jest dwóch graczy bez wojowników na stole.)
Zapisane

necrobutcher

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 728
    • Zobacz profil
Odp: AG-17 a Działko automatyczna "Myśliwy"
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 23, 2011, 04:58:28 pm »

No, ok. rozumiem, że mówimy o AG-17, a ja wciąż nie rozumiem dlaczego Nimrodem mogę dwa razy zaatakować gracza a AG-17 nie ??
Zapisane
Non Serviam !

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 588
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: AG-17 a Działko automatyczna "Myśliwy"
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 23, 2011, 05:04:13 pm »

Ja też nie rozumiem, dlaczego Nimrodem możesz dwa razy puknąć gracza. Chłopaki uznali, że można, mimo że na działku stoi:
"The same warrior may be attacked twice". Z AG-17 jest prościej: nie ma słowa o atakowaniu tego samego woja/gracza.
Jest tylko zapis o tym, że możesz wykorzystać akcję ataku do zaatakowania dwóch różnych przeciwników.
« Ostatnia zmiana: Luty 23, 2011, 05:07:45 pm wysłana przez Snake PL_issken »
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5450
    • Zobacz profil
Odp: AG-17 a Działko automatyczna "Myśliwy"
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 23, 2011, 08:06:17 pm »

Na AG17 jest zapis, że możesz zaatakować dwóch różnych, a na działku, że możesz zaatakować dwa razy - coś więcej trzeba?
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Muleq

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2146
    • Zobacz profil
Odp: AG-17 "Panzerknacker" & Działko automatyczna "Myśliwy"
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 25, 2011, 10:58:49 pm »

A co powiecie na ten zapis:

"AG-17 “PANZERKNACKER” (INQ)

Can the warrior attack the same opposing warrior both times? It doesn't explicitly say so like the NIMROD AUTOCANNON does.
Yes. We just didn't have to room for that stipulation on the card."

Wyciągnąłem z Kamiennych Archiwów. 
Zapisane
Konfederacja - 6,81% - WRESZCIE!! :)

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5450
    • Zobacz profil
Odp: AG-17 "Panzerknacker" & Działko automatyczna "Myśliwy"
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 25, 2011, 11:45:12 pm »

Zapis na AG17 jasno to wyklucza, a że zapis, że można tak zrobić się nie zmieścił i nie ma do tego erraty to po prostu uznanie, że tak jest byłoby bez sensu. Pisze inaczej i nie ma wątpliwości co do interpretacji zapisu. Dla mnie taka sama bzdura jak ze Szczęściem wojownika - tam nie zmieścił się zapis o działaniu karty - jest tylko jakiś bezsensowny nic nie znaczący zapis ;) Zapomnieli dodać, że możńa dobierać powyzej limitu jeśli masz już max kart na ręce, nie ma do tego erraty i też tak nie gramy.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Muleq

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2146
    • Zobacz profil
Odp: AG-17 "Panzerknacker" & Działko automatyczna "Myśliwy"
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 25, 2011, 11:56:05 pm »

No dobra ale tu jest errata napisana przez Wintera z której wynika że AG17 może zaatakowac dwa razy tego samego przeciwnika.
Zapisane
Konfederacja - 6,81% - WRESZCIE!! :)

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5450
    • Zobacz profil
Odp: AG-17 "Panzerknacker" & Działko automatyczna "Myśliwy"
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 26, 2011, 10:24:32 am »

To nie jest errata tylko odpowiedź Wintera taka sama jak w przypadku Szczęścia wojownika - dodał jakiś dziwny zapis, o którym na karcie nie ma słowa lub wręcz na karcie pisze coś całkowicie innego. W erratach jakie się ukazały nie ma słowa o tym jak zapis na AG17 powinien wyglądać.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Muleq

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2146
    • Zobacz profil
Odp: AG-17 "Panzerknacker" & Działko automatyczna "Myśliwy"
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 26, 2011, 10:52:27 am »

To wyjaśnij mi dlaczego niektóre odpowiedzi Wintera uznajesz za argument w dyskusji a inne nie? Które odpowiedzi są słuszne i mamy sie do nich stosować, a które nie i kto o tym ma decydować?
Zapisane
Konfederacja - 6,81% - WRESZCIE!! :)

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5450
    • Zobacz profil
Odp: AG-17 "Panzerknacker" & Działko automatyczna "Myśliwy"
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 26, 2011, 01:14:18 pm »

Uznaję erraty i to co pisał w odpowiedzi na sensowne pytania. Nie widzę powodu, żeby zmieniać zapis na AG17, mimo, że w erratach zapisu takiego nie ma, a zapis na karcie mówi wyraźnie, że powinno grać się inaczej. Gdyby dodac na Ag17 takie zdanie jak na Myśliwym to mamy sprzeczność na karcie. Widzisz jakiś sens żeby mieszać bez powodu, skoro aktualnie karta ma jasny zapis, a po dodaniu BLIŻEJ NIEOKREŚLONEGO zapisu do karty będą same problemy. Gdyby chociaż podał jak to zdanie powinno brzmieć to możnaby to uznać za erratę. Niech wypowiedzą się inni.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2068
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: AG-17 "Panzerknacker" & Działko automatyczna "Myśliwy"
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 26, 2011, 05:16:44 pm »

Faktycznie pojawiła by się sprzeczność gdyby uznać wypowiedz Wintera o braku miejsca że można atakować tego samego wojownika dwa razy do zapisu na samej karcie. Wypowiedzi Wintera powinny jedynie podpowiadać  rozwiązanie ale oczywiście to nie są oficjalne erraty do kart.
Zapisane

Muleq

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2146
    • Zobacz profil
Odp: AG-17 "Panzerknacker" & Działko automatyczna "Myśliwy"
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 27, 2011, 08:11:44 pm »

Żeby była sprawa jasna. Od zawsze byłem przeciwnikiem powoływania sie na wszelkiego typu "autorytety" typu Winter, Nipa itp. Problem tylko polega na tym że praktycznie każda dyskusja kończyła sie w momencie jak Pretor lub ktokolwiek inny ich zacytował. Przykłady można mnożyć. Czasami były to erraty do kart, a czasami odpowiedzi na pytania takie jak to z AG17. Jeżeli mamy wyciągnac jakieś wnioski z tej dyskusji to rozumiem że od teraz argument "bo Winter tak napisał" nie bedzie brany pod uwagę? 
Zapisane
Konfederacja - 6,81% - WRESZCIE!! :)

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5450
    • Zobacz profil
Odp: AG-17 "Panzerknacker" & Działko automatyczna "Myśliwy"
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 28, 2011, 10:06:33 am »

Jasne, że będzie, chyba, że tak jak w tej sytuacji, albo sytuacji ze Szczęściem wojownika będzie powodował więcej problemów niż przynosił pożytku. Żeby było tak jak napisał Winter, musimy do karty dodac jakieś tajemnicze zdanie (nikt nie wie jak ono do końca powinno brzmieć), a co za tym idzie pojawią się setki nowych pytań. Na chwilę obecną AG17 jest kartą napisaną w jasny sposób i zasadniczo jej interpretacja nie jest trudna, dopóki nie zaczniemy się zastanawiać czy przypadkiem nie powinna działać jak działko myśliwy? A czemu ma tak działać, skoro jest napisane wyraźnie inaczej i nie mamy do tej karty erraty? Generalnie chodzi o to, żeby gra była tak jasna jak to możliwe. Winter oczywiście będzie się liczył jeśli pojawi się problem co do interpretacji niejasnego zapisu na karcie i będą dopuszczalne dwie opcje - ot taki przykład... Ale na prawdę nie widzę sensu dodawać jakichś dziwnych zapisów do kart jasno napisanych, które nie zostawiają możliwości do dwóch interpretacji. I AG17 i Szczęscie wojownika powinniśmy grać tak jak jest to zapisane. Im więcej dziwnych zmian, których nie obejmują erraty tym więcej problemów dla graczy, zwłaszcza nowych czy tam nowych-starych graczy. Oczywiście to jest moje zdanie i nikt się z tym zgadzać nie musi. Jeśli ktoś ma lepszy pomysł to ja chętnie poczytam.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Kapitan Shinobi

  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 353
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Odp: AG-17 "Panzerknacker" vs Działko automatyczna "Myśliwy"
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 11, 2019, 12:13:31 am »

Czyli puentą tego wątku jest:
Ag-17 to nie działko i nie można 2 razy pojechać w puchę jednego gracza (tym samym 2 razy jednego wojaka też nie).

Swoją drogą wyjaśniało by to po części, czemu Działko Myśliwy jest w co drugiej talii turniejowej (zwłaszcza takiej, która dział "equipment" ma rozbudowany bardziej niż Przenośna/Neural), a Ag-17 nie pojawia się prawie wcale. No może jedynie w 120+ kilowych bertach Skoqa.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 14, 2019, 01:51:53 pm wysłana przez Nekro »
Zapisane
Niedobrze, kiedy z jednej rzeczy powstają dwie.
Nie trzeba szukać niczego poza drogą samuraja.
Ona jest jedna i zawsze taka sama.
Jeśli człowiek to pojmie, pozna wszystkie inne drogi...
I będzie coraz lepiej rozumieć tę, która jest jego własną.