Październik 23, 2018, 10:03:58 pm
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do dołu

Autor Wątek: MOACB by pretorianstalker  (Przeczytany 26824 razy)

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
MOACB by pretorianstalker
« dnia: Maj 25, 2006, 06:02:33 pm »

1. Ustalanie agresora i obrońcy.
a) Gracz, który zadeklarował atak, wybiera agresora i obrońcę.
b) Obrońca może zagrać karty specjalne (i wszystkie inne, które mogą zmienić agresora bądź obrońcę)
c) Atakujący może zagrać karty aby skontrować (przecidziałać bezpośrednio, lub zagrać swoje karty zmieniające agresora i obrońcę)
d) Inni gracze mogą zagrywać karty aby zmienić agresora/obrońcę

W tej właśnie fazie postanowiłem dodać etap zagrywania kart zmieniających agresora/orońcę z kilku prostych przyczyn.
-Faza nazywa się fazą ustalania agresora i obrońcy więc po jej zakończeniu powinniśmy już wiedzieć kto i z kim walczy.
-Zmiana walczących po fazie ustalenia taktyki jest dla mnie dziwna, zwłaszcza, że mamy potem od nowa do czynienia z fazami ustalania taktyki i wybierania strefy walki. Możemy miec tu do czynienia z sytuacją, kiedy ktoś wyrzuci podczas fazy ustalania taktyki kilka kart, aby ustalić odpowiadającą mu taktyke, a wtedy drugi gracz zagra badziewną Słabą Hipnozą i karty szlag trafił :) Tracą na tym równiez i tak już mało przydatne Strefy walki. Jeżeli uda się nam zaskoczyć przeciwnika zmianą taktyki na inną niż on zakładał, to możemy go zniszczyć używając strefy walki. Jeżeli po deklaracji strefy walki mozna zmienić agresora obrońcę to nic z tego. Ponadto nie można zaskoczyć nikogo strefą walki trzymaną na ręcę - aby z niej skorzystać i tak musimy dać szansę przeciwnikowi aby ewentualnie zmienił agresora/obrońce :/

2. Ustalanie taktyki.
a) Gracza atakujący wybiera taktykę
b) Gracz broniący się może zagrać karty, które wpływają na zmianę taktyki, potem kolejno gracz atakujący i reszta graczy. Faza trwa do momentu kiedy wszyscy spasują.

3. Wybieranie strefy walki.
a) Broniący się gracz wybiera czy korzysta ze strefy walki
b) Atakujący gracz zagrywa karty mające wpływ na wybór strefy walki, potem kolejno gracz broniący się i reszta graczy - aż do momentu kiedy wszyscy spasują.

4. Ustalanie kolejności ataków
a) Gracz atakujący może zagrac karty zmieniające kolejność ataków, potem kolejno broniący się gracz i reszta graczy.

5. Deklarowanie broni.
a) Atakujący gracz wybiera, z której broni skorzysta jego wojownik
b) Gracz broniący się ma prawo do zagrywania kart, które mogą zmienić/odrzucić wybraną broń, potem inni gracze mają prawo do tego samego.
c) Broniący się gracz deklaruje jakiej broni użyje.
d) Atakujący gracz ma prawo zagrywania kart, które mogą zmienić/odrzucić wybraną broń, potem inni gracze mają prawo do tego samego.

Zmiana spowodowana jest faktem, że tylko BROŃ jest ekwipunkiem, który może być użyty tylko podczas walki, cała reszta ekwipunku jest w użyciu nawet poza walką (lub może być użyta poza walką - o ile opis karty nie stanowi inaczej), więc nie ma sensu deklarowanie używania pancerzy i podobnych.

6. Ustalanie rezultatu walki.
Porównujemy chechy walczących. Określamy, który zostanie ranny/zabity

7. Przerywanie walki.
a) Zaczynając od gracza atakującego, zagrywamy karty przerywające walkę w kolejności jak wyżej. Do kart takich zaliczają się wszystkie karty, które powodują, że walka nie może się odbyć - np. odrzucają jednego z walczących. Nie możemy natomiast zagrywać tutaj kart, które powinny zostać zagrane wcześniej - Przewaga taktyczna, Osłona tłumu itp.

Tą fazę wrzuciłem tutaj z prostego powodu :) Na dobrę sprawę i tak wszscy ją tutaj umieszczają. Normalne jest zagrywanie uszkodzenia na broń i przerwanie walki, jeżeli uszkodzenie nie zadziała. Według MOACB Wintera, walkę przerywamy wcześniej, a później pojawia się jeszcze jakaś dodatkowa faza przerywania walki :/ Nie wiem po co komplikować - uważam, że przerywanie walki powinno mieć miejsce tuż przed fazą modyfikacji, gdyż po tej fazie walki już przerwać nie można.

8. Faza modyfikacji współczynników.
Począwszy od grazca atakującego, poprzez broniącego się i innych graczy - zagrywamy akrty specjalne zmieniające współczynniki wojowników. Nie możemy odrzucić żadnego z walczących w tym momencie - walka zostanie już napewno dokończona!

9. Faza ustalania wyniku walki.
Porównując wyniki jakie otrzymaliśmy podczas fazy modyfikacji, ustalamy końcowy rezultat.

10. Kontrowanie ran/śmierci
a) Gracz atakujący zagrywa karty przeciwdziałające ranom/śmierci.
b) Gracz broniący się kontruje (lub inni gracze)
c) Gracz broniący się zagrywa karty przeciwdziałające ranom/śmierci.
d) Gracz atakujący kontruje (lub inni gracze)
e) Inni gracze zagrywają karty przeciwdziałające ranom/śmierci.
f) Gracze kontrują zagrane karty.

UWAGA - zdolność First Strike (atakowanie jako pierwszy) ma jakiekolwiek zastosowanie tylko i wyłącznie w tej fazie!
Jeżeli walka była nierównoczesna, najpierw karty przeciwdziałające ranom/śmierci zagrywa gracz kontrolujący wojownika atakującego jako drugi (potem inni gracze). Jeżeli wojownik ten przezyje, dopiero wtedy może zadać ewentualną ranę. Wtedy gracz atakujący jako pierwszy zagrywa karty przeciwdziałające ranom i smierci.

11. Zmiana statusu.
Ranni wojownicy są obracani o 90 stopni.
Zabici są odrzucani.
Anihilowani są usuwani z gry.

12. Przyznawanie punktów.
a) Gracz atakujący dostaje punkty
b) Gracz broniący się kontruje (lub inni gracze)
c) Broniący się dostaje punkty
d) Atakujący kontruje (lub inni gracze)

KONIEC

Proszę o wypowiedzi na temat, które MOACB wydaje się wam lepsze :)
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2009, 03:10:51 pm wysłana przez pretorianstalker »
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Diablerist

  • Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
MOACB by pretorianstalker
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 25, 2006, 06:16:12 pm »

Na razie wygląda lepiej niż to Wintera. Nie dostrzegłem bzdur, ale to okaże się w praniu, bo nie wszystkie karty wpływające na walkę od razu przychodzą do głowy ;)
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
MOACB by pretorianstalker
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 25, 2006, 06:23:39 pm »

Zapis ten powstał w oparciu o moje doświadczenie w rozgrywaniu walki, więc uważam, że już nie wiele może mnie zaskoczyć - to co miało mnie zaskoczyć już mnie kiedyś zaskoczyło i nie sądzę, żeby cokolwiek sprawiało większe trudności podczas rozfrywania walki tym sposobem. Nic mi do głowy nie przychodzi.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

bulielmo

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 180
    • Zobacz profil
Re: MOACB by pretorianstalker
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 25, 2006, 08:47:42 pm »

Cytat: "pretorianstalker"
Zmiana spowodowana jest faktem, że tylko BROŃ jest ekwipunkiem, który może być użyty tylko podczas walki, cała reszta ekwipunku jest w użyciu nawet poza walką (lub może być użyta poza walką - o ile opis karty nie stanowi inaczej), więc nie ma sensu deklarowanie używania pancerzy i podobnych.


Czy mogę podczas walki nie skorzystać z pancerza, który posiadam???
Zapisane
Papierowa peleryna w rolce = Pancerz Legendarnego Zabójcy :-)

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
MOACB by pretorianstalker
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 25, 2006, 08:56:13 pm »

To jest pewien problem :)
W sumie nie ma zasady nakazującej korzystania z Pancerzy, ale to tak jakby powiedzieć, że nie korzysta się np. z Daru typu Piekielna moc - bo nie ma też niby przymusu korzystania z darów :) A po co daż zarobić 5pkt przeciwnikowi skoro i tak mamy już przesrane??
Osobiście uważam, że z Pancerzy korzysta się zawsze jeżeli się taki posiada. Inaczej, możnaby robić niezłe triki z Pancerną skorupą - korzystamy tylko podczas walki wręcz, bo podczas strzeleckiej obniża nam S więc po co? Poza tym, możnaby używać calej reszty ekwipunku, gdyż na karcie pisze:
The warrior may not use any other Equipment with the Carcass Suit.
Czyli w momencie kiedy nie używamy Skorupki możemy rzucać Granatami np. Po co więc takie ograniczenie? Nie wiem :(
Jestem za tym, aby korzystanie z Pancerza było obowiązkowe.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
MOACB by pretorianstalker
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 30, 2006, 08:40:00 pm »

Jakieś przemyslenia na ten temat??
Co dalej robimy w sprawie zasad walki?
Czekam na jakiś odzew - na ten czas mamy wciąż problem 2 faz przerywania walki :/
Oraz poronioną fazę deklaracji ekwipunku, która jest bez sensu bo część ekwipunku deklaruje sie w tej fazie, a część nie - zależnie od humoru :/
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Atticus

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 246
  • SideBar Master
    • Zobacz profil
Re: MOACB by pretorianstalker
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 30, 2006, 08:44:01 pm »

Cytat: "bulielmo"
Czy mogę podczas walki nie skorzystać z pancerza, który posiadam???


Oczywiście ,że możesz nie korzystać . To czy wojownik używa ekwipunku zależy tylko od jego właśiciela . Wyjątkiem są tylko pojazdy z tego faktu iż trzeba poświęcić 1 akcje na wejście /wyjście z niego . Możesz na przykład mnieć dwei bronie , a kożystać możesz z 1albo z żadnej - ty wybierasz z której . Z pancerzami jest inaczej gdyż wojownik może posiadać tylko 1 pancerz ( nie koniecznie go używać).
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
MOACB by pretorianstalker
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 30, 2006, 08:45:53 pm »

A co ze skorupą pancerną w tym wypadku? :)
Można używać jej tylko podczas walki wręcz, a podczas strzeleckiej nie? I oczywiście nie działa ona jedynie z bronią do walki wręcz bo poza tym, można w niej rzucać Granatami?

Co więcej - co z darami itp - patrze wyżej.
Co wiecej, trzeba ciągle deklarować czy z pancerza korzystamy bo jak ktoś rzuci wichry obłędu to już za późno aby go zakładać - to będzie granie w tył.
Teoretycznie wiec nie trzeba korzystać, ale patrząc na zapis na pancerzach i innych kartach ekwipunku mozna odnieść wrażenie, że jednak korzysta się ciągle.
Na większości pisze: wojwnik może odrzucić/skorzystać.
Na pancerzach pisze: wojownik dostaje + do P, lub ma konkretne zdolności przez cały czas - np jest uważany za mortyfikatora. Bronie się tu nie liczą bo je trzeba deklarować podczas walki. Co więcej - w walce z Toshiro nie zdążymy użyć pancerza :/ Możemy go zadeklrować jak inny ekwipunke czy kiedy indziej może?
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Atticus

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 246
  • SideBar Master
    • Zobacz profil
MOACB by pretorianstalker
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 30, 2006, 08:48:40 pm »

Używając pancernej skorupy nie możesz używać żadnego innego ekwipunku .
Z  powyższego  postu Atticusa ( :D )  stanowisko w sparwie używania ekwipunku chyba jest jasne i klarowne  .
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
MOACB by pretorianstalker
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 30, 2006, 08:52:24 pm »

CO z tego, że używając pancernej nie możesz używać ekwipunku, jak pancernej możesz nie używac - ograniczenie to w sumie nic nie znaczy. Odnieś się jeszcze do kwestii jakie dodałem powyżej - życzę dobrych pomysłów na ih rozwiązanie ;)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Atticus

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 246
  • SideBar Master
    • Zobacz profil
MOACB by pretorianstalker
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 30, 2006, 08:55:36 pm »

"Wojownik NOSZĄCY pancerną skorupę nie może używać innych kart ekwipunku"

Nosisz zawsze , no bo co ? Ciągniesz za sobą?A przyodziewaz jeno do bitki .
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
MOACB by pretorianstalker
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 30, 2006, 09:04:03 pm »

To spróbuj z tym:
CARCASS SUIT
ARMOR. MAY ONLY BE GIVEN TO A DARK LEGION WARRIOR. A warrior may only have one suit of armor. The warrior's base F is doubled, its base S becomes 0, and it gains +5 to A. The warrior may not use any other Equipment with the carcass suit.

Po za tym nie odnisołeś się do pozostałych kwestii. Kiedy deklarujemy użycie pancerza itp.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Atticus

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 246
  • SideBar Master
    • Zobacz profil
MOACB by pretorianstalker
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 30, 2006, 09:08:17 pm »

No cóż , kiedyś miałem dużo tych małych instrukcji Dooma , także pokaźny zbiór inferno i MiM (ślad po nich zaginął ) i napewno wyłuskałem gdzieś tą zasadę , bo teraz kolebie mi się ona po głowie . Niestety próbuje dowieść swoich racji dość pokrętnymi metodami . No głowy nie dam ale coś takiego było .
Zapisane

Diablerist

  • Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
MOACB by pretorianstalker
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 30, 2006, 09:24:50 pm »

Jak dla mnie Pancerza używamy ciągle - nie można go deklarować. Ewentualnie nie korzystamy z Pancerza będąc wewnątrz niektórych Pojazdów.

I jestem za jedną Fazą Przerywania Walki.
Zapisane

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2655
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
MOACB by pretorianstalker
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 30, 2006, 11:40:51 pm »

Tak - tu też zgadzam się że pancerz musi być używany cały czas - inaczej bez sensu byłyby ograniczenia zapisane czasem na kartach róznych pancerzy - pancerna skorupa jest doskonałym przykładem logiki takiego myślenia.... :)
Pozdrawiam
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do góry