Październik 20, 2018, 09:04:34 pm
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Do dołu

Autor Wątek: MOACB by pretorianstalker  (Przeczytany 26796 razy)

bogus

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 107
    • Zobacz profil
MOACB by pretorianstalker
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 23, 2006, 02:37:49 pm »

agresor pierwszy moze przerwac walke (w tym wypadku mina ) jak juz przerwie walke to Ty nie mozesz tez jej przerwac a tylko skontrowac mine
Zapisane

Diablerist

  • Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
MOACB by pretorianstalker
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 23, 2006, 07:02:55 pm »

No to jak ktoś mi wtłoczy Duranda albo Biogiganta Owcą to praktycznie nie mam karty, którą mogę się obronić przed zgonem od Miny i automatyczną przegraną :?
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5302
    • Zobacz profil
MOACB by pretorianstalker
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 23, 2006, 07:28:36 pm »

Śmierć wojownika o dużej W nie jest równoznaczna z przegraną, to po pierwsze ;)
Po drugie - można bronić się kartami nie przerywającymi walki - zmiany agresora i obrońcy i inne.
Można zapobiegać śmierci wojownika - po trzecie.
Po czwarte - mina to ekwipunek - można ją załatwić na conajmniej kilka sposobów.

Jest jednak jeszcze jedna kwestia - czy walkę można przerwać przed fazą przerywania? :/ Przykład:
Ktoś atakuje mojego wojownika - zakładamy, że obawiam się takiego ataku, a już zupełnie ataku powiedzmy strzelcekiego. Priorytetem jest dla mnie przerwanie walki na wszelki wypadek, chociaż ewentualna walka wręcz, również jest nienajgorsza.
-Przeciniwk deklaruje agresora i obrońcę.
W pierwszej kolejności będę walkę przerywał - boję się jakiegos głupiego triku ze strony przeciwnika :)
-Zagrywam:
a) Falę prawości
b) Po namyśle
Co się dzieje:
a) Teoretycznie powinienem móc zagrać Falę w innej fazie niż przerywanie walki, bo mozna ją zagrać nawet poza walką, chociaż nie można zagrać jej już po fazie przerywania! Załóżmy, że zagrywam ją zaraz po ustaleniu agresora i obrońcy - w tej fazie można zagrywać karty zagrywane w takim właśnie momencie oraz ZWDM, więc niby nie powinno być problemu. Przerywam walkę zanim agresor będzie mógł ją przerwać np miną.
b) Po namyśle - karta zagrywana podczas walki, a więc powinna być zagrywana podczas odpowiedniej fazy - w tym wypadku przerywanie walki. Gdyby agresor chciał równiez przerwać, będzie miał pierwszeństwo.
Jeżeli nie można przerwać walki wcześniej niż w fazie przerywania walki możemy miec taką sytuację: na wszelki wypadek zagrywam Przewagę taktyczną żeby nie walczyć strzelecko - przewaga przechodzi i walczymy wręcz - chcę jednak na wszelki wypadek uniknąć walki całkowicie, więc potem próbuję zagrać falę prawości podczas fazy przerywania, żeby nie było niespodzianek - fala się udaje i straciłem Przewagę taktyczną :(
Jeżeli można falę zagrać przed fazą przerywania - zagrywam ja, fala się udaje i nie musze zagrywać Przewagi.

Osobiscie uważam, że walkę można przerwać w dowolnym momencie aż do fazy przerywania, ale faza przerywania walki przeznaczona jest do zagrywania kart zagrywanych podczas walki. Inaczej faktycznie mina może wkurzyć :) Wkładamy minę do Lancelota i czekamy aż tylko jakiś z naszych wojów może zaatakować - deklarujemy atak i już nic nas nie powstrzyma poza kartami niszczącymi minę.

BTW: ot i mamy pierwszy przykład gdzie jest sens przerwać walkę przed fazą przerywania :) Wcześniej jakoś nic sensownego nie mogłem wymyślić, a teraz mamy powód - przerywanie walki kartami zagrywanymi podczas fazy przerywania, czyli przerywanie zanim ktoś przerwie :P
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2013, 02:15:23 pm wysłana przez pretorianstalker »
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Diablerist

  • Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
MOACB by pretorianstalker
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 02, 2006, 04:20:00 pm »

To robimy dodatkową fazę "Deklarowania Ataku"? Ja jestem za jakby co.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5302
    • Zobacz profil
MOACB by pretorianstalker
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 02, 2006, 06:34:54 pm »

W sumie to powinna być :) Jak ktoś mówi, że atakuje to zagrywamy wszystkie karty zagrywane przed ustaleniem agresora/obrońcy, tudzież inne zagrywane w dowolnym momencie.
Walkę można przerwać również w dowolnym momencie (oczywiście do fazy przerywania), o ile robimy to kartą zagrywaną w dowolnym momencie :) np Fala prawości.
Jeżeli walkę przerywamy kartą, zagrywaną/używaną tylko podczas walki to uzywamy jej podczas fazy przerywania. Mam nadzieję, że się wszyscy zgodzą z tym :)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Diablerist

  • Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
MOACB by pretorianstalker
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 03, 2007, 05:50:46 pm »

A do kiedy właściwie trwa walka? Czy aż do przyznania/kontrowania punktów? Chodzi mi głównie o to do kiedy działa Think Again. Można w tej walce zagrać Vendettę, Oszustwo lub Szpiega w Szeregach?
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5302
    • Zobacz profil
MOACB by pretorianstalker
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 03, 2007, 09:10:18 pm »

Te punkty imo są objęte MOACB, wiec to chyba nadal walka. Walka toczy się do momentu kiedy śledzisz MOACB w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie, co teraz?
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Marqwitch

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1199
  • Pożeracz Dusz(onek)
    • Zobacz profil
MOACB by pretorianstalker
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 09, 2007, 12:59:04 pm »

Co do Fazy deklaracji - tlumaczylem już wiele razy, że jest ona potrzebna (wiadomo - słodkie DRAPIEŻNIAKI i ŚWIŃSKIE UROXY).
Pomimo, że MOACB by pstalker jest o wiele lepsze i logiczniejsze (niech Mi nie mówi, że wprowadzam zasady do DT skoro On sam to robi i skoro są one potrzebne) od MOACB by BW, mam do niego pewne zastrzeżenie, ale przytoczę je kiedyś w innym temacie.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5302
    • Zobacz profil
MOACB by pretorianstalker
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 09, 2007, 10:54:38 pm »

Nie mam nic przeciwko wprowadzaniu zasad, ale nic na siłę. JAk z góry zakładasz, że Twoje zasady są obowiązujące to sorry...
Moje MOACB, które tak w zasadzie jest połączeniem mojego i Twojego projektu wydaje mi się być ok - jak masz jakieś nieścisłości to proszę o wrzucenie na forum - już pisałem wcześniej. Czekam na wszelkie bugi.
Prosiłbym o bugi w tym temacie ;)

PS. Ale sobie słodzisz :P
Cytuj
niech Mi nie mówi
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Diablerist

  • Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
MOACB by pretorianstalker
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 21, 2007, 07:18:23 pm »

W pukcie 37. (resolve combat) MoaCB Wintera stoi: COMBAT IS NOW "FINISHED." CARDS THAT ARE PLAYED "IMMEDIATELY AFTER COMBAT" OR "IMMEDIATELY AFTER A WARRIOR IS WOUNDED/KILLED" MAY NOW BE PLAYED. To by jednak sugerowało, że w walce, w której zagrano Think Again, przeciwnik może zagrywać Ucieczki, Vendetty, Oszustwa i Szpiega w Szeregach, bo je zagrywa się w późniejszych fazach. No i ja raczej bym był za taką interpretacją, bo to Think Again trochę posrane jest. :P
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5302
    • Zobacz profil
MOACB by pretorianstalker
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 21, 2007, 07:22:08 pm »

"Posraność" Think again wynika bardziej z czegoś innego ;) Ale o tym może kiedy indziej - nie będę przed turniejem wam podsuwał pomysłów :)

Co do walki - muszę przejrzeć dokładnie MOACB - mam wrażenie, ze zakończenie walki wcześniej niż w ostatnim punkcie MOACB spowoduje więcej problemów - pojawią się pewnie kolejne errory związane z zagrywaniem kart w czasie/po walce.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Marqwitch

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1199
  • Pożeracz Dusz(onek)
    • Zobacz profil
MOACB by pretorianstalker
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 24, 2007, 12:45:42 pm »

Cytuj
Prosiłbym o bugi w tym temacie ;)

Rozmawialiśmy już na ten temat... Otóż, szukałem tematu o zdolności FIRST STRIKE i karcie KOORDYNATOR WALKI, ale nie mogłem go odnależć!

Jeżeli KURATOR posiadający KOORDYNATOR WALKI walczy z przeciwnikiem, który posiada umiejętność da pierwszego ataku, może on (względem MOACB by Pstalker) wykorzystać modyfikatory KOORDYNATORA WALKI i przeciwdziałać za jego pomocą otrzymanej ranie.
Problem polega więc na tym, że podczas walk grupowych (jak wiadomo, walki grupowe są wielkim problemem DT ze względu na to, iż prowadzące do nich karty mogą działać inaczej... wiadomo: POSIŁKI, MAMUT ZAĆMIENIA czy PANIC BUTTON) wojownik, który uderza pierwszy i zabija przeciwnika nie może zostać przez niego uderzony. Jednak kiedy walczy z grupą, odpowiednie cechy uśmierconego będą wliczały się (według MOACB by Pstalker) do cech pozostałych członków grupy (a więc będzie się rewanżował, pomimo iż nie mógłby tego zrobić!)... Dlatego uważam, że po Fazie modyfikacji (w czasie której zagrywane są karty zniekształcające współczynniki wojowników) powinna znajdować się się Faza Podliczania i oddzielne Fazy: Zadawania Ran (i ich kontrowaniu), Przyznawania Punktów i Określania Statusów (dla wojowników, którzy posiadają FIRST STRIKE, którzy go nie posiadają i dla tych, którzy posiadają LAST STRIKE - gdyby tylko coś takiego istniało).

Ponadto wszystko uważam, że Faza Przyznawania Punktów powinna znajdować się przed Fazą Określania Statusów (przekręcanie rannych, odrzucanie zabitych itd.) - ze względu na to, iż karty ograniczające zdobywane punkty działałyby wtedy w momencie, w którym nie znajdowałyby się w grze (co jest niedorzeczne!).

Cytuj
Think Again trochę posrane jest. :P

Ta karta w rzeczywistości pozbywa się jedynie jednego efektu przeciwdziałającego (karty lub zdolności), a czy jest posrana? Pewnie jest, ale to problem wielu kart z Mortyfikatora!
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5302
    • Zobacz profil
MOACB by pretorianstalker
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 24, 2007, 01:36:23 pm »

Cytuj
Dlatego uważam, że po Fazie modyfikacji (w czasie której zagrywane są karty zniekształcające współczynniki wojowników) powinna znajdować się się Faza Podliczania i oddzielne Fazy: Zadawania Ran (i ich kontrowaniu), Przyznawania Punktów i Określania Statusów (dla wojowników, którzy posiadają FIRST STRIKE, którzy go nie posiadają i dla tych, którzy posiadają LAST STRIKE - gdyby tylko coś takiego istniało).

Ja uważam, że można dodać faze weryfikującą ewentualne zgony podczas walk grupowych, aby wojownicy martwi nie byli liczeni do siły atakującego jako drugi.

Cytuj
Ponadto wszystko uważam, że Faza Przyznawania Punktów powinna znajdować się przed Fazą Określania Statusów (przekręcanie rannych, odrzucanie zabitych itd.) - ze względu na to, iż karty ograniczające zdobywane punkty działałyby wtedy w momencie, w którym nie znajdowałyby się w grze (co jest niedorzeczne!).

Równie głupie jest dostawanie pkt za wojowików, których jeszcze nie zabiliśmy. Tu bym nic nie ruszał - nie ma żadnych problemów z tą fazą.

Cytuj
Ta karta w rzeczywistości pozbywa się jedynie jednego efektu przeciwdziałającego (karty lub zdolności), a czy jest posrana? Pewnie jest, ale to problem wielu kart z Mortyfikatora!

Czy wiesz co to Think again? Bo czytając powyższy tekst, za nic nie mogłem go odnieść do tej karty.
Co do problemów z kartami, to nie mniej jest z kartami z późniejszych dodatków niż Mortificator.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Diablerist

  • Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Odp: MOACB by pretorianstalker
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 04, 2007, 11:35:54 pm »

A ja się chciałem znów spytać do kiedy działają karty typu Cornered, Entitlement i Think Again - do momentu kiedy śledzimy MOACB? Jeśli tak to chyba nawet nie można zagrać Prawie Ci się Udało, ale... (my favourite ;D). Bo można wygrać jeszcze przed ostatnim punktem MOACB, a P... trzeba zagrać "immediately"  ;)
Zapisane

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2652
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: MOACB by pretorianstalker
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 05, 2007, 02:47:06 am »

nie no Diabler - jak zdobędziesz pkty w walce i nikt temu nie przeszkodzi oszustwem - bo było think again, to zawsze można rzucić Close but no cigar - to raczej odnosi się do momentu po uzyskaniu punktów tzn po walce - przez think again nikt nie "zmodyfikuje " zdobytych przez Ciebie punktów więc Close... bedzie zagrane natychmiast po zdobyciu pz (ale juz po walce) - tak moim zdaniem powinno to przejść - co inni na to?
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Do góry