Października 06, 2024, 09:50:54 am
Strony: [1] 2 3 ... 11   Do dołu

Autor Wątek: Zasady turniejowe  (Przeczytany 67039 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5483
    • Zobacz profil
Zasady turniejowe
« dnia: Maja 25, 2006, 09:02:27 pm »

Zasady turniejowe:
1.Zabezpieczenia kart: można stosować koszulki na karty etc bez zgody sędziego i graczy o ile ani karty ani koszulki znaczone nie są.

2.Zasady: obowiązują wszystkie standardowe zasady gry, włącznie ze wszystkimi zasadami przedstawianymi na tym forum i zasadami z działu FAQ ze strony www.doomtrooperfaq.republika.pl
Wszystkie karty traktowane są jako ich odpowiedniki z najnowszej wersji (Unlimited, np.: karta Infiltration limited daje 6 PZ mimo, że na karcie pisze 3 PZ). W wersji polskiej nie ma problemu - wszystkie karty ukazały się tylko w jednej wersji.
Obowiązuje Errata ze strony www.doomtrooperfaq.republika.pl oraz ewentualne poprawki wspomniane na tym forum. Oczywiście obowiązują również wszystkie inne powszechnie stosowane erraty.

Następujące karty są ANIHILOWANE po użyciu:

- BEZLITOSNA EFEKTYWNOŚĆ
- CZĘŚCIOWE PRZEJĘCIE KONTROLI
- DAR LOSU
- PERGAMIN PRZEKLĘTEJ INKANTACJI
- POWIEW WĄTPLIWOŚCI
- PRZEJĘCIE KONTROLI
- PRZERWANIE LINII DOSTAWCZEJ
- SPOSOBNOŚĆ NATANIELA
- SZTORM CHAOSU
- UKRYTE SIŁY
- WIELKA WRÓŻBA
- WYMIANA
- ZAGUBIENIE
- ZAMÓWIENIE

Karty te do gry powrócić mogą tylko po wykorzystaniu karty DRUGA SZANSA.
Kolekcja to karty w talii, karty odrzucone, karty na ręku i rezerwa.

3.Dar kardynała: każdy gracz może na początku gry wykonać Dar kardynała (może to zrobić tylko raz!). Jeżeli po pierwszym dobraniu nie ma wojownika w ręku, może dobrać kolejne 7 kart, a poprzednie wtasować do talii. Jeżeli ma wojownika po pierwszym dobraniu może odrzucić pierwsze 7 kart i dobrać nowe.

4.Rozpoczynanie i kończenie gry: rozpoczynającego gracza wybieramy drogą losową. Gra kończy się w momencie kiedy jeden z graczy uzyska 25 PZ. Jeżeli mamy remis - gramy do momentu uzyskanie przez jednego z graczy 10 PZ przewagi. Kiedy, któryś z graczy nie może już dobrać kart z talii gra jest kontynuowana normalnie.

5.Limit czasu: nie przewiduje się limitu czasu.

6.Kolekcja: należy przynieść dokładny spis talii i przedstawić go sędziemu (o ile taki będzie na turnieju  ). Kolekcja musi być ułożona według następujących zasad:
-kolekcja składa się z talii i rezerwy
-talia to minimum 60 kart w tym 5 wojowników
-rezerwa to równe 25 kart - można z niej zrezygnować
-pomiędzy grami można dokonywać zmian pomiędzy talią, a rezerwą, ale tylko wymieniając karty w stosunku 1:1. Rezerwa zawsze musi liczyć 25 kart.
-kolekcja nie może zawierać więcej niż 5 kopii tej samej karty
-kolekcja może zawierać tylko 1 kopię karty częsciowo zakazanej
-kolekcja nie może zawierać kart zakazanych i kart promocyjnych
-obowiązują ewentualne limity na kartach

7.Lista kart zakazanych i częściowo zakazanych:
KARTY CZĘŚCIOWO ZAKAZANE (1 egzemplarz na kolekcję)

- ANIHILACJA
- BEZLITOSNA EFEKTYWNOŚĆ*
- BOSKIE NATCHNIENIE
- BURZA CHAOSU (SZTORM CHAOSU)
- CHYTRA ZAGRYWKA
- CIOS DLA KARDYNAŁA
- CIĘŻKIE CZASY
- DAR LOSU
- DRUGA SZANSA
- ELIMINACJA
- FALA PRAWOŚCI
- GNIEW ALGEROTHA
- GRABIEŻ
- KOMORA KRIOTECHNICZNA
- NIEWINNA SZTUCZKA
- OKO ALGEROTHA
- OGRANICZONE ZASOBY*
- OSTATECZNE NATARCIE
- OSZUSTWO
- PŁOMIEŃ OCZYSZCZENIA
- PO NAMYŚLE
- PODAJ DALEJ
- PODWÓJNA POWINNOŚĆ
- POWIEW WĄTPLIWOŚCI
- POWOŁANIE
- PRZEJĘCIE KONTROLI
- PRZENIESIENIE
- PRZEPROGRAMOWANIE
- PRZERWANIE LINII DOSTAWCZEJ
- PRZYKRA NIESPODZIANKA
- SALA OBRAD
- SKRYTOBÓJCA
- WIELKA WRÓŻBA
- WYBIEG
- WYMIANA
- ZAGINIONY W AKCJI
- ZAGUBIENIE*
- ZAMÓWIENIE
- ZŁOTO DLA NAIWNYCH
- ZUŻYCIE

Oraz dodatkowo:

z dodatku Mortificator:
- DON’T CALL AGAIN!
- EAT THIS!
- HASTY GETAWAY
- JOKER!
- POUND OF FLESH

* - BEZLITOSNA EFEKTYWNOŚĆ, OGRANICZONE ZASOBY oraz ZAGUBIENIE są zakazane jedynie w grach dwuosobowych. OGRANICZONE ZASOBY są zakazane również w grach 2-drużynowych.

Karty ZAKAZANE: (nie można mieć ich w kolekcji)

- BEZLITOSNA EFEKTYWNOŚĆ*
- MASKA WESTALEK
- OGRANICZONE ZASOBY*
- SAMOBÓJCZY ATAK
- WĘDROWNY SOKÓŁ
- WIECZNE PRZEKLEŃSTWO
- ZAGUBIENIE*
- KORPORACYJNE MACHINACJE

oraz dodatkowo z dodatku Mortificator:
-DEAL WITH IT
-GOLGOTHA UNLEASHED

Oraz wszystkie karty promocyjne.

* - BEZLITOSNA EFEKTYWNOŚĆ, OGRANICZONE ZASOBY oraz ZAGUBIENIE są zakazane jedynie w grach dwuosobowych. OGRANICZONE ZASOBY są zakazane również w grach 2-drużynowych.

Aby uniknąć problemów na turnieju zamieszczam dokładny przebieg rozgrywki - zasady te obowiązują w każdej rozgrywce nie tylko na turniejach, chociaż często na nie uwagi nie zwracamy.

Przebieg rozgrywki:
Początek gry - losowo wybrany gracz rozpoczyna swoją turę - ma prawo zagrać pierwszą kartę, jeżeli jest to karta ZAGRYWANA W DOWOLNYM MOMENCIE. Jeżeli nie zagrywa takiej karty, kartę ZAGRYWANĄ W DOWOLNYM MOMENCIE, może zagrać przeciwnik. I tak na przemian aż do momentu kiedy gracze już nie chcą zagrywać kart ZWDM. Akcje - gracz, którego aktualnie mamy turę wykonuje pierwszą akcję. Przeciwnik może skontrować kartą ZWDM lub spasować. Początek kroku 3 - przed odrzuceniem kart możemy zagrać karty ZWDM. Odrzucanie kart - równoznaczne z zakończeniem tury - przechodzimy do tury kolejnego gracza. W kroku 1 przed dobraniem kart, można zagrać karty ZWDM, gdzie pierwszeństwo ma gracz, którego aktualnie jest tura, potem przeciwnik itd. Krok 1 - dobieranie kart. Po dobraniu kart, pierwszeństwo w zagraniu karty ZWDM mam gracz "aktywny" czyli ten, którego mamy turę. Dalej wszystko przebiega identycznie.


Powyższe zasady obowiązywały na turnieju w Katowicach. Jeżeli ktoś uważa, że powinny ulec zmianie podczas kolejnych tego typu rozgrywek - zapraszam do dyskusji :)
« Ostatnia zmiana: Maja 07, 2010, 02:37:15 pm wysłana przez pretorianstalker »
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

cFaniak

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 26
    • Zobacz profil
Zasady turniejowe
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 13, 2006, 04:19:08 pm »

A ja mam takie obiekcje co to zakazywania pewnych kart: przeciez nie po to byly one tworzone, drukowane i sprzedawane, zeby teraz ich zabraniac... rozumiem ograniczac do jednej w talii. Takie samo zdanie mam tez o kartach promocyjnych...

Ale jesli juz zabraniamy to mam takie pytania:
dlaczego nie jest zabroniona kula pomniejszych slug? dzieki niej mozna storzyc niezle kombo z pomiotu ilian i kritany.
Oraz drugie pytanie:
co z mocami ki? dzieki nim tez mozna latwo doprowadzic do sytuacji, w ktorej przeciwnik moze zaatakowac tylko np. w WW, bo S blokujemy, a taki kroczacy wsrod cieni zrani przeciwnika i nie mozna mu nawet oddac...

Jesli co do powyzszych sytuacji sa inne "zabraniacze" w zasadach oprocz banowania kart, o ktorych nie doczytalem, to przepraszam. Chcialbym tylko rozwiac swoje watpliwosci.
Zapisane

Diablerist

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1502
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Zasady turniejowe
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 13, 2006, 04:37:15 pm »

Jeżeli ograniczysz Maskę Westalek do jednej sztuki w Talii to mająć 5x Przywołanie Reliktu i tak wygrywasz w drugiej turze. Zostały one zakazane, ponieważ są przegięte i już - nie ma co nad tym debatować moim zdaniem. Poza tym chodzi tylko o turnieje, w domu możesz sobie grać czym chcesz.

Co do Kuli - wysokie statystyki nie dają wygranej. Co z tego, że Kritana będzie miała 40 Pancerza czy WW? Można ją ściągnąć Miną, Granatem (i przy okazji wygrać w jednej turze :> ), Falą Prawości, Przeniesieniem, odrzucić Plagiat, Kulę. Są dziesiątki opcji, a ktoś kto gra Wojownikiem o W33 sam prosi się o przegraną 99:0 ;)

Moce Ki: Są wnerwiające, ale nie widzę problemu. Zawsze można jakoś wykluczyć denerwującego Wojownika albo walnąć go Miną, Granatem Przeciwpiechotnym, Neuralnym.

Ostatniego akapitu nie zrozumiałem ze względu na dziwną konstruckję zdania 8) ,więc się nie wypowiem.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5483
    • Zobacz profil
Zasady turniejowe
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 13, 2006, 05:26:49 pm »

Pewne karty są zbyt mocne i dają ogromną przewagę. Jeżeli nie cchemy mieć takich samych talii na turnieju to część kart musi być zabroniona.
Nikt nie zakazuje jednak nimi grać w domu ze znajomymi.
Oficjalne zasady turniejowe wydają mi się dość dobrze przemyślane, więc zmieniać ich nie ma sensu. Jak ktoś inny zorganizuje turniej, to niech wymyśla swoje zasady jak ma takie życzenie - jednak niech wszystkich powiadomi jakie zasady obowiązują zanim ten sie zacznie ;)

Jak może widać wyraźnie, nikt nie zakazuje grania wojownikami itp, bo przecież o to tutaj chodzi - ogranicza się głównie karty, które wojowników się pozbywają poza walką i karty, ktore w inny sposób rozgrywkę na swój sposób psują :mrgreen:
Kritana w połączeniu z Kulą to fajny pomysł, ale jak już zauważono ryzykowny. Podobnie jest z Biogigantem - niby fajne cechy, ale fajnie dostać za niego 40 czy 60 ptk :)

Co do promo - nie ma chyba karcianki, gdzie promo są dozwolone na turniejach - promo, to promo i wychodzą po to aby cieszyć oko i ładnie wyglądać. Czasem można nimi opgrać w domu.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

cFaniak

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 26
    • Zobacz profil
Zasady turniejowe
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 13, 2006, 06:28:14 pm »

Cytuj
Jeżeli ograniczysz Maskę Westalek do jednej sztuki w Talii to mająć 5x Przywołanie Reliktu i tak wygrywasz w drugiej turze.


Co do maski westalek to sie zgadzam, ale zawsze mozna miec 5x Fałszerstwo :P

Cytuj
promo, to promo i wychodzą po to aby cieszyć oko i ładnie wyglądać.


A co do promo to chcialbym wniesc o zezwolenie graniem promo (bez bicia sie przyznam, ze zalezy mi na nicholai'u) - moze ankieta? :)
Zapisane

Nicodemus

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 568
    • Status GG
    • Zobacz profil
    • http://www.doomtrooper.pl
Zasady turniejowe
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 13, 2006, 06:31:40 pm »

Promo to nie sa oficjalne karty do doom troopera, wiec grac nimi nie mozna i nawet ankieta nie pomoze, chyba ze winter zaznaczy na tak, ale to tez srednio ;p Jesli chcesz ze znajomymi grac sobie promocyjnymi to sie z nimi umow ( chociaz bedzie ciezko, jak ja chcialem wodna bestia grac to spotkalem sie z licznymi sprzeciwami :D ) No i dodam tez ze trzeba grac w koncu, bo ja nie wiem z kim Ty grasz jak nei znami :D
Zapisane

cFaniak

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 26
    • Zobacz profil
Zasady turniejowe
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 14, 2006, 03:02:00 am »

Pewnie ze gram z Wami :) Tylko jeszcze troszke czasu brak, ale juz juz...

Osobiscie jestem zwolennikiem braku ograniczen (jak zobaczycie moja talie bractwa to sie przerazicie), ale na szczescie mam jeszcze mishime to moze cos z tego bedzie :D

A co do moich obiekcji to nie chce ich nikomu narzucac - to byla tylko taka moja mala sugestia :P Moze jak pogram z ograniczeniami to sie przekonam po co one sa :P
Zapisane

Atticus

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
Zasady turniejowe
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 14, 2006, 04:22:00 pm »

Ja osobiście żałuje bardzo ,że Michaelis Apostata jest z promo :(( . Bardzo lubie nim grać , chociażby tylko z tego powodu , że to jedna z  moich ulubionych kart :P . A co do zakazywania kart  na turniejach to : zasady turnieju określa jego organizator ;) A kto powiedział ,że takowy/takowi jegomość/jegomoście  nie może/mogą dozwolić kart promo ? :D
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5483
    • Zobacz profil
Zasady turniejowe
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 14, 2006, 04:53:59 pm »

Teoretycznie ustala je organizator ;) Może on dodać zasady opcjonalne itp, ale podstawowe zasady turniejowe pozostają niezmienione, gdyż może dochodzić do nadużyć - ktoś pozwoli na granie częscią kart zakazanych bo np takie akurat ma, a inne pozostaną zakazane bo ich nie ma :P Co więcej, jak pozowoli się grać pewnymi kartami to wszystkie talie będą takie same.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Atticus

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
Zasady turniejowe
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 15, 2006, 10:35:54 am »

Jasne . Ale może też nie zmieniać zasad poza dozwoleniem kart promo . :mrgreen:
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5483
    • Zobacz profil
Zasady turniejowe
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 15, 2006, 11:47:36 am »

Dozwolenie kart promo jest dość ryzykowne :) Ale jak ktoś ma taką wolę - proszę bardzo. Nalęzy się wtedy spodziewać Golgothy TWP :P
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2821
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Zasady turniejowe
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 17, 2006, 07:26:47 pm »

Proponuję grać  - oczywiście jesli będzie taka możliwość czasowo- do 40 PZ - wg oficjalnych zasad turiniejowych tylko wstępne multiplayer games są do 25 - pojedynki są do 40 - tak jak półfinały i finały - cytat z thewinternet:
"Beginning and Winning

Decide by lot which player begins.

The game begins when the first player either performs his or her first action, or plays a "play at any time" card. Other players may not play "play at any time" cards before the very first player has had a chance to do something.

During initial multiplayer rounds, the first player to reach 25 Promotion Points is the winner. During two-player rounds, semifinals and finals, the first player to reach 40 Promotion points is the winner.
In case of a tie, the players who are tied continue playing until one has earned 10 more Promotion Points. Continue in this manner until there is a clear winner.

If a player is unable to draw a card because there are no more cards in his draw pile, the game continues exactly as stated under STEP ONE: DRAW in the basic rulebook."
Oczywiście zdaję sobie sprawę że może nie być możlwośi rozegrania wszystkich pojedynków do 40 ze względu na czas - wtedy mozna zostać przy proponowanych przez pretora 25 - jako "initial two-player" game :)  - ale mozna zostać przy graniu do 40 w półfinałach i finałach. Co Szanowne Gremium na to?
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5483
    • Zobacz profil
Zasady turniejowe
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 17, 2006, 08:22:46 pm »

Niestety nie wiem dokładnie na jakiej zasadzie przebiegały rozgrywki multiplayerowe. No i oczywiście trzeba mieć do tego liczbę graczy podzielną przez liczbę graczy w grupie :)
Co więcej - multiplayer może wypaczać znacząco wynik spotkania - często bywa tak, ze jeden z graczy jest chłopcem do bicia - przyjmuje na klatę ataki innych graczy i kto pierwszy zaatakuje go Grinderem wygrywa :/
Trzebaby przyjąc zasady priorytetu w atakowaniu raczy itp.
Wiem co mówię bo zawsze jak gramy we 3 to ktoś dostaje najwiekszy łomot bo dobrze jest utrzymać puste pole :D
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Diablerist

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1502
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Zasady turniejowe
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 24, 2006, 12:48:27 am »

A ja mam takie nieśmiałe pytanie: Do ilu punktów gramy na następnym turnieju? :D
Bo nie wiem na ile mam się przygotować "psychicznie" :P
Zapisane

Nicodemus

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 568
    • Status GG
    • Zobacz profil
    • http://www.doomtrooper.pl
Zasady turniejowe
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwca 24, 2006, 01:43:37 am »

Ty juz widze ze sie szykujesz ta dziwna mishima do 25 pkt :) i pewnie tak bedziemy grali :)
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 11   Do góry