Forum ogólne > Turnieje/rozgrywki

Zasady turniejowe

(1/33) > >>

pretorianstalker:
Zasady turniejowe:
1.Zabezpieczenia kart: można stosować koszulki na karty etc bez zgody sędziego i graczy o ile ani karty ani koszulki znaczone nie są.

2.Zasady: obowiązują wszystkie standardowe zasady gry, włącznie ze wszystkimi zasadami przedstawianymi na tym forum i zasadami z działu FAQ ze strony www.doomtrooperfaq.republika.pl
Wszystkie karty traktowane są jako ich odpowiedniki z najnowszej wersji (Unlimited, np.: karta Infiltration limited daje 6 PZ mimo, że na karcie pisze 3 PZ). W wersji polskiej nie ma problemu - wszystkie karty ukazały się tylko w jednej wersji.
Obowiązuje Errata ze strony www.doomtrooperfaq.republika.pl oraz ewentualne poprawki wspomniane na tym forum. Oczywiście obowiązują również wszystkie inne powszechnie stosowane erraty.

Następujące karty są ANIHILOWANE po użyciu:

- BEZLITOSNA EFEKTYWNOŚĆ
- CZĘŚCIOWE PRZEJĘCIE KONTROLI
- DAR LOSU
- PERGAMIN PRZEKLĘTEJ INKANTACJI
- POWIEW WĄTPLIWOŚCI
- PRZEJĘCIE KONTROLI
- PRZERWANIE LINII DOSTAWCZEJ
- SPOSOBNOŚĆ NATANIELA
- SZTORM CHAOSU
- UKRYTE SIŁY
- WIELKA WRÓŻBA
- WYMIANA
- ZAGUBIENIE
- ZAMÓWIENIE

Karty te do gry powrócić mogą tylko po wykorzystaniu karty DRUGA SZANSA.
Kolekcja to karty w talii, karty odrzucone, karty na ręku i rezerwa.

3.Dar kardynała: każdy gracz może na początku gry wykonać Dar kardynała (może to zrobić tylko raz!). Jeżeli po pierwszym dobraniu nie ma wojownika w ręku, może dobrać kolejne 7 kart, a poprzednie wtasować do talii. Jeżeli ma wojownika po pierwszym dobraniu może odrzucić pierwsze 7 kart i dobrać nowe.

4.Rozpoczynanie i kończenie gry: rozpoczynającego gracza wybieramy drogą losową. Gra kończy się w momencie kiedy jeden z graczy uzyska 25 PZ. Jeżeli mamy remis - gramy do momentu uzyskanie przez jednego z graczy 10 PZ przewagi. Kiedy, któryś z graczy nie może już dobrać kart z talii gra jest kontynuowana normalnie.

5.Limit czasu: nie przewiduje się limitu czasu.

6.Kolekcja: należy przynieść dokładny spis talii i przedstawić go sędziemu (o ile taki będzie na turnieju  ). Kolekcja musi być ułożona według następujących zasad:
-kolekcja składa się z talii i rezerwy
-talia to minimum 60 kart w tym 5 wojowników
-rezerwa to równe 25 kart - można z niej zrezygnować
-pomiędzy grami można dokonywać zmian pomiędzy talią, a rezerwą, ale tylko wymieniając karty w stosunku 1:1. Rezerwa zawsze musi liczyć 25 kart.
-kolekcja nie może zawierać więcej niż 5 kopii tej samej karty
-kolekcja może zawierać tylko 1 kopię karty częsciowo zakazanej
-kolekcja nie może zawierać kart zakazanych i kart promocyjnych
-obowiązują ewentualne limity na kartach

7.Lista kart zakazanych i częściowo zakazanych:
KARTY CZĘŚCIOWO ZAKAZANE (1 egzemplarz na kolekcję)

- ANIHILACJA
- BEZLITOSNA EFEKTYWNOŚĆ*
- BOSKIE NATCHNIENIE
- BURZA CHAOSU (SZTORM CHAOSU)
- CHYTRA ZAGRYWKA
- CIOS DLA KARDYNAŁA
- CIĘŻKIE CZASY
- DAR LOSU
- DRUGA SZANSA
- ELIMINACJA
- FALA PRAWOŚCI
- GNIEW ALGEROTHA
- GRABIEŻ
- KOMORA KRIOTECHNICZNA
- NIEWINNA SZTUCZKA
- OKO ALGEROTHA
- OGRANICZONE ZASOBY*
- OSTATECZNE NATARCIE
- OSZUSTWO
- PŁOMIEŃ OCZYSZCZENIA
- PO NAMYŚLE
- PODAJ DALEJ
- PODWÓJNA POWINNOŚĆ
- POWIEW WĄTPLIWOŚCI
- POWOŁANIE
- PRZEJĘCIE KONTROLI
- PRZENIESIENIE
- PRZEPROGRAMOWANIE
- PRZERWANIE LINII DOSTAWCZEJ
- PRZYKRA NIESPODZIANKA
- SALA OBRAD
- SKRYTOBÓJCA
- WIELKA WRÓŻBA
- WYBIEG
- WYMIANA
- ZAGINIONY W AKCJI
- ZAGUBIENIE*
- ZAMÓWIENIE
- ZŁOTO DLA NAIWNYCH
- ZUŻYCIE

Oraz dodatkowo:

z dodatku Mortificator:
- DON’T CALL AGAIN!
- EAT THIS!
- HASTY GETAWAY
- JOKER!
- POUND OF FLESH

* - BEZLITOSNA EFEKTYWNOŚĆ, OGRANICZONE ZASOBY oraz ZAGUBIENIE są zakazane jedynie w grach dwuosobowych. OGRANICZONE ZASOBY są zakazane również w grach 2-drużynowych.

Karty ZAKAZANE: (nie można mieć ich w kolekcji)

- BEZLITOSNA EFEKTYWNOŚĆ*
- MASKA WESTALEK
- OGRANICZONE ZASOBY*
- SAMOBÓJCZY ATAK
- WĘDROWNY SOKÓŁ
- WIECZNE PRZEKLEŃSTWO
- ZAGUBIENIE*
- KORPORACYJNE MACHINACJE

oraz dodatkowo z dodatku Mortificator:
-DEAL WITH IT
-GOLGOTHA UNLEASHED

Oraz wszystkie karty promocyjne.

* - BEZLITOSNA EFEKTYWNOŚĆ, OGRANICZONE ZASOBY oraz ZAGUBIENIE są zakazane jedynie w grach dwuosobowych. OGRANICZONE ZASOBY są zakazane również w grach 2-drużynowych.

Aby uniknąć problemów na turnieju zamieszczam dokładny przebieg rozgrywki - zasady te obowiązują w każdej rozgrywce nie tylko na turniejach, chociaż często na nie uwagi nie zwracamy.

Przebieg rozgrywki:
Początek gry - losowo wybrany gracz rozpoczyna swoją turę - ma prawo zagrać pierwszą kartę, jeżeli jest to karta ZAGRYWANA W DOWOLNYM MOMENCIE. Jeżeli nie zagrywa takiej karty, kartę ZAGRYWANĄ W DOWOLNYM MOMENCIE, może zagrać przeciwnik. I tak na przemian aż do momentu kiedy gracze już nie chcą zagrywać kart ZWDM. Akcje - gracz, którego aktualnie mamy turę wykonuje pierwszą akcję. Przeciwnik może skontrować kartą ZWDM lub spasować. Początek kroku 3 - przed odrzuceniem kart możemy zagrać karty ZWDM. Odrzucanie kart - równoznaczne z zakończeniem tury - przechodzimy do tury kolejnego gracza. W kroku 1 przed dobraniem kart, można zagrać karty ZWDM, gdzie pierwszeństwo ma gracz, którego aktualnie jest tura, potem przeciwnik itd. Krok 1 - dobieranie kart. Po dobraniu kart, pierwszeństwo w zagraniu karty ZWDM mam gracz "aktywny" czyli ten, którego mamy turę. Dalej wszystko przebiega identycznie.


Powyższe zasady obowiązywały na turnieju w Katowicach. Jeżeli ktoś uważa, że powinny ulec zmianie podczas kolejnych tego typu rozgrywek - zapraszam do dyskusji :)

cFaniak:
A ja mam takie obiekcje co to zakazywania pewnych kart: przeciez nie po to byly one tworzone, drukowane i sprzedawane, zeby teraz ich zabraniac... rozumiem ograniczac do jednej w talii. Takie samo zdanie mam tez o kartach promocyjnych...

Ale jesli juz zabraniamy to mam takie pytania:
dlaczego nie jest zabroniona kula pomniejszych slug? dzieki niej mozna storzyc niezle kombo z pomiotu ilian i kritany.
Oraz drugie pytanie:
co z mocami ki? dzieki nim tez mozna latwo doprowadzic do sytuacji, w ktorej przeciwnik moze zaatakowac tylko np. w WW, bo S blokujemy, a taki kroczacy wsrod cieni zrani przeciwnika i nie mozna mu nawet oddac...

Jesli co do powyzszych sytuacji sa inne "zabraniacze" w zasadach oprocz banowania kart, o ktorych nie doczytalem, to przepraszam. Chcialbym tylko rozwiac swoje watpliwosci.

Diablerist:
Jeżeli ograniczysz Maskę Westalek do jednej sztuki w Talii to mająć 5x Przywołanie Reliktu i tak wygrywasz w drugiej turze. Zostały one zakazane, ponieważ są przegięte i już - nie ma co nad tym debatować moim zdaniem. Poza tym chodzi tylko o turnieje, w domu możesz sobie grać czym chcesz.

Co do Kuli - wysokie statystyki nie dają wygranej. Co z tego, że Kritana będzie miała 40 Pancerza czy WW? Można ją ściągnąć Miną, Granatem (i przy okazji wygrać w jednej turze :> ), Falą Prawości, Przeniesieniem, odrzucić Plagiat, Kulę. Są dziesiątki opcji, a ktoś kto gra Wojownikiem o W33 sam prosi się o przegraną 99:0 ;)

Moce Ki: Są wnerwiające, ale nie widzę problemu. Zawsze można jakoś wykluczyć denerwującego Wojownika albo walnąć go Miną, Granatem Przeciwpiechotnym, Neuralnym.

Ostatniego akapitu nie zrozumiałem ze względu na dziwną konstruckję zdania 8) ,więc się nie wypowiem.

pretorianstalker:
Pewne karty są zbyt mocne i dają ogromną przewagę. Jeżeli nie cchemy mieć takich samych talii na turnieju to część kart musi być zabroniona.
Nikt nie zakazuje jednak nimi grać w domu ze znajomymi.
Oficjalne zasady turniejowe wydają mi się dość dobrze przemyślane, więc zmieniać ich nie ma sensu. Jak ktoś inny zorganizuje turniej, to niech wymyśla swoje zasady jak ma takie życzenie - jednak niech wszystkich powiadomi jakie zasady obowiązują zanim ten sie zacznie ;)

Jak może widać wyraźnie, nikt nie zakazuje grania wojownikami itp, bo przecież o to tutaj chodzi - ogranicza się głównie karty, które wojowników się pozbywają poza walką i karty, ktore w inny sposób rozgrywkę na swój sposób psują :mrgreen:
Kritana w połączeniu z Kulą to fajny pomysł, ale jak już zauważono ryzykowny. Podobnie jest z Biogigantem - niby fajne cechy, ale fajnie dostać za niego 40 czy 60 ptk :)

Co do promo - nie ma chyba karcianki, gdzie promo są dozwolone na turniejach - promo, to promo i wychodzą po to aby cieszyć oko i ładnie wyglądać. Czasem można nimi opgrać w domu.

cFaniak:

--- Cytuj ---Jeżeli ograniczysz Maskę Westalek do jednej sztuki w Talii to mająć 5x Przywołanie Reliktu i tak wygrywasz w drugiej turze.
--- Koniec cytatu ---


Co do maski westalek to sie zgadzam, ale zawsze mozna miec 5x Fałszerstwo :P


--- Cytuj ---promo, to promo i wychodzą po to aby cieszyć oko i ładnie wyglądać.
--- Koniec cytatu ---


A co do promo to chcialbym wniesc o zezwolenie graniem promo (bez bicia sie przyznam, ze zalezy mi na nicholai'u) - moze ankieta? :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej