Marca 28, 2024, 10:24:31 am
Strony: 1 ... 9 10 [11]   Do dołu

Autor Wątek: Zasady turniejowe  (Przeczytany 58045 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kapitan Shinobi

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 474
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Odp: Zasady turniejowe
« Odpowiedź #150 dnia: Grudnia 06, 2018, 11:39:22 pm »

No ok standardowe zasady.
Ale moje wątpliwości dotyczą tylko tych dwóch kart

Podajka to słabsze (i to znacznie) Skradzione Papiery, a tychże nikt nie zakazuje, mało tego, Skr. prawie dublują Zakłócenia, które też są dozwolone, czyli mamy 10 kart na czysty blok specjala, ale tylko jedną kartę żeby "przejąć" takowego (a i to nie każdego).

Sam. Atak - jakoś nie czuję żeby ta karta była przegięta, ani to reset taki jak np. Anihilacja, ani game breaker, a skoro ktoś to zakazał to chyba musiał mieć jakiś powód (BW: "a nie lubię tego obrazka, to weźmy i zakażemy jej").
A może po prostu nie widzę zastosowania/kombosa czy czegoś tam jeszcze dla tej karty.
Zapisane
Niedobrze, kiedy z jednej rzeczy powstają dwie.
Nie trzeba szukać niczego poza drogą samuraja.
Ona jest jedna i zawsze taka sama.
Jeśli człowiek to pojmie, pozna wszystkie inne drogi...
I będzie coraz lepiej rozumieć tę, która jest jego własną.

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2819
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Zasady turniejowe
« Odpowiedź #151 dnia: Grudnia 07, 2018, 10:27:31 am »

Co do Podaj Dalej - jest mocne bo powtarza Zamówienie, Dar Losu i sporo innych - takie "dublowanie efektów" może w dużej ilości być przegięte.  Skradzionych Papierów na część kart (np. Zakłócenia, Zamówienia, Dary Losu, karty za akcję, inne niż wymienione karty "podczas swojej tury" itd.) w ogóle nie da się użyć - więc określanie ich jako "czysty blok" to nadużycie - pamiętajmy, że możemy ich użyć tylko w przypadku, gdy kradzioną kartę możemy od razu wykorzystać - najczęściej ofiarą padają Szczęścia, Inspiracje i Ukryte Siły ;)

Samobójczy atak - przy odpowiednim układzie zabiera przeciwnikowi wszystkie PZ jakie ma - zakazany pewnie "za ciosem" po Korporacyjnych Machinacjach. Owszem- Wrobieniem też tak można zadziałać, ale koszt jest dużo większy i zebranie PA trwa dłużej (nie mówiąc już o narażeniu się po drodze na ich utratę- przez Zmienny Los np.).
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D

Kapitan Shinobi

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 474
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Odp: Zasady turniejowe
« Odpowiedź #152 dnia: Grudnia 07, 2018, 10:26:29 pm »

Ok. Teraz rozumiem.
Zawsze grałem z kolegami że Skradzione to takie ulepszone zakłócenie łączności - bo blokuje każdą specjalkę, a niektóre z nich można nawet przejąć i samemu rzucić (jak te wymienione Szczęścia itp.)
Znaczy się źle graliśmy :).
Z tego wynika jednak, że przy złym układzie kart ręka może się kisić ze skradzionymi, choć z drugiej strony - pewnie ma to miejsce niezwykle rzadko.
Samobój jest dla mnie (teraz) jasny.

PS Czysto teoretycznie:
załóżmy że DT to nie angielska/amerykańska gra, tylko polska. jej twórcą jest jakiś tam Zenek Żbik.
język bazowy to polski, gra zrobiła karierę i jest tłumaczona na england/deutch/ itd  (co w sumie nie ma znaczenia)

W dodatku Golgotha wychodzi karta z takim tekstem:
Skradzione papiery

TĘ KARTĘ MOŻESZ WYŁOŻYĆ NATYCHMIAST PO TYM, GDY TWÓJ PRZECIWNIK UŻYJE KARTY SPECJALNEJ. NASTEPNIE USUŃ JĄ Z GRY. przeciwnik nie może użyć wyłożonej przez siebie karty, lecz TY możesz to zrobić (jeśli oczywiście masz taką możliwość). Musisz to jednak zrobić natychmiast.

tu mamy : przeciwnik NIE MOŻE użyć swej karty ORAZ ty MOŻESZ to zrobić (jak masz możliwość)
 Czy w tej sytuacji Skr Pap byłyby blokiem na każdą specjalkę (a niektóre by przejmowała)?
« Ostatnia zmiana: Grudnia 07, 2018, 10:28:01 pm wysłana przez Kapitan Shinobi »
Zapisane
Niedobrze, kiedy z jednej rzeczy powstają dwie.
Nie trzeba szukać niczego poza drogą samuraja.
Ona jest jedna i zawsze taka sama.
Jeśli człowiek to pojmie, pozna wszystkie inne drogi...
I będzie coraz lepiej rozumieć tę, która jest jego własną.

Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2071
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: Zasady turniejowe
« Odpowiedź #153 dnia: Grudnia 11, 2018, 01:32:23 pm »

Uwierz że zdziwisz się jeszcze nie raz jak przyjedziesz na turniej. Twój świat zasad DT legnie w gruzach.
Zapisane

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2819
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Zasady turniejowe
« Odpowiedź #154 dnia: Grudnia 11, 2018, 03:59:39 pm »

Chyba każdy coś "prostował" w swoich zasadach w czasach istnienia forum - to jedna z jego zalet :)

Polska wersja SP jest niedoprecyzowana - brakuje "jeśli nie możesz tego zrobić, nie możesz zagrać SP" dla jasności, w błąd może wprowadzić zapis w nawiasie, a w zasadzie uznanie SP za drugie ZŁ jest możliwe tylko przy ominięciu połowy sposobu działania karty - dlatego pisałem o nadużyciu. Oczywiście jak na początku grałem z pierwszymi dodatkami GOLG to też SP równało się ZŁ+ ;)
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D

Kapitan Shinobi

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 474
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Odp: Zasady turniejowe
« Odpowiedź #155 dnia: Stycznia 08, 2019, 12:17:22 am »

A tak z innej beczki.
Przeleciałem cały wątek, i nie łapię co jest po skończeniu się kart w talii.
Możecie mi "skrócie" nakreślić jakie są ustalenia:
Kończą mi się karty i co dalej?
Zapisane
Niedobrze, kiedy z jednej rzeczy powstają dwie.
Nie trzeba szukać niczego poza drogą samuraja.
Ona jest jedna i zawsze taka sama.
Jeśli człowiek to pojmie, pozna wszystkie inne drogi...
I będzie coraz lepiej rozumieć tę, która jest jego własną.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5483
    • Zobacz profil
Odp: Zasady turniejowe
« Odpowiedź #156 dnia: Stycznia 08, 2019, 12:59:17 am »

I nic. Gramy aż żaden z graczy nie wygra lub nie będzie już żadnych ruchów do wykonania. Zdarzyło się może parę razy takie coś, chociaż szczerze powiedziawszy to pamiętam chyba jeden raz.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Kapitan Shinobi

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 474
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Odp: Zasady turniejowe
« Odpowiedź #157 dnia: Stycznia 08, 2019, 11:15:19 pm »

Czyli gra trwa dalej tak?
jak padnie mi ostatni wojak, a nie mam nikogo na ręce, to przeciwnik może jechać mnie w puchę bezkarnie, aż uzbiera PZ do wygrania?
A jeśli np. mój ostatni wojak rzuci Anihilację, i (teoretycznie) obaj zostaniemy bez wojów na ręku, bez talii i szans na wtasowanie stosu odrzuconego, co wówczas - wygrywa ten co ma więcej PZ?
Albo jeśli nastąpi jakiś inny pat?
Rozumiem że zdarza się to niezmiernie rzadko, jednakowoż trzeba być gotowym na wszystko.
A taka sytuacja:
prowadzę powiedzmy 34 do 12 (innymi słowy dużo vs mało), no mam koniec talii, ostatni mój woj zleciał. Nie mam jak odwrócić, przewinąć talii czy takie tam, ani wystawić z kolekcji kogokolwiek. Widzę że drugi gracz ma woja, więc będzie bezkarnie jechać w puchę. Nie chcę tracić czasu, a jak jest to jakiś padliniarz nie skoksowany, to może chwilę zająć. Poddaję się. jaki wynik będzie "w rejestrze" - 34-40?
A jeśli drugi gracz stwierdzi, że ma jeszcze opcje na zjechanie moich PZ do zera (jakieś Wrobionko Na Czarną Godzinę czy cokolwiek) i będzie chciał dalej grać?
   
Zapisane
Niedobrze, kiedy z jednej rzeczy powstają dwie.
Nie trzeba szukać niczego poza drogą samuraja.
Ona jest jedna i zawsze taka sama.
Jeśli człowiek to pojmie, pozna wszystkie inne drogi...
I będzie coraz lepiej rozumieć tę, która jest jego własną.

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2819
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Zasady turniejowe
« Odpowiedź #158 dnia: Stycznia 09, 2019, 09:56:34 am »

Gra się dalej dopóki obaj gracze twierdzą że jest sens, bo mogą coś ciekawego jeszcze zrobić (w sensie wpłynąć na stan PZ) - walkowery były czasem jak ktoś nie mógł już dłużej brać udziału w turnieju z jakiejś przyczyny - ale nie są mile widziane ;). Przy wynikach <40:

"- Remis ze wskazaniem na gracza, który wypracował przewagę punktową - 2pkt, gracz z mniejszą ilością małych punktów w rozgrywce remisowej otrzymuje 1 pkt"


Te punktacje też są zazwyczaj w opisie  turniejów - popatrz na wątki.
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5483
    • Zobacz profil
Odp: Zasady turniejowe
« Odpowiedź #159 dnia: Stycznia 09, 2019, 11:12:43 am »

Jeśli jeden gracz nie może nic zrobić, a drugi też nie ma woja, ale np. ma wymianę na ręku i ty mówisz, że już pas do końca i rób co chcesz to drugi gracz może powiedzieć, że medytuje tylko do momentu posiadania tylu i tylu PZ i robi wymianę i wszystko. Wtedy ustala wynika na maksymalny czyli np. 99 do 32. Podobnie jeśli nie masz wojownika, a przeciwnik ma - ty mówisz pas, a przeciwnik mówi to jadę do końca co turę np. Alakhaiem i biorę PZ odpowiednio tak, żeby w przedostatnim ataku mieć 39 PZ i potem wjechać jeszcze za 6 co daje mi 45 PZ. Jeśli nie możesz nic zrobić to na tym gra się kończy. Tego typu walkowery nie są jakoś niemile widziane. :) W sumie jak skończą się talie, to zazwyczaj tak to wygląda, że jeden z graczy ustala wynika na możliwie najkorzystniejszy dla siebie.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Kapitan Shinobi

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 474
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Odp: Zasady turniejowe
« Odpowiedź #160 dnia: Stycznia 12, 2019, 10:31:02 pm »

Taka rzecz mi chodzi po głowie:
dlaczego na niektórych turniejach obowiązuje zasada (dodawana zwykle w opisie danego turnieju, przez organizatora), że Herold/Untouchable chroni przed Repudiate?

Nie znam zapisu Untoucha, ale jak dla mnie to Herold "z automatu" powinien chronić moje specjale przed Sztuką która blokuje takie karty, na zasadzie zakłócenia łączności. Co innego takie Equilibrium, którym można by odrzucić specjala, który jest w posiadaniu innego mojego wojownika, na którego Herold nie działa.

Skoro jednak taki dopisek jest (BeBekon świąteczny 2017 - Bielsko-Biała, 16.12.2017 - pierwszy z brzegu przykład, temat zaczęty przez Jasieq'a) to znaczy, że gdyby go nie było, to taki Heroldzik byłby bezradny wobec Repudiate - czego nie rozumiem.

PS
Jeszcze jedno - nie wiem w sumie czy to odpowiednie miejsce na takie pytanie, jak coś to poprawcie mnie ;)
co to są "talie do samogwałtu"? - zwykle występuje to określenie "w okolicy" tematów turniejowych/talii turniejowych.

« Ostatnia zmiana: Stycznia 12, 2019, 10:40:28 pm wysłana przez Kapitan Shinobi »
Zapisane
Niedobrze, kiedy z jednej rzeczy powstają dwie.
Nie trzeba szukać niczego poza drogą samuraja.
Ona jest jedna i zawsze taka sama.
Jeśli człowiek to pojmie, pozna wszystkie inne drogi...
I będzie coraz lepiej rozumieć tę, która jest jego własną.

Izzi

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 159
    • Zobacz profil
Odp: Zasady turniejowe
« Odpowiedź #161 dnia: Stycznia 13, 2019, 09:46:56 pm »

Chyba kiedyś była dyskusja o tym, czy Herold/Untouchable chroni przed Repudiate i najprawdopodobniej nie doszliśmy tam do zgody, dlatego w zasadach turniejowych organizator decyduję, którą wersję wybiera. Jeżeli sprawa Cię interesuję to polecam poszukać wątku z tą dyskusją.
Właściwie też to chyba wszyscy bywalcy się już przyzwyczaili do tego rozwiązania, więc przy kopiowaniu podstawowych zasad ta też trafia co turniej do opisu.

Wspaniałe "talie do samogwałtu" to talie nie wymagające przeciwnika do zwycięstwa, ponieważ obrana taktyka pozwala zwyciężyć bez atakowania przeciwnika, np. talie na wymianę lub misje.
Są to też moje ulubione talie, ale to bardziej z przyczyny takiej, że nie umiem złożyć dobrej talii na walkę :P

Przykładową talie tego typu masz w moim poście z taliami turniejowymi w wątku:
Cytuj
Talie turniejowe - Bielsko-Biała 2017 (BeBekon świąteczny)
Zapisane
Sic vis pacem, para bellum

Kapitan Shinobi

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 474
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Odp: Zasady turniejowe
« Odpowiedź #162 dnia: Stycznia 13, 2019, 11:17:48 pm »

Ok dzięki, łapię temat.
Sądzę, że B. Winter złapałby się za głowę, gdyby zobaczył, że coś takiego wygrywa turnieje. ;)
Tak czy siak brawa za pomysł i wykonanie. Jak kiedyś napisano w Mimie - Algeroth byłby dumny z Twojej taktyki.  :)
EDIT
Dzięki Izzi - znalazłem dyskusję pod tytułem Herold/Untocz vs Repudiate
Niezła jatka ;)
Chyba to jedyny temat, gdzie Pretor był w opozycji do Skoq'a. Zwykle obaj są w jednym teamie vs Muleq i jego "drużyna".

PS. Gdybym wcześniej się załapał na bazgranie po forum, walczyłbym jak lew po stronie Pretora. Dla mnie nie ma opcji, żeby "Repudiatka" przebijała zdolność typu Herold.     
« Ostatnia zmiana: Stycznia 19, 2019, 01:15:10 am wysłana przez Kapitan Shinobi »
Zapisane
Niedobrze, kiedy z jednej rzeczy powstają dwie.
Nie trzeba szukać niczego poza drogą samuraja.
Ona jest jedna i zawsze taka sama.
Jeśli człowiek to pojmie, pozna wszystkie inne drogi...
I będzie coraz lepiej rozumieć tę, która jest jego własną.

Kapitan Shinobi

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 474
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Odp: Zasady turniejowe
« Odpowiedź #163 dnia: Maja 26, 2019, 11:27:30 pm »

Sorry za post pod postem, ale takie mnie naszło pytanko:
Skąd wzięła się zasada, że rezerwa to równe 25 kart, co to ma na celu (prócz utrudnienia "mieszania" talią pomiędzy grami) - i czy jej ściśle przestrzegacie na turniejach?

Jak dla mnie, jeśli talia może mieć dowolną ilość kart (z minimum 60), to i rezerwa też powinna być ruchoma.
W tej sytuacji w każdej grze muszę mieć dokładnie tyle samo kart.

Przykład:
mam 63 karty + 25 rezerwy. Gram pierwszą grę z X (mniejsza o wynik).
Drugą grę mam ze Skoq'iem. Wiem, że Skoqu "poczęstuje" mnie "bertą" 100+. No i wiem, że ta moja 60 może nie wygrać tego, a Skoq jak przetrzyma to mnie "pojedzie". No i mam pomysł na taktykę, plan gry itp, ale chciałbym do jego realizacji dołożyć kart (powiedzmy dobić do 80, z resztą mniejsza o ilość, ważny efekt końcowy - rezerwa się skurczy poniżej 25). No i co - nie wolno mi tak? Bo ktoś sobie ustalił, że jak zaczynam turniej talią 63 kartową, to muszę każdą grę zagrać 63 kartami?
Przecież DT to nie piłka nożna, że musi być "na wejściu" 11 na 11. I drużyna każdy mecz musi zaczynać z 11 ludźmi (obojętnie czy to 3-cio ligowy start sezonu, czy finał LM).
PS
Skoq - przepraszam za podpieranie się Twoją osobą, ale idealnie nadawałeś się do mojego przykładu. ;).
Zapisane
Niedobrze, kiedy z jednej rzeczy powstają dwie.
Nie trzeba szukać niczego poza drogą samuraja.
Ona jest jedna i zawsze taka sama.
Jeśli człowiek to pojmie, pozna wszystkie inne drogi...
I będzie coraz lepiej rozumieć tę, która jest jego własną.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5483
    • Zobacz profil
Odp: Zasady turniejowe
« Odpowiedź #164 dnia: Maja 26, 2019, 11:52:07 pm »

Z oficjalnych zasad turniejowych. Rezerwa jest o tyle ważna, że są karty, które pozwalają wybierać coś z kolekcji. Jeśli rezerwa może być dowolna to muisz przyjąć, że będą to kolekcje i zasadniczo Boskie natchnienie będzie dawało Ci dowolną kartę. W 25 kartach nie przygotujesz się na wszystko co może Cię spotkać. A jak chcesz przygotować się na wszystko w talii to też Twój problem. ;) Nawet Skoq na wszystko nie bywa gotowy. ;)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.
Strony: 1 ... 9 10 [11]   Do góry