Grudzień 11, 2018, 02:02:08 pm

Autor Wątek: Zasady alternatywne  (Przeczytany 12231 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nicodemus

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 596
    • Status GG
    • Zobacz profil
    • http://www.doomtrooper.pl
Zasady alternatywne
« dnia: Maj 26, 2006, 08:40:07 pm »

W czasie malego sporu ;) zażartowałem sobie, ale w sumie to mogł by być pomysł, żeby zrobić mały konkurs na anternatywne zasady do DT. Tak zeby granie sie nei znudziło, moze ktoś wymyśli lekko inne ale ciekawe zasady do gry. Nie raz spotykalem sie z opowiesciami jak to ktos zaczynal ;) Wiec moze ktos stworzy cos podobnego do rozgrywki - legion kontra kartel itp :)
Pozdrawiam i rozpisujcie sie :)
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5315
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 26, 2006, 09:17:26 pm »

Kiedyś już to opisywałem na starym polskim forum dotyczącym głównie Kronik Mutantów, ale poprze to i pośrednio DT i Warzone.
Pomysł sprowadza się do wprowadzenia równorzędnych zasad dla każdej z planet - zasady te wygladają jak zasady placówki z małymi zmianami.
Przejscie na każdą z planet kosztuje 1 akcję. Można przechodzić tylko na sąsiadujące planety, czyli Merkury :arrow: Wenus :arrow: Ziemia :arrow: Mars :arrow: Pas Asteroidów i w odwrotnym kierunku. Karty na róznych planetach nie oddziaływują na siebie. Strefy walki można dodawać tylko do określonych planet, według podanej na ich karcie nazwy Planety - np. Wiktoria - Pas Asteroidów.
Dodaje to grze charakteru gry strategicznej i powoduje znaczne wydłużenie rozgrywki - zwłaszcza w połączniu z potrzebną do uzyskania liczbą pkt - np 100, i minimalną liczbą kart w talii, np 200.
Gra się o tyle ciekawiej, że na każdej planecie lepiej żyje się innym organizacjom - mają tam swoje strefy walki itd.
Inny wariant zwycięstwa, to również zajecie wszystkich planet - czyli musimy na każdej umieścic wojownika, a przeciwnik nie może mieć na żadnej żadnego ze swoich wojowników - jednym słowem, aby wygrać, trzeba przeciwnika naprawde niexle zniszczyć, no i musimy dbać o swoich żołnierzy bo musi ich wystarczyć do obsadzenia 5 lokacji. Grało się naprawdę ciekawie. Do tego wszystkiego trzeba było jeszcze dodac pare pomniejszych wyjasnień - np. Merkuriańska ohyda może występować tylko na Merkurym i pare innych ograniczeń - teraz już wszystkieg nie pamiętam.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

koszal

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 237
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 29, 2006, 02:14:52 pm »

Kiedyś, jak kart było mniej czasem graliśmy tak, że karty ekwipunku można było zagrywać na wojowników innych Graczy, a podczas walki pomiędzy wojownikami innych Graczy  używaliśmy kart specjalnych na korzyść któregokolwiek z nich (mam na myśli taki potężny cios i inne).
Czasem graliśmy też tak, że ktoś deklarował talię korporacyjną- np Capitol. Jeśli dwóch Graczy przyszło z taliami tych samych korporacji to musieli się nimi na czas gry zamienić.
Zapisane

cFaniak

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 12, 2006, 04:48:07 pm »

Gralem kiedys w kilka osob tak, ze kazda osoba grala inna korporacja w sojuszu przeciwko legionowi - tylko jedna osoba grala legionem i miala przeciwko sobie kilka osob, ale za to miala 5 akcji i 10 kart na reku.
Zapisane

Nicodemus

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 596
    • Status GG
    • Zobacz profil
    • http://www.doomtrooper.pl
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 12, 2006, 06:42:55 pm »

cFaniak, Juz to opisywalem. Ta rozgrywka to legion kontra kartel :) dodam ze na starcie legion ma 20 PA a inni moga atakowac tylko wlasnie legion chyba ze za kazdy atak zaplaca 2 PA
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5315
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 12, 2006, 08:59:21 pm »

A i tak legion ma przesrane :P
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Father

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 107
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 12, 2007, 09:57:07 am »

ja mialem taki pomysl aby moc miec tylko w tali
2 kopie tych samych kart maxymalnie
1 kopia czesciowo zakazanych
zakzane zostaja zakazanymi


a juz ewentualnie --- jesli ktos nie wykona jakiejkolwiek misji nie moze wygrac :)
Zapisane

Diablerist

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 12, 2007, 10:36:43 am »

Cytat: "Father"

a juz ewentualnie --- jesli ktos nie wykona jakiejkolwiek misji nie moze wygrac :)

Interesujący pomysł :)
Zapisane

Nicodemus

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 596
    • Status GG
    • Zobacz profil
    • http://www.doomtrooper.pl
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 14, 2007, 03:06:20 am »

Ja bym zagral na jeszcze inne zasady (kiedys w cos podobnego gralem) Taki inny rodzaj drafta.
Zasada jest taka ze wszystkie karty ingerujace w talie nie dzialaja
otwieramy bosterki, nie ogladamy bo sie trafilo tylko tasujemy duza talie i nia gramy (jedna talia we 2 osoby) :) Ewentualnie mozna zagrac w wiecej niz 2 osoby :)
Zapisane

cthulhu

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 14, 2007, 10:24:00 am »

Kiedyś graliśmy coś draftopodobnego-dzieliliśmy wszystkie karty, jakimi dysponowaliśmy między siebie, z tego co wylosowaliśmy montowaliśmy talie i ogień  :lol:
Ten pomysł z misjami całkiem fajny-czyżbyś sobie przypomniał nasze bitwy w Warzona?  :D
Zapisane

Żeleś

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 110
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 12, 2007, 11:56:01 am »

Czy słyszeliście o zboczeniach zawodowych?Oto moje przeniesione na DT, mianowicie gra z podłożem taktycznym (coś jak Warzone ale tylko kartami). Niedawno rozegraliśmy taką partie w 3.
SZKIC TAKTYCZNY:
Kompania piechoty (BCT) Capitolu dowodzona przez Micha Huntera natknęła się na wyznawców ilian w okolicy Lini McCraiga,na wezwanie wsparcia odpowiedział szwadron kawalerii powietrznej (QRF) dowodzony przez przez Pilota Trewora.

Przed grą ustaliliśmy żę:
-każdy zaczyna z Lnią Mccraiga
-nie można wystawiać innych stref walki

Talie specjalnie na te grę (na podstawie mojej kolekcji która nie jest zbyt obfita ale rośnie):
-PIECHOTA:
1xMitch hunter
1xkapitan
2xsierżant Carter
3xsierżant
3xżołnierz wolności
2xdziałko "myśliwy"
5xkarabinek sherman
1xrozkaz ataku
+ to co zwykle (zamówienia , zakłócenia ,szczęścia itp)

SZWADRON
1xPilot Trewor
5xKawleria powietrzna
5xdowódca oddziału
1xwódz
2xsiewca zagłady
+ to co zwykle (zamówienia , zakłócenia ,szczęścia itp)

ILIAN:talia oparta na KRITANACH NEFARYTACH I TEMPLAIUSZACH

nie mam tak licznej kolekcji więc karty specjalne , ekwipunek, umocnienia ogólne potasowaliśmy i rozdaliśmy po równo

ZABAWA PRZEDNIA POLECAM!!!!!!!!!!!!!!
« Ostatnia zmiana: Styczeń 30, 2009, 02:54:00 pm wysłana przez Nekro »
Zapisane
chodzę na pake z golemem:-D

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2674
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 12, 2007, 12:38:05 pm »

Hmm Żeleś - świetny pomysł  - mam na myśli układanie talii graczy wg jakiegoś scenariusza - no,no, no - można by robić różniste cuda - bitwy, wojny korporacyjne (ale nie takie kijowe jak na GE- beznadziejnie psujące grę w DT uważam)  - wiadomo od zawsze że duża wojna to granie kartel vs LC - każdy apostoł osobno - nigdy tak nie grałem jeszcze ale byłoby super, tylko... długo ;) Może spróbujmy tutaj dawać przykłady takich scenariuszy - może ktoś wpadnie na coś, co będzie można wykorzystać? Anyway - kolejny konkurs startuje - na najciekawszy scenariusz dla co najmniej dwóch talii DT ;D ludziska - zachęcam do zabawy 8)
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D

Żeleś

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 110
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 12, 2007, 03:11:47 pm »

Miałem też pomysł na bcz Bauhausu ale bez Grizzliego i Wilczego pazura dupa blada :P

Graliśmy też kidyś partie "zadaniowe" tj. Jeden z graczy zaczynał z misją Oblężenie cytadeli której nie można odrzucić w rzaden sposób a drugi z 5 cytadelami.Warunkim zwycięstwa było albo zniszczenie cytadeli (1) niedopuszczenie do tego (2).Ustaliliśmy że po pierwszej udanej próbie zniszczenia cytadeli jest ona "ranna" przekrencana tak jak wojownik druga ją odrzuca.Usuneliśmy z tali masowych killerów(anichilacja, bombardowanie planetarne, zrownać to z ziemią) zazwyczj partia  kończyła się wykonaniem misji lub końcem kart w tali.Zamiast cytadeli mogą byc katedry lub inne umocnienia.polecam takie wariacje tylko trzeba wcześnij ustalić z jakich kart nie kożystamy żeby gra nie była za łatwa lub niemożliwa ;)
Zapisane
chodzę na pake z golemem:-D

Żeleś

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 110
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 13, 2007, 06:54:23 pm »

Nie udało się z bataliionem czołgów bauhausu ale moją uwage przykula inna formacja tej korporacji
mianowicie wenusjańscy zwiadowcy.Mały pomyślik na rozgrywke i talie z ich udziałem:
1.Rozpoznanie jako oczy armi bauhausu może walczyć z każdym  i wszędzi
2.Nie  otrzymują negatywnych modyfikatorow ze stref walki
3.jako lekkie i mobilne poddddziały nie mogą urzywać ciężkiego sprzętu (Grizzli,t-32) ale mogą atakować w turze kiedy wyszli z ukrycia
4.WOJOWNICY nie mogą korzystać z umocnien (gracz może)

Talie oparłbym na :
1xMax Stiner
4XWenusjański szeryf
4xWenusjański zwiadowca
5xag17
2xokruch czasu
2xgensta mgła
2xprzepaść
5xgranat przeciw piechotny
5xzestaw pierwszej pomocy
+ co ci sie podoba i może się przydać

Zapisane
chodzę na pake z golemem:-D

Jimmy

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 80
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 19, 2009, 07:12:39 pm »

Ze znajomymi graliśmy według następujących zasad:
- używamy wojowników tylko o W 3 lub mniej
- wojownicy o W 5 lub mniej
- układasz sobie talie tak jakbyś chciał aby karty przychodziły ci do reki, w jakiej kolejności chciałbyś je otrzymywać, wszyscy gracze robią to samo i gracie  8)
- gdy graliśmy większa ilością osób to wojowników dzieliło się na wszystkich, potem resztę kart, tasowało się swoją talię i graliśmy nie wiedząc co nam się trafiło w tali
- zamieniało się taliami z przeciwnikiem i grało się czyjąś talią
Zapisane