Listopad 21, 2019, 09:44:24 pm

Autor Wątek: Zasady alternatywne  (Przeczytany 13280 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pako

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 579
  • Legionista
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 19, 2009, 07:31:48 pm »

Też mamy ze znajomymi plan pograć wojownikami do W5, ale miało to nastąpić w dalszej perspektywie... po doszlifowaniu podstawowych talii.

Pomysł wydaje się ciekawy... może kiedyś ktoś zrobi turniej z taką zasadą ;)
Zapisane
Zasady warszawskie

Cytat: Paul Beakley
Beg, borrow or steal every Manifest Destiny you can find (...)

Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2068
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 19, 2009, 07:36:53 pm »

Prawie na każdym turnieju mamy takie rozgrywki a nazywa się to Draft.
Zapisane

Pako

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 579
  • Legionista
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 19, 2009, 07:52:03 pm »

A czy draft nie polega na robieniu talii z nieotwieranych wcześniej zestawów kart?
Nie wiedziałem, że gra się tylko takie wojami.
Zapisane
Zasady warszawskie

Cytat: Paul Beakley
Beg, borrow or steal every Manifest Destiny you can find (...)

Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2068
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 19, 2009, 07:55:58 pm »

Masz rację gra się nieotwieranymi dodatkami. W większości na stole rządzą tacy słabiacy ale od czasu do czasu ktoś trafi alka. Może to nie to samo co zaproponowałeś ale coś bardzo bliskiego ;)
Zapisane

Born_stubborN

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 101
  • Hindenburg sQuadron
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 19, 2009, 11:34:08 pm »

Bardzo fajne kombinacje wychodzą przy ograniczeniu W do 6 i tak sobie często w Zabrzu grywamy. A najszęstsza zasada alternatywna - PLACÓWKA OUT!
Zapisane
Es ist nicht Deine Schuld, dass die Welt ist, wie sie ist. Es wär nur Deine Schuld, wenn Sie so bleibt!

Roboraczek

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 19, 2009, 11:40:13 pm »

...nie bardzo rozumiem dlaczego macie alergie na PLACÓWKę...

Lapson

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 20, 2009, 12:03:29 am »

To jest w ogóle dla mnie nie pojęte, wszyscy tylko psioczą na placówkę. Co ona wam zrobiła? Jak dla mnie to ciekawe rozwinięcie karcianki - szkoda że tylko jeden dodatek taki wyszedł (pomijam zasady których nie ma w całej karciance pt Doomtrooper :P )
Zapisane

Born_stubborN

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 101
  • Hindenburg sQuadron
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 20, 2009, 07:39:51 am »

Pomijając już nie do końca wciąż pojęte zasady placówki, zbanowanie jej sprawia, że gra idzie szybciej. Jeżeli gra się wojami o W do 5 czy 6, gra do 40 PZ zajmuje trochę czasu. Gra z placówką ten czas podwaja - a niepotrzebnie.

Poza tym fajnie jest czasami pograć tylko na korporacje, czyli ze zbanowaniem Legionu i Bractwa.
Zapisane
Es ist nicht Deine Schuld, dass die Welt ist, wie sie ist. Es wär nur Deine Schuld, wenn Sie so bleibt!

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5467
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 20, 2009, 09:27:36 am »

Problem placówki polega na tym, że zamiast zrobić z niej obszar na zasadach Szwadronu/Kohorty zrobiono jakąś bzdurę. Grywaliśmy kiedyś tak, że każda planeta działała na zasadach placówki - z każdej na każdą trzeba było się transferować i każda miała obszar do ŻZ, LC i Tribali.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

prezes

  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 12, 2010, 05:59:34 pm »

Skoro już tu jestem to wrzucę propozycję:

Kiedyś daaaawno temu. Jak Katowice jeszcze były stolicą Doom Troopera wymyśliliśmy kilka alternatywnych sposobów na miłe spędzenie czasu z tą karcianką...   (kręcenie deckiem jest dobre na turniej ale gra taliami turniejowymi mało ma wspólnego z przyjemnością jak się chce posiedzieć przy piwku)

1.
Full commonn

Wersja najciekawiej wychodziła gdy umawialiśmy się na ograniczenie do 1 wzoru karty na talię 

2.
1r/2u/7c

ze względu na siłę kart proponowałbym tu zastrzeżenie :
U1;U2 = R
U3=U
C1;C2;C3=C

To już wyzwanie... oczywiście talie 60 kartowe
dodatkowe ograniczenia którymi modyfikowaliśmy talie w zależności od umowy to:
- karty restricted do 1 na zasadach ogólnych w tym formacie były zakazane
- wszystkie karty restricted do 1 wzoru na talię
- brak limitu ilościowego na 1 wzór wojownika (zwarta formacja wtedy rządziła  )
- talie corporacyjne


Chętnie odświerzyłbym sobie takie spotkanka przy piwku (dla zainteresowanych jestem z okolic Katowic i czekam na kontakt)
co prawda talii nie mam ale myślę sobie że przy takiej ilości graczy z kolekcjami coś będę w stanie szybko zmontować.

Post przeniosłem z innego działu jak się okazało że jest już tu taki wątek
« Ostatnia zmiana: Styczeń 16, 2010, 11:58:22 am wysłana przez prezes »
Zapisane

hutnik

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 724
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 17, 2011, 08:45:17 am »

Witam wszystkich.

Chcę zagrać ze znajomymi rekreacyjnie w DT na określonych zasadach:
- zasady turniejowe (STR only)
- talie zbliżone do turniejowych (mają mniej więcej wszystko co trzeba, grabieże, zakłócenia, fale itd.)
- bez Paradaise Lost i stref walki

Problem w tym, że są 3 osoby a chcemy grać wszyscy razem jednocześnie w tym samym czasie. I zastanawiam się, jak najlepiej ustalić zasady. Boje się, że zwykły „free for all” skończy się szybką młócką i wyścigiem „kto szybciej w puche nabije mnóstwo PZ” co byłoby nudne.

Zastanawiam się nad takimi opcjonalnymi zasadami. Jako, że gra jest rekreacyjna wpadłem na pomysł taki:
- każdy gracz ma od początku gry 40 PZ
- jeśli inny gracz nabija punkty na graczu (czy to przez wjazd w puche czy zabicie woja) to oddaje on określoną ilość PZ temu graczowi
- gracz który ma 0 PZ odpada z gry

Myślę, że taka rozgrywka mogłaby być interesująca, ale jest parę wad:
- nadmierne przedłużenie rozgrywki (PZ wędrują „w kółko” po graczach)
- co z kartami typu „Born withe the silver spoon”, skąd takie PZ-y mają iść
- wyeliminowany gracz patrzy jak pozostali dwaj się okładają i się nudzi

Inna możliwość to Legion przeciw dwóm graczom (bractwo i korpo albo dwie korpo). Tylko nie wiem jakie bonusy dać Legionowi żeby z jednej strony miał szansę a z drugiej żeby nie był przypakowany.

Co o tym myślicie? Jestem otwarty na wszelkie propozycje  :). Jesteście doświadczeni, znacie się dobrze na tej grze więc może będziecie mieli inne ciekawe pomysły. Generalnie jedyne warunki to jednoczesna gra 3 osób.

Pozdrawiam.
Zapisane
SPRZEDAŻ KART DOOM TROOPER - ponad 10 tysięcy polskich kart, wiele unikatów - hutnik2@gmail.com
MOJA OFERTA NA ALLEGRO - https://tiny.pl/t4v9f
CAŁA MOJA OFERTA - https://tiny.pl/t4v9d

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5467
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 17, 2011, 09:26:44 am »

2 vs 1 - nie wiem czy jakoś szerzej testowane to było ale na mój gust bez ingerencji w talie i karty typu Zakłócenia itp. to gra będzie mało wyrównana. Warto pomyśleć nad zasadą, że dopóki w grze jest jakikolwiek wojownik do zaatakowania to nie można atakować gracza. Ataki w gracza będą miały miejsce więc tylko wtedy kiedy tylko jeden z graczy będzie miał wojownika w grze. Albo w ogóle wprowadzić zasadę, że za ataki w gracza dostajemy tylko PA, lub grać z Ograniczonymi Zasobami. Gra szybko się nie skończy (można dodatkowo podnieść ilość PZ potrzebną do zwycięstwa do 100) i nikt nie będzie się nudził.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Kapitan Shinobi

  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 377
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 04, 2019, 11:03:42 pm »

Odświeżam stary wątek.
Mamy 3 obszary w DT (chwilowo pomińmy "bezobszarowców" w rodzaju Renegata).
Szwadron - Kohorta - Placówka
Proponuję zrównanie ich ze sobą w tym sensie, że wojownicy ze Szw/Koh mogą normalnie atakować Placówkę i odwrotnie.
Czyli omijamy konieczność przenoszenia. Ignorujemy zasadę Paradise Lost, że jak ktoś coś wystawi na Placówce, to my też musimy tam lecieć w pierwszej dostępnej akcji.

Pytania:
1) czy może ktoś, gdzieś, kiedyś, tego próbował? Jeśli tak, to niech napisze z jakim skutkiem.
2) czy Plemiona mają jakieś szanse, gdy Legion i Żołnierze nie będą musieli się przenosić, a mogąc "kosić" wszystko od razu?
3) tracą sens karty Pojmany (no chyba, że będzie walka Plemion), Precz Z Tej Planety itp. Gra będzie też uboższa o pewne aspekty taktyczno-strategiczne. Czy to dobry kierunek rozwoju?

Zapisane
Niedobrze, kiedy z jednej rzeczy powstają dwie.
Nie trzeba szukać niczego poza drogą samuraja.
Ona jest jedna i zawsze taka sama.
Jeśli człowiek to pojmie, pozna wszystkie inne drogi...
I będzie coraz lepiej rozumieć tę, która jest jego własną.

Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2068
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 18, 2019, 11:20:29 am »

Podejrzewam że ułatwiło by to grę aczkolwiek musiał byś przemyśleć grę od nowa.
Zapisane

Kapitan Shinobi

  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 377
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 18, 2019, 10:21:48 pm »

Tą zasadę trzeba by chyba wypróbować w praktyce - i zobaczyć jak by to wyglądało w "realu". Teoria teorią, ale moje przemyślenia mogą się (mocno) mijać z rzeczywistością DT (jak już nie raz bywało).
PS.
Na wypróbowanie raczej nie ma szans, Śląsk umarł (w sensie Doom Trooperowym), Wawa coś tam pogrywa, ale to za daleko jak na "gierkę testową" dla mnie. Turnieje oficjalne odpadają z przyczyn oczywistych, a z resztą też żadnego nie ma. Także zasada pozostanie raczej w sferze ciekawostek technicznych. 
Zapisane
Niedobrze, kiedy z jednej rzeczy powstają dwie.
Nie trzeba szukać niczego poza drogą samuraja.
Ona jest jedna i zawsze taka sama.
Jeśli człowiek to pojmie, pozna wszystkie inne drogi...
I będzie coraz lepiej rozumieć tę, która jest jego własną.