Luty 26, 2018, 04:26:56 am

Autor Wątek: Wenusjańska Dżungla  (Przeczytany 5646 razy)

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5266
    • Zobacz profil
Wenusjańska Dżungla
« dnia: Czerwiec 14, 2006, 12:55:03 pm »
Cytuj
Diablerist:
Taka oto teoretyczna sytuacuja: W Szwadronie mam Wenusjańskiego Szeryfa w Wilczym Pazurze. Przeciwnik mi go atakuje, czy jeśli schowam się w dżungli to przeciwnik nie dostanie podwojonego W jeśli mnie zabije?

pretorianstalker:
Jeżeli podczas walki nie korzystasz z pojazdu, a tak właśnie dzieje się kiedy wykorzystujemy wenusjańską dżunglę, to oczywiście przeciwnik zyskuje niepodwojeone W w PZ/PA.

koszal:
Swoją drogą dobrze wykorzystana wenusjańska dżungla może naprawdę namieszać. Chociaż ze stref walki to najbardziej lubię połączenie klein helitek ważka i bazy w pasie. Wojownik w ważce nie może zostać zraniony bo tylko przeciwnik wyposażony w broń strzelecką może go dziabnąć a nie dziabnie go bo nie może używać broni strzeleckiej kiedy walczy w tej strefie walki.

Nekromagus:
A jak będzie gdy np. huzar broni sie w wenusjańskiej dżungli a ja go atakuje niszczycielem z czarną wdową bez innego ekwipunku ? Czy walka się przerywa a może po prostu nie moge używac wdowy i niszczyciel ręcznie rypie huzara?

pretorianstalker:
Wdowa się wyłącza na czas walki.
« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2011, 08:36:13 pm wysłana przez Nekro »
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline madrav

  • ****
  • Wiadomości: 597
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 14, 2013, 09:47:20 pm »
Czy siedząc w Ważce można bronić się w Wenusjańskiej dżungli?

dżungla: (...)Warrior's combating in the Venusian Jungle may not use VEHICLES.(...)

zgodnie z tym: http://www.doomtrooper.pl/smf/index.php?topic=922.msg28779#msg28779
USE - być wyposażonym w ekwipunek, a jak tam zostało uzgodnione - wojownik w ważkę nie jest wyposażony.
No więc, czy zatem Ewka w ważce będzie mogła bronić się w strefie i tym samym dziecko ilian w czornej wdowie jej nie będzie mogło capnąć?
Wyznawca Ilian.
Ci mizernej postury słudzy mają pokręcone, zdeformowane ciała i bezustannie bełkocą.

Offline Muleq

  • *****
  • Wiadomości: 2134
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 14, 2013, 10:00:31 pm »
Jako że wojownik nie używa Ważki to wg mnie może się bronić w Dżungli nadal siedząc w Heliteku.
KORWiN - 4,76% - a jednak naprzód!! :)

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5266
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 15, 2013, 01:17:00 am »
Ja bym powiedział, że nie można bronić się w Dżungli będąc w Ważce. Ważka i Grabieżca to przypadki szczególne i tak też rozpatrywaliśmy przypadek przenoszenia wojowników z Grabieżcy itp. Myślę, że aby zachować sens karty należałoby zakazać bronienia się w Dżungli z tych pojazdów. Nie wiem co na to inni.
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Muleq

  • *****
  • Wiadomości: 2134
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 15, 2013, 08:50:31 am »
A ja bym się trzymał zapisów na karcie co zreszta sam zawsze postulowałes Pretor ;). Skoro Ważka/Grabieżca nie są Vehicle które wojownik "use" to nie widzę przeciwwskazań żeby mógł się schować w Dżungli. Też czekam na opinię innych osób.
KORWiN - 4,76% - a jednak naprzód!! :)

Offline madrav

  • ****
  • Wiadomości: 597
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 15, 2013, 08:51:55 am »
Wg mnie dyskusja w wątku o którym wspomniałem (wchodzenie do ważki wojów innych niż bauhaus) trochę namieszała.

Jeśli by iść tokiem dyskusji jaki miał tam miejsce - wojownicy w ważce mogliby się bronić w dżungli, lecz wydaje mi się, że tak być nie powinno - powstałby straszny bloker walki, który w połączeniu z bazą w pasie byłby nie do przejścia.

Moim zdaniem powinno raczej być tak, że jeśli wojownik jest w ważce - to jej używa (use). Doprowadziłoby to zapewne do tego, że mogliby jej używać wojownicy z innych korporacji /np. cyberzy z sojuszem/ - ale wtedy też możliwe byłoby zdjęcie jej przy pomocy karty "uszkodzenie".

Jeśli chodzi o "owoce wojny" - jeśli w ważce siedziałoby trzech wojowników - można by owoce dołączyć do jednego z nich, ale uszkodzeniem, moża zdjąć ważkę innemu wojownikowi - lecz wtedy owoce też zadziałają (bo wojownik z owocami traci ekwipunek).

Z kolei sojusz bauhausu - chroni ważkę, gdy w niej znajduje się wojownik z bauhausu.

Tak ja to widzę, lecz zdaję sobie sprawę, że jest to wszystko wg mnie trochę powalone. Jest jakaś nieścisłość w zapisach kart (które można różnie interpretować) i rodzi to problemy.

Wyznawca Ilian.
Ci mizernej postury słudzy mają pokręcone, zdeformowane ciała i bezustannie bełkocą.

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5266
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 15, 2013, 10:46:45 am »
Ja ciągle jeszcze nie wiem skąd się bierze to, że wojownik tych pojazdów nie używa. Zasadniczo nie umiem sobie tego wyobrazić. To, że nie jest w nie wyposażony to inna bajka. USE oznacza, że można komuś coś dać. Ważki nikomu nie dajesz, ale zasadniczo żeby jakiś efekt był karta tak czy inaczej w jakimś użyciu musi być. Sam zapis na Ważce sugeruje, że jakiś tam USE musi być, bo warriors inside may not USE OTHER equipment, czyli tego jakoś tam używają. Ktoś nie przemyślał niestety zasad podczas pisania ważki i grabieżcy i weź teraz się gimanstykuj. Idąc za zapisem na kartach nie można używać Ważki w dżungli. To raczej kwestia Sojuszu jest bardziej otwarta.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2013, 10:53:21 am wysłana przez pretorianstalker »
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline madrav

  • ****
  • Wiadomości: 597
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 15, 2013, 11:27:54 am »
Tutaj była poruszana podobna sprawa:
http://www.doomtrooper.pl/smf/index.php?topic=922.msg28779#msg28779

I tam napisałeś:
Nie wiem czy Jackson w ogóle daje sobie zdolność dotyczącą sprzętu. A poza tym USE bardziej odnosi się do wyposażania wojownika, niż do zapisów takich jak zapis Ważki.

Sojusz Cybertonic:
All your Cybertronic warriors may use all Equipment and Relic cards except those restricted to the Dark Legion.

Dżungla:
Warrior's combating in the Venusian Jungle may not use VEHICLES.

Jak dla mnie te dwie karty opisują identyczne sytuacje (use of vehicles) - toteż powinno być tak, że jeżeli ważki nie wolno używać w dżungli (a ku temu bym się skłaniał) - to cyberzy z sojuszem czy też lwy morskie w określonej sytuacji mogą z niej korzystać. Tak mi to logicznie wychodzi, lecz upierał się nie będę...
Wyznawca Ilian.
Ci mizernej postury słudzy mają pokręcone, zdeformowane ciała i bezustannie bełkocą.

Offline Muleq

  • *****
  • Wiadomości: 2134
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 15, 2013, 12:42:07 pm »
No to jeżeli wojownik "use" Ważkę to pojawiają sie wszystkie problemy ( i pewnie jeszcze kilka innych ), o których pisał Madrav. Albo rybki albo akwarium. Nie może być tak że w pewnych sytuacjach wojownik używa pojazdu, a w innych nie. Ja jestem za trzymaniem się zapisu na karcie oraz tego co ustalilismy na Forum.
KORWiN - 4,76% - a jednak naprzód!! :)

Offline Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1979
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 15, 2013, 12:45:53 pm »
A ja bym się trzymał zapisów na karcie co zreszta sam zawsze postulowałes Pretor ;). Skoro Ważka/Grabieżca nie są Vehicle które wojownik "use" to nie widzę przeciwwskazań żeby mógł się schować w Dżungli. Też czekam na opinię innych osób.
Zgadzam sie z Mulqiem. Skoro jednoznacznie ustaliśmy co oznacza use a grabieżca i ważka nie są use to uznał bym te pojazdy za wyjątki jeśli chodzi o możliwości używania stref walki gdzie pojazdy są use. Co do USE OTHER equipment to nie przypisywał bym tego zdania pod W/G a jedynie do innego ekwipunku.

Offline wybraniec22

  • ***
  • Wiadomości: 371
  • Znawca Sztuk - Zabijania
    • Status GG
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 15, 2013, 01:39:31 pm »
A ja bym się trzymał zapisów na karcie co zreszta sam zawsze postulowałes Pretor ;). Skoro Ważka/Grabieżca nie są Vehicle które wojownik "use" to nie widzę przeciwwskazań żeby mógł się schować w Dżungli. Też czekam na opinię innych osób.
Zgadzam sie z Mulqiem. Skoro jednoznacznie ustaliśmy co oznacza use a grabieżca i ważka nie są use to uznał bym te pojazdy za wyjątki jeśli chodzi o możliwości używania stref walki gdzie pojazdy są use. Co do USE OTHER equipment to nie przypisywał bym tego zdania pod W/G a jedynie do innego ekwipunku.

Zgadzam się z wami Panowie. Jakby nie można było użyć strefy walki w Ważce i use odnosiło by się do wojowników to taki Biog nie skorzystałby już z Grabieżcy i wszystkie inne przypadki trzeba by było zmienić. Też uważam że te dwa pojazdy to wyjątki jesli chodzi o use.

Offline Calesto

  • *
  • Wiadomości: 23
    • Status GG
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 15, 2013, 03:22:59 pm »
Ja się zgadzam z pretorianem. Korzystanie ze zdolności pojazdu to "use" pojazdu.
Cała ta dyskusja jak dla mnie wynika tylko z faktu niedopowiedzianych zasad na kartach.

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5266
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 15, 2013, 06:20:45 pm »
Róbcie jak uważacie. Ja powiem tylko, ze nie da się tego rozwiązać sensownie z prostego powodu - teksty w stylu USE i takie tam są używane w różnych kontekstach i wskazują na różne rzeczy. Przy Pojazdach wojownik may not use, ale nadal można mu ekwipunek dać. Zawsze coś będzie nie tak, bo tak jest już DT skonstruowany. A ponieważ karty Grabieżca i Ważka powodują dużo problemów to w ich przypadkach łatwiej zająć się rozwiązywaniem problemów indywidualnie, tak żeby zasad nie naciągąć na siłę, niż stwarzać problemy z 99% innych ekwipunków. Skoro wojownik może bronić się w dżungli to pewnie tak samo będzie mógł korzystać z umocnień będąc w pojeździe skoro go 'nie używa' i sto tysięcy innych błędów ponownie wyskoczy ;) Życzę powodzenia.
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Wiadomości: 2624
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 15, 2013, 06:35:19 pm »
Jak dla mnie Wojownik używa (choć nie posiada - to jest wyjątkowa sytuacja) Ważki i Grabieżcy, więc nie może skorzystać z VJungle. z VJungle można skorzystać dopiero wtedy jak wojownik albo nie posiada pojazdu w ogóle, albo jest na zewnątrz pojazdu (zgodnie z zasadami opuszczania pojazdu) - mając +5 do P i częściową odporność na zabicie nie można powiedzieć, że wojownik nie używa Ważki/Grabieżcy ;) Oczywiście rozumiem, że jest problem z Use vs have itd - ale to jeden z DT-bałaganów...

Berta Builder v 8.7 :D

Offline Muleq

  • *****
  • Wiadomości: 2134
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 15, 2013, 09:08:04 pm »
Jaki w takim razie ma sens ustalanie zasad na Forum skoro wystarczy jedna karta i wszystko idzie do kosza?

Ja nie widzę problemu w tym żeby wojownicy w Ważce/Grabieżcy mogli korzystać z Dżungli czy nawet z Umocnień. Znacznie więcej zmian i problemów pojawi się gdy uznamy że wojownicy jednak używają tych pojazdów.

Minimum konsekwencji Panowie!!

KORWiN - 4,76% - a jednak naprzód!! :)